Shimano SG-C3001-7D Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

PODRĘCZNIK SERWISOWY
SG-C3001-7R
SG-C3001-7C
SG-C3001-7C
SG-C3001-7D
-DX
Wer. 1.1
1
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie do INTER-7
……………………………………………………………………………………………
2
Podręcznik sprzedawcy
……………………………………………………………………………………………………
4
  
SG-C3001-7R, SG-C3001-7C, SG-C3001-7C-DX, SG-C3001-7D
    
    
MONT
    
REGULACJA
    
KONSERWACJA
Rozwiązywanie problemów
………………………………………………………………………………………
37
Demontaż i montaż
………………………………………………………………………………………………………………
41
  
Wymagane narzędzia
  
Wymiana zespołu przekładni wewnętrznej
  
Demontaż zespołu przekładni wewnętrznej
  
Montaż zespołu przekładni wewnętrznej
Narzędzia i części serwisowe
…………………………………………………………………………………
54
  
Przyłącze kasety
  
Narzędzie pomiarowe
  
Tabela zastosowań
Wymienność
……………………………………………………………………………………………………………………………………
57
Wymiary piasty
(wymiary pomiędzy nakrętkami blokującymi i wymiary osi)
59
Lista części zamiennych / EV
………………………………………………………………………………………
61
2
Powrót do strony indeksu
SG-C3001-7R SG-C3001-7C SG-C3001-7DSG-C3001-7C-DX
SG-C3001-7R
Piasta z wewnętrznymi przełożeniami dla hamulca rolkowego (7-przełożeń)
Usprawnione wewnętrzne zazębianie przełożeń
zapewniające bardziej płynną jazdę
Nowe zaktualizowane i dopracowane rozwiązanie
doskonale dopełniające konstrukcję roweru
»Aluminiowy korpus piasty
• Dostępne kolory: czarny, srebrny
SG-C3001-7C
Piasta z wewnętrznymi przełożeniami dla hamulca wewnętrznego (7-przełożeń
)
Usprawnione wewnętrzne zazębianie przełożeń
zapewniające bardziej płynną jazdę
Nowe zaktualizowane i dopracowane rozwiązanie
doskonale dopełniające konstrukcję roweru
»Stalowy korpus piasty
• Wersja Deluxe (SG-C3001-7C-DX)
• Dostępne kolory: czarny, srebrny
SG-C3001-7D
Piasta z wewnętrznymi przełożeniami dla hamulca tarczowego (7-przełożeń)
Usprawnione wewnętrzne zazębianie przełożeń
zapewniające bardziej płynną jazdę
Nowe zaktualizowane i dopracowane rozwiązanie
doskonale dopełniające konstrukcję roweru
»Aluminiowy korpus piasty
Wersja dla hamulców tarczowych do rowerów o
bardziej sportowej stylistyce
» Dane techniczne hamulca tarczowego dla szerszego
wachlarza rowerów
• System CENTER LOCK
• Dostępne kolory: czarny, srebrny
System CENTER LOCK pozwala na łatwy montaż tarczy hamulcowej z użyciem
mocowania wielowypustowego i pierścienia blokującego.
System oparty na pierścieniu blokującym redukuje całkowitą sumę roboczogodzin,
skracając czas potrzebny na montaż i demontaż elementu. Dodatkowo pewność
rozwiązania z mocowaniem wielowypustowym zwiększa jego precyzję i
sztywność, poprawiając tym samym wydajność hamowania.
TECHNOLOGIE
Wielowypust tarczy
hamulcowej
Tarcza hamulcowa
Pierścień
blokujący
System CENTER LOCK
Hamulec wewnętrzny
Hamulec wewnętrzny SHIMANO NEXUS działa przy pedałowaniu w tył podobnie
jak w przypadku innych rodzajów hamulców. Jego unikalność polega na tym, że
przekazywanie siły hamowania do koła bezpośrednio z hamulca wewnętrznego
SHIMANO NEXUS jest niezależne od mechanizmu zmiany przełożeń
wbudowanego w piastę. Generuje zawsze tę samą siłę hamowania bez względu
na wybrane przełożenie, zapewniając wygodną i niezawodną jazdę. Dzięki niemu
siła hamowania spełnia normę ISO 4210.
Korpus piasty
Zębatka
Okładzina
hamulcowa
Wałek hamulca Krzywka hamulca
Siłownik
Równomierna siła hamowania na
każdym przełożeniu
1,5
1,0
2,0
0,5
DOBRA
RADA
PRZESTROGA
148%
różnica
wysokie–
niskie
244%
różnica
wysokie–
niskie
307%
różnica
wysokie–
niskie
1.
INTER-3
Tabela po lewej pokazuje przełożenie
względne w przypadku zastosowania zębatki
20T.
Liczby w nawiasach wskazują na rozmiar
zębatki, któremu odpowiadają poszczególne
przełożenia w układzie przerzutki.
Użyj podkładki blokującej, aby
przymocować oś piasty do haków
tylnego trójkąta na ramie.
INTER-7
INTER-8
2.
3. 4.
5.
6. 7. 8.
Przełożenia o szerokim zakresie
INTER-8, INTER-7, and INTER-3
1,61 (12T)
1,55 (13T)
1,42 (14T)
1,34 (15T)
1,22 (16T)
1,15 (17T)
1,00 (20T)
0,99 (20T)
0,85 (24T)
0,84 (24T)
0,75 (27T)
0,74 (27T)
0,64 (31T)
0,63 (32T)
0,53 (38T)
1,36 (15T)
1,00 (20T)
0,73 (27T)
3
Powrót do strony indeksu
Wykończenie powierzchni
• Wersja standardowa przeznaczona jest do użytku w zwykłych warunkach klimatycznych.
• Wersja DX wykończona jest przeźroczystą powłoką i/lub wykonana jest ze stali nierdzewnej.
Wykończenie to posiada zaawansowaną ochronę antykorozyjną i dlatego wersja DX przeznaczona jest do użytku w trudniejszych
warunkach klimatycznych.
Jaka jest różnica między wersją standardową a wersją DX?
Pytanie: Jaką funkcję spełnia przyłącze kasety?
Odpowiedź:
Kompatybilność przyłącza kasety
• CJ-NX10: standardowe uszczelnienie linki, kompatybilna z pełną osłoną łańcucha
• CJ-NX40: uszczelnienie linki zgodne ze specyfikacją dla krajów skandynawskich, zalecane w warunkach zimnego klimatu
Przyłącze kasety zamienia liniowy ruch linki przerzutki na obrotowy ruch tulei przerzutki
powodującej zmianę wybranego przełożenia. Przyłącze kasety zamontowane jest po prawej
stronie piasty i jego częścią jest element pozwalający na „zahaczenie” śruby mocującej linkę.
Przyłącze wyposażone jest również w pierścień mocujący w celu jego zamontowania oraz osłonę
elementu napędzającego zapewniającą odpowiednie uszczelnienie.
4
Podręcznik sprzedawcy
SG-C3001-7R
SG-C3001-7C
SG-C3001-7C
SG-C3001-7D
-DX
5
https://si.shimano.com/DM/CASG001
Powrót do strony indeksu
Kliknij tutaj, aby pobrać najnowszy podręcznik sprzedawcy
Podręcznik sprzedawcy (SG-C3001-7R / SG-C3001-7C / SG-C3001-7C-DX / SG-C3001-7D)
MONT
Montaż zębatki na piaście
Założyć prawą kapę ochronną B/ prawą kapę ochronną C na element napędzający z
prawej strony korpusu piasty.
Następnie zamontuj zębatkę i unieruchom ją na miejscu za pomocą pierścienia
sprężynującego.
(A)
Pierścień sprężynujący
(B)
Zębatka
(C)
Element napędzający
(D)
Prawa kapa ochronna C
(E)
Prawa kapa ochronna B
(F)
Prawa kapa ochronna A
UWAGA
Zwrócić uwagę na kierunek prawej kapy
ochronnej.
Specyfikacja A
Jeśli zębatka jest zębatką montowaną
wewnętrznie o maks. 19 zębach, lub w
przypadku specyfikacji z napędem
pasowym, prawa kapa ochronna A
będzie się stykać z łańcuchem lub
kółkiem, w związku z czym należy
zastosować specyfikację B.
Specyfikacja B
Jeśli zębatka jest zębatką montowaną
wewnętrznie, mającą 16 zębów 3 mm,
lub w przypadku specyfikacji z napędem
pasowym, należy usunąć prawą kapę
ochronną B przed użyciem.
Dane techniczne
Stosowane zębatki
Montaż na zewnątrz Montaż do wewnątrz
A 16T-23T 20T-23T
B 16T-23T
(A)
(B)
(C)
(F)
Specyfikacja A Specyfikacja B
Specyfikacja A Specyfikacja B
(D) (E)
6
https://si.shimano.com/DM/CASG001
Powrót do strony indeksu
Kliknij tutaj, aby pobrać najnowszy podręcznik sprzedawcy
Podręcznik sprzedawcy (SG-C3001-7R / SG-C3001-7C / SG-C3001-7C-DX / SG-C3001-7D)Podręcznik sprzedawcy (SG-C3001-7R / SG-C3001-7C / SG-C3001-7C-DX / SG-C3001-7D)
Montaż przyłącza kasety na piaście
1
(B)
(A)
(C)
Zamontować osłonę elementu
napędzającego na elemencie
napędzającym z prawej strony korpusu
piasty.
(A)
Osłona elementu napędzającego
(B)
Element napędzający
(C)
Zębatka
UWAGA
Zwrócić uwagę na kierunek osłony
elementu napędzającego.
Strona elementu
napędzającego
Zamocować osłonę elementu
napędzającego w pozycji pokazanej na
rysunku.
Zębatka
Pierścień sprężynujący
Osłona elementu napędzającego
2
(A)
(B)
(z)
Obrócić kółko przyłącza kasety w
kierunku wskazywanym strzałką tak, aby
dopasować czerwone oznaczenia na
kółku i wsporniku.
(z) Powinny zostać dopasowane
(A)
Kółko
(B)
Wspornik
3
(z)
(A)
(z)
Zamontować tak, aby czerwone
oznaczenia (z) na przyłączu kasety były
ustawione w linii z czerwonymi
(SG-C6001/SG-C6011) lub żółtymi
(SG-C3001) oznaczeniami (z) po prawej
stronie korpusu piasty.
(A)
Przyłącze kasety
7
https://si.shimano.com/DM/CASG001
Powrót do strony indeksu
Kliknij tutaj, aby pobrać najnowszy podręcznik sprzedawcy
Podręcznik sprzedawcy (SG-C3001-7R / SG-C3001-7C / SG-C3001-7C-DX / SG-C3001-7D)
4
LOCK
(z)
(A)
(B)
Zamocować przyłącze kasety do piasty za
pomocą pierścienia mocującego
przyłącze kasety.
Podczas montażu pierścienia mocującego
przyłącze kasety dopasować żółte
oznaczenie (z) do żółtego oznaczenia
(z) na kółku przyłącza kasety.
(A)
Pierścień mocujący przyłącza
kasety
(B)
Kółko
5
LOCK
(A)
Obrócić pierścień mocujący przyłącze
kasety o 45° w prawo.
(A)
Pierścień mocujący przyłącza
kasety
UWAGA
Podczas wykonywania tej czynności
mocno przytrzymać wspornik przyłącza
kasety.
8
https://si.shimano.com/DM/CASG001
Powrót do strony indeksu
Kliknij tutaj, aby pobrać najnowszy podręcznik sprzedawcy
Podręcznik sprzedawcy (SG-C3001-7R / SG-C3001-7C / SG-C3001-7C-DX / SG-C3001-7D)
Montaż hamulca Inter-M do korpusu piasty
(z)
(A) (B)(C)
Dopasować wypusty korpusu piasty (z)
do wypustów hamulca INTER M (z), a
następnie dokręcić podkładkę mocującą
zespołu hamulca.
(A)
Hamulec Inter-M
(B)
Korpus piasty
(C)
Podkładka mocująca zespołu
hamulca
Montaż piasty do ramy
1
(A)
(B)
Założyć łańcuch na zębatkę, a następnie
wstawić oś piasty w zakończenie
widełek.
(A)
Oś piasty
(B)
Zakończenie widełek
9
https://si.shimano.com/DM/CASG001
Powrót do strony indeksu
Kliknij tutaj, aby pobrać najnowszy podręcznik sprzedawcy
Podręcznik sprzedawcy (SG-C3001-7R / SG-C3001-7C / SG-C3001-7C-DX / SG-C3001-7D)
2
Nałożyć nieruchome podkładki z prawej i lewej strony osi piasty.
Jednocześnie obrócić przyłącze kasety tak, aby występy nieruchomych podkładek były
dopasowane do rowków w zakończeniach widełek. Po zakończeniu tej czynności można
zamocować przyłącze kasety tak, aby było ustawione prawie równolegle do dolnej rurki
tylnego trójkąta ramy.
(A)
Nieruchoma podkładka (dla lewej
strony)
(B)
Wyżłobienie w zakończeniu
widełek
(C)
Przyłącze kasety
(D)
Dolna rurka tylnego trójkąta ramy
(E)
Nieruchoma podkładka
(dlaprawej strony)
UWAGA
Podczas montowania do osi piasty części,
takich jak wspornik błotnika, montaż należy
przeprowadzić w kolejności pokazanej na
poniższej ilustracji.
Nieruchoma podkładka
Dolna rurka tylnego trójkąta
Wspornik bagażnika
Podkładka
Nakrętka
kołpakowa
(A)
(E)
(D)(C)
(B)
WSKAZÓWKI
Występ powinnien znajdować się po stronie zakończeń widełek.
Założyć nieruchome podkładki tak, aby występ wszedł w wyżłobienia zakończeń widełek z każdej strony osi piasty.
Należy użyć dowolnych nieruchomych podkładek odpowiadających kształtowi zakończenia widełek. Dla prawej i lewej strony są stosowane różne nieruchome
podkładki.
Zakończenie widełek
Nieruchoma podkładka
Oznaczenie/kolor
Rozmiar
Prawa strona Lewa strona
Standard
5R/żółta 5L/brązowa ϴ ≤20°
7R/czarna 7L/szara 20°≤ ϴ ≤38°
Odwrócone 6R/srebrna 6L/biała ϴ =0°
Odwrócone (pełna
obudowa łańcucha)
5R/żółta 5L/brązowa ϴ =0°
Pionowe 8R/niebieska 8L/zielona ϴ =60° - 90°
Uwaga: Pionowe: oprócz specyfikacji z hamulcem wewnętrznym
θ
Oznaczenie
10
https://si.shimano.com/DM/CASG001
Powrót do strony indeksu
Kliknij tutaj, aby pobrać najnowszy podręcznik sprzedawcy
Podręcznik sprzedawcy (SG-C3001-7R / SG-C3001-7C / SG-C3001-7C-DX / SG-C3001-7D)
Specyfikacja z hamulcem Inter-M
2
(A)
(B)
(C)
(D)
Ramię hamulca Inter-M należy
zamocować do dolnej rurki tylnego
trójkąta za pomocą obejmy ramienia
hamulca.
Następnie tymczasowo lekko dokręcić
śrubę i nakrętkę obejmy.
(A)
Podkładka mocująca zespołu
hamulca
(wkładana ręcznie)
(B)
Nakrętka obejmy
(C)
Obejma ramienia hamulca
(D)
Śruba obejmy (M6 × 16 mm)
UWAGA
Sprawdzić, czy zespół hamulca jest pewnie
zamocowany do piasty za pomocą podkładki
mocującej zespołu hamulca.
WSKAZÓWKI
Jeśli nakrętki piasty są nakrętkami
kołpakowymi, należy używać ramy
zzakończeniami widełek o grubości
przynajmniej 7 mm.
3
(A)
Zlikwidować luz łańcucha i zamocować
koło do ramy za pomocą nakrętki
kołpakowej.
(A)
Nakrętka piasty
Moment dokręcania
30–45 Nm
UWAGA
Sprawdzić również, czy koło jest pewnie
zamocowane do ramy za pomocą nakrętek
piasty.
11
https://si.shimano.com/DM/CASG001
Powrót do strony indeksu
Kliknij tutaj, aby pobrać najnowszy podręcznik sprzedawcy
Podręcznik sprzedawcy (SG-C3001-7R / SG-C3001-7C / SG-C3001-7C-DX / SG-C3001-7D)
4
Ramię hamulca należy poprawnie zamocować do dolnej rurki tylnego trójkąta ramy za
pomocą obejmy ramienia hamulca.
Sprawdzić, czy ramię hamulca jest pewnie zamocowane do dolnej rurki tylnego trójkąta
ramy za pomocą obejmy ramienia hamulca.
(A)
Obejma ramienia hamulca
(B)
Dolna rurka tylnego trójkąta ramy
(C)
Ramię hamulca
(D)
Nakrętka obejmy
(E)
Śruba obejmy (M6 × 16 mm)
Moment dokręcania
2–3 Nm
OSTRZEŻENIE
Podczas mocowania ramienia hamulca do
ramy należy pamiętać o zastosowaniu obejmy
ramienia hamulca odpowiedniego do wielkości
dolnej rurki tylnego trójkąta ramy i poprawnie
połączyć je za pomocą śruby i nakrętki obejmy,
stosując określony moment dokręcania.
Jako nakrętki obejmy należy użyć nakrętki
blokującej z wkładką nylonową (nakrętka
samoblokująca).
Zaleca się użycie śrub obejmy, nakrętek
obejmy i obejm ramienia hamulca
wyprodukowanych przez Shimano.
Jeśli nakrętka obejmy zejdzie z ramienia
hamulca lub jeśli śruba obejmy albo obejma
ramienia hamulca ulegną uszkodzeniu, ramię
hamulca może się obracać na dolnej rurce
tylnego trójkąta ramy i powodować nagłe
szarpnięcia kierownicy lub też koło roweru
może się zablokować, powodując upadek
roweru i poważne obrażenia.
UWAGA
Jeśli nie zostanie ono poprawnie
zamocowane, może się pogorszyć skuteczność
hamulców. Należy pamiętać, aby podczas
montażu nie przykładać zbyt dużej siły.
W przypadku przyłożenia nadmiernej siły do
ramienia hamulca podczas mocowania koło
będzie hałasować i trudno będzie je obrócić.
Po zamontowaniu obejmy ramienia hamulca
należy sprawdzić, czy śruba obejmy wystaje na
około 2-3 mm poza powierzchnię nakrętki
obejmy.
Nakrętka obejmy
Ramię hamulca
Obejma ramienia
hamulca
Śruba obejmy
(M6 × 16 mm)
2-3 mm
Przed użyciem hamulca wolnego biegu należy
sprawdzić, czy hamulec działa poprawnie i czy
koło obraca się równomiernie.
(A)(B)
(C)
Specyfikacja z hamulcem wewnętrznym
(D)(C) (E)
(A)(B)
12
https://si.shimano.com/DM/CASG001
Powrót do strony indeksu
Kliknij tutaj, aby pobrać najnowszy podręcznik sprzedawcy
Podręcznik sprzedawcy (SG-C3001-7R / SG-C3001-7C / SG-C3001-7C-DX / SG-C3001-7D)
Montaż tarczy hamulca
System Center Lock
(A) (B) (C)
(A)
Tarcza hamulca
(B)
Pierścień blokujący mocowania
tarczy hamulcowej
(C)
TL-LR10
Moment dokręcania
40 Nm
13
https://si.shimano.com/DM/CASG001
Powrót do strony indeksu
Kliknij tutaj, aby pobrać najnowszy podręcznik sprzedawcy
Podręcznik sprzedawcy (SG-C3001-7R / SG-C3001-7C / SG-C3001-7C-DX / SG-C3001-7D)
