Shimano SG-8R31 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
LO
CK
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
C
J
-
8
S
2
0
J
AP
A
N
LOCK
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
6R
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
7
R
7
R
7
R
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
CJ-8S20
JAPAN
OSTRZEŻENIE
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Aby uniknąć poważnych urazów:
UWAGA:
Techniczna instrukcja serwisowa
Przed użyciem należy przeczytać te instrukcje wraz z technicznymi
instrukcjami serwisowymi dotyczącymi hamulca Inter-M i dźwigni zmiany
biegów Inter-8.
Montaż zębatki na piaście
Założyć prawą nasadkę przeciwpyłową C lub B na element
napędzający z prawej strony korpusu piasty. Następnie
zamontuj zębatkę i unieruchom ją na miejscu za pomocą
pierścienia sprężynującego.
Pierścień
sprężynujący
Zębatka
Element
napędzający
Zauważ
kierunek
Dane techniczne A:
Prawa nasadka
przeciwpyłowa C
Dane techniczne B:
Prawa nasadka
przeciwpyłowa B
Dane techniczne A:
Prawa nasadka przeciwpyłowa A
Dane techniczne B:
Prawa nasadka przeciwpyłowa A
Uwaga:
Dla danych technicznych A: Jeśli zębatka jest
zębatką montowaną wewnętrznie, mającą 19T lub
mniej lub w przypadku danych technicznych napędu
pasowego, nasadka przeciwpyłowa A będzie się
stykać z łańcuchem lub krążkiem, w związku z czym
należy zastosować dane techniczne B.
Dla danych technicznych B: Jeśli zębatka jest
zębatką montowaną wewnętrznie, mającą 16T i
grube zęby lub w przypadku danych technicznych
napędu pasowego, należy usunąć prawą nasadkę
przeciwpyłową B przed użyciem.
Montaż przyłącza kasety na
piaście
1.
Zamontować osłonę elementu napędzającego na
elemencie napędzającym z prawej strony korpusu
piasty.
Zauważ
kierunek
Osłona
elementu
napędzającego
Element
napędzający
Osłonę elementu
napędzającego należy
zamontować w tej pozycji.
Pierścień sprężynujący
Zębatka
2.
Obrócić kółko przyłącza kasety w kierunku
wskazywanym strzałką w celu dopasowania czerwonych
znaków
na kółku i wsporniku. Gdy przyłącze kasety
znajdzie się w takim stanie, należy je zamontować tak,
aby czerwony znak
przyłącza kasety był dopasowany
do czerwonego znaku
z prawej strony korpusu piasty.
Powinny zostać dopasowane.
Kółko
Hak
Przyłącze
kasety
Przed zamontowaniem
należy dopasować
czerwone znaki
.
Przed zamontowaniem
dopasuj czerwone
znaki
.
Prawa strona
korpusu piasty
3.
Zamocuj przyłącze kasety do piasty za pomocą
pierścienia mocującego przyłącze kasety. Podczas
montażu pierścienia mocującego przyłącze kasety należy
dopasować żółty znak
do żółtego znaku
na kółku
przyłącza kasety, a następnie obrócić pierścień mocujący
przyłącze kasety o 45° w prawo.
Pierścień
mocujący
przyłącze kasety
Przed
zamontowaniem
należy dopasować
żółte znaki
.
Kółko przyłącza
kasety
Obrót o 45°
Pierścień mocujący
przyłącze kasety
Poprawnie zamontuj wspornik przyłącza kasety.
Montaż hamulca Inter-M do
korpusu piasty
Dopasować ząbki korpusu piasty do ząbki hamulca
Inter-M, a następnie tymczasowo dokręcić nakrętkę
mocującą zespół hamulca.
Dopasować ząbki.
Hamulec Inter-M
Korpus piasty
Szczegółowe informacje na temat instalacji hamulca
Inter-M można znaleźć w technicznej instrukcji
serwisowej hamulca Inter-M.
1.
Montaż piasty do ramy
Załóż łańcuch
na zębatkę,
a następnie
wstaw oś piasty
w zakończenia
widełek.
Oś piasty
Zakończenie
widełek
2.
Nałóż nieruchome podkładki z prawej i lewej strony osi
piasty. Jednocześnie należy obróć przyłącze kasety tak,
aby występy nieruchomych podkładek były dopasowane
do wyżłobień w zakończeniach widełek. Po zakończeniu
tej czynności można zamocować przyłącze kasety tak, aby
było ustawione prawie równolegle do podpórki łańcucha.
Nieruchoma podkładka (dla lewej strony)
Dolna rura tylnego
trójkąta ramy
Przyłącze kasety
Wyżłobienie
w zakończeniu widełek
Nieruchoma
podkładka
(dla prawej strony)
Należy użyć dowolnych nieruchomych podkładek
odpowiadających kształtowi zakończenia
widełek. Dla prawej i lewej strony są stosowane
różne nieruchomych podkładki.
Ozna-
czenie
Wystające części powinny znajdować się po
stronie zakończeń widełek.
Założyć Nieruchome podkładki tak, aby
wystające części weszły w wyżłobienia
zakończeń widełek z każdej strony osi piasty.
3.
Zlikwiduj luz łańcucha i zamocuj koło do ramy za
pomocą nakrętek kołpakowych.
Moment
dokręcania:
30 - 45 Nm
Nieruchoma podkładka
Nakrętka kołpakowa
Uwaga:
Podczas montowania do osi piasty części takich
jak wspornik błotnika montaż należy przeprowadzić
w kolejności pokazanej na poniższej ilustracji.
Nieruchoma
podkładka
Podkładka
Nakrętka
kołpakowa
Wspornik błotnika
Wspornik bagażnika
1.
Regulacja przyłącza kasety
Przesunąć dźwignię zmiany biegów z położenia
1
w położenie
4
.
Upewnij się, że żółte linie regulacji na wsporniku
przyłącza kasety i kółku są do siebie dopasowane.
Ustaw na
4
Żółte linie regulacji
Żółte linie regulacji na przyłączu kasety znajdują
się w dwóch miejscach. Należy użyć linii, które są
najlepiej widoczne.
Gdy rower jest postawiony
Powinny być proste
Kółko przyłącza
kasety
Wspornik
przyłącza kasety
Gdy rower jest odwrócony
Powinny być proste
Kółko przyłącza
kasety
Wspornik
przyłącza kasety
Jeśli żółte linie regulacji nie są dopasowane, obróć
śrubę regulacji linki dźwigni przerzutki w celu
ich dopasowania. Następnie przesuń dźwignię
przerzutki jeszcze raz z położenia
4
w położenie
1
i z powrotem w położenie
4
, a potem ponownie
wykonaj kontrolę, aby upewnić się, że żółte linie
regulacji są dopasowane.
Śruba regulacyjna linki
2.
Po wyregulowaniu przyłącza
kasety odetnij nadmiar linki
wewnętrznej i załóż końcówkę
wewnętrzną.
15 - 20 mm
Końcówka
wewnętrzna
Uwaga: W związku z wprowadzaniem ulepszeń dane techniczne mogą ulec
zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Podczas montażu piasty na ramie należy pamiętać o zamontowaniu
właściwych nieruchomych podkładek z lewej i prawej strony oraz
o odpowiednim przykręceniu nakrętek piasty z zastosowaniem
podanych momentów dokręcania. Jeśli nieruchome podkładki zostaną
zamontowane tylko z jednej strony lub jeśli nakrętki piasty nie zostaną
odpowiednio przykręcone, nieruchoma podkładka może wypaść,
prowadząc do obracania się osi piasty i kasety. Może to spowodować
przypadkowe pociągnięcie kierownicy przez linkę zmiany biegów
i doprowadzić do bardzo poważnego wypadku.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować
poważne obrażenia kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo
zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą
wypaść z roweru, powodując w konsekwencji poważne zranienie.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i
zachować ją na przyszłość.
Biegi mogą być zmieniane podczas pedałowania, ale czasami
mechanizm zapadkowy wewnątrz piasty może potem hałasować, co
jest normalnym elementem operacji zmiany biegu.
Piasta 8-biegowa ma wbudowany mechanizm obsługi zmiany biegów.
Podczas pracy mechanizmu w trakcie zmiany biegu może wystąpić
hałas lub wibracje. Odczucie zmiany biegu może się również zmienić
w zależności od biegu ustawionego w chwili przełączenia.
Hałas może wystąpić także wówczas, gdy ramiona korby są obracane
do tyłu lub gdy rower jest pchany do tyłu przy włączonym biegu 5, 6,
7 lub 8. Takie zjawiska są normalnym skutkiem struktury wewnętrznego
mechanizmu zmiany biegów i nie oznaczają awarii.
Przyłącze kasety CJ-8S20 powinno być używane tylko z zębatkami od
16T do 23T.
Zaleca się ustawienie ogniw łańcucha tak, aby współczynniki biegów
wynosiły w przybliżeniu 2,1.
Przykład: F36T - R16T, F38T - R18T, F46T - R22T
W celu zapewnienia odpowiedniej wydajności zaleca się zlecenie
sklepowi, gdzie został kupiony rower, lub najbliższemu profesjonalnemu
warsztatowi wykonania konserwacji, np. nasmarowania piasty
wewnętrznej, przynajmniej raz na dwa lata, poczynając od pierwszego
użycia (lub co około 5000 km, jeśli rower jest bardzo często używany).
Ponadto podczas konserwacji zaleca się używanie smaru do piasty
wewnętrznej Shimano lub zestawu do smarowania. Jeśli nie będzie
używany smar specjalny lub zestaw do smarowania, mogą wystąpić
problemy, ponieważ przełączanie biegów nie będzie działało poprawnie.
Piasta wewnętrzna nie jest całkowicie wodoszczelna. Należy unikać
używania piasty w miejscach, gdzie woda może się przedostać do
środka, oraz używania do czyszczenia piasty wody pod wysokim
ciśnieniem, w przeciwnym razie mechanizm wewnętrzny może
zardzewieć.
Zębatki należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym i
następnie ponownie je smarować. Dodatkowo czyszczenie łańcucha
neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie może być skutecznym
sposobem zwiększenia trwałości zębatek i łańcucha.
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z zębatek, należy
wymienić zębatki i łańcuch.
Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia ani pogorszenia
parametrów roboczych wynikających z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu obsługi lub regulacji prosimy
kierować do sprzedawcy.
Nie należy demontować piasty. Jeśli użytkownik uważa demontaż
piasty za konieczny, powinien się skontaktować z punktem sprzedaży.
SI-37J0A-001
SG-8R31
SG-8R36
CJ-8S20
Dane techniczne
Stosowane zębatki
Montaż
zewnętrzny
Montaż
wewnętrzny
A
16T-23T 20T-23T
B
16T-23T
SI-37J0A-001-03
Zakończenia
widełek
Nieruchoma podkładka
Oznaczenie/kolor
Rozmiar
Prawa Lewa
Standardowe
5R/żółta 5L/brązowa
7R
20°
7R/czarna 7L/szara
7R
38°
Odwrócone 6R/srebrna 6L/biała
7R
= 0°
Odwrócone
(pełna obudowa
łańcucha)
5R/żółta 5L/brązowa
7R
= 0°
Pionowe 8R/niebieska 8L/zielona
7R
= 60°-90°
  • Page 1 1

Shimano SG-8R31 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla