Shimano DH-2D30 Service Instructions

Typ
Service Instructions
CL
O
SE
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
– Aby uniknąć poważnych urazów:
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję. Luźne, zużyte
lub uszkodzone części mogą spowodować poważne obrażenia kierującego rowerem. Zalecamy
stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed jazdą na rowerze, sprawdzić czy koła są dobrze zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób
poluzowane, mogą one wypaść z roweru, czego konsekwencją może być poważne zranienie.
Należy sprawdzić, czy lampa świeci normalnie podczas jazdy nocą.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Piasta z dynamem generuje bardzo wysokie napięcie. Nie wolno dotykać zacisku piasty podczas jazdy
rowerem lub gdy koło obraca się. Dotknięcie zacisku piasty może spowodować porażenie elektryczne.
Należy koniecznie zapoznać się z niniejszą instrukcją serwisową oraz instrukcją serwisową układu hamulców
tarczowych.
Sprawdzić stopień równoległości zakończenia widełek. Jeśli zakończenie widełek jest w dużym stopniu
nierównoległe, deformacja osi piasty może powodować hałas powstający wskutek przeszkody wewnątrz
piasty.
Zamontować piastę na widelcu tak, aby strona z zaciskiem znajdowała się z prawej strony, patrząc w
kierunku przodu roweru. Jeśli strona z zaciskiem jest skierowana w lewo, piasta może niepoprawnie obracać
się podczas jazdy.
Przed użyciem piasty należy sprawdzić, czy zacisk piasty jest pewnie podłączony.
W lampie przedniej należy użyć żarówki 6 V / 2,4 W.
Jeśli żarówka w lampie przedniej lub tylnej ulegnie przepaleniu, na pozostałą żarówkę zostanie podane
nadmierne napięcie, co skróci jej okres eksploatacji, w związku z czym przepalone żarówki należy wymieniać
jak najszybciej.
Jeśli lampa jest często włączana podczas jazdy z dużą szybkością, spowoduje to skrócenie okresu
eksploatacji żarówek.
Nie należy demontować wewnętrznego mechanizmu piasty.
Nie nakładać żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, gdyż może on wydostać się i spowodować
problemy z przewodzeniem.
Piasta z dynamem spowoduje, że będzie nieco trudniej obracać kołem z powodu magnesu wewnątrz piasty.
Gwarancja nie obejmuje zakresu normalnego zużycia lub degradacji wynikającej z normalnego użytkowania.
UWAGA:
DH-2D30
SI-2Z10A-001
Techniczna instrukcja serwisowa
Montaż koła przedniego
Zamontować koło tak, aby strona z zaciskiem piasty znajdowała się z prawej strony, patrząc w
kierunku przodu roweru, oraz tak, aby zacisk piasty był dopasowany do widelca lub wspornika kosza.
Kontynuować montaż zgodnie z procedurą pokazaną na ilustracji tak, aby zacisk był skierowany w górę.
Po założeniu dźwigni Quick release lub nakrętki kołpakowej nie należy zacisku obracać na siłę.
Dla typu Quick release
Zacisk
Wspornik błotnika
Dźwignia Quick release
C
L
O
S
E
Nie należy używać zębatej podkładki osi wraz z typem Quick release.
Podłączyć dwie linki, sprawdzając prawidłowy przepływ prądu.
Uwaga:
Dla nakrętki
Wspornik błotnika
Wspornik kosza
Zacisk
Wspornik kosza
Nakrętka
kołpakowa (M9)
Podkładka
Wspornik błotnika
Przedni widelec
Zacisk
Zębata podkładka osi
Moment dokręcania:
20 Nm
Podczas dokręcania nakrętek kołpakowych
należy naprzemiennie dokręcać nakrętki
z obu stron i nie koncentrować całej siły na
dokręcaniu i odkręcaniu nakrętki kołpakowej
tylko z jednej strony koła. W przeciwnym
przypadku oś piasty może się obracać,
powodując nadmierne dokręcenie lub
poluzowanie nakrętek blokujących.
Uwaga:
Jeśli linka podłączona do wyprowadzenia
uziemienia nie jest poprawnie uziemiona, należy
sprawdzić, czy zębata podkładka osi perforuje
pomalowaną powierzchnię widelca. Jeśli zębata
podkładka osi nie perforuje pomalowanej
powierzchni, lampa nie będzie poprawnie
świecić, należy więc zdrapać z widelca niewielką
ilość farby.
Zaleca się połączenie dwóch linek w celu
sprawdzenia prawidłowego przepływu prądu.
Uwaga:
Uwaga: Specyfi kacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
Przedni widelec
Wspornik błotnika
Dźwignia Quick
release
Zacisk
O
P
E
N
Piasta
Montaż tarczy
Zamontować tarczę oraz podkładkę dociskającą, a
następnie tymczasowo dokręcić śruby mocowania
tarczy, jak pokazano na rysunku 1.
1.
W rękawicach ochronnych chwycić mocno tarczę i
obrócić ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara, jak
pokazano na rysunku 2. Jednocześnie dokręcać śruby
mocujące tarczę w kolejności pokazanej na rysunku.
2.
Moment dokręcenia:
2 - 4 Nm
Użyć płaskiego śrubokręta
lub podobnego narzędzia do
zagięcia końców podkładki
dociskającej na główki śrub,
jak pokazano na rysunku 3.
3.
Tarcza
Podkładka dociskająca
Śruby mocujące tarczę
(nr 25 Torx)
Rys. 1
Rys. 3
Podkładka dociskająca
Rys. 2
Połączenie linek
Połączyć linki w sposób pokazany na poniższej ilustracji.
Zacisk ramy
Złącze lampy
Linka lampy
Linka ramy
Osłona złącza (szara)
Osłona złącza (czarna)
Zacisk ramy
Złącze lampy
Rowek
Około 16 mm
Około
16 mm
Zacisk dynama piasty
Uwaga:
Włożyć
Zgiąć
Należy uważać, aby nie pomylić linki ramy i linki lampy. Jeśli linki
zostaną niepoprawnie podłączone, lampa nie będzie świecić.
Przed połączeniem należy skręcić linki, aby trzymały się razem.
Zalecane dane techniczne linki.
Uwaga:
Linka
Izolacja
Zgiąć linkę i poprowadzić
je wzdłuż wyżłobień.
Linki nie mogą się dotykać.
Uwaga:
• Ustawić
w odpowiednim
kierunku.
• Naciskać do
usłyszenia kliknięcia.
Uwaga:
• Linkę należy tak zamocować do widelca lub wspornika kosza, aby nie dostała się ona
między szprychy lub jakiekolwiek inne części podczas jazdy. Jeśli położenie piasty może
się podczas jazdy zmieniać w stosunku do lampy, na przykład w przypadku używania
widelca amortyzowanego, należy się upewnić, że linka jest podłączona tak, aby nie była
za luźna lub zbyt naprężona w żadnym punkcie zakresu ruchu.
• Należy ją podłączyć tak, aby prąd z dynama przepływał przez linka od zacisku lampy
piasty do zacisku ramy.
• Aby odłączyć lampę od dynama, należy zdjąć obudowę złącza.
• Nie wolno jeździć na rowerze ze zdjętą obudową złącza, gdyż może to spowodować
wciągnięcie linki przez koło roweru.
• Podczas zdejmowania koła roweru należy najpierw zdjąć obudowę
złącza. Silne pociągnięcie za linki może spowodować ich
zerwanie lub brak styku. Ponadto podczas montażu koła
należy najpierw zamocować je do widelca, a następnie założyć
obudowę złącza.
Obudowa złącza
Linka
Przedni widelec
Połączyć
Zdjąć
Obudowa
złącza
Sprawdzanie oświetlenia lampy
Obrócić koło przednie i sprawdzić, czy lampa świeci się.
SI-2Z10A-001-03
OSTRZEŻENIE
UWAGA
Typ Plecionka
Linka
Wielkość (AWG) 22
Średnica około 0,8 mm
Izolacja Średnica 1,8-2 mm
Przedni widelec
Przedni widelec
  • Page 1 1

Shimano DH-2D30 Service Instructions

Typ
Service Instructions