1
2
3
1. Nałożyć podkładkę i zatyczkę na szprychę.
2. Po włożeniu szprychy do otworu w kołnierzu piasty,
dokręcić nyple. W czasie montażu zastosować blokady
szprych do zablokowania obrotu szprych, a następnie
włożyć wkrętak lub podobne narzędzie do rowka
w nakrętce, w celu dokręcenia nypla.
3. Obrócić zaślepkę w prawo, aby go wkręcić do otworu
śruby w obręczy. Jednocześnie zastosować blokady
szprych do uniemożliwiania ich obrotu.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Wartość napięcia szprychy
Prawa strona Lewa strona
600 - 1000 N 900 - 1350 N
* Wartości te należy traktować tylko jako ogólne
wytyczne.
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-4FE0B-002
WH-M778
WH-MT65-F15
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej kombinacji.
Symbol modelu Dane techniczne Kolor
RR-550-WUW SW BEZ WSPORNIKA JIS/CPSC Biały
RR-550-WUA SW BEZ WSPORNIKA AS Bursztynowy
RR-317-WUA SW BEZ WSPORNIKA DIN Bursztynowy
Nie wolno stosować taśmy na obręcze. Może wystąpić problem z usunięciem taśmy •
i założeniem opony, oraz może dojść do uszkodzenia opony lub dętki lub może wystąpić
nagłe przebicie i spadnięcie opony, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania •
wynikającego z normalnego użytkowania.
Stosować tylko oryginalne szprychy, nyple, zatyczki i podkładki Shimano. W przeciwnym •
razie może dojść do uszkodzenia obręczy i piasty.
Ciśnienie powietrza powinno mieścić się w zakresie 200-400 kPa.•
Uważać, aby nie naprężyć zbyt mocno zatyczek w czasie regulowania naprężenia szprych. •
Jeśli zatyczki zostaną naprężone zbyt mocno, może nastąpić uszkodzenie obręczy.
(Zalecamy zasięgnąć porady autoryzowanego sprzedawcy rowerów w kwestii regulacji.)
Nie zalecamy używania alkalicznych środków naprawczych przeznaczonych do celów •
ogólnych, gdyż mogą one spowodować korozję i nieszczelność obręczy.
W przypadku korzystania ze specjalnego narzędzia (TL-FC36) do zdejmowania oraz •
zakładania pierścienia blokującego tarczy, należy uważać, aby nie dotknąć zewnętrznej
części tarczy rękoma. W celu ochrony rąk przed zranieniem, założyć rękawice.
Uwaga
Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować. •
Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ mogą one się •
wydostać na zewnątrz.
Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są specjalne klucze do szprych.•
Zalecamy powierzenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy rowerów, •
jeżeli występuje jakikolwiek dystans wstępny w szprychach i po pierwszym 1000 km
przebiegu.
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków •
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się uszczelniacza
powietrznego, które znajduje się na złączach.
Do czyszczenia kół nie wolno stosować detergentów lub chemicznych środków •
czyszczących. W przeciwnym razie może dojść do oddzielenia się naklejek na obręczy.
Odblaski są sprzedawane oddzielnie. Szczegółowych informacji udzielają sprzedawcy •
rowerów.
Przednie koła WH-M778/WH-MT65-F15 nie są przeznaczone do jazdy downhillowej ani •
freeride’u. Jednak, zależnie od warunków jazdy, w osi piasty może dojść do pęknięcia,
które może prowadzić do uszkodzenia osi piasty. Może to prowadzić do wypadku, którego
wynikiem mogą być poważne obrażenia lub śmierć. Przed jazdą należy dokładnie sprawdzić
piasty, w celu upewnienia się, że nie ma pęknięć w osiach, a w przypadku znalezienia śladów
pęknięcia lub innych nietypowych śladów, NIE wolno korzystać z roweru.
Sposób mocowania i moment dokręcania przedniego koła zależą od rodzaju przedniego •
amortyzatora. W przypadku montowania przedniego koła do widelca przedniego, zawsze
należy przestrzegać zaleceń podanych w Instrukcji serwisowej widelca przedniego. Jeżeli
zalecenia nie będą przestrzegane, przednie koło może wypaść z widelca przedniego, czego
konsekwencją może być poważny wypadek
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane. Jeżeli koła •
są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru, powodując w konsekwencji
poważne zranienie.
Koło zaprojektowane jest do jazdy cross country. Nie stosować do jazdy zjazdowej. Może dojść •
do zgięcia lub innego uszkodzenia koła, co może spowodować
wypadek.
Jeżeli dźwignia zacisku piasty nie jest używana prawidłowo •
prawidłowo, koło może spaść z roweru, co może doprowadzić
do poważnych obrażeń.
Jeśli dźwignia zacisku piasty znajduje się po tej samej stronie •
co tarcza, istnieje ryzyko, że będzie ona kolidować z tarczą,
więc należy sprawdzić, czy nie dochodzi do kolizji.
Koła te przeznaczone są do stosowania tylko z hamulcami •
tarczowymi. Nie wolno stosować tych kół z hamulcami
obręczowymi.
Pamiętać także o dokładnym przeczytaniu instrukcji serwisowej dotyczącej hamulca •
tarczowego.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane, •
zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może
spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na •
przyszłość.
Model WH-M778 WH-MT65-F15
Tarcza SM-RT79/SM-RT76 SM-RT64/SM-RT75
Dane techniczne
Liczba szprych 24
Szerokość obręczy 23,3 mm
Rozmiar obręczy 26”
Odpowiedni rozmiar opon 26 x 1,5 ~ 2,25
Odpowiednie hamulce Hamulec tarczowy
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
Naciąg szprych
Konserwacja
Układy mogą zostać zdemontowane zgodnie z przedstawioną ilustracją. Okresowo należy smarować każdy
z elementów.
<Montaż>
Zamontować tuleję osi, a następnie za pomocą narzędzi specjalnych (TL-HS21 oraz TL-HS22) dokręcić
nakrętki zabezpieczające tak, aby podwójnie zablokować mechanizm, jak pokazano na ilustracji. Używać
TL-HB15/16 do regulacji obrotów piasty.
TL-FC36
TL-HS22
TL-HS21
Wymiana szprych
Uwaga:
Jeżeli podkładka nie została założona, •
niemożliwe będzie wyregulowanie
naprężenia szprychy, dlatego należy
pamiętać o założeniu podkładek.
Dokręcić nyple do końca gwintu. •
OSTRZEŻENIE
Moment dokręcania:
40 - 50 Nm
Moment dokręcania:
30 - 35 Nm
WH-M778•
Liczba kulek: 17 Rozmiar kulki: 5/32 cala
WH-MT65-F15•
Liczba kulek: 15 Rozmiar kulki: 3/16 cala
Uwaga:
Pokrywa po prawej stronie piasty
nie może zostać zdemontowana.
SI-4FE0B-002-03
UWAGA
UWAGA
Nasmarować
Nasmarować
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Podkładka
Zatyczka
Szprycha
Nakrętka
Blokada szprychy
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Pierścień blokady mocowania tarczy
Tuleja osi
Dokręcić
Dźwignia
zacisku osi
Tarcza
Montaż tarczy