Do zamontowania mechanizmu korbowego użyć klucza
imbusowego 8 mm.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Zamontować przy użyciu narzędzia specjalnego TL-UN74-S /
TL-UN66. Najpierw zamontować korpus osi a następnie adapter.
korpus osi
Adapter
Montaż osi suportu
Moment dokręcania miski/osi suportu:
50 - 70 Nm
Aluminium lub stal
Plastik
Montaż mechanizmu korbowego
SI-1N00A-001-03
Moment dokręcania mechanizmu korbowego:
35 - 50 Nm
Klucz imbusowy 8 mm
Należy zastosować takie ustawienie, aby symbol "D" na średniej tarczy
był skierowany na zewnątrz, a oznaczenia liczby zębów na największej i
najmniejszej tarczy - do wewnątrz; garby muszą znajdować się na równi z
ramieniem mechanizmu korbowego.
Dane techniczne
Montaż tarcz mechanizmu
Największa tarcza/Średnia tarcza
Moment dokręcania: 14 - 16 Nm
Najmniejsza tarcza
Moment dokręcania: 16 - 17 Nm
Oznaczenie
Ramię
mechanizmu
korbowego
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
(Polish)
FC-M522
Pamiętać o przeczytaniu razem z niniejszą instrukcją
serwisową, instrukcji systemu napędu przedniego.
Ten mechanizm korbowy został zaprojektowany dla systemów 10-rzędowych i
nie można go stosować w systemach 9-rzędowych.
Mechanizm korbowy
Oś suportu
OSTRZEŻENIE
UWAGA
"Długość okresów pomiędzy serwisami zależy od sposobu użytkowania i
warunków jazdy na rowerze. Łańcuch należy czyścić regularnie, używając
odpowiedniego środka do czyszczenia łańcucha. Nigdy nie stosować
rozpuszczalników na bazie kwasów ani zasad, takich jak odrdzewiacze.
W razie użycia takiego typu rozpuszczalnika łańcuch może się zerwać,
powodując poważne obrażenia ciała".
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch, ponieważ może to
spowodować wywrócenie roweru.
Sprawdzić, czy napięcie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony. Jeżeli •
napięcie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch. Jeżeli nie
zostanie to zrobione, może dojść do zerwania łańcucha i poważnego zranienia.
Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy ramiona mechanizmu korbowego nie są popękane. •
Jeżeli pojawią się jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do złamania mechanizmu korbowego i
upadku z roweru.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane,
zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować
poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli
komponenty nie zostaną prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać, co prowadzi do
upadku z roweru i poważnych obrażeń.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość. •
Jeżeli łańcuch jest ustawiony na najmniejszej lub średniej tarczy, zachodzi ryzyko powstania •
obrażeń spowodowanych przez zęby największej tarczy.
Uwaga
Upewnić się, analizując tabelę danych technicznych produktu, czy kombinacja zębów tarczy •
odpowiada konfiguracji zębów mechanizmu korbowego. W przypadku zastosowania innych
kombinacji odległość między tarczami będzie niewłaściwa, a łańcuch może spaść i zostać
uwięziony między tarczami.
Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na •
rysunku, może stykać się z przednią przerzutką i
hałasować. Jeżeli problemem jest hałas,
przerzucić łańcuch na kolejne, większe zębatki
kasety, lub poprzednią, gdy łańcuch znajduje się
w położeniu pokazanym na rys. 1. Jeśli łańcuch
znajduje się w położeniu pokazanym na rys. 2,
przerzucić go na kolejne, mniejsze zębatki lub
poprzednią.
Należy używać tylko odpowiedniego łańcucha oraz odpowiedniej osi suportu.•
Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy nie ma luzu w połączeniu. Pamiętać również o •
okresowym dokręcaniu ramion korby i pedałów.
W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w osi suportu należy wymienić tę oś.•
Dodatkowo, jeżeli pedały działają gorzej niż zwykle, należy dokonać ponownego sprawdzenia.•
Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.•
Należy nasmarować oś suportu przed montażem.•
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić tarcze i łańcuch.•
Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym, a po umyciu ponownie •
nasmarować. Ponadto czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie
może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości tarcz i łańcucha.
Podczas jazdy nogawki ubrania mogą ulec zabrudzeniu.•
Przy mocowaniu pedałów, gwint pokryć niewielką ilością smaru, aby zapobiec klinowaniu się •
pedałów. Należy użyć klucza dynamometrycznego, aby prawidłowo dokręcić pedały. Moment
dokręcania: 35 - 55 Nm. Ramię prawego mechanizmu korbowego ma gwint prawy, a ramię
lewego mechanizmu korbowego ma gwint lewy.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania •
wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi prosimy •
kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Przednia
tarcza
Rys. 1 Rys. 2
Tylna koronka
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-1N00A-001
Symbol modelu FC-M522
Kombinacja zębów mechanizmu korbowego 42-32-24T
Średnica rozstawu śrub 104 mm / 64 mm
Linia łańcucha 50 mm
Szerokość korpusu osi suportu 68, 73 mm
Rozmiar gwintu BC1,37 (68, 73 mm)
Kompatybilna oś suportu BB-ES25
Kompatybilny łańcuch CN-HG54
Symbol modelu BB-ES25
Długość osi 113
Linia łańcucha 50 mm
Szerokość korpusu (rozmiar gwintu) 68 / 73 mm (1,37 X 24 T.P.I.)