SI-2YK0A-004-03
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
– Aby uniknąć poważnych urazów:
– Aby uniknąć poważnych urazów:
OSTRZEŻENIE
• Jeżeli piasta z dynamem 1,5 W - jest kompatybilna wyłącznie z lampami
diodowymi (LED) - zostanie podłączona do lampy z żarówką, nie będzie
można uzyskać wystarczającej intensywności oświetlenia.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować
poważne obrażenia rowerzysty. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych
części zamiennych Shimano.
• Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane.
Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypiąć się z roweru,
powodując w konsekwencji poważne zranienie.
• Należy sprawdzić, czy lampa świeci normalnie podczas jazdy nocą.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową
i zachować ją na przyszłość.
UWAGA
Piasta z dynamem generuje bardzo wysokie napięcie. Nie wolno dotykać
terminala podłączeniowego piasty z dynamem podczas jazdy rowerem lub
gdy koło obraca się. Dotknięcie zacisku piasty może spowodować porażenie
elektryczne.
UWAGA:
• Zgodnie z przepisami niemieckimi (StVZO) piasta z dynamem na obszarze
Niemiec wymaga zabezpieczenia przeciwprzepięciowego. Ta piasta
z dynamem (3,0 W) nie ma zabezpieczenia przeciwprzepięciowego
wewnątrz samej piasty. Należy użyć zewnętrznego zabezpieczenia
przeciwprzepięciowego oznaczonego symbolem gwarantującym zgodność
z niemieckimi przepisami (zabezpieczenia przeciwprzepięciowego Shimano
SM-DH10 lub analogicznego produktu).
• Piasta z dynamem (1,5 W) nie jest zgodna z przepisami niemieckimi (StVZO).
Zawsze należy zapoznać się z przepisami obowiązującymi w kraju, w którym
będzie ona używana.
• Sprawdzić czy golenie widelca przedniego nie są skrzywione. Jeśli końce
goleni nie są równoległe, deformacja osi piasty może powodować hałas
powstający wskutek napięć mechanicznych wewnątrz piasty.
• Należy pamiętać o zamontowaniu piasty z dynamem na widelcu tak, aby strona
z zaciskiem znajdowała się z prawej strony, patrząc w kierunku przodu roweru.
Jeśli strona z zaciskiem jest skierowana w lewo, piasta może niepoprawnie
obracać się podczas jazdy.
• Przed użyciem piasty należy sprawdzić, czy zacisk piasty jest prawidłowo
zamocowany.
SI-2YK0A-004
Piasta z prądnicą
Techniczna instrukcja serwisowa
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: W przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
■ Dane techniczne
Model nr DH-F703 DH-F702 DH-2N35
Kompatybilny
rozmiar
Zewnętrzna średnica
opony
400 - 536 mm 400 - 716 mm
Koło 16 - 20 cali 16 - 28 cali
Napięcie/moc 6 V / 3,0 W 6 V / 2,4 W
Model nr DH-T780* DH-T660-3N* DH-3N80* DH-3N72*
Kompatybilny
rozmiar
Zewnętrzna średnica
opony
646 - 716 mm
Koło 26 - 28 cali
Napięcie/moc 6 V / 3,0 W
Model nr DH-3N20 DH-3N30 DH-2N30-E
Kompatybilny
rozmiar
Zewnętrzna średnica
opony
400 - 716 mm
Koło 16 - 28 cali
Napięcie/moc 6 V / 3,0 W 6 V / 2,4 W
Model nr DH-2N80-E* DH-2N72* DH-T660-2N*
Kompatybilny
rozmiar
Zewnętrzna średnica
opony
646 - 716 mm
Koło 26 - 28 cali
Napięcie/moc 6 V / 2,4 W
Model nr DH-1N70*
Kompatybilny
rozmiar
Zewnętrzna średnica
opony
492 - 716 mm
Koło 20 - 28 cali
Napięcie/moc 6 V / 1,5 W
* : Sportowa piasta z prądnicą
• Odpowiednie żarówki
<Piasta z dynamem 3,0 W>
<Piasta z dynamem 2,4 W>
* Wyłącznie do użytku z lampą diodową (LED) LP-R600 (zgodna ze sportową piastą z prądnicą)
Lampa przednia Lampa tylna
6,0 V / 2,4 W 6,0 V / 0,6 W
6,0 V / 3,0 W
9,6 V / 5,0 W*
Lampa przednia Lampa tylna
6,0 V / 2,4 W
• Chociaż piasta z dynamem (1,5 W) jest przeznaczona wyłącznie do lamp
diodowych (LED), nie jest zgodna ze wszystkimi lampami diodowymi (LED).
Spis zgodnych lamp znajduje się w instrukcji obsługi.
• Jeśli żarówka w lampie przedniej lub tylnej ulegnie przepaleniu, na
pozostałą żarówkę zostanie podane nadmierne napięcie, co skróci jej okres
eksploatacji, w związku z czym przepalone żarówki należy wymieniać jak
najszybciej.
• Lampy z układami elektrycznymi, takie jak lampy automatyczne, mogą
ulec uszkodzeniu w przypadku jazdy z dużą szybkością.
• Jeśli lampa jest często włączana podczas jazdy z dużą szybkością,
spowoduje to skrócenie okresu eksploatacji żarówek.
• Nie należy demontować wewnętrznego mechanizmu piasty.
• Nie nakładać żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, gdyż może
on wydostać się i spowodować problemy z przewodzeniem.
• Piasta z dynamem spowoduje, że będzie nieco trudniej obracać kołem
z powodu magnesu wewnątrz piasty.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Uwaga:
• Przewód należy opleść wokół golenia widelca lub mocowania
koszyka tak, aby nie dostał się on między szprychy
lub jakiekolwiek inne części podczas jazdy.
Jeśli położenie piasty może się podczas jazdy zmieniać
w stosunku do lampy, na przykład w przypadku używania
widelca amortyzowanego, należy się upewnić, że kabel jest
podłączony tak, aby nie był zbyt luźny ani zbyt naprężony
w żadnym punkcie zakresu ruchu.
• Należy ją podłączyć tak, aby prąd z dynama przepływał przez
linkę od zacisku lampy piasty do zacisku ramy.
• Aby odłączyć lampę od dynama, należy zdjąć obudowę
wtyczki.
• Nie wolno jeździć na rowerze ze zdjętą obudową wtyczki, gdyż może to
spowodować wciągnięcie kabla przez koło roweru.
• Podczas zdejmowania koła roweru należy najpierw zdjąć obudowę wtyczki.
Silne pociągnięcie za kable może spowodować ich zerwanie lub brak styku.
Ponadto podczas montażu koła należy
najpierw zamocować je do widelca,
a następnie założyć obudowę wtyczki.