Shimano FD-6700 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie
poniższej kombinacji.
Montaż dźwigni zmiany biegów
Zarówno dźwignia (A), jak i dźwignia (B) zawsze wracają do
położenia wyjściowego, kiedy zostaną zwolnione po zmianie
przełożenia.
W czasie uruchamiania jednej z dźwigni należy zawsze pamiętać,
aby jednocześnie obracać ramieniem mechanizmu korbowego.
Zastosować chwyt kierownicy o maksymalnej średnicy zewnętrznej 32 mm.
Czynność zmiany biegu
Podczas naciskania dźwigni (B) jest słyszalne kliknięcie, gdy
zostaje uruchomiony mechanizm dostrajający (wyciszający),
oraz drugie, głośniejsze, kiedy następuje zakończenie skoku
zmiany przełożenia. Po wykonaniu dostrajania kolejne
naciśnięcie spowoduje zakończenie skoku zmiany przełożenia.
Dostrajanie (działanie wyciszające)
Jeśli łańcuch znajduje się na przedniej, większej tarczy
i większej tylnej koronce, będzie się on ocierał o wózek
przedniej przerzutki, wydając charakterystyczny dźwięk.
W takiej sytuacji należy delikatnie nacisnąć dźwignię (B)
(do momentu kliknięcia). Spowoduje to niewielkie przesunięcie
przerzutki w kierunku mniejszej tarczy i zniweluje hałas.
Zakończony skok
zmiany przełożenia
Kliknięcie
Dostrajanie
Kliknięcie
Dźwignia (B)
Ruch przerzutki przedniej
Pozycja łańcucha
Montaż linki przerzutki
Wymiana mechanizmu dźwigni zmiany
biegów i wskaźnika
Usunięcie wskaźnika
Demontaż i ponowny montaż są dozwolone jedynie podczas
wymiany wskaźnika.
1. Wykręcić dwie śruby mocujące wskaźnika.
2. Usunąć wskaźnik jak pokazano
na ilustracji.
3. Nacisnąć dźwignię (B) dwa lub
więcej razy w celu ustawienia
dźwigni w najniższym położeniu.
4. Po sprawdzeniu, czy wskazówka
znajduje się przy prawej krawędzi,
zamocować wskaźnik, jak pokazano
na ilustracji.
5. Sprawdzić działanie wskaźnika. Jeśli nie działa prawidłowo,
ponownie zamontować wskaźnik, zwracając szczególną uwagę
na czynności 3 i 4.
Moment dokręcania: 0,3 - 0,5 Nm
Śruby mocujące
wskaźnika
Wskaźnik
Dźwignia (B)
Wymiana mechanizmu dźwigni zmiany biegów
Demontaż i montaż powinny być wykonywane jedynie podczas
wymiany dźwigni zmiany biegów.
1. Poluzować śrubę mocującą linkę (nakrętkę) na przedniej
przerzutce i wyjąć linkę dźwigni w sposób taki sam, jak podczas
jej zakładania.
2. Wykonać czynności 1 - 2
dotyczące wymiany wskaźnika.
3. Odkręcić trzy śruby mocujące
dźwignię a następnie samą
dźwignię, jak pokazano na
ilustracji.
Moment dokręcania:
0,5 - 0,8 Nm
Śruby montażowe dźwigni zmiany biegów
Skracanie pancerza
Podczas skracania pancerza obciąć
koniec przeciwny do końca z
oznaczeniem. Po skróceniu pancerza
zaokrąglić zakończenie tak, aby średnica
wewnętrzna była jednakowa.
Na obcięty koniec pancerza
założyć tę samą końcówkę
pancerza.
Końcówka pancerza
Montaż linki
Nacisnąć dźwignię (B) dwa razy lub
więcej, i sprawdzić na wskaźniku, czy
dźwignia jest w najniższym położeniu.
Następnie usunąć kapę otworu na
linkę i przyłączyć linkę.
Zamontować osłonę otworu na linkę,
obracając ją do oporu, jak pokazano
na rysunku.
Nie obracać jej dalej, ponieważ może
dojść do uszkodzenia śruby.
Dźwignia (B)
Osłona otworu na linkę
Linka wewnętrzna
Osłona otworu na linkę
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą
doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować
poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych
części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Jeżeli komponenty nie zostaną prawