L
O
C
K
CJ-8S40
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S40
JAPAN
CJ-8S40
JAPAN
L
O
C
K
C
J
-
8
S
4
0
J
AP
A
N
LOCK
CJ-8S40
JAPAN
L
O
C
K
2
1
C
J
-
8
S
4
0
JA
P
A
N
C
J
-8
S
4
0
JA
P
A
N
L
O
C
K
CJ-8S40
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S40
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S40
JAPAN
L
O
C
K
C
J
-
8
S
4
0
JA
P
A
N
1
LOCK
C
J
-
8
S
4
0
JA
PA
N
7
R
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
– Aby uniknąć poważnych urazów:
Przed zamontowaniem części należy •
uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części
mogą spowodować poważne obrażenia
kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych
części zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą •
techniczną instrukcję serwisową i zachować
ją na przyszłość.
UWAGA:
Przyłącze kasety CJ-8S40 powinno być •
używane tylko z zębatkami od 16T do 23T.
Podczas smarowania łańcucha lub zębatek •
należy uważać, aby olej nie trafi ł na mieszek
gumowy ani na gumową osłonę przyłącza
kasety.
Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia •
ani pogorszenia parametrów roboczych
wynikających z normalnego użytkowania.
Informacje na temat montażu przyłącza kasety na
piaście i montażu nieobracającej się podkładki można
znaleźć w Instrukcji serwisowej dotyczącej piasty Inter-8.
Montaż przyłącza kasety
Uwaga:
W standardowych i odwróconych zakończeniach •
widełek można stosować różne rodzaje prawych
i lewych nieruchomych podkładek. Należy użyć
dowolnej pasującej nieruchomej podkładki.
• Wystające części powinny znajdować się po
stronie zakończenia widełek.
Załóż nieobracające się podkładki tak, aby •
wystające części weszły w wyżłobienia
zakończenia widełek z każdej strony osi piasty.
Ozna-
czenie
Techniczna instrukcja serwisowa
Odłączanie linki przerzutki podczas wyjmowania tylnego koła z ramy
Przyłącze kasety
Podczas wyjmowania tylnego koła z ramy odłącz
linkę od przyłącza kasety.
Ustawić dźwignię zmiany biegów na
1
.
1.
2.
Przytrzymać gumową osłonę i wyciągnąć oparcie
pancerza z sekcji oparcia pancerza przyłącza kasety.
Następnie wyjąć linkę zamocowaną do mieszka
gumowego ze szczeliny we wsporniku. Uważać, aby nie
uszkodzić przy tym mieszka gumowego.
Mieszek gumowy
Osłona gumowa
Wyciągnąć
oparcie
pancerza
Wyjąć mieszek
gumowy ze
szczeliny
Nie wyjmować linki, ciągnąc za osłonę
zewnętrzną.
Ustaw na
1
.
2
1
3.
Odkręć śrubę mocującą linki wewnętrznej z krążka
przyłącza kasety.
Śruba mocująca linkę wewnętrzną
Kółko przyłącza kasety
Jeśli podczas wyciągania oparcia pancerza
z sekcji oparcia pancerza przyłącza kasety
występują trudności, w otwór kółka przyłącza
kasety należy włożyć klucz imbusowy 2 mm lub
szprychę nr 14, a następnie obrócić krążek, aby
uwolnić linkę wewnętrzną. Następnie należy
odkręcić śrubę mocującą linkę wewnętrzną i wyjąć
oparcie pancerza z sekcji oparcia pancerza.
Odkręć śrubę mocowania
linki wewnętrznej
2
Zdjąć oparcie
pancerza
3
Obróć
kółko
1
Otwór kółka
Klucz imbusowy 2 mm
lub szprycha nr 14
Uwaga:
Montaż linki zmiany biegów
Użyj linki zmiany biegów z jednym wewnętrznym
bębnem linki.
SIS-SP (średnica 4 mm lub 5 mm)
Końcówka dźwigni zmiany biegów
Końcówka
przyłącza kasety
Końcówka osłony
Uwaga:
Należy się upewnić, że końcówka osłony znajduje się
na końcu dźwigni zmiany biegów.
■
Strona dźwigni zmiany biegów
Zamocować linkę zmiany biegów do dźwigni zmiany
biegów.
Patrz Instrukcja serwisowa dostarczana
wraz z dźwignią zmiany biegów Inter-8.
1.
Ustawić dźwignię zmiany biegów na
1
.
■
Strona przyłącza kasety
Ustaw na
1
.
2.
3.
Zamocować osłonę gumową i mieszek gumowy na
oparciu pancerza.
Mieszek gumowy
Oparcie pancerza
Osłona gumowa
4.
Zetrzeć wszelki smar, jaki mógł się znaleźć na lince
wewnętrznej, a potem przeciągnąć linkę przez mieszek
gumowy. Następnie włożyć pancerz do osłony
gumowej i wstawić go w oparcie pancerza.
Użyć nowej linki wewnętrznej. Nie używać linki
z obciętym końcem.
Uważaj na końcówkę linki.
Prawidłowo
Nieprawidłowo
Nieprawidłowo
Trzymając koniec mieszka gumowego, włożyć
linkę. Należy uważać, aby nie przebić mieszka
gumowego końcem linki.
1)
Koniec mieszka gumowego Linka wewnętrzna
Nasunąć mieszek gumowy na linkę.
2)
Mieszek gumowy
Wcisnąć pancerz tak, aby dotknął oparcia pancerza.
3)
Linka wewnętrzna Oparcie pancerza Pancerz
Osłona gumowa
Mieszek gumowy
5.
Po sprawdzeniu, czy koniec pancerza jest prawidłowo
zamocowany w śrubie regulacji linki dźwigni zmiany
biegów, założyć śrubę mocującą linkę wewnętrzną na
linkę wewnętrzną.
Uwaga:
Tej śruby mocującej linkę wewnętrzną nie
należy używać w połączeniu z przyłączem
kasety CJ-4S30.
Śruba mocująca linkę wewnętrzną
10 mm
Nakrętka mocująca
linkę wewnętrzną
Podkładka mocująca
linkę wewnętrzną
Śruba mocująca linkę
wewnętrzną
(czarne)
Przeciągnij linkę wewnętrzną przez otwór.
Podczas przykręcania śruby mocującej linkę
wewnętrzną naciągnij linkę wewnętrzną.
127 mm
63 mm lub mniej
Moment dokręcania:
4 - 6 Nm
6.
Owiń linkę wokół kółka przyłącza kasety i przytrzymaj
tak, aby nakrętka mocująca linki wewnętrznej była
skierowana na zewnątrz (w stronę zakończenia
widełek), a następnie przesuń płaską część podkładki
mocującej linkę wewnętrzną przez otwór w krążku.
Płaska część podkładki
mocującej linkę
wewnętrzną
Otwór w kółku
Nakrętka mocująca
linkę wewnętrzną
Kółko
7.
Zaczep
Obróć linkę o 60° w lewo i zamocuj ją na zaczepie.
Obróć
linkę o 60°
CJ-8S40
JAPAN
L
O
C
K
8.
9.
Podłączyć linkę wewnętrzną do kółka w sposób
pokazany na ilustracji, przeciągnąć część linki
z zamocowanym mieszkiem gumowym przez
szczelinę we wsporniku przyłącza kasety, a następnie
poprawnie włożyć oparcie pancerza do sekcji oparcia
pancerza. Uważać, aby nie uszkodzić przy tym
mieszka gumowego.
Linka wewnętrzna
Kółko
Hak
Zamocować
oparcie
pancerza
2
1
Włożyć mieszek
gumowy do szczeliny
Mieszek gumowy
Oparcie pancerza
Osłona gumowa
Sekcja oparcia pancerza
Szczelina
Jeśli łatwiej jest najpierw włożyć oparcie
pancerza do sekcji oparcia pancerza przyłącza
kasety, należy w pierwszej kolejności włożyć
oparcie pancerza w sekcję oparcia pancerza
przyłącza kasety, a następnie włożyć klucz
imbusowy 2 mm lub szprychę nr 14 do otworu
w kółku przyłącza kasety i obrócić kółko tak,
aby śruba mocująca linkę wewnętrzną weszła w
otwór w kółku.
1
Zamocować
oparcie
pancerza
3
Włóż śrubę mocowania
linki wewnętrznej
Obróć
kółko
2
Otwór w kółku
Klucz imbusowy 2 mm
lub szprycha nr 14
Sprawdź, czy linka wewnętrzna jest poprawnie
osadzona w prowadnicy kółka.
Prawidłowo
Nieprawidłowo
Prowadnica
Prowadnica
CJ-8S40
JAPAN
LO
C
K
CJ-8S40
JAPAN
L
O
C
K
Zamocuj linkę do ramy za pomocą obejm pancerza.
15 cm
10 cm
10 cm
Obejmy pancerza
Regulacja przyłącza kasety
Ustawić dźwignię zmiany biegów na
4
.
Upewnij się, że żółte linie regulacji na wsporniku
przyłącza kasety i kółku są do siebie dopasowane.
1.
Ustaw na
4
Żółte linie regulacji na przyłączu kasety znajdują
się w dwóch miejscach. Należy użyć linii, które są
najlepiej widoczne.
Kółko przyłącza
kasety
Wspornik
przyłącza kasety
Powinny być proste
Gdy rower jest postawiony
Żółte linie regulacji
Powinny być proste
Gdy rower jest odwrócony
Wspornik przyłącza kasety
Kółko przyłącza
kasety
Jeśli żółte linie regulacji nie są dopasowane, należy
obrócić śrubę regulacji linki dźwigni przerzutki
w celu ich dopasowania. Następnie należy przesunąć
dźwignię przerzutki jeszcze raz z położenia
4
w położenie
1
i z powrotem w położenie
4
, a potem
ponownie wykonać kontrolę, aby upewnić się, że
żółte linie regulacji są dopasowane.
Śruba regulacyjna linki
Po wyregulowaniu przyłącza kasety odetnij nadmiar
linki wewnętrznej i załóż końcówkę wewnętrzną.
Końcówka wewnętrzna
15 - 20 mm
2.
Uwaga: W związku z wprowadzaniem ulepszeń dane techniczne mogą
ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Uwaga:
W przypadku ponownego użycia linki należy
zapoznać się z etapami od 6 do 8 w sekcji
„Montaż linki zmiany biegów”.
Uwaga:
CJ-8S40
Zakończenie
widełek
Nieruchoma podkładka
Oznaczenie/kolor
Rozmiar
Prawa Lewa
Standardowe
5R/żółta 5L/brązowa
20 °
7R/czarna 7L/szara
38°
Odwrócone 6R/srebrna 6L/biała
= 0°
Odwrócone
(pełna obudowa
łańcucha)
5R/żółta 5L/brązowa
= 0°
SI-74Y0A-03
SI-74Y0A