DC-Kit1 Użytkowanie zestawu DC Kit
159
Tryb jazdy: Zasilanie za pomocą akumulatora 12 V przy wyłączonym
silniku
Jeśli przetwornica wyłączy się z powodu podnapięcia akumulatora zasilania (10,5 V),
w jej gnieździe nie ma więcej napięcia i klimatyzator dachowy zostanie wyłączony.
Przetwornica pozostaje w stanie gotowości.
Jeśli napięcie akumulatora zasilania osiągnie wartość włączenia przetwornicy, napię-
cie pojawi się ponownie w jej gnieździe.
Klimatyzator dachowy musi zostać ponownie włączony ręcznie, ponieważ elektro-
nika sterowania klimatyzatora dachowego po utracie napięcia musi zostać ponow-
nie aktywowana.
Tryb jazdy: Zasilanie za pomocą akumulatora 12 V przy uruchomionym
silniku
W trybie jazdy przy aktywnym alternatorze akumulator rozruchowy oraz akumulator
zasilania są połączone elektrycznie. Dzięki temu akumulator zasilania może być łado-
wany przez alternator.
Akumulatory rozruchowe nie mogą być rozładowywane tak bardzo, jak
w przypadku akumulatorów zasilania. W celu ochrony akumulatora rozruchowego
rozdzielacz prądu ładowania oddziela zatem akumulator rozruchowy od akumula-
tora zasilania wówczas, gdy napięcie ładowania akumulatora rozruchowego spada
poniżej 10,5 V. Ponadto w ten sposób zagwarantowane zostanie, iż akumulator roz-
ruchowy będzie ładowany przez akumulator zasilania.
Jeżeli regulator napięcia ładowania z powodu podnapięcia spowoduje rozłączenie
z akumulatorem zasilania, wyłącza on jednocześnie kompresor klimatyzatora dacho-
wego. Przetwornica pozostaje nadal aktywna, a w jej gnieździe występuje napięcie.
Jeżeli napięcie akumulatora zasilania osiągnie wartość włączenia rozdzielacza prądu
ładowania, wówczas kompresor klimatyzatora dachowego zostanie ponownie włą-
czony.
Jeśli napięcie akumulatora zasilania ponownie obniży się i spadnie poniżej wartości
wyłączenia 10,5 V przetwornicy, przetwornica zostanie wyłączona (rozdz. „Tryb
jazdy: Zasilanie za pomocą akumulatora 12 V przy wyłączonym silniku” na
stronie 159).
DC-Kit1--IO-16s.book Seite 159 Dienstag, 21. März 2017 2:05 14