Shimano SM-NX10 Service Instructions

Typ
Service Instructions
1
2
3
2
1
127mm
101mm
7mm
10mm
8mm
2
3
1
2
1
Aby uniknąć poważnych
urazów:
Przed zamontowaniem części
należy uzyskać i dokładnie przeczytać
instrukcję serwisową. Luźne, zużyte lub
uszkodzone części mogą spowodować
poważne obrażenia kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych
części zamiennych Shimano.
Informacje ogólne
dotyczące bezpieczeństwa
SI-73R0A-002
SI-73R0A-002-03
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
OSTRZEŻENIE
UWAGA
Podczas spuszczania oleju i napełniania
olejem należy używać okularów.
UWAGA:
Części nie są objęte gwarancją w zakresie
normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego
użytkowania.
1) Ustaw dźwignię przerzutki Revo-shift
na
1
.
2. Wyjmij linkę przerzutki z przyłącza kasety.
UWAGA:
Montaż w innej pozycji może
uniemożliwiać odpływ wody z obu
stron linki.
1. Za pomocą markera wykonaj oznaczenie w
miejscu, w którym zamocowany jest łącznik
typu T pancerza.
Metoda montażu
Techniczna instrukcja
serwisowa
SM-NX10
Moment dokręcania:
0,15 - 0,3 Nm
Jeżeli zdjęty został mieszek gumowy,
załóż go z powrotem na pancerz.
4. Wkręć śrubę do łącznika typu T.
Uwaga:
Olej wydostaje się z obu stron linki.
Przed rozpoczęciem napełniania olejem
sprawdź, czy nikt nie znajduje się
wpobliżu.
3. Przytrzymaj mocno łącznik typu T i linkę.
Napełnij linkę olejem za pomocą pistoletu
olejowego lub podobnego urządzenia.
Uwaga:
Woda wydostaje się z obu stron linki.
Przed rozpoczęciem spuszczania
wody sprawdź, czy nikt nie znajduje się
wpobliżu.
1. Wykręć śrubę z łącznika typu T.
2. Przytrzymaj mocno łącznik typu T i linkę.
Jeżeli linka jest wyposażona w mieszek
gumowy, przed spuszczeniem wody zdejmij
mieszek gumowy z pancerza.
Przedmuchaj łącznik typu T przed
opróżnieniem wnętrza linki.
Metoda spuszczania i
uzupełniania oleju
Jeżeli wymieniona została linka
wewnętrzna:
Po wyregulowaniu przyłącza kasety
odetnij nadmiar linki wewnętrznej i załóż
końcówkę wewnętrzną.
2. Załóż końcówkę wewnętrzną.
Jeśli żółte linie regulacji nie są
dopasowane, obróć śrubę regulacji
linki dźwigni przerzutki Revo-shift
w celu ich dopasowania. Następnie
przesuń dźwignię przerzutki Revo-shift
jeszcze raz z położenia
4
w położe-
nie
1
i z powrotem w położenie
4
, a
potem ponownie wykonaj kontrolę, aby
upewnić się, że żółte linie regulacji są
dopasowane.
1. Ustaw dźwignię przerzutki Revo-shift na
4
.
Upewnij się, że żółte linie regulacji na
wsporniku przyłącza kasety i kółku są do
siebie dopasowane.
Regulacja przyłącza kasety
Uwaga:
Sprawdź, czy linka wewnętrzna jest
poprawnie osadzona w prowadnicy
kółka.
Jeśli łatwiej jest najpierw włożyć pan-
cerz w oparcie pancerza, w pierwszej
kolejności należy włożyć pancerz
woparcie pancerza, a następnie
włożyć klucz imbusowy 2 mm lub
szprychę nr 14 do otworu w kółku
przyłącza kasety, po czym obrócić
krążek tak, aby śruba mocująca linkę
wewnętrzną weszła w otwór w kółku.
5) Podłącz linkę wewnętrzną do kółka
w sposób pokazany na ilustracji,
przeciągnij linkę przez szczelinę
we wsporniku przyłącza kasety, a
następnie poprawnie włóż koniec
pancerza w oparcie pancerza.
4) Obróć linkę o 60° w lewo i zamocuj
ją na zaczepie.
3) Owiń linkę wokół kółka przyłącza
kasety i przytrzymaj tak, aby
nakrętka mocująca linki wewnętrznej
była skierowana na zewnątrz
(w stronę zakończenia widełek),
anastępnie przesuń płaską część
podkładki mocującej linkę
wewnętrzną przez otwór w kółku.
Moment dokręcania:
4 - 6 Nm
4) Wcisnąć pancerz tak, aby dotknął
oparcia pancerza.
8. Załóż śrubę mocującą linki wewnętrznej.
1) Sprawdź, czy dźwignia przerzutki
jest ustawiona na pierwszy bieg.
2) Po sprawdzeniu, czy koniec pancerza
jest prawidłowo zamocowany
wśrubie regulacji linki dźwigni
przerzutki Revo-shift, załóż śrubę
mocującą linkę wewnętrzną na linkę
wewnętrzną.
3) Nasunąć mieszek gumowy na linkę.
7.
W przypadku montażu typu z mieszkiem
gumowym załóż najpierw mieszek
gumowy. Jeżeli przełożenie linki
wewnętrznej przez gumowy mieszek
sprawia trudność, wymień go na nowy.
1) Włóż pancerz do osłony gumowej i
zamontuj go w oparciu pancerza.
2) Trzymając koniec mieszka
gumowego, włożyć linkę. Należy
uważać, aby nie przebić mieszka
gumowego końcem linki.
6. Przełóż pancerz po stronie przyłącza kasety
przez linkę wewnętrzną i włóż go do końca,
aż wejdzie w kontakt z łącznikiem typu T.
Jeżeli linka wewnętrzna jest przecięta lub
zgięta, wymień ją na nową.
5. Przełóż linkę wewnętrzną przez łącznik typu
T i włóż ją do końca, aż koniec pancerza po
stronie dźwigni wejdzie w kontakt
z łącznikiem typu T.
4. Wyciągnij pancerz w taki sposób, aby jego
odcięty fragment wystawał z linki wewnętrz-
nej, i odetnij odcinek pancerza o długości
7 mm. Uważaj, aby nie przeciąć linki.
Następnie zaokrąglij dokładnie cięcie.
3. Usuń końcówkę wewnętrzną i śrubę mocu-
jącą linki wewnętrznej z linki wewnętrznej.
Jeżeli zespół jest wyposażony w mieszek
gumowy, należy go zdemontować wraz
zzespołem.
Jeśli podczas wyciągania pancerza
z oparcia pancerza przyłącza kasety
występują trudności, należy w otwór
kółka przyłącza kasety włożyć klucz
imbusowy 2 mm lub szprychę nr 14, a
następnie obrócić kółko, aby uwolnić
linkę wewnętrzną. Następnie należy
najpierw odkręcić śrubę mocującą linkę
wewnętrzną, po czym wyjąć pancerz
zoparcia pancerza.
2) Wyjmij pancerz z oparcia pancerza
przyłącza kasety, a następnie wycią-
gnij linkę wewnętrzną ze szczeliny
pancerza.
3) Odkręć śrubę mocującą linki
wewnętrznej z kółka przyłącza
kasety.
Zalecana pozycja
montażu
Łącznik typu T
Oś suportu
10~20 cm
Przyłącze kasety
1
Wspornik
Oparcie pancerza
Szczelina
Wyciągnij z oparcia
pancerza.
Wyjmij ze szczeliny.
Kółko przyłącza kasety
Śruba mocująca linki wewnętrznej
Odkręć śrubę
mocowania linki
wewnętrznej.
Wyciągnij
zoparcia
pancerza.
Obróć
kółko.
Otwór w kółku
Klucz imbusowy
2 mm lub szprycha
nr 14
Śruba
mocująca linki
wewnętrznej
Śruba mocująca
linkę wewnętrzną
8 mm
Końcówka
wewnętrzna
Osłona gumowa
Mieszek gumowy
Oparcie pancerza
Pozycja zaznaczona
za pomocą markera
Wykonaj idealnie
okrągłe cięcie.
Wykonaj idealnie
okrągłe cięcie.
Linka wewnętrzna
Łącznik typu T
Pancerz po stronie
dźwigni
Pancerz po stronie przyłącza
kasety
Koniec mieszka
gumowego Linka wewnętrzna
Mieszek gumowy
Mieszek gumowy Osłona
gumowa
Oparcie pancerza
Pancerz
Linka wewnętrzna
Nakrętka mocująca
linki wewnętrznej
Podkładka
mocująca linkę
wewnętrzną
Śruba mocująca
linkę wewnętrzną
10 mm
(black)
Przeciągnij linkę wewnętrzną przez otwór.
Podczas przykręcania śruby mocującej lin-
kę wewnętrzną naciągnij linkę wewnętrzną.
63 mm lub mniej
Płaska część podkładki
mocującej linkę
wewnętrzną
Nakrętka
mocująca
linki
wewnętrznej
Otwór w kółku
Kółko
Zaczep
Obróć linkę
o 60°.
Linka wewnętrzna
Wspornik
Kółko
Wspornik
Oparcie pancerza
Włóż
w oparcie
pancerza.
Szczelina
Przeciągnij przez szczelinę.
Włóż
woparcie
pancerza.
Włóż śrubę mocowania
linki wewnętrznej.
Obróć
kółko.
Klucz imbusowy 2 mm
lub szprycha nr 14
Otwór w kółku
Prowadnica Prowadnica
Prawidłowo Nieprawidłowo
4
Żółte linie regulacji
Żółte linie regulacji na przyłączu kasety
znajdują się w dwóch miejscach. Należy
użyć linii, które są najlepiej widoczne.
Kółko
przyłącza
kasety
Wspornik
przyłącza kasety
Kółko
przyłącza
kasety
Wspornik
przyłącza kasety
Gdy rower jest postawiony
Gdy rower jest odwrócony
Powinny być proste
Powinny być proste
Końcówka wewnętrzna
Końcówka
wewnętrzna
Śruba regulacyjna linki
15~20 mm
Klucz imbusowy 2,5 mm Śruba
Mieszek gumowy Pancerz
Przedmuchaj.
Zalecane ciśnienie powietrza: 0,6 MPa
Woda
Woda
Napełnij
olejem.
Olej
Olej
Mieszek gumowy Pancerz
Klucz imbusowy 2,5 mm
Śruba
Ustawić
na
Ustawić
na
  • Page 1 1

Shimano SM-NX10 Service Instructions

Typ
Service Instructions