Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
– Aby uniknąć poważnych urazów:
•
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować poważne obrażenia
rowerzysty. Zalecamy stosowanie wyłącznie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzić czy koła są dobrze zamocowane. Jeżeli koła są
w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą one wypaść z roweru, czego konsekwencją
może być poważne zranienie.
• Należy sprawdzić, czy lampa świeci normalnie podczas jazdy nocą.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją
na przyszłość.
Piasta z dynamem generuje bardzo wysokie napięcie. Nie wolno dotykać zacisku
piasty z dynamem podczas jazdy rowerem lub gdy koło obraca się. Dotknięcie
zacisku piasty może spowodować porażenie elektryczne.
UWAGA:
• Zgodnie z przepisami niemieckimi (StVZO) piasty z dynamem na obszarze Niemiec
wymaga zabezpieczenia przeciwprzepięciowego. Ta piasta nie ma zabezpieczenia
przeciwprzepięciowego wewnątrz samej piasty. Należy użyć zewnętrznego
zabezpieczenia przeciwprzepięciowego oznaczonego symbolem gwarantującym
zgodność z niemieckimi przepisami (zabezpieczenia przeciwprzepięciowego Shimano
SM-DH10 lub analogicznego produktu).
• Sprawdzić stopień równoległości zakończenia widełek. Jeśli zakończenie widełek
jest w dużym stopniu nierównoległe, deformacja osi piasty może powodować hałas
powstający wskutek przeszkody wewnątrz piasty.
• Zamontować piastę na widelcu tak, aby strona z zaciskiem znajdowała się z prawej
strony, patrząc w kierunku przodu roweru. Jeśli strona z zaciskiem jest skierowana
w lewo, piasta może niepoprawnie obracać się podczas jazdy.
• Przed użyciem piasty należy sprawdzić, czy zacisk piasty jest pewnie podłączony.
• Odpowiednie żarówki
• Jeśli żarówka w lampie przedniej lub tylnej ulegnie przepaleniu, na pozostałą żarówkę
zostanie podane nadmierne napięcie, co skróci jej okres eksploatacji, w związku
z czym przepalone żarówki należy wymieniać jak najszybciej.
• Lampy z układami elektrycznymi, takie jak lampy automatyczne, mogą ulec
uszkodzeniu w przypadku jazdy z dużą szybkością.
• Jeśli lampa jest często włączana podczas jazdy z dużą szybkością, spowoduje to
skrócenie okresu eksploatacji żarówek.
• Nie należy demontować wewnętrznego mechanizmu piasty.
• Nie nakładać żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, gdyż może on wydostać się i
spowodować problemy z przewodzeniem.
• Piasta z dynamem spowoduje, że będzie nieco trudniej obracać kołem z powodu
magnesu wewnątrz piasty.
• Gwarancja nie obejmuje zakresu normalnego zużycia lub degradacji wynikającej
z normalnego użytkowania.
SI-2ZR0B-002
DH-T660- 3N
DH-3N80
DH-3N72
Techniczna instrukcja serwisowa
Montaż koła przedniego
Zamontować koło tak, aby strona z zaciskiem piasty znajdowała się
z prawej strony, patrząc w kierunku przodu roweru, oraz tak, aby zacisk piasty był
dopasowany do widelca lub wspornika kosza.
Kontynuować montaż zgodnie z procedurą pokazaną na ilustracji tak, aby zacisk
był skierowany w górę. Po założeniu dźwigni Quick release nie należy na siłę
obracać zacisku.
Przedni widelec
Obrócić koło przednie i sprawdzić, czy
lampa świeci się.
Wspornik błotnika
Nakrętka Quick release
Sprężyna śrubowa stożkowa
Zacisk
Uwaga:
• Zębata podkładka osi jest zbędna dla
typu Quick release.
Przedni widelec
Wspornik błotnika
Nakrętka Quick release
Zacisk
• Podłączyć diwe linki, sprawdzając
prawidłowy przepływ prądu.
Połączenie linek
Połączyć linki w sposób pokazany na poniższej ilustracji.
Uwaga:
Podczas łączenia linek należy zdrapać farbę z zacisku ramy
lampy i zacisku lampy.
Zacisk ramy
Złącze lampy
Linka lampy
Około
16 mm
Około 16 mm
Osłona złącza (szara)
Osłona złącza (czarna)
Linka ramy
Rowek
Linka Izolacja
Obudowa
złącza
Zacisk ramy
Uwaga:
• Należy uważać, aby nie pomylić linki ramy i linki lampy.
Jeśli linki zostaną niepoprawnie podłączone, lampa nie
będzie świecić.
• Przed połączeniem należy skręcić linki, aby trzymały
się razem.
• Zalecane dane techniczne linki
Uwaga:
• Zgiąć linki i poprowadzić je wzdłuż
wyżłobień.
• Linki nie mogą się dotykać.
Uwaga:
• Ustawić
w odpowiednim
kierunku.
• Naciskać do
usłyszenia kliknięcia.
Włożyć
Zgiąć
Zacisk dynama piasty
Uwaga:
• Linkę należy tak zamocować do widelca lub wspornika kosza, aby
nie dostała się ona między szprychy lub jakiekolwiek inne części
podczas jazdy. Jeśli położenie piasty może się podczas jazdy
zmieniać w stosunku do lampy, na przykład w przypadku używania
widelca amortyzowanego, należy się upewnić, że linka jest
podłączona tak, aby nie była za luźna lub zbyt naprężona w żadnym
punkcie zakresu ruchu.
• Należy ją podłączyć tak, aby prąd z dynama przepływał przez linkę
od zacisku lampy piasty do zacisku ramy.
• Aby odłączyć lampę od dynama, należy zdjąć obudowę złącza.
• Nie wolno jeździć na rowerze ze zdjętą obudową złącza, gdyż może
to spowodować wciągnięcie linki przez koło roweru.
• Podczas zdejmowania koła roweru należy najpierw zdjąć obudowę złącza. Silne
pociągnięcie za linki może spowodować ich zerwanie lub brak styku. Ponadto podczas
montażu koła należy najpierw zamocować je do widelca, a następnie założyć obudowę
złącza.
Zdjąć
Linka
Przedni widelec
Obudowa złącza
Połączyć
Złącze lampy
Sprawdzanie oświetlenia lampy
SI-2ZR0B-002-03
Uwaga: Specyfi kacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
Typ Plecionka
Linka
Wielkość (AWG) 22
Średnica około 0,8 mm
Izolacja Średnica 1,8 - 2 mm
Lampa przednia Lampa tylna
6,0 V / 2,4 W 6,0 V / 0,6 W
6,0 V / 3,0 W
------------------------
UWAGA