5. Regulacja i dostrajanie
Obracając ramieniem mechanizmu korbowego, delikatnie naciśnij
dźwignię (b) i sprawdź, czy przednia przerzutka przesuwa się w
kierunku najmniejszej tarczy. Jeśli przerzutka przesunie się znacznie
i łańcuch zostanie przeniesiony na mniejszą tarczę, poluzować śrubę
regulacji górnej o 1/8 obrotu.
Następnie ustawić łańcuch
w położeniu początkowym,
wyregulować i sprawdzić mechanizm
dostrajający.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Przed zamontowaniem części należy uważnie
przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte lub
uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie
przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli komponenty nie
zostaną prawidłowo wyregulowane, łańcuch może
spadać, co prowadzi do upadku z roweru i poważnych
obrażeń.
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia
nogawek o łańcuch, ponieważ może to spowodować
wywrócenie roweru.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną
instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
• Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę
i nasmarować wszystkie części ruchome.
• Jeżeli luz w ogniwach jest na tyle duży, że regulacja nie
jest możliwa, należy wymienić przerzutkę.
• Użyj łańcuchów CN-7801/CN-6600/CN-5600
z mechanizmem korbowym FD-6703/FD-5703.
• Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku,
może stykać się z przednią przerzutką i hałasować. Jeżeli
problemem jest hałas, przerzucić łańcuch na kolejne,
większe tarcze.
• W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni
pancerz i ślizgi.
• Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza,
aby zapewnić swobodne ślizganie się linki.
• Przerzutka przednia przeznaczona jest do zastosowania
tylko z trzyrzędowymi mechanizmami. Nie można jej
stosować z dwurzędowymi mechanizmami, ponieważ nie
będą pasować punkty zmiany biegów.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego
zużycia lub pogorszenia działania wynikającego
z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji,
konserwacji lub obsługi prosimy kierować do
profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Przednia
tarcza
Tylna koronka
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej
kombinacji.
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na
stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
Dane techniczne
Montaż przerzutki przedniej
Zmiana biegów z przodu
Kąt
nachylenia
rury
podsiodłowej
Wyregulować i zamontować przerzutkę przednią, jak pokazano na ilustracji.
Nie wolno w tym momencie usuwać blokady regulującej Pro-Set.
Zęby tarczy
powinny mieścić
się w tym zakresie
Miernik Pro-Set
Wózek zewnętrzny przerzutki powinien znajdować się
bezpośrednio nad największą tarczą i powinien być
ustawiony równolegle do niej.
Przykręcić za pomocą klucza imbusowego 5 mm.
Tarcza
mechanizmu
korbowego
(największa tarcza)
Prowadnica
Moment dokręcania: 5-7 Nm
Regulacja SIS
Pamiętać o przestrzeganiu kolejności podanej poniżej.
1. Regulacja dolna
Najpierw zdemontować blokadę regulującą Pro-Set.
Następnie ustawić tak, aby dystans między wózkiem
wewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił 0-0,5 mm.
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przeciągając linkę, dokręcić śrubę mocującą kluczem
imbusowym 5 mm, aby zamocować linkę.
3. Regulacja górna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem
zewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił
0-0,5 mm.
Największa
zębatka
Najmniejsza
tarcza
Pozycja łańcucha
Blokada regulująca
Pro-Set
Pociągnąć
Moment dokręcania:
6-7 Nm
Po usunięciu luzu początkowego linki ponownie
przymocować linkę do przedniej przerzutki, jak
pokazano na ilustracji.
Najmniejsza
zębatka
Największa
tarcza
Pozycja łańcucha
4. Regulacja linki za pomocą środkowej tarczy
Podczas regulacji linki ustawić łańcuch na największej koronce z tyłu
i tarczy środkowej z przodu.
