PL
37
POWŁOKA ANTYREFLEKSYJNA
Normalne soczewki optyczne mają tę właściwość, że odbijają część światła wpadającego do lornetki. Po-
wstaje wtedy strata światła i zmniejszenie kontrastu spowodowane światłem rozproszonym. Poprzez zasto-
sowanie powłok antyrefl eksyjnych na soczewkach (wykonywanych metodą napylania warstwy substancji
mineralnej zmniejszającej odblask) w znacznym stopniu zostaje zredukowane odbicie światła i zwiększona
jego transmisja (przepuszczalność).
W porównaniu z lornetką bez powłoki antyrefl eksyjnej lornetka wyposażona w pełne zabezpieczenie anty-
refl eksyjne wpuszcza do ścieżki optycznej ok. 60% więcej światła. Dzięki stosowaniu powłok specjalnych
(fi ltrujących promienie UV czy też wielowarstwowych powłok antyrefl eksyjnych) następuje jeszcze większa
poprawa jasności lornetki.
W przypadku powłoki antyrefl eksyjnej Ruby na soczewki obiektywu napylana jest substancja mineralna o
rubinowej barwie w liczbie 7 do 15 warstw. Taka powłoka przy świetle słonecznym zwiększa kontrast obrazu
oglądanego przez lornetkę, ponieważ cząsteczki światła czerwonego w dużej mierze ulegają odfi ltrowaniu.
Należy jednak powiedzieć także o tym, że czerwona powłoka antyrefl eksyjna powoduje obniżenie jasności
lornetki o około 7%.
Gwarancja i warunki gwarancji rozszerzonej
Okres gwarancyjny obejmuje czas do dwóch lat od daty zakupu. Proszę zachować dowód zakupu. W celu
przedłużenia okresu gwarancji na pięć lat, proszę zarejestrować się na stronie www.bresser.de/warranty i
wypełnić krótki kwestionariusz. Należy to zrobić w terminie do trzech miesięcy od daty zakupu towaru. Jeżeli
rejestracja zostanie dokonana po upływie tego terminu, gwarancja nie zostanie przedłużona.
Jeżeli w produkcie stwierdzisz problem, proszę najpierw skontaktować się z naszym punktem serwisowym.
Proszę nie odsyłać produktów bez wcześniejszej konsultacji telefonicznej. Wiele problemów może zostać
rozwiązanych poprzez kontakt telefoniczny. Jeśli problemu nie uda się rozwiązać, pomożemy w zorganizo-
waniu transportu. Jeżeli problem wystąpi po upływie gwarancji lub jeżeli warunki gwarancji nie obejmują
stwierdzonego problemu, otrzymasz darmową wycenę kosztów naprawy.
Telefoniczna linia serwisowa: +49 (0) 2872–8074–210
Ważne uwagi dotyczące zwrotów
Należy upewnić się, że zwracany produkt jest prawidłowo i bezpiecznie zapakowany w oryginalne pudełko,
aby uniknąć uszkodzeń w trakcie transportu. Z wysyłką trzeba również przesłać dowód zakupu lub jego ko-
pię oraz opis problemu technicznego. Prawo gwarancji nie ogranicza jakichkolwiek innych praw nabywcy.
Dystr ybutor: ................................................... Nr artykułu: ...................................................
Opis problemu technicznego: .......................................................................................................
................................................................................................................................................
Imię i nazwisko: ..............................................
Ulica: ............................................................
Kod pocztowy / Miasto: ...................................
Numer telefonu: .............................................
Data zakupu: ..................................................
Podpis: .........................................................