Shimano FC-MX71 Service Instructions

Typ
Service Instructions
FC-MX71
Montaż mechanizmu korbowego
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Sposób montażu podkładki dystansowej
Sprawdzić, czy szerokość mufy osi suportu wynosi (1)
68 mm.
Następnie zamontować miskę, zgodnie z ilustracją (2)
poniżej.
(2,5 mm)
68 mm
68 mm
6
2
1
3
Szerokie rozmieszczenie rowków
TL-FC16
Podkładka blokująca
Trzpień
podkładki
Podnieść
5
4
(A)
TL-FC32
Tuleja
Uwaga:
Umieścić podkładkę blokującą
w prawidłowym ułożeniu, tak jak
pokazano na ilustracji.
Korpus osi suportu
Lewą i prawą miskę nasmarować
przed zamontowaniem.
SI-1MA0A-001-03
Dane techniczne Montaż tarczy (SM-CR80-A)
Wgłębienie otworu
Nakrętka
Wewnątrz
Na
zewnątrz
Na
zewnątrz
Śruba
Nakrętka
Wewnątrz
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
OSTRZEŻENIE
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch, ponieważ może
to spowodować wywrócenie roweru.
Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony.
Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch.
W przeciwnym razie może dojść do zerwania łańcucha i poważnego zranienia.
Dwie śruby mocujące ramienia lewego mechanizmu korbowego powinny być dokręcane na
przemian i stopniowo; nie należy dokręcać każdej ze śrub całkowicie i jednorazowo. Użyć
klucza dynamometrycznego, aby upewnić się, że momenty dokręcenia mieszczą się w zakresie
12 - 15 Nm. Ponadto po przejechaniu około 100 km użyć klucza dynamometrycznego, aby
ponownie sprawdzić momenty dokręcenia. Ważne jest również okresowe sprawdzanie
momentów dokręcenia. Jeżeli momenty dokręcenia są zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe
nie były dokręcane stopniowo i na przemian, ramię lewego mechanizmu korbowego może
spaść i może dojść do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy ramiona mechanizmu korbowego nie są popękane.
Jeżeli pojawią się jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do złamania mechanizmu korbowego
i upadku z roweru.
Jeśli wewnętrzna tuleja nie jest zainstalowana prawidłowo, oś może zardzewieć oraz zostać
uszkodzona i może dojść do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru,
co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych
części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli
komponenty nie zostaną prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać, co prowadzi
do upadku z roweru i poważnych obrażeń.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
Dodatkowo, jeżeli pedały działają gorzej niż zwykle, należy dokonać ponownego
sprawdzenia.
Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy nie ma luzu w połączeniu. Pamiętać również
o okresowym dokręcaniu ramion korby i pedałów.
Jeśli słyszalne jest piszczenie w okolicach osi suportu i połączenia z lewym mechanizmem
korbowym, nałożyć smar na połączenie i dokręcić ją do zalecanego momentu.
Do czyszczenia mechanizmu korbowego i osi suportu używać neutralnego środka
czyszczącego. Używanie środków zasadowych lub kwasowych może spowodować
odbarwienia.
Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.
W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w łożyskach, należy wymienić oś suportu.
Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym, a po umyciu ponownie
nasmarować. Ponadto czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i
smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości tarcz i łańcucha.
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić tarcze i łańcuch.
Podczas jazdy nogawki ubrania mogą ulec zabrudzeniu.
Lewą i prawą miskę nasmarować przed zamontowaniem.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi prosimy
kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-1MA0A-001
Należy postępować zgodnie z poniższą procedurą.
1, 2
Specjalnym narzędziem TL-FC32 / 36,
zamontować prawą miskę (gwint lewoskrętny)
i lewą miskę (gwint prawoskrętny).
Moment dokręcania: 35 - 50 Nm
3
Następnie nałożyć prawy mechanizm korbowy.
4
Zamontować część A lewego ramienia do osi
prawego ramienia, tam gdzie rowek jest szerszy.
5
Do dokręcenia misek użyć TL-FC16/18.
Moment dokręcania: 0,7 - 1,5 Nm
6
Należy umieścić podkładkę blokującą, sprawdzić,
czy trzpień podkładki jest na właściwym miejscu,
i dokręcić śrubę lewego mechanizmu korbowego.
(klucz imbusowy 5 mm)
Uwaga: każda śruba powinna być dokręcona
z jednakowym momentem 12 - 14 Nm.
Symbol modelu FC-MX71 (SM-CR80-A)
Kombinacja zębów mechanizmu
korbowego
34 / 38 / 41 / 42 / 43 / 44 / 46T
Średnica rozstawu śrub 104 mm
Długość ramienia mechanizmu
korbowego
165, 170, 175, 180 mm
Gwinty pedału B.C. 9/16" x 20 T.P.I. (gwint angielski)
Odpowiedni łańcuch CN-7701
Linia łańcucha 44 mm
Szerokość korpusu osi suportu
(rozmiar gwintu)
68 mm (1,37 x 24 T.P.I.)
Odpowiednia oś suportu SM-BB70-S
SM-CR80-A
Przymocować tarczę do prawego
ramienia korby zgodnie
z rysunkiem.
Uwaga:
Podczas instalacji należy upewnić się, że podkładka jest
właściwie zorientowana. Powierzchnia z logo Shimano
powinna być skierowana na zewnątrz.
Należy upewnić się, że nakrętki są poprawnie zainstalowane
we wgłębieniach otworów po wewnętrznej stronie tarczy
w sposób pokazany na rysunku, a następnie dokręcić śruby.
Moment dokręcania: 14 - 16 Nm
  • Page 1 1

Shimano FC-MX71 Service Instructions

Typ
Service Instructions