Shimano ST-5700 Service Instructions

Typ
Service Instructions
SEALED
SP41
SP41
Wymiana prowadnicy
linki
2. Ustaw otwory na kołki, po czym ustaw narzędzie specjalne (1)
w położeniu pokazanym na rysunku i wciśnij sztyft dźwigni.
Montaż korpusu przerzutki i korpusu
dźwigni
1. Włóż dźwignię łączącą do głównego wspornika dźwigni, po czym
zmontuj korpus
przerzutki i korpus
dźwigni. Następnie włóż
koniec sprężyny
odwrotnej do wycięcia.
Mocowanie do kierownicy
Przesuń osłonę przerzutki do przodu, po czym mocno dokręć
nakrętkę montażową za pomocą klucza imbusowego 5 mm.
Zastosowana linka
• Linka (ze stali nierdzewnej)
•••••••••••••
• Pancerz SLR
••••••••••••••••••••••••••
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy
wykorzystanie poniższej kombinacji.
Wymiana osłony przerzutki
Wypustki na osłonie przerzutki pasują do odpowiednich otworów
w przerzutce.
Dźwignia A
Kliknięcie
2
Kliknięcie
1
4 3
1 : zmiana o jedną koronkę
Np. z 3. na 4.
35
2 : szybka zmiana o dwie koronki
Np. z 3. na 5.
Montaż linki hamulca
Linkę należy pozostawić nieco dłuższą, nawet podczas docinania jej
do pełnej długości kierownicy.
Naciśnij dźwignię b jeden lub kilka razy w celu
ustawienia jej w niskim położeniu.
• Dźwignia przednia
Nie zdejmuj obudowy dźwigni
z przodu, gdyż może to
spowodować problemy
z działaniem.
W celu ułatwienia montażu do wnętrza
osłony przerzutki wpuścić niewielką
ilość alkoholu izopropylowego.
5 mm
Konserwacja
* Na rysunku pokazano dźwignię prawą.
Demontaż przerzutki i dźwigni
1. Najpierw użyj specjalnego narzędzia w celu demontażu
pierścienia E-ring. Użyj części (B) narzędzia specjalnego (2)
w celu ustawienia pierścienia E-ring w kierunku demontażu.
Następnie ustaw część A naprzeciwko pierścienia E-ring i wyjmij
go.
Wymiana głównego wspornika dźwigni
Montaż:
Załóż główny wspornik dźwigni tak, aby
oparł się o wycięcie zabezpieczające przed
opadaniem korpusu dźwigni.
2. Do otworu sztyftu dźwigni włóż klucz
imbusowy lub podobne narzędzie i
delikatnie uderz młotkiem plastikowym,
aby wypchnąć sztyft. Po wyjęciu sztyftu
dźwigni można rozmontować korpus
przerzutki i dźwigni.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać
niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone
części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może
spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie
jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać
niniejszą instrukcję. Jeżeli komponenty nie zostaną
prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać, co
prowadzi do upadku z roweru i poważnych obrażeń.
Elementy ST-5700/5703, BL-TT79 należy stosować
z hamulcem BR-5700. Nie należy używać hamulca BR-5700
w połączeniu z poprzednimi dźwigniami STI do jazdy
szosowej ani dźwigniami hamulca BL-R770/BL-R550 do
płaskiej kierownicy, gdyż siła hamowania będzie zbyt duża.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję
serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
W przypadku stosowania trzyrzędowych tarczy mechanizmu
korbowego należy zapoznać się z instrukcjami serwisowymi
wraz z instrukcjami serwisowymi ST-5703 i FD-5703.
Obsługa dźwigni związana ze zmianą biegów powinna być
wykonywana jedynie, kiedy obraca się mechanizm korbowy.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni
pancerz i ślizgi.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby
zapewnić swobodne ślizganie się linki.
Z uwagi na to, że duży opór linki w ramie z wewnętrznym
prowadzeniem linki wpłynie na funkcje SIS, ten typ ramy nie
powinien być używany.
Do smarowania linki przerzutki stosowany jest smar specjalny
(SIS-SP41). Nie należy stosować smaru DURA-ACE ani innych
środków smarnych. W przeciwnym razie może dojść do
pogorszenia sprawności roboczej przerzutki.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia
lub pogorszenia działania wynikającego z normalnego
użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji,
konserwacji lub obsługi prosimy kierować do profesjonalnego
sprzedawcy rowerów.
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Dźwignia B
Pozycja wyjściowa
dźwigni B
Dźwignia Bb również zostanie przesunięta, gdy zostanie użyta
dźwignia Aa . Należy uważać, aby nie nacisnąć dźwigni Bb .
Podobnie nie należy naciskać dźwigni Aa podczas używania
dźwigni Bb . Jeśli obydwie dźwignie zostaną naciśnięte
jednocześnie, zmiana biegu nie nastąpi.
Należy przeczytać niniejszą instrukcję wraz z instrukcjami serwisowymi
RD-5700/FD-5700 przed rozpoczęciem pracy.
Uwagi dotyczące działania
Działanie
Dźwignia B
Dźwignia A : zmiana tylnej koronki z mniejszej na większą.
Dźwignia B : zmiana tylnej koronki z większej na mniejszą.
Dźwignia a : zmiana tarczy z mniejszej na większą.
Dźwignia b : zmiana tarczy z większej na mniejszą.
TPrzód
Dźwignia A
Dźwignia b
Dźwignia a
Po puszczeniu wszystkie dźwignie powracają do położenia
początkowego.
Dźwignia A : zmiana tylnej koronki z mniejszej na większą.
Zatrzymanie dźwigni A w położeniu 1 i 2 jest sygnalizowane
odgłosem kliknięcia.
Działanie dźwigni przerzutki tylnej
Dźwignia a : zmiana tarczy przedniej z mniejszej na większą.
Dźwignia b : zmiana tarczy przedniej z większej na mniejszą.
Działanie dźwigni przerzutki przedniej
(FD-5700)
Dźwignia B : zmiana tylnej koronki z większej na mniejszą.
Nacisnąć dźwignię B jeden raz, aby zmienić koronkę z większej
na mniejszą.
34
Np. z 4. na 3.
Montaż
Osłona przerzutki
Klucz imbusowy 5 mm
Przy mocowaniu elementów do ramy/kierownicy karbonowej należy sprawdzić zalecenia producenta ramy/części
karbonowych dotyczące momentu dokręcania. Pozwoli to uniknąć zbyt silnego dokręcenia, mogącego
spowodować uszkodzenie materiału karbonowego, lub niedokręcenia, które może prowadzić do
niedostatecznego zamocowania elementów.
Podkładka zaciskowa (B) jest
ustawiona prawidłowo, gdy mały
otwór na jej powierzchni znajduje
się w lewym, górnym rogu.
Otwór
Moment dokręcania:
6-8 Nm
Obudowa dźwigni
Specjalne narzędzie do demontażu
pierścienia E-ring
Korpus dźwigni
Korpus przerzutki
Sztyft dźwigni
Upewnij się przed użyciem, że została założona osłona linki
przerzutki. Jeżeli nie została ona założona, może dojść do
obrażeń ciała.
UWAGA
Pierścień E-ring może nagle
wyskoczyć podczas demontażu,
dlatego przed jego usunięciem
należy upewnić się, że nie
zagraża to osobom lub
przedmiotom znajdującym się
w pobliżu.
Prawidłowe ustawienie sztyftu to takie, w którym rowek
pierścienia E-ring jest skierowany do góry.
Sprawdź, czy powierzchnia korpusu przerzutki pokrywa się
z górną częścią sztyftu dźwigni, tak aby pierścień E-ring mógł
zostać założony na rowek.
UWAGA
Osłona linki przerzutki
Zwrócić uwagę na
oznaczenia:
R: prawa
L: lewa
Prowadnica linki
Główny wspornik dźwigni
Nie wciskaj sztyftu od tej strony,
gdyż może to spowodować
uszkodzenie korpusu przerzutki.
Użyj tego otworu do wymiany
prowadnicy linki.
Kierunek demontażu
pierścienia E-ring
E-ring
Naciśnij przynajmniej raz
Dźwignia b
(1)
(2)
1,6 mm
Pamiętaj, aby zawsze
wyjmować sztyft dźwigni
w tym kierunku. Jeżeli
zostanie on usunięty w
przeciwnym kierunku,
może uszkodzić korpus
przerzutki.
Rowek pierścienia E-ring
SI-6TH0A-002-03
Techniczna instrukcja
serwisowa
SI-6TH0A-002
ST-5700
Pozycja wyjściowa
dźwigni a
Jeśli użycie dźwigni a nie powoduje pełnego
skoku zmiany przełożenia tarczy, należy
ponownie użyć dźwigni a i przesunąć ją
(odległość X'), wykonując pełen skok zmiany
przełożenia (X).
Podczas używania dźwigni b jest
słyszalne kliknięcie, gdy zostaje
uruchomiony mechanizm ścinający
(wyciszający), oraz drugie,
głośniejsze, kiedy następuje
zakończenie skoku zmiany
przełożenia. Po wykonaniu
dostrajania kolejne naciśnięcie
spowoduje zakończenie skoku
zmiany przełożenia.
Dźwignia a
Pozycja wyjściowa
dźwigni b
Dźwignia b
Rzeczywisty skok
Kliknięcie
Kliknięcie
Pełny skok zmiany
przełożenia
Zakończony skok
zmiany
przełożenia
Dostrajanie (działanie wyciszające)
Jeśli łańcuch znajduje się na przedniej,
większej tarczy i większej tylnej koronce,
będzie się on ocierał o wózek przedniej
przerzutki, wydając charakterystyczny dźwięk.
W takiej sytuacji należy delikatnie nacisnąć
dźwignię b (do momentu kliknięcia).
Spowoduje to niewielkie przesunięcie
przerzutki w kierunku mniejszej tarczy
i wyeliminuje hałas.
Jeśli łańcuch znajduje się na przedniej,
najmniejszej tarczy i mniejszej tylnej koronce,
będzie on ocierał się o wózek przedniej
przerzutki, wydając charakterystyczny dźwięk.
W takiej sytuacji należy delikatnie nacisnąć
dźwignię a (do momentu kliknięcia).
Spowoduje to niewielkie przesunięcie
przerzutki w kierunku większej tarczy
i zniweluje hałas.
Pozycja łańcucha
Ruch przerzutki
przedniej
2. Przeciągnąć linkę i zamocować pancerz.
Linkę w pancerzu należy pozostawić nieco dłuższą, nawet
podczas docinania jej do pełnej długości kierownicy.
Sprawdzenie
Upewnić się, że pancerz jest
dokładnie zamocowany w blokadzie.
Blokada
Linka
wewnętrzna
Pancerz
• Blokada
1. Przymocować blokadę do dolnej rurki.
Moment dokręcania: 1,5-2 Nm
Gniazdo montażu
bezpośredniego (M5)
Blokada
Śruba montażowa
Klucz imbusowy 3 mm
Zamontuj z dokręconą śrubą regulacyjną.
Zakres regulacji śruby wynosi sześć pełnych obrotów.
Śruba regulacyjna
Przeprowadź linkę przez otwór linki.
Pancerz może być poprowadzony na dwa sposoby: przez prowadnicę
linki (1) (wewnętrzną) lub przez prowadnicę linki 2 (zewnętrzną).
Uwaga:
Należy włożyć linkę tak, aby jej bębenek wsunął się maksymalnie
daleko w zwijarkę.
Podczas demontażu części w celu
wymiany linki można dla ułatwienia
pracy zdjąć obudowę dźwigni, jak
pokazano na rysunku.
Uważaj, aby podczas nakładania owijki na kierownicę nie zakryć
otworów na linkę albo obudowy dźwigni. Jeżeli owijka zakryje te
miejsca, nie będzie możliwa wymiana linki.
Nacisnąć dźwignię B co najmniej 9 razy w celu
jej ustawienia w najwyższym położeniu.
Na obcięty koniec pancerza założyć tę samą końcówkę pancerza.
Przeprowadź linkę przez otwór linki.
Pancerz może być poprowadzony na dwa sposoby: przez
prowadnicę linki (1) (wewnętrzną) lub przez prowadnicę linki 2
(zewnętrzną).
Uwaga:
Należy włożyć linkę tak, aby jej bębenek wsunął się maksymalnie
daleko w zwijarkę.
Skracanie pancerza
Podczas skracania pancerza obciąć koniec przeciwny do końca
z oznaczeniem. Po skróceniu pancerza zaokrąglić zakończenie tak,
aby średnica wewnętrzna była jednakowa.
SP41
SP41
Końcówka pancerza
• Dźwignia tylna
Nacisnąć co najmniej 9 razy
Dźwignia B
Moment dokręcenia: 0,2 Nm
Pancerz
Obudowa dźwigni
Obudowa dźwigni
Otwór
Linka wewnętrzna
Montaż linki przerzutki
Otwór
Owijka
Strona przerzutki
końcówka 4 mm
Końcówka plastikowa lub
końcówka 4 mm
Końcówka plastikowa
Zastosowana linka
• Linka (linka PTFE)
••••••••••••••••••
• Uszczelniony pancerz SP41 ( 1 )
••••••
1,2 mm
4 mm
• Pancerz SP41 (2 )
••••••••••••••••••
4 mm
1
2
Prowadzenie linki
Uchwyt linki
Pancerz
Bęben linki
wewnętrznej
Kołpak
Przeprowadzić linkę przez uchwyt w sposób pokazany na rysunku,
po czym założyć bębenek linki.
Główny wspornik dźwigni
Dźwignia łącząca
Wycięcie
Sprężyna odwrotna
Grupa 105
Dźwignia przerzutki ST-5700
Pancerz OT-SP41 (SIS-SP41)
Biegi 20
Przerzutka przednia FD-5700
Mechanizm korbowy FC-5700
Przerzutka tylna RD-5700-SS
Piasta tylna FH-5700
Kaseta zębatek CS-5700
Łańcuch CN-5701
Ślizg SM-SP17
Regulator linki SM-CA70 / SM-CA50
Pozycja wyjściowa dźwigni A
Dostrajanie
3. Usuń narzędzie specjalne (1), po
czym użyj narzędzia specjalnego (2)
do założenia pierścienia E-ring.
Regulacja skoku dźwigni
Jeśli chcesz zwiększyć skok dźwigni, zdemontuj podkładkę
dystansową okładzin.
Jeśli chcesz zmniejszyć skok dźwigni, zamień aktualną podkładkę
dystansową okładzin na podkładkę opcjonalną (10 mm).
<Demontaż>
Podkładka dystansowa
okładzin 5 mm (typowa)
Montaż i demontaż podkładki dystansowej okładzin
Podkładka dystansowa
okładzin 10 mm
<Montaż>
Podkładka dystansowa
okładzin
  • Page 1 1

Shimano ST-5700 Service Instructions

Typ
Service Instructions