Shimano DH-S501 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

Należy uważać, aby nie pomylić linki ramy i linki lampy.
Jeśli linki zostaną niepoprawnie podłączone, lampa nie
będzie świecić.
Przed połączeniem należy skręcić linki, aby trzymały się
razem.
Zalecane dane techniczne linki
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
– Aby uniknąć poważnych urazów:
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować poważne obrażenia
rowerzysty. Zalecamy stosowanie wyłącznie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed jazdą na rowerze, sprawdzić czy koła są dobrze zamocowane. Jeżeli koła są
w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą one wypaść z roweru, czego konsekwencją
może być poważne zranienie.
Należy sprawdzić, czy lampa świeci normalnie podczas jazdy nocą.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją
na przyszłość.
Piasta z dynamem generuje bardzo wysokie napięcie. Nie wolno dotykać zacisku
piasty podczas jazdy rowerem lub gdy koło obraca się. Dotknięcie zacisku piasty
może spowodować porażenie elektryczne.
Należy koniecznie zapoznać się z niniejszą instrukcją serwisową oraz instrukcją
serwisową układu hamulców tarczowych.
Zgodnie z przepisami niemieckimi (StVZO) piasty z dynamem na obszarze
Niemiec wymaga zabezpieczenia przeciwprzepięciowego. Ta piasta z dynamem
nie ma zabezpieczenia przeciwprzepięciowego wewnątrz samej piasty. Należy
użyć zewnętrznego zabezpieczenia przeciwprzepięciowego oznaczonego
symbolem gwarantującym zgodność z niemieckimi przepisami (zabezpieczenia
przeciwprzepięciowego Shimano SM-DH10 lub analogicznego produktu).
Sprawdzić stopień równoległości zakończenia widełek. Jeśli zakończenie widełek jest
w dużym stopniu nierównoległe, deformacja osi piasty może powodować hałas
powstający wskutek przeszkody wewnątrz piasty.
Zamontować piastę na widelcu tak, aby strona z zaciskiem znajdowała się z prawej
strony, patrząc w kierunku przodu roweru. Jeśli strona z zaciskiem jest skierowana w
lewo, piasta może niepoprawnie obracać się podczas jazdy.
Przed użyciem piasty należy sprawdzić, czy zacisk piasty jest pewnie podłączony.
Odpowiednie żarówki
Jeśli żarówka w lampie przedniej lub tylnej ulegnie przepaleniu, na pozostałą żarówkę
zostanie podane nadmierne napięcie, co skróci jej okres eksploatacji, w związku z czym
przepalone żarówki należy wymieniać jak najszybciej.
Lampy z układami elektrycznymi, takie jak lampy automatyczne, mogą ulec uszkodzeniu
w przypadku jazdy rowerem z dużą szybkością.
Jeśli lampa jest często włączana podczas jazdy z dużą szybkością, spowoduje to
skrócenie okresu eksploatacji żarówek.
Nie należy demontować wewnętrznego mechanizmu piasty.
Nie nakładać żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, gdyż może on wydostać się i
spowodować problemy z przewodzeniem.
Piasta z dynemem spowoduje, że będzie nieco trudniej obracać kołem z powodu
magnesu wewnątrz piasty.
Gwarancja nie obejmuje zakresu normalnego zużycia lub degradacji wynikającej
z normalnego użytkowania.
UWAGA:
DH-S501
DH-3D72
SI-2ZS0C-001
Techniczna instrukcja serwisowa
Montaż koła przedniego
Zamontować koło tak, aby strona z zaciskiem piasty znajdowała się z prawej strony,
patrząc w kierunku przodu roweru, oraz tak, aby zacisk piasty był dopasowany do
widelca lub wspornika kosza.
Kontynuować montaż zgodnie z procedurą pokazaną na ilustracji tak, aby zacisk
był skierowany w górę. Po założeniu dźwigni Quick release nie należy na siłę
obracać zacisku.
Przedni widelec
Wspornik błotnika
Dźwignia Quick release
Zacisk
O
P
E
N
Zacisk
Wspornik błotnika
Dźwignia Quick release
Zębata podkładka osi jest zbędna dla typu
Quick release.
Uwaga:
C
L
O
S
E
Montaż koła przedniego
Tarcza
Pierścień mocujący tarczę
TL-LR15
Moment dokręcania:
40 Nm
Połączenie linek
Połączyć linki w sposób pokazany na poniższej ilustracji.
Podczas łączenia linek należy zdrapać farbę z zacisku ramy lampy
i zacisku lampy.
Uwaga:
Linka
Izolacja
Uwaga:
Złącze lampy
Zacisk ramy
Linka lampy
Linka ramy
Osłona złącza (szara)
Osłona złącza (czarna)
Zacisk ramy
Złącze lampy
Rowek
Około 16 mm
Około
16 mm
Uwaga:
Ustawić
w odpowiednim
kierunku.
Naciskać do
usłyszenia kliknięcia.
Uwaga:
Zgiąć linki i poprowadzić je wzdłuż
wyżłobień.
Włożyć
Zgiąć
Linki
nie mogą się dotykać.
Zacisk dynama piasty
Uwaga:
Linka należy tak zamocować do widelca lub wspornika kosza,
aby nie dostała się ona między szprychy lub jakiekolwiek inne
części podczas jazdy. Jeśli położenie piasty może się podczas
jazdy zmieniać w stosunku do lampy, na przykład w przypadku
używania widelca amortyzowanego, należy się upewnić, że linka jest
podłączona tak, aby nie była za luźna lub zbyt naprężona w żadnym
punkcie zakresu ruchu.
Należy ją podłączyć tak, aby prąd z dynama przepływał przez linkę
od zacisku lampy piasty do zacisku ramy.
Aby odłączyć lampę od dynama, należy zdjąć obudowę złącza.
Nie wolno jeździć na rowerze ze zdjętą obudową złącza, gdyż może to spowodować
wciągnięcie linki przez koło roweru.
Podczas zdejmowania koła roweru należy najpierw zdjąć obudowę złącza. Silne
pociągnięcie za linki może spowodować ich zerwanie lub brak styku. Ponadto podczas
montażu koła należy najpierw zamocować je do widelca, a następnie założyć obudowę
złącza.
Obudowa
złącza
Zdjąć
Linka
Przedni widelec
Obudowa złącza
Połączyć
Sprawdzanie oświetlenia lampy
Obrócić koło przednie i sprawdzić, czy lampa świeci się.
SI-2ZS0C-001-03
Uwaga: Specyfi kacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
OSTRZEŻENIE
UWAGA
Lampa przednia Lampa tylna
6,0 V / 2,4 W 6,0 V / 0,6 W
6,0 V / 3,0 W
------------------------
Podłączyć dwie linki, sprawdzając
prawidłowy przepływ prądu.
Typ Plecionka
Linka
Wielkość (AWG) 22
Średnica około 0,8 mm
Izolacja Średnica 1,8 - 2 mm
Przedni widelec
  • Page 1 1

Shimano DH-S501 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla