Shimano CJ-NX40 Service Instructions

Typ
Service Instructions
L
O
C
K
CJ-NX40
JAPAN
L
O
C
K
CJ-NX40
JAPAN
Ustawić dźwignię zmiany biegów na
1
.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
– Aby uniknąć poważnych urazów:
Przed zamontowaniem części należy
uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowo-
dować poważne obrażenia kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych
części zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą
techniczną instrukcję serwisową i zachować
ją na przyszłość.
UWAGA:
Przyłącze kasety CJ-NX40 powinno być
używane tylko z zębatkami od 15T do 23T.
Podczas smarowania łańcucha lub zębatek
należy uważać, aby olej nie trafi ł na mieszek
gumowy ani na gumową osłonę przyłącza
kasety.
Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia
ani pogorszenia parametrów roboczych
wynikających z normalnego użytkowania.
SI-NX40C-001
CJ-NX40
Techniczna instrukcja serwisowa
Odłączanie linki przerzutki podczas wyjmowania tylnego koła z ramy
L
O
C
K
CJ-
NX40
J
A
P
A
N
Podczas wyjmowania tylnego koła z ramy należy
odłączyć linkę od przyłącza kasety.
Przyłącze kasety
1.
2.
Ustawić na
1
Przytrzymać gumową osłonę i wyciągnąć oparcie
pancerza z sekcji oparcia pancerza przyłącza kasety.
Następnie wyjąć linkę zamocowaną do mieszka
gumowego ze szczeliny we wsporniku. Uważać, aby
nie uszkodzić przy tym mieszka gumowego.
C
J
-
N
X
4
0
J
A
P
A
N
Sekcja oparcia pancerza
Szczelina
Mieszek gumowy
Oparcie
pancerza
Osłona gumowa
Wyciągnąć
oparcie pancerza
Wyjąć mieszek
gumowy ze
szczeliny
Uwaga:
Nie wyjmować linki, ciągnąc za osłonę
zewnętrzną.
1
2
3.
Odkręcić śrubę mocującą linki wewnętrznej z krążka
przyłącza kasety.
CJ-NX40
JAPAN
L
O
C
K
Śruba mocująca linkę wewnętrzną
Kólko przyłącza kasety
Jeśli podczas wyciągania oparcia pancerza
z sekcji oparcia pancerza przyłącza kasety
występują trudności, w otwór kółka przyłącza
kasety należy włożyć klucz imbusowy 2 mm lub
szprychę nr 14, a następnie obrócić kółko, aby
uwolnić linkę wewnętrzną. Następnie należy
odkręcić śrubę mocującą linkę wewnętrzną i
wyjąć oparcie pancerza z sekcji oparcia pancerza.
Odkręcić śrubę moco-
wania linki wewnętrznej
2
Zdjąć oparcie
pancerza
3
Obrócić
kółko
1
Otwór kółka
Klucz imbusowy 2 mm
lub szprycha nr 14
CJ-NX40
JAPAN
L
O
C
K
Uwaga:
W przypadku ponownego użycia linki należy zapoznać
się z krokami od 6 do 8 w sekcji „Montaż linki zmiany
biegów”.
Informacje na temat montażu przyłącza kasety na piaście i
montażu nieobracającej się podkładki można znaleźć
w Instrukcji serwisowej dotyczącej piasty Inter-7.
Uwaga:
7
R
Oznaczenie
Wystające części powinna się znajdować po
stronie zakończenia widełek.
Założyć nieobracające się podkładki tak,
aby wystające części weszły w wyżłobienia
zakończenia widełek z każdej strony osi piasty.
W standardowych i odwróconych zakończeniach
widełek można stosować różne rodzaje prawych i
lewych nieobracających się podkładek. Należy użyć
dowolnej pasującej nieobracającej się podkładki.
Montaż przyłącza kasety
Montaż linki zmiany biegów
Użyć linki zmiany biegów z jednym wewnętrznym
bębnem linki.
SIS-SP (średnica 4 mm lub 5 mm)
Koniec dźwigni zmiany biegów
Końcówka przyłącza kasety
Końcówka osłony
Uwaga:
Należy się upewnić, że końcówka osłony znajduje się
na końcu dźwigni zmiany biegów.
Strona dźwigni zmiany biegów
1.
Zamocować linkę zmiany biegów do dźwigni zmiany
biegów.
2.
Ustawić dźwignię zmiany biegów na
1
.
Strona przyłącza kasety
Patrz Instrukcja serwisowa dostarczana
wraz z dźwignią zmiany biegów Inter-7.
Ustawić na
1
3.
Zamocować osłonę gumową i mieszek gumowy na
oparciu pancerza.
Mieszek gumowy
Oparcie pancerza
Osłona gumowa
4.
Zetrzeć wszelki smar, jaki mógł się znaleźć na lince
wewnętrznej, a potem przeciągnąć linkę przez mieszek
gumowy. Następnie włożyć pancerz do osłony
gumowej i wstawić go w oparcie pancerza.
Użyć nowej linki wewnętrznej. Nie używać linki
z obciętym końcem.
Uważać na końcówkę linki
Prawidłowo
Nieprawidłowo
Trzymając koniec mieszka gumowego, włożyć
linkę. Należy uważać, aby nie przebić mieszka
gumowego końcem linki.
Nasunąć mieszek gumowy na linkę.
1)
2)
Koniec mieszka gumowego
Linka wewnętrzna
Mieszek gumowy
Wcisnąć pancerz tak, aby dotknął oparcia pancerza.
3)
Linka wewnętrzna
Oparcie pancerza Pancerz
Osłona gumowa Mieszek gumowy
5.
Po sprawdzeniu, czy koniec pancerza jest prawidłowo
zamocowany w śrubie regulacji linki dźwigni zmiany
biegów, założyć śrubę mocującą linkę wewnętrzną na
linkę wewnętrzną.
Uwaga:
Tej śruby mocującej linkę wewnętrzną nie należy
używać w połączeniu z przyłączem kasety CJ-4S30.
Śruba mocująca linkę wewnętrzną
10 mm
Nakrętka mocująca
linkę wewnętrzną
Podkładka mocująca linkę
wewnętrzną
Śruba mocująca linkę
wewnętrzną
Przeciągnąć linkę wewnętrzną przez otwór.
Podczas przykręcania śruby mocującej linkę
wewnętrzną naciągnąć linkę wewnętrzną.
127 mm
55 mm lub mniej
Moment dokręcania:
3,5 - 5,5 Nm
6.
Owinąć linkę wokół kółka przyłącza kasety i
przytrzymać tak, aby nakrętka mocująca linki
wewnętrznej była skierowana na zewnątrz (w stronę
zakończenia widełek), a następnie przesunąć płaską
część podkładki mocującej linkę wewnętrzną przez
otwór w kółku.
Płaska część podkładki
mocującej linkę wewnętrzną
Otwór w kółku
Nakrętka mocująca
linkę wewnętrzną
Kółko
CJ-NX40
JAPAN
L
O
C
K
7.
Obrócić linkę o 60° w lewo i zamocować ją na
zaczepie.
Zaczep
Obrócić
linkę o 60°
CJ-NX40
JAPAN
L
O
C
K
8.
Podłączyć linkę wewnętrzną do krążka w sposób
pokazany na ilustracji, przeciągnąć część linki
z zamocowanym mieszkiem gumowym przez
szczelinę we wsporniku przyłącza kasety, a następnie
poprawnie włożyć oparcie pancerza do sekcji oparcia
pancerza. Uważać, aby nie uszkodzić przy tym
mieszka gumowego.
Linka wewnętrzna
Krążek
Hak
C
J
-
N
X
4
0
J
A
P
A
N
C
J
-
N
X
4
0
J
A
P
A
N
Zamocować
oparcie
pancerza
2
1
Włożyć mieszek
gumowy do
szczeliny
Mieszek gumowy
Oparcie pancerza
Osłona gumowa
Sekcja oparcia
pancerza
Szczelina
Jeśli łatwiej jest najpierw włożyć oparcie pancerza
do sekcji oparcia pancerza przyłącza kasety,
należy w pierwszej kolejności włożyć oparcie
pancerza w sekcję oparcia pancerza przyłącza
kasety, a następnie włożyć klucz imbusowy 2 mm
lub szprychę nr 14 do otworu w krążku przyłącza
kasety i obrócić krążek tak, aby śruba mocująca
linkę wewnętrzną weszła w otwór w krążku.
1
Zamocować
oparcie
pancerza
3
Włożyć śrubę
mocowania linki
wewnętrznej
Obrócić
krążek
2
Otwór w krążku
Klucz imbusowy 2 mm
lub szprycha nr 14
CJ-NX40
JAPAN
L
O
C
K
Uwaga:
Sprawdzić, czy linka wewnętrzna jest poprawnie
osadzona w prowadnicy krążka.
Nieprawidłowo
Prawidłowo Nieprawidłowo
Prowadnica
Prowadnica
CJ-NX40
JAPAN
L
O
C
K
CJ-NX40
JAPAN
L
O
C
K
9.
Zamocować linkę do ramy za pomocą obejm
pancerza.
Obejmy pancerza
15 cm
10 cm
10 cm
Regulacja przyłącza kasety
1.
Przesunąć dźwignię zmiany biegów z położenia
1
w położenie
4
. Upewnić się, że czerwone lub żółte
linie regulacji na wsporniku przyłącza kasety i krążku
są do siebie dopasowane.
Czerwone lub żółte linie regulacji
L
O
C
K
C
J-
N
X
4
0
J
A
P
A
N
Ustawić na
4
Czerwone lub żółte linie regulacji na przyłączu
kasety znajdują się w dwóch miejscach. Należy
użyć linii, które są najlepiej widoczne.
Krążek
przyłącza
kasety
Wspornik przyłącza
kasety
Powinny być proste
Gdy rower jest postawiony
Gdy rower jest odwrócony
Powinny być proste
Krążek
przyłącza
kasety
Wspornik przyłącza kasety
Jeśli czerwone lub żółte linie regulacji nie są
dopasowane, obrócić śrubę regulacji linki dźwigni
zmiany biegów w celu ich dopasowania. Następnie
należy przesunąć dźwignię zmiany biegów jeszcze
raz z położenia
4
w położenie
1
i z powrotem
w położenie
4
, a później ponownie wykonać
kontrolę, aby się upewnić, że czerwone lub żółte
linie regulacji są dopasowane.
Śruba regulacyjna linki
2.
Po wyregulowaniu przyłącza kasety odciąć nadmiar
linki wewnętrznej i założyć końcówkę wewnętrzną.
Końcówka
wewnętrzna
CJ-NX40
JAPAN
LOCK
15 - 20 mm
Uwaga: W związku z wprowadzaniem ulepszeń dane techniczne mogą ulec
zmianie bez powiadomienia. (Polski)
Zakończenie
widełek
Nieobracająca się podkładka
Oznaczenie/kolor
Rozmiar
Prawa Lewa
Standardowe
5R/żółta 5L/brązowa 20°
7R/czarna 7L/szara 38°
Odwrócone 6R/srebrna 6L/biała = 0°
Odwrócone (pełna
obudowa łańcucha)
5R/żółta 5L/brązowa = 0°
SI-NX40C-001-03
  • Page 1 1

Shimano CJ-NX40 Service Instructions

Typ
Service Instructions