Instalacja MCS T6, MCS T12, MCS T16
302
•
System wody morskiej należy zainstalować w następujący sposób:
– pod skosem, ku górze od łopatki filtrującej i zaworu dennego (1),
– przez filtr sitowy (3),
– do wlotu pompy (4), a
– następnie do wlotu wężownicy kondensatora klimatyzatora (5).
•
Wylot od klimatyzatora (5) powinien przebiegać do przyłącza spustu wody
morskiej w kadłubie (6) , który powinien znajdować się w miejscu umożliwia-
jącym przeprowadzenie kontroli wizualnej przepływu wody i znajdującym
się możliwie blisko linii wodnej (zapobiegnie to ewentualnemu hałasowi).
•
Należy upewnić się, że wąż przebiega od łopatki filtrującej do filtra sitowego
(3), do pompy (4) i do klimatyzatora (5) ku górze.
•
Należy unikać zapętleń i nieprzylegania węży do powierzchni oraz stosowa-
nia krzywaków rurowych 90°.
•
Klimatyzator (5) należy instalować w możliwie głębokiej pozycji. Przy czym
bezwzględnie nie wolno instalować go w zęzie lub w maszynowni (np.
pod koją w kształcie litery V, pod siedzeniem w przestrzeni jadalnej lub sie-
dzeniowej lub na dnie szafy).
•
Należy upewnić się, że przestrzeń wokół urządzenia jest wystarczająca.
•
Należy upewnić się, że wybrana lokalizacja posiada odpowiednie uszczel-
nienie stanowiące zabezpieczenie przed swobodnym przenikaniem oparów
i spalin z zęzy oraz maszynowni.
•
Urządzenie (5) należy zamontować na twardej, płaskiej i poziomej
powierzchni.
•
Wszystkie połączenia wężowe należy zabezpieczyć podwójnymi zaciskami,
umieszczając je w odwrotnym kierunku.
•
Należy zabezpieczyć taśmą uszczelniającą wszystkie połączenia gwintowe.
Każde połączenie należy owinąć taśmą tylko 2 do 3 razy.
•
Należy dokręcić połączenia gwintowe o 1 1/2 obrotu (jeśli można dokonać
tego ręcznie).
!
OSTRZEŻENIE!
•
Połączeń gwintowych nie należy dokręcać zbyt mocno. W przeciwnym
razie mogą się utworzyć w ciągu godzin lub dni pęknięcia.
•
Przed korzystaniem z łodzi należy sprawdzić ją pod kątem ewentualnych
nieszczelności. Aby zasięgnąć informacji dotyczących tej czynności, należy
zwrócić się do posiadającego odpowiednie kwalifikacje mechanika stat-
ków. Niewykrycie nieszczelności może spowodować utonięcie statku,
Nieprzestrzeganie może prowadzić do śmierci lub ciężkich obrażeń.
MCS-T6-T12-T16--I-16s.book Seite 302 Dienstag, 14. November 2017 11:09 11