Zewnętrzna strona
Ramię
mechanizmu
korbowego
Sztyft chroniący przed
spadaniem łańcucha
Ramię mechanizmu
korbowego
o
oznaczenie
Wewnętrzna strona
Oznaczenie
Z oznaczoną powierzchnią mniejszej tarczy
do zewnątrz ramienia, należy zamontować
tarczę tak, aby oznaczenie o znajdowało się
w jednej linii z ramieniem.
Dane techniczne
Montaż tarcz mechanizmu
• Niewłaściwe zamontowanie tarcz może uniemożliwić płynną zmianę
biegów, dlatego należy sprawdzić poprawność ich montażu.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch, ponieważ może to
spowodować wywrócenie roweru.
• Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony. Jeżeli
naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch. W przeciwnym
wypadku łańcuch może się zerwać, co może prowadzić do upadku z roweru.
• Dwie śruby mocujące ramienia lewego mechanizmu korbowego powinny być dokręcane na przemian
i stopniowo; nie należy dokręcać każdej ze śrub całkowicie i jednorazowo. Należy użyć klucza
dynamometrycznego, sprawdzając, czy momenty dokręcania mieszczą się w przedziale 12 - 14 Nm.
Ponadto po przejechaniu około 100 km należy ponownie sprawdzić momenty dokręcania za pomocą
klucza dynamometrycznego. Ważne jest również okresowe sprawdzanie momentów dokręcenia.
Jeżeli momenty dokręcenia są zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe nie były dokręcane stopniowo
i na przemian, ramię lewego mechanizmu korbowego może spaść i może dojść do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
• Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy ramiona mechanizmu korbowego nie są popękane. Jeżeli
pojawią się jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do złamania mechanizmu korbowego i upadku
z roweru.
• Jeśli wewnętrzna tuleja nie jest zainstalowana prawidłowo, oś może zardzewieć oraz zostać
uszkodzona i może dojść do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte
lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne
obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli komponenty
nie zostaną prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać, co prowadzi do upadku z roweru i
poważnych obrażeń.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
• Jeżeli łańcuch jest ustawiony na najmniejszej lub średniej tarczy, zachodzi ryzyko powstania obrażeń
spowodowanych przez zęby największej tarczy.
Uwaga
• Upewnić się, analizując tabelę danych technicznych produktu, czy kombinacja zębów tarczy
odpowiada konfiguracji zębów mechanizmu korbowego. W przypadku zastosowania innych
kombinacji odległość między tarczami będzie niewłaściwa, a łańcuch może spaść i zostać uwięziony
między tarczami.
• Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku,
może stykać się z przednią przerzutką i hałasować. Jeżeli
problemem jest hałas, przerzucić łańcuch na kolejne,
większe tarcze.
• Jeśli korpus osi suportu nie jest ustawiony równolegle,
spadnie efektywność zmiany biegów.
• Użyj łańcuchów CN-7801/CN-6600/CN-5600
z mechanizmem korbowym FC-5703.
• Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy nie ma luzu
w połączeniu. Pamiętać również o okresowym dokręcaniu ramion korby i pedałów.
• Jeśli słyszalne jest piszczenie w okolicach osi suportu i połączenia z lewym mechanizmem
korbowym, nałożyć smar na połączenie i dokręcić ją do zalecanego momentu.
• W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w łożyskach, należy wymienić oś suportu.
• Dodatkowo, jeżeli pedały działają gorzej niż zwykle, należy dokonać ponownego sprawdzenia.
• Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.
• Podczas instalacji lewej i prawej miski pamiętaj, aby założyć także wewnętrzną tuleję. W przeciwnym
wypadku osłabione zostaną właściwości wodoodporne.
• Lewą i prawą miskę nasmarować przed zamontowaniem.
• W celu zapewnienia optymalnego działania pamiętać o stosowaniu tylko określonego typu łańcucha.