Uwaga: są 2 położenia przerzutki do ustawienia tarczy środkowej. Podczas
regulacji linki upewnić się, że przerzutka znajduje się po wewnętrznej
stronie (po stronie mniejszej tarczy). Umieścić przerzutkę w tym
położeniu poprzez zmianę biegów z największej tarczy na środkową
(zalecane) lub z mniejszej na środkową, a następnie delikatnie
nacisnąć dźwignię (b), aż słyszalne będzie kliknięcie (pozwoli to na
ustawienie przerzutki po wewnętrznej stronie tarczy środkowej).
Wyregulować naprężenie linki tak, aby dystans między wózkiem
wewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił 0-0,5 mm.
Największa
zębatka
Środkowa tarcza
mechanizmu
korbowego
Śruba regulacyjna pancerza
Pozycja łańcucha
Prowadnica
wewnętrzna
Śruba regulacji
górnej
Prowadnica
zewnętrzna
Łańcuch
Łańcuch
Dźwignia b
Zmiana tarczy
z większej na mniejszą
Dźwignia a
Zmiana tarczy
z mniejszej na większą
Dźwignia a
Dźwignia b
Przeczytać niniejszą instrukcję wraz z instrukcjami serwisowymi ST-6703/
ST-5703 przed rozpoczęciem pracy.
Blokada regulująca Pro-Set
Najmniejsza
zębatka
Największa
tarcza
Pozycja łańcucha
Śruba regulacji
dolnej
Prowadnica wewnętrzna
Łańcuch
Śruba regulacji
górnej
Prowadnica zewnętrzna
Łańcuch
6. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 5 przestawić dźwignię zmiany biegów
w celu sprawdzenia zmiany biegów. (Również w przypadku, kiedy
zmiana biegu stanie się trudna w czasie użytkowania.)
W przypadku ram z włókien węglowych może być konieczne zmniejszenie momentu
dokręcania w celu zapobiegnięcia uszkodzeniu ramy. W kwestii odpowiedniego poziomu
momentu dokręcania dla ram z włókna węglowego należy skonsultować się
z producentem roweru lub kierownicy.
SI-5LX0B-001-03
FD-6703 / FD-5703
Techniczna instrukcja serwisowa SI-5LX0B-001
Grupa ULTEGRA 105
Dźwignia przerzutki ST-6703 ST-5703
Pancerz SP41 SP41
Biegi 30 30
Przerzutka przednia FD-6703 FD-5703
Mechanizm korbowy FC-6703 FC-5703
Przerzutka tylna RD-6700 RD-5700
Piasta tylna FH-6700 FH-5700
Kaseta zębatek CS-6700 CS-5700
Łańcuch CN-7801 / CN-6600 / CN-5600
Ślizg SM-SP17 SM-SP17
Grupa
ULTEGRA 105
Typ
Na obejmę/hak
Różnica zębów w mechanizmie
korbowym
22 zęby lub mniej 20 zęby lub mniej
Min. różnica między dużą a średnią
tarczą
13T 11T
Średnica obejmy montażowej
przerzutki przedniej
S (średnica 28,6 mm), M (średnica
31,8 mm), L (średnica 34,9 mm)
Kąt nachylenia rury podsiodłowej (
a )
63° - 66°
Linia łańcucha
45 mm
Jeżeli łańcuch spada na stronę
mechanizmu korbowego
Dokręcić śrubę regulacji górnej
w prawo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana ze średniej
tarczy na dużą tarczę
Poluzować śrubę regulacji górnej
w lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana ze średniej
tarczy na małą tarczę
Poluzować śrubę regulacji dolnej
w lewo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem zewnętrznym
przedniej przerzutki na największej tarczy
Poluzować śrubę regulacji górnej
w lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli w czasie zmiany z największej
tarczy średnia tarcza jest pomijana
Poluzować śrubę regulacyjną
pancerza w lewo (1-2 obroty).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem wewnętrznym
przerzutki przedniej kiedy następuje
zmiana na największą koronkę, a na
przedniej przerzutce łańcuch jest na
środkowej tarczy.
Dokręcić śrubę regulacyjną
pancerza, obracając ją w prawo
(1-2 obroty).
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę osi
suportu.
Dokręcić śrubę regulacji dolnej
w prawo (około 1/2 obrotu).