Shimano WH-RS20-A Service Instructions

Typ
Service Instructions
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Nakrętka kasety
Podkładka dystansowa koronki
OSTRZEŻENIE
UWAGA
UWAGA
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-4GG0A-002
WH-RS10-A
WH-RS20-A
WH-RS30-A
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych
szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku
wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno używać koła.
Nie stosować w połączeniu z widelcami amortyzowanymi. W przypadku widelców
tego typu dystans pomiędzy osią piasty a klockami hamulcowymi może ulegać
zmianom wskutek działania amortyzatorów, więc w momencie użycia hamulców,
klocki hamulcowe mogą dotknąć szprych.
Jeżeli zacisk Quick Release nie będzie używany prawidłowo, koło może spaść
z roweru, co często prowadzi do poważnych obrażeń. Przed użyciem dokładnie
przeczytać instrukcję serwisową dotyczącą zacisku Quick Release.
Te koła są przeznaczone do jazdy po drogach o twardej nawierzchni. Jeśli koła będą
używane na nieutwardzonych nawierzchniach, mogą zostać skrzywione lub
uszkodzone, co może spowodować wypadek.
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane.
Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru, powodując
w konsekwencji poważne zranienie.
Zagłębienie po przeciwnej stronie otworu zaworu jest wskaźnikiem zużycia obręczy.
Jeśli zagłębienie jest niewidoczne, należy wymienić obręcz.
Kontynuowanie używania zużytej obręczy może spowodować przewrócenie roweru
i wypadek.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie
oryginalnych części zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować
ją na przyszłość.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Przed użyciem opony powinny zostać napompowane do odpowiedniego ciśnienia.
W przypadku stosowania obręczy z oponami drutówkami, stosować taśmę
na obręcze lub zatyczki otworów szprych dla rozmiarów obręczy 18-622, odporną
na wysokie ciśnienia, w przeciwnym razie może to spowodować nagłe przebicie
i wypadnięcie opony, co może prowadzić do poważnej kontuzji. Ponadto nie
zalecamy ponownego używania taśmy na obręcze lub zatyczek otworów szprych
po zdjęciu ich z koła. W przypadku ponownego użycia taśmy lub zatyczek opony
mogą zostać nagle przebite i uszkodzone, co może prowadzić do poważnej kontuzji.
W klockach hamulcowych Shimano R55HC (wysokowydajnych) zastosowano
agresywną mieszankę, zapewniającą wysoką skuteczność hamowania
w warunkach mokrych. Powodują one jednak przyspieszone zużycie obręczy.
Firma Shimano nie ponosi odpowiedzialności za mniejszą trwałość obręczy, która
może wystąpić wskutek zastosowania klocków hamulcowych R55HC.
Zdecydowanie zalecane jest używanie oryginalnych szprych i nypli Shimano. Jeśli
nie będą używane oryginalne części firmy Shimano, piasty lub obręcze mogą ulec
uszkodzeniu.
Przed użyciem sprawdzić, czy do klocków hamulcowych nie przylegają kawałki
metalu lub ciała obce. Takie przedmioty mogą spowodować uszkodzenie obręczy
w momencie użycia hamulców.
Nyple posiadają duże średnice i łatwo nimi obracać w celu zwiększenia
naprężenia szprychy. Jednakże, podczas regulacji naprężenia szprych należy
uważać, aby nie dokręcać nypli zbyt mocno. W przypadku nadmiernego
naprężenia nypli może dojść do uszkodzenia obręczy.
(Zalecamy zlecenie wykonania regulacji autoryzowanemu sprzedawcy rowerów.)
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej
kombinacji.
Koło może być używane z 8-rzędowymi, 9-rzędowymi i 10-rzędowymi kasetami
zębatek.
(W przypadku zastosowania 10-rzędowej kasety zębatek, oprócz modeli
dziecięcych, stosować dodatkową podkładkę dystansową o grubości 1 mm).
Aby zobaczyć szczegóły na temat połączenia z innymi częściami takimi, jak
łańcuchy i kasety zębatek, patrz Informacja techniczna produktu.
Dane techniczne
Naciąg szprych
Montaż koronek HG
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
A
* Wartości te należy traktować tylko jako ogólne wytyczne.
(Na przód)
W kołach przednich zapleść
szprychy promieniście,
zarówno z lewej, jak
i prawej strony
Uwaga
Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować.
Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ
mogą one się wydostać na zewnątrz.
Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.
Zalecamy powierzenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy
rowerów, jeżeli występuje jakikolwiek dystans wstępny w szprychach i po pierwszym
1000 km przebiegu.
Osłony szprych (CP-WH23) są sprzedawane także oddzielnie. Szczegółowych
informacji udzielają sprzedawcy rowerów.
Reflektory (produkowane przez firmę CATEYE) sprzedawane są także osobno.
Szczegółowych informacji udzielają sprzedawcy rowerów.
W przypadku każdej koronki,
powierzchnia z oznaczeniem
grupy powinna być skierowana
na zewnątrz i ustawiona tak,
aby szerokie występy na każdej
koronce i część A (na której
rowek jest szeroki) główki
piasty, były w jednej linii.
Rowek jest
szeroki tylko
w jednym
miejscu.
Podczas montowania koronek HG zastosować narzędzie specjalne
(TL-LR15) do dokręcenia nakrętki kasety.
Aby wymienić koronki HG zastosować narzędzia specjalne (TL-LR15)
i TL-SR21, aby odkręcić nakrętkę
kasety.
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
a
c
-
1
4
T
Szeroki wypust
Wymiana główki piasty
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą
główkę (wewnątrz główki piasty) i wymienić główkę.
Uwaga:
Nie należy podejmować prób demontażu główki,
ponieważ może to osłabić wydajność piasty.
Moment dokręcania: 35 - 50 Nm
Korpus główki
Klucz imbusowy 10 mm
(TL-WR37)
Podkładka główki
Śruba mocująca główkę piasty
Demontaż
Montaż
Wymiana szprych przedniego koła (WH-RS20-A / WH-RS30-A)
Obrócić oś piasty, aż wycięcie osłony od kurzu
zostanie dopasowane do gniazda piasty, i pewnie
zamocować główkę szprychy w gnieździe piasty.
Uwaga:
Jeśli wycięcie osłony od kurzu i gniazdo piasty nie
zostaną dopasowane, montaż i demontaż szprych
będzie niemożliwy.
Nakrętka kasety
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
(Na tył)
Wycięcie w osłonie od kurzu
Oś piasty
Gniazdo w piaście
SI-4GG0A-002-03
Odpowiedni rozmiar opon
Opona drutówka
700C (19C-28C)
Największa zębatka 21-28T
Symbol modelu WH-RS10-A / WH-RS20-A / WH-RS30-A
Rozmiar obręczy 700C (622 x 15C)
Szerokość obręczy 20,8 mm
Wartość napięcia szprychy
Na przód Na tył
980 - 1400 N
Prawa strona (zębatki) Lewa strona
1000 - 1500 N 600 - 1100 N
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUWSW CPSC Biały
RR-550-WUASW AS Bursztynowy
RR-317-WUASW DIN Bursztynowy
  • Page 1 1

Shimano WH-RS20-A Service Instructions

Typ
Service Instructions