Nie wolno stosować łańcucha o szerokich ogniwach.
• Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić tarcze i łańcuch.
• Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym, a po umyciu ponownie
nasmarować. Ponadto czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie może
być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości tarcz i łańcucha.
• Podczas jazdy nogawki ubrania mogą ulec zabrudzeniu.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi prosimy kierować
do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Gdy tarcza będzie
ustawiona stroną
z oznakowaniem
skierowaną na zewnątrz,
należy ustawić większą
tarczę tak, aby sworzeń
chroniący łańcuch przed
spadaniem znajdował się
za ramieniem
mechanizmu korbowego.
Montaż mechanizmu korbowego
Należy postępować zgodnie z poniższą procedurą.
1. 2. Za pomocą specjalnego narzędzia TL-FC32/36
zamontuj prawą miskę (gwint lewy), wewnętrzną tuleję i
lewą miskę (gwint prawy).
Moment dokręcenia: 35 - 50 Nm
3. Następnie nałożyć prawy mechanizm korbowy.
4. Zamontować część A lewego ramienia do osi prawego
ramienia, tam gdzie rowek jest szerszy. (Przy montażu
lewego zespołu korbowego FC-5703 użyj podkładki i
pierścienia).
5. Do dokręcenia misek użyć TL-FC16/18.
Moment dokręcania: 0,7 - 1,5 Nm
6. Należy umieścić podkładkę blokującą, sprawdzić, czy
trzpień podkładki jest na właściwym miejscu, i dokręcić
śrubę lewego mechanizmu korbowego. (klucz
imbusowy 5 mm)
Uwaga: Każda śruba powinna być dokręcona
z jednakowym momentem 12 - 14 Nm.
< FC-5700 / 5750 >
Uwaga:
Umieścić podkładkę blokującą w
prawidłowym ułożeniu, tak jak
pokazano na ilustracji.
5
4
(A)
1
3
Szerokie
rozmieszczenie
rowków
Korpus osi suportu
TL-FC16
TL-FC32
2
6
Podkładka
blokująca
Trzpień
podkładki
Podnieść
Tuleja
SI-1M30A-003-03
FC-5700 / FC-5703 / FC-5750
Techniczna instrukcja serwisowa SI-1M30A-003
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Przednia
tarcza
Tylna
koronka
• Prawa miska
gwint prawoskrętny dla osi
suportu 70 mm [M36]
W przypadku montażu
modelu FC-5703 użyj
podkładki i pierścienia.
Trzyrzędowa Dwurzędowa
Symbol modelu FC-5700 FC-5703 FC-5750
Kombinacja zębów mechanizmu
korbowego
52B-39T
53B-39T
50D-39D-30T 50F-34T
Średnica rozstawu śrub 130 mm 130 / 74 mm 110 mm
Długość ramienia mechanizmu
korbowego
165, 170, 172,5, 175 mm
Gwinty pedału B.C. 9/16" x 20 T.P.I. (gwint angielski)
Odpowiedni łańcuch
CN-7901
CN-6701
CN-5701
CN-7801
CN-6600
CN-5600
CN-7901
CN-6701
CN-5701
Linia łańcucha 43,5 mm 45 mm 43,5 mm
Szerokość korpusu osi suportu
(rozmiar gwintu)
68 mm (1,37 X 24 T.P.I.)
70 mm (M36 X 24 T.P.I.)
Oś suportu SM-BB5700
Oznaczenie
o oznaczenie
< FC-5703 >
Dla modelu FC-5703
oznaczenie liczby zębów
na największej tarczy
powinno być zwrócone na
zewnątrz, a oznaczenia na
średniej i najmniejszej
tarczy powinny być
zwrócone do wewnątrz.
Największa tarcza/Średnia tarcza
Moment dokręcania: 12–14 Nm
Najmniejsza tarcza
Moment dokręcania: 14–16 Nm
Moment dokręcenia:
12 - 14 Nm
UWAGA