Shimano DH-3R30-N Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Techniczna instrukcja serwisowa
Montaż koła przedniego
Zamontować koło tak, aby strona z zaciskiem piasty znajdowała się z prawej strony, patrząc w kierunku
przodu roweru, oraz tak, aby zacisk piasty był dopasowany do widelca lub wspornika. Kontynuować montaż
zgodnie z procedurą pokazaną na ilustracji tak, aby zacisk był skierowany w górę.
Po założeniu nakrętki Quick release lub nakrętki kołpakowej nie należy na siłę obracać zacisku.
SI-2ZL0A-002
DH-3R35-
H
DH-3R35-
N
DH-3R30-
H
DH-3R30-
N
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
– Aby uniknąć poważnych urazów:
Zewnętrzna średnica opony dla kół zgodnych z dynamem piasty DH-3R35/DH-3R30 wynosi 646-716 mm.
Jeśli piasta z dynamem jest używane w rowerze mającym zewnętrzną średnicę opony mniejszą niż 646 mm, siła
hamowania może być za duża, co może spowodować zablokowanie kół oraz utratę równowagi i przewrócenie
roweru.
Piasta z dynamem DH-3R35/DH-3R30 ma wbudowany modulator siły zabezpieczający przed nadmierną
siłą hamowania. Gdy siła hamowania osiąga pewien poziom, zostaje włączony modulator siły, zapobiegając
przekroczeniu tego poziomu siły hamowania.
Zalecany zakres zastosowań modulatora siły obejmuje rowery o masie brutto (rower + rowerzysta + bagaż) równej
80-140 kg (dla dynama
DH-3R35-H/DH-3R30-H) lub 65-120 kg (dla dynama DH-3R35-N/DH-3R30-N).
Jeśli masa brutto roweru jest większa niż zalecany zakres, siła hamowania może być niewystarczająca, a jeśli jest
mniejsza - siła hamowania może być za duża, powodując zablokowanie kół i przewrócenie roweru. Ważne jest,
aby przed użyciem modulatora siły dobrze zrozumieć i wypróbować jego działanie.
Modulator siły nie jest wyposażony w funkcję zapobiegającą zablokowaniu koła.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję. Luźne, zużyte lub
uszkodzone części mogą spowodować poważne obrażenia rowerzysty.
Zalecamy stosowanie wyłącznie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed jazdą na rowerze, sprawdzić czy koła są dobrze zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób
poluzowane, mogą one wypaść z roweru, czego konsekwencją może być poważne zranienie.
Należy sprawdzić, czy lampa świeci normalnie podczas jazdy nocą.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Aby uniknąć poważnych urazów:
Piasta z dynamem generuje bardzo wysokie napięcie. Nie wolno dotykać zacisku piasty podczas jazdy rowerem
lub gdy koło obraca się. Dotknięcie zacisku piasty może spowodować porażenie elektryczne.
UWAGA:
Należy dokładnie przeczytać instrukcję serwisową układu hamulców przednich Inter-M dla hamulców rolkowych wraz
z niniejszą instrukcją serwisową.
Zgodnie z przepisami niemieckimi (StVZO) piasty z dynamem na obszarze Niemiec wymaga zabezpieczenia
przeciwprzepięciowego. Ta piasta nie ma zabezpieczenia przeciwprzepięciowego wewnątrz samej piasty. Należy
użyć zewnętrznego zabezpieczenia przeciwprzepięciowego oznaczonego symbolem gwarantującym zgodność
z niemieckimi przepisami (zabezpieczenia przeciwprzepięciowego Shimano SM-DH10 lub analogicznego produktu).
Sprawdzić stopień równoległości zakończenie widełek. Jeśli zakończenie widełek jest w dużym stopniu nierównoległe,
deformacja osi piasty może powodować hałas powstający wskutek przeszkody wewnątrz piasty.
Zamontować piastę na widelcu tak, aby strona z zaciskiem znajdowała się z prawej strony, patrząc w kierunku przodu
roweru. Jeśli strona z zaciskiem jest skierowana w lewo, piasta może niepoprawnie obracać się podczas jazdy.
Przed użyciem piasty należy sprawdzić, czy zacisk piasty jest pewnie podłączony.
W lampie przedniej należy używać żarówek 6 V / 2,4 W, a w lampie tylnej - 6 V / 0,6 W.
Jeśli żarówka w lampie przedniej lub tylnej ulegnie przepaleniu, na pozostałą żarówkę zostanie podane nadmierne
napięcie, co skróci jej okres eksploatacji, w związku z czym przepalone żarówki należy wymieniać jak najszybciej.
Jeśli lampa jest często włączana podczas jazdy z dużą szybkością, spowoduje to skrócenie okresu eksploatacji
żarówek.
Nie należy demontować wewnętrznego mechanizmu piasty.
Nie nakładać żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, gdyż może on wydostać się i spowodować problemy
z przewodzeniem.
Piasta z dynamem spowoduje, że będzie nieco trudniej obracać kołem z powodu magnesu wewnątrz piasty.
Gwarancja nie obejmuje zakresu normalnego zużycia lub degradacji wynikającej z normalnego użytkowania.
Dla nakrętki
Zacisk
Wspornik kosza
Przedni
widelec
Wspornik błotnika
Moment dokręcania:
20 Nm
Zacisk
Przedni widelec
Wspornik błotnika
Wspornik kosza
Podkładka
Połączenie linek
Połączyć linki w sposób pokazany na poniższej ilustracji.
Uwaga:
Podczas łączenia linek należy zdrapać farbę z zacisku ramy
lampy i zacisku lampy.
Uwaga:
Należy uważać, aby nie pomylić linki ramy i przewodu
lampy. Jeśli linki zostaną niepoprawnie podłączone,
lampa nie będzie świecić.
Przed połączeniem należy skręcić linki, aby trzymały
się razem.
Zalecane dane techniczne linki
Linka
Izolacja
Zacisk ramy
Złącze lampy
Linka lampy
Linka ramy
Około 16 mm
Około
16 mm
Osłona złącza (szara)
Osłona złącza (czarna)
Uwaga:
Zgiąć linki i poprowadzić je wzdłuż
wyżłobień.
Linki nie mogą się dotykać.
Rowek
Włożyć
Zgiąć
Uwaga:
Ustawić
w odpowiednim
kierunku.
Naciskać do
usłyszenia kliknięcia.
Złącze lampy
Zacisk ramy
Zacisk dynama piasty
Uwaga:
Linkę należy tak zamocować do widelca lub wspornik kosza, aby nie
dostała się między szprychy lub jakiekolwiek inne części podczas
jazdy. Jeśli położenie piasty może się podczas jazdy zmieniać
w stosunku do lampy, na przykład w przypadku używania widelca
amortyzowanego, należy się upewnić, że linka jest podłączona
tak, aby nie była za luźna lub zbyt naprężona w żadnym punkcie
zakresu ruchu.
Należy ją podłączyć tak, aby prąd z dynama przepływał przez linkę od
zacisku lampy piasty do zacisku ramy.
Aby odłączyć lampę od dynama, należy zdjąć obudowę złącza.
Nie wolno jeździć na rowerze ze zdjętą obudową złącza, gdyż może to
spowodować wciągnięcie linki przez koło roweru.
Podczas zdejmowania koła roweru należy najpierw zdjąć obudowę złącza. Silne
pociągnięcie za linki może spowodować ich zerwanie lub brak styku. Ponadto podczas
montażu koła należy najpierw zamocować je do widelca, a następnie założyć obudowę
złącza.
Obudowa złącza
Połączyć
Linka
Przedni widelec
Sprawdzanie oświetlenia lampy
Obrócić koło przednie i sprawdzić, czy lampa świeci się.
SI-2ZL0A-002-03
UWAGA
Obudowa
złącza
Zdjąć
Typ Plecionka
Linka
Wielkość (AWG) 22
Średnica około 0,8 mm
Izolacja Średnica 1,8 - 2 mm
Zacisk
Wspornik błotnika
Nakrętka Quick release
Zacisk
Przedni widelec
Wspornik błotnika
Nakrętka Quick release
Sprężyna śrubowa stożkowa
Uwaga:
Nie należy używać zębatej podkładki osi wraz z typem Quick release.
Podłączyć dwie linki, sprawdzając prawidłowy przepływ prądu.
Przedni widelec
* Instrukcje serwisowe w innych językach dostępne są na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
(Polish)
Dla typu Quick release
Uwaga:
Podczas dokręcania nakrętek kołpakowych należy naprzemiennie dokręcać nakrętki z obu stron
i nie koncentrować całej siły na dokręcaniu i odkręcaniu nakrętki kołpakowej tylko z jednej strony
koła. W przeciwnym przypadku oś piasty może się obracać, powodując nadmierne dokręcenie lub
poluzowanie nakrętek blokujących.
Nakrętka kołpakowa (M9)
  • Page 1 1

Shimano DH-3R30-N Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla