Shimano DH-3N80 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
– Aby uniknąć poważnych urazów:
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować poważne obrażenia
rowerzysty. Zalecamy stosowanie wyłącznie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed jazdą na rowerze, sprawdzić czy koła są dobrze zamocowane. Jeżeli koła są
w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą one wypaść z roweru, czego konsekwencją
może być poważne zranienie.
Należy sprawdzić, czy lampa świeci normalnie podczas jazdy nocą.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją
na przyszłość.
Piasta z dynamem generuje bardzo wysokie napięcie. Nie wolno dotykać zacisku
piasty z dynamem podczas jazdy rowerem lub gdy koło obraca się. Dotknięcie
zacisku piasty może spowodować porażenie elektryczne.
UWAGA:
Zgodnie z przepisami niemieckimi (StVZO) piasty z dynamem na obszarze Niemiec
wymaga zabezpieczenia przeciwprzepięciowego. Ta piasta nie ma zabezpieczenia
przeciwprzepięciowego wewnątrz samej piasty. Należy użyć zewnętrznego
zabezpieczenia przeciwprzepięciowego oznaczonego symbolem gwarantującym
zgodność z niemieckimi przepisami (zabezpieczenia przeciwprzepięciowego Shimano
SM-DH10 lub analogicznego produktu).
Sprawdzić stopień równoległości zakończenia widełek. Jeśli zakończenie widełek
jest w dużym stopniu nierównoległe, deformacja osi piasty może powodować hałas
powstający wskutek przeszkody wewnątrz piasty.
Zamontować piastę na widelcu tak, aby strona z zaciskiem znajdowała się z prawej
strony, patrząc w kierunku przodu roweru. Jeśli strona z zaciskiem jest skierowana
w lewo, piasta może niepoprawnie obracać się podczas jazdy.
Przed użyciem piasty należy sprawdzić, czy zacisk piasty jest pewnie podłączony.
• Odpowiednie żarówki
Jeśli żarówka w lampie przedniej lub tylnej ulegnie przepaleniu, na pozostałą żarówkę
zostanie podane nadmierne napięcie, co skróci jej okres eksploatacji, w związku
z czym przepalone żarówki należy wymieniać jak najszybciej.
Lampy z układami elektrycznymi, takie jak lampy automatyczne, mogą ulec
uszkodzeniu w przypadku jazdy z dużą szybkością.
Jeśli lampa jest często włączana podczas jazdy z dużą szybkością, spowoduje to
skrócenie okresu eksploatacji żarówek.
Nie należy demontować wewnętrznego mechanizmu piasty.
Nie nakładać żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, gdyż może on wydostać się i
spowodować problemy z przewodzeniem.
Piasta z dynamem spowoduje, że będzie nieco trudniej obracać kołem z powodu
magnesu wewnątrz piasty.
Gwarancja nie obejmuje zakresu normalnego zużycia lub degradacji wynikającej
z normalnego użytkowania.
SI-2ZR0B-002
DH-T660- 3N
DH-3N80
DH-3N72
Techniczna instrukcja serwisowa
Montaż koła przedniego
Zamontować koło tak, aby strona z zaciskiem piasty znajdowała się
z prawej strony, patrząc w kierunku przodu roweru, oraz tak, aby zacisk piasty był
dopasowany do widelca lub wspornika kosza.
Kontynuować montaż zgodnie z procedurą pokazaną na ilustracji tak, aby zacisk
był skierowany w górę. Po założeniu dźwigni Quick release nie należy na siłę
obracać zacisku.
Przedni widelec
Obrócić koło przednie i sprawdzić, czy
lampa świeci się.
Wspornik błotnika
Nakrętka Quick release
Sprężyna śrubowa stożkowa
Zacisk
Uwaga:
Zębata podkładka osi jest zbędna dla
typu Quick release.
Przedni widelec
Wspornik błotnika
Nakrętka Quick release
Zacisk
Podłączyć diwe linki, sprawdzając
prawidłowy przepływ prądu.
Połączenie linek
Połączyć linki w sposób pokazany na poniższej ilustracji.
Uwaga:
Podczas łączenia linek należy zdrapać farbę z zacisku ramy
lampy i zacisku lampy.
Zacisk ramy
Złącze lampy
Linka lampy
Około
16 mm
Około 16 mm
Osłona złącza (szara)
Osłona złącza (czarna)
Linka ramy
Rowek
Linka Izolacja
Obudowa
złącza
Zacisk ramy
Uwaga:
Należy uważać, aby nie pomylić linki ramy i linki lampy.
Jeśli linki zostaną niepoprawnie podłączone, lampa nie
będzie świecić.
Przed połączeniem należy skręcić linki, aby trzymały
się razem.
Zalecane dane techniczne linki
Uwaga:
Zgiąć linki i poprowadzić je wzdłuż
wyżłobień.
Linki nie mogą się dotykać.
Uwaga:
• Ustawić
w odpowiednim
kierunku.
• Naciskać do
usłyszenia kliknięcia.
Włożyć
Zgiąć
Zacisk dynama piasty
Uwaga:
Linkę należy tak zamocować do widelca lub wspornika kosza, aby
nie dostała się ona między szprychy lub jakiekolwiek inne części
podczas jazdy. Jeśli położenie piasty może się podczas jazdy
zmieniać w stosunku do lampy, na przykład w przypadku używania
widelca amortyzowanego, należy się upewnić, że linka jest
podłączona tak, aby nie była za luźna lub zbyt naprężona w żadnym
punkcie zakresu ruchu.
Należy ją podłączyć tak, aby prąd z dynama przepływał przez linkę
od zacisku lampy piasty do zacisku ramy.
Aby odłączyć lampę od dynama, należy zdjąć obudowę złącza.
Nie wolno jeździć na rowerze ze zdjętą obudową złącza, gdyż może
to spowodować wciągnięcie linki przez koło roweru.
Podczas zdejmowania koła roweru należy najpierw zdjąć obudowę złącza. Silne
pociągnięcie za linki może spowodować ich zerwanie lub brak styku. Ponadto podczas
montażu koła należy najpierw zamocować je do widelca, a następnie założyć obudowę
złącza.
Zdjąć
Linka
Przedni widelec
Obudowa złącza
Połączyć
Złącze lampy
Sprawdzanie oświetlenia lampy
SI-2ZR0B-002-03
Uwaga: Specyfi kacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
Typ Plecionka
Linka
Wielkość (AWG) 22
Średnica około 0,8 mm
Izolacja Średnica 1,8 - 2 mm
Lampa przednia Lampa tylna
6,0 V / 2,4 W 6,0 V / 0,6 W
6,0 V / 3,0 W
------------------------
UWAGA
  • Page 1 1

Shimano DH-3N80 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla