Shimano DH-T665 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Rys. 3
Rys. 2
Podkładka
dociskająca
SI-2YH0A-006-03
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
– Aby uniknąć poważnych urazów:
– Aby uniknąć poważnych urazów:
• Jeżeli piasta z dynamem 1,5 W - jest zaprojektowana wyłącznie do lamp
diodowych (LED) - zostanie podłączona do lampy z żarówką, niebędzie
można uzyskać wystarczającej intensywności oświetlenia.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować poważne
obrażenia jadącego rowerem. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych
części zamiennych Shimano.
• Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo
zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść
z roweru, powodując w konsekwencji poważne zranienie.
• Należy sprawdzić, czy lampa świeci normalnie podczas jazdy nocą.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową
izachować ją na przyszłość.
UWAGA
Piasta z dynamem generuje bardzo wysokie napięcie. Nie wolno dotykać
zacisku piasty z dynamem podczas jazdy rowerem lub gdy koło obraca się.
Dotknięcie zacisku piasty może spowodować porażenie elektryczne.
UWAGA:
• Należy koniecznie zapoznać się z niniejszą instrukcją serwisową oraz
instrukcją serwisową układu hamulców tarczowych.
• Zgodnie z przepisami niemieckimi (StVZO) piasta z dynamem na obszarze
Niemiec wymaga zabezpieczenia przeciwprzepięciowego. Ta piasta
z dynamem (3,0 W) nie ma zabezpieczenia przeciwprzepięciowego
wewnątrz samej piasty. Należy użyć zewnętrznego zabezpieczenia
przeciwprzepięciowego oznaczonego symbolem gwarantującym zgodność
zniemieckimi przepisami (zabezpieczenia przeciwprzepięciowego Shimano
SM-DH10 lub analogicznego produktu).
• Piasta z dynamem (1,5 W) nie jest zgodna z przepisami niemieckimi (StVZO).
Zawsze należy zapoznać się z przepisami obowiązującymi w kraju, w którym
będzie ona używana.
• Sprawdzić czy golenie widelca przedniego, nie są skrzywione. Jeśli końce
widelca nie są nierównoległe, deformacja osi piasty może powodować hałas
powstający wskutek napięć mechanicznych wewnątrz piasty.
• Należy pamiętać o zamontowaniu piasty z dynamem na widelcu tak,
abystrona z zaciskiem znajdowała się z prawej strony, patrząc w kierunku
przodu roweru. Jeśli strona z zaciskiem jest skierowana w lewo, piasta może
niepoprawnie obracać się podczas jazdy.
• Przed użyciem piasty należy sprawdzić, czy wtyczka z przewodem jest
prawidłowopodłączona.
• Odpowiednie żarówki
<Piasta z dynamem 3,0 W>
Lampa przednia Lampa tylna
6,0 V / 2,4 W 6,0 V / 0,6 W
6,0 V / 3,0 W ------
9,6 V / 5,0 W* ------
*: Wyłącznie do użytku z lampą diodową (LED) LP-R600 (zgodna ze sportową piastą z prądnicą)
<Piasta z dynamem 2,4 W>
Lampa przednia Lampa tylna
6,0 V / 2,4 W ------
• Chociaż piasta z dynamem (1,5 W) jest przeznaczona wyłącznie do lamp
diodowych (LED), nie jest zgodna ze wszystkimi lampami diodowymi (LED).
Spis zgodnych lamp znajduje się w instrukcji obsługi.
• Jeśli żarówka w lampie przedniej lub tylnej ulegnie przepaleniu, na pozostałą
żarówkę zostanie podane nadmierne napięcie, co skróci jej okres eksploatacji,
w związku z czym przepalone żarówki należy wymieniać jak najszybciej.
• Lampy z układami elektrycznymi, takie jak lampy automatyczne, mogą ulec
uszkodzeniu w przypadku jazdy z dużą szybkością.
• Jeśli lampa jest często włączana podczas jazdy z dużą szybkością,
spowoduje to skrócenie okresu eksploatacji żarówek.
• Nie należy demontować wewnętrznego mechanizmu piasty.
• Nie nakładać żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, gdyż może
onwydostać się i spowodować problemy z przewodzeniem.
• Piasta z dynamem spowoduje, że będzie nieco trudniej obracać kołem
zpowodu magnesu wewnątrz piasty.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: W przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
SI-2YH0A-006
Piasta z prądnicą
(Specyfikacja tarcz hamulca)
Techniczna instrukcja serwisowa
Dane techniczne
Model nr DH-S501 DH-T785 DH-T665
Kompatybilny
rozmiar
Zewnętrzna średnica opony 646 - 716 mm
Koło 26 - 28 cali
Napięcie/moc 6 V / 3,0 W
Model nr
DH-3D80*
DH-3D72*
DH-3D35
DH-2D35
Kompatybilny
rozmiar
Zewnętrzna średnica opony 646 - 716 mm
400 – 716 mm
Koło 26 - 28 cali
16 – 28 inch
Napięcie/moc 6 V / 3,0 W 6 V/2.4 W
Model nr DH-3D30 DH-2D30
DH-S700 DH-1D70
Kompatybilny
rozmiar
Zewnętrzna średnica opony 400 - 716 mm 492 - 716 mm
Koło 16 - 28 cali 20 - 28 cali
Napięcie/moc 6 V / 3,0 W 6 V / 2,4 W 6 V / 1,5 W
* : Sportowa piasta z prądnicą
Montaż tarczy
For center lock type
Tarcza
Pierścień
mocujący tarczę
TL-LR15
Tarcze mocowane w systemie Center Lock
Moment dokręcania:
40 - 50 Nm
Tarcze mocowane na 6 śrub
Rys. 1
Tarcza
Piasta
Podkładka
dociskająca
Śruby mocujące
tarczę (nr 25 Torx)*
* TORX to zastrzeżony znak
towarowy Camcar LLC.
1.
3.
2.
Zamontować tarczę oraz podkładkę
dociskającą, a następnie
prowizorycznie dokręcić śruby
mocowania tarczy, jak pokazano
narysunku 1.
W rękawicach ochronnychchwycić
mocno tarczę i obrócićją zgodnie
z ruchem wskazówekzegara,jak
pokazano na rysunku 2.
Jednocześnie dokręcać śruby
mocujące tarczę wkolejności
pokazanej na rysunku.
Moment dokręcania: 2 - 4 Nm
Użyć płaskiego śrubokręta lub podobnego
narzędzia do zagięcia końców podkładki
dociskającej na główki
śrub, jak pokazano
narysunku 3.
Zacisk piasty
Terminal masy
Terminal
zasilania
Przewód masy
Wtyczka (szara)
Osłona wtyczki (czarna)
Przewód zasilania
Około 16 mm
Około
16 mm
Terminal masy
Terminal zasilający
Uwaga:
Podczas podłączania przewodów należy zdrapać farbę z terminali podłączeniowych
dla przewodów.
Podłączyć kable w sposób pokazany na poniższym rysunku.
Podłączanie kabli
Uwaga:
Przewody należy tak opleść wokół widelca przedniego lub mocowania koszyka,
aby nie dostały się one między szprychy lub jakiekolwiek inne części podczas
jazdy.
Jeśli położenie piasty może się podczas jazdy zmieniać w stosunku do
lampy, na przykład w przypadku używania widelcy amortyzowanych, należy
się upewnić, że przewód jest podłączony tak, aby nie był zbyt luźny ani zbyt
naprężony w żadnym punkcie zakresu ruchu.
Należy ją podłączyć tak, aby prąd z dynama przepływał przez przewód od terminala
zasilającego piasty do terminala masy.
Aby odłączyć lampę od dynama, należy zdjąć osłonę wtyczki.
Nie wolno jeździć na rowerze ze zdjętą Osłoną wtyczki, gdyż może to
spowodować wciągnięcie kabla przez koło roweru.
Podczas zdejmowania koła roweru należy najpierw zdjąć wtyczkę. Silne pociągnięcie
za kable może spowodować ich zerwanie lub brak styku. Ponadto podczas montażu
koła należy najpierw zamocować je do widelca, a następnie założyć wtyczkę.
Przedni
widelec
Terminal przyłączeniowy
Mocowanie
błotnika
Mocowanie
koszyka
Mocowanie koszyka
Mocowanie błotnika
Przedni widelec
Podkładka
Nakrętka kołpakowa (M9)
Wtyczka
Moment dokręcania: 20 - 25 Nm
Uwaga:
Podczas dokręcania nakrętek kołpakowych należy naprzemiennie dokręcać
nakrętki z obu stron i nie koncentrować całej siły na dokręcaniu i odkręcaniu
nakrętki kołpakowej tylko z jednej strony koła. W przeciwnym przypadku oś
piasty może się obracać, powodując nadmierne dokręcenie lub poluzowanie
nakrętek blokujących.
Koła montowane za pomocą nakrętek
Uwaga:
Wraz z zaciskami nie należy używać zębatej podkładki osi.
Podłączyć dwa kable, sprawdzając prawidłowy przepływ prądu.
Przedni
widelec
Wtyczka
Mocowanie
błotnika
Dźwignia zacisku
Przednie widełki
Zacisk
Wspornik błotnika
Dźwignia zacisku
Koła montowane na zacisk
Zamontować koło tak, aby strona z zaciskiem piasty znajdowała się z prawej
strony, patrząc w kierunku przodu roweru, oraz tak, aby zacisk piasty był
dopasowany do widełek lub mocowania kosza.
Kontynuować montaż zgodnie z procedurą pokazaną na ilustracji tak, aby dźwignia
zacisku była skierowana do góry.
Po założeniu dźwigni zacisku lub nakrętki kołpakowej nie należy na siłę obracać
zacisku. Obrócenie zacisku na siłę może spowodować jego uszkodzenie lub
złamanie szpilki wewnątrz zacisku.
Montaż koła przedniego
Sprawdzanie świecenia lampy
Obrócić koło przednie i sprawdzić,
czylampa świeci się.
Uwaga:
• Zgiąć kable i poprowadzić
jewzdłuż wyżłobień.
• Kable nie mogą się dotykać.
Uwaga:
• Ustawić w odpowiednim
kierunku.
• Wciskać do usłyszenia
kliknięcia.
Uwaga:
Należy uważać, aby nie pomylić kabla masy
zkablem zasilania. Jeśli kable zostaną niepoprawnie
podłączone, lampa nie będzie świecić.
• Przed połączeniem należy skręcić kable,
abytrzymały się razem.
• Zalecane dane techniczne przewodów.
Typ Plecionka
Kabel
Wielkość (AWG) 22
Średnica około 0,8 mm
Izolacja Średnica 1,8 - 2 mm
Wyżłobienie
Włożyć
Zgiąć
Kabel
Izolacja
  • Page 1 1

Shimano DH-T665 Service Instructions

Typ
Service Instructions