B
A
A
B
B A
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Przed zamontowaniem części należy uważnie
przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte
lub uszkodzone części mogą doprowadzić do
wywrócenia roweru, co może spowodować poważne
obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie
oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do
zahaczenia nogawek o łańcuch, ponieważ może to
spowodować wywrócenie roweru.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną
instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
• Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć
przerzutkę i nasmarować wszystkie części ruchome.
• Jeżeli luz w ogniwach jest na tyle duży, że regulacja
nie jest możliwa, należy wymienić przerzutkę.
• Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na
rysunku, może stykać się z przednimi tarczami lub
przednią przerzutką i hałasować. Jeżeli problemem jest
hałas, przerzucić łańcuch na kolejne, większe tarcze.
• W przypadku montażu przerzutki przedniej FD-2303
(na hak) do rury podsiodłowej o grubości
przekraczającej 31,8 mm może dochodzić do styku
przerzutki z rurą podsiodłową i zakłócenia
prawidłowego funkcjonowania mechanizmu zmiany
biegów.
• Aby zapewnić płynne działanie, należy zawsze
stosować odpowiedni pancerz i prowadzenie linki
pod oś suportu.
• Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze
pancerza, aby zapewnić swobodne ślizganie się
linki.
• Przerzutka przednia przeznaczona jest do
zastosowania tylko z trzyrzędowymi mechanizmami.
Nie można jej stosować z dwurzędowymi
mechanizmami, ponieważ nie będą pasować punkty
zmiany biegów.
• Należy stosować tylko łańcuchy o wąskim ogniwie
Shimano. Nie można stosować łańcucha o szerokim
ogniwie.
• Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia ani
pogorszenia działania wynikających z normalnego
użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu,
regulacji, konserwacji lub obsługi prosimy kierować
do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Przednia tarcza
Tylna koronka
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy
wykorzystanie poniższej kombinacji.
Dane techniczne
Montaż przerzutki przedniej
Kąt nachylenia
rury
podsiodłowej
Wyregulować i zamontować przerzutkę przednią, jak
pokazano na ilustracji. Nie wolno w tym momencie
usuwać blokady regulującej Pro-Set.
SG
A-52
Zęby tarczy
powinny mieścić
się w tym zakresie
Miernik Pro-Set
Wózek zewnętrzny przerzutki
powinien znajdować się
bezpośrednio nad największą
tarczą i powinien być ustawiony
równolegle do niej.
Przykręcić za pomocą klucza
imbusowego 5 mm.
Tarcza
mechanizmu
korbowego
(największa tarcza)
Prowadnica
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Blokada regulująca Pro-Set
Regulacja SIS
Pamiętać o przestrzeganiu kolejności podanej poniżej.
1. Regulacja dolna
Najpierw zdemontować blokadę regulującą Pro-Set.
Następnie ustawić tak, aby dystans między wózkiem
wewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił
0-0,5 mm.
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przeciągając linkę, dokręcić śrubę mocującą kluczem
imbusowym 5 mm, aby zamocować linkę.
3. Regulacja górna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem zewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0-0,5 mm.
Największa
zębatka
Najmniejsza
tarcza
Pozycja łańcucha
Blokada regulująca Pro-Set
B
A
A
B
Prowadnica wewnętrzna
Łańcuch
Śruba regulacji
dolnej
Pociągnąć
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Po usunięciu luzu początkowego linki ponownie
przymocować linkę do przedniej przerzutki, jak
pokazano na ilustracji.
Najmniejsza
zębatka
Największa
tarcza
Pozycja łańcucha
Śruba regulacji
górnej
Prowadnica
wewnętrzna
Łańcuch
5. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 4 przestawić dźwignię zmiany biegów
w celu sprawdzenia zmiany biegów. (Również w przypadku, kiedy
zmiana biegu stanie się trudna w czasie użytkowania.)
Największa
zębatka
Środkowa tarcza
mechanizmu
korbowego
Śruba regulacyjna pancerza
Pozycja łańcucha
Prowadnica
wewnętrzna
Łańcuch
Przeczytać te instrukcje przed użyciem, wraz z instrukcjami serwisowymi
ST-2303.
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
4. Regulacja linki za pomocą środkowej tarczy
Podczas regulacji linki ustawić łańcuch na największej koronce z tyłu
i tarczy środkowej z przodu.
Wyregulować naprężenie linki tak, aby dystans między wózkiem
wewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił 0-0,5 mm.
Przerzutka przednia (ST-2303)
Dźwignia b
Zmiana tarczy
z większej na mniejszą
Dźwignia a
Zmiana tarczy
z mniejszej na większą
Dźwignia a
SI-5LZ0A-001-03
Techniczna
instrukcja serwisowa
FD-2303
* Użyć adaptera do rozmiaru S.
SI-5LZ0A-001
Dźwignia przerzutki ST-2303
Pancerz SP40
Biegi 24
Przerzutka przednia FD-2303
Mechanizm korbowy FC-2303
Oś suportu BB-UN26 (LL113)
Przerzutka tylna RD-2300
Piasta tylna FH-2200
Kaseta zębatek CS-HG50-8
Łańcuch CN-HG50
Ślizg SM-SP17
Typ Na obejmę/hak
Różnica zębów w
mechanizmie korbowym
22 zęby lub mniej
Min. różnica między dużą a
średnią tarczą
10T
Średnica obejmy montażowej
przerzutki przedniej
S (28,6 mm)*, M (31,8 mm)
Kąt nachylenia rury
podsiodłowej (
a
)
63° - 66°
Linia łańcucha 45 mm
Jeżeli łańcuch spada na stronę mechanizmu
korbowego
Dokręcić śrubę regulacji górnej
w prawo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana ze średniej tarczy
na dużą tarczę
Poluzować śrubę regulacji górnej
w lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana ze średniej tarczy
na małą tarczę
Poluzować śrubę regulacji dolnej
w lewo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem wewnętrznym
przedniej przerzutki na największej tarczy
Dokręcić śrubę regulacji górnej
w prawo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem zewnętrznym
przedniej przerzutki na największej tarczy
Poluzować śrubę regulacji górnej
w lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli w czasie zmiany z największej tarczy
średnia tarcza jest pomijana
Poluzować pokrętło regulacyjne
pancerza w lewo (1 do 2 obrotów).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem wewnętrznym
przerzutki przedniej kiedy następuje zmiana
na największą koronkę, a na przedniej
przerzutce łańcuch jest na środkowej tarczy.
Dokręcić pokrętło regulacyjne
pancerza obracając je w prawo
(1 do 2 obrotów).
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę osi
suportu.
Dokręcić śrubę regulacji dolnej
w prawo (około 1/2 obrotu).
1 mm
3 mm