Tarcze mocowane na 5 śrub (z podkładką kontrującą)
1
(A)
(B)
Zamontować tarczę hamulca oraz
podkładkę kontrującą tarczę na piaście,
a następnie dokręcić śruby.
(A)
Podkładka kontrująca
(B)
Śruba mocująca tarczy
hamulcowej
Moment dokręcania
2–4 Nm
UWAGA
Zamontować podkładkę kontrującą w taki
sposób, aby oznaczenie „TOP” było
widoczne.
Sprawdzić, czy występ podkładki
kontrującej jest poprawnie zaczepiony w
otworze tarczy hamulca, a następnie
dokręcić śrubę mocującą. Podkładka
kontrująca lub występ mogą zostać
zniekształcone, jeśli śruby mocujące
zostaną dokręcone, gdy występ znajduje
się na powierzchni tarczy hamulca.
Zakrzywiona część podkładki
Wycięcie w tarczy hamulca
Nie wolno ponownie używać podkładek
kontrujących. Podczas montażu/
ponownego montażu tarczy hamulca
należy zawsze używać nowych podkładek
kontrujących.
Do montażu należy użyć specjalnych śrub
mocujących tarczy hamulca.
14
https://si.shimano.com/DM/CASG001
Powrót do strony indeksu
Kliknij tutaj, aby pobrać najnowszy podręcznik sprzedawcy
Podręcznik sprzedawcy (SG-C3001-7R / SG-C3001-7C / SG-C3001-7C-DX / SG-C3001-7D)
2
Chwycić w rękawicach tarczę hamulca
iobrócić ją w prawo.
W trakcie wykonywania tej czynności
dokręcić śruby mocujące tarczę hamulca
w kolejności pokazanej na rysunku.
15
https://si.shimano.com/DM/CASG001
Powrót do strony indeksu
Kliknij tutaj, aby pobrać najnowszy podręcznik sprzedawcy
Podręcznik sprzedawcy (SG-C3001-7R / SG-C3001-7C / SG-C3001-7C-DX / SG-C3001-7D)
Montaż dźwigni
Modele wyposażone w mechanizm przełączania trybu
1
Aby poluzować śrubę, użyć śrubokręta
[nr 1].
2
Ustawić przełącznik trybu w pozycji
trybu zgodnej z zamontowanym
hamulcem.
WSKAZÓWKI
Hamulce V-BRAKE
Hamulce szczękowe/Hamulce Cantilever/
Hamulce rolkowe
16
https://si.shimano.com/DM/CASG001
Powrót do strony indeksu
Kliknij tutaj, aby pobrać najnowszy podręcznik sprzedawcy
Podręcznik sprzedawcy (SG-C3001-7R / SG-C3001-7C / SG-C3001-7C-DX / SG-C3001-7D)
Montaż dźwigni
Zamontować dźwignię w sposób pokazany na ilustracji.
(B)
(C)
(A)
(D)
(y)
(z)
(z)
(A) (B)
(C)
(E)
Założyć dźwignię na kierownicę, a
następnie zamontować chwyt lub krótki
chwyt.
Dokręcić śrubę mocującą za pomocą
klucza imbusowego 3 mm lub 5 mm.
(y) Co najmniej 166 mm
(z) Ø22,2 mm
(A)
Śruba mocująca
(B)
Kierownica
(C)
Klucz imbusowy 3 mm
(D)
Krótki chwyt
(E)
Chwyt
(F)
Klucz imbusowy 5 mm
Moment dokręcania
2–2,5 Nm
6–8 Nm
UWAGA
Używając SL-C6000/SL-C3000, należy
zamontować kierownicę z zamontowanym
elementem dystansowym chwytu.
Element dystansowy chwytu
WSKAZÓWKI
W przypadku korzystania z krótkiego chwytu
Shimano prosty odcinek kierownicy powinien
mieć długość przynajmniej 166mm.
Dźwignię REVOSHIFT należy przymocować do
tego prostego odcinka.
Pozostawić otwór 0,5 mm między dźwignią
REVOSHIFT a krótkim chwytem.
Montaż linki przerzutki
Informacje dotyczące wymiany linki znajdują się w rozdziale dotyczącym konserwacji.
(y) (z)
(A)
Użyć linki przerzutki z jednym bębenkiem.
Linka przerzutki z jednym bębenkiem:
OT-SP41
(y) Strona dźwigni przerzutki
(z) Strona przyłącza kasety
(A)
Uszczelniona końcówka pancerza
UWAGA
Należy się upewnić, że uszczelniona końcówka
pancerza znajduje się na końcu dźwigni przerzutki.
17
https://si.shimano.com/DM/CASG001
Powrót do strony indeksu
Kliknij tutaj, aby pobrać najnowszy podręcznik sprzedawcy
Podręcznik sprzedawcy (SG-C3001-7R / SG-C3001-7C / SG-C3001-7C-DX / SG-C3001-7D)
Zamontowanie do przyłącza kasety
W przypadku CJ-NX10/CJ-8S20
1
(z)
(A) (B)
Przeciągnąć linkę przez pancerz OT-SP41
(przez koniec z końcówką plastikową).
(z) Strona dźwigni
(A)
Końcówka aluminiowa
(B)
Końcówka plastikowa
WSKAZÓWKI
Skracanie pancerza
Jeśli konieczne jest skracanie pancerza, należy
to zrobić w pobliżu końcówki plastikowej, gdy
jest ona nadal zamocowana.
Końcówka plastikowa
Następnie należy nadać skróconej końcówce
idealnie okrągły kształt, po czym założyć
końcówkę plastikową.
2
(A)
Ustawić dźwignię REVOSHIFT w
położeniu 1.
(A)
Dźwignia REVOSHIFT
18
https://si.shimano.com/DM/CASG001
Powrót do strony indeksu
Kliknij tutaj, aby pobrać najnowszy podręcznik sprzedawcy
Podręcznik sprzedawcy (SG-C3001-7R / SG-C3001-7C / SG-C3001-7C-DX / SG-C3001-7D)
3
(w)
(y)
(z)
(x)
(A)
(B)
(C)
(D)
Po upewnieniu się, że koniec pancerza
jest prawidłowo osadzony w pokrętle
regulacyjnym linki dźwigni REVOSHIFT,
należy przymocować śrubę mocującą
dolinki.
(w) 10 mm
(x) Przeciągnąć linkę przez otwór.
(y) 101 mm
(z) Podczas przykręcania śruby
mocującej linkę naciągnąć linkę.
(A)
Nakrętka mocująca linkę (czarna)
(B)
Podkładka mocująca linkę
(srebrna)
(C)
Śruba mocująca linkę (srebrna)
(D)
Śruba mocująca linkę
Moment dokręcania
3,5–5,5 Nm
UWAGA
Śruba mocująca linki jest przeznaczona
tylko do piast CJ-NX10, CJ-NX40, CJ-8S20
iCJ-8S40. Nie można używać śrub
mocujących do piast 11-rzędowych.
Narzędzie jest fabrycznie przeznaczone do
CJ-NX10 i CJ-8S20.
Do montażu śruby mocującej linki należy
użyć narzędzia TL-CJ40 (Y70898020).
W przypadku CJ-NX10 i CJ-8S20 należy
zastosować przednią część narzędzia
TL-CJ40.
Nakrętka mocująca
Przednia część TL-CJ40
19
https://si.shimano.com/DM/CASG001
Powrót do strony indeksu
Kliknij tutaj, aby pobrać najnowszy podręcznik sprzedawcy
Podręcznik sprzedawcy (SG-C3001-7R / SG-C3001-7C / SG-C3001-7C-DX / SG-C3001-7D)
4
LOCK
(C)
(D)
(A)
(B)
Owinąć linkę wokół kółka przyłącza
kasety i przytrzymać tak, aby nakrętka
mocująca linki była skierowana na
zewnątrz (w stronę zakończenia
widełek), a następnie przesunąć płaską
część podkładki mocującej linkę przez
otwór w kółku.
(A)
Płaska część podkładki mocującej
linkę
(B)
Otwór w kółku
(C)
Nakrętka mocująca linkę
(D)
Kółko
5
LOCK
(A)
Obrócić linkę o 60° w lewo i zamocować
ją w uchwycie.
(A)
Uchwyt
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66

Shimano SG-C3001-7D Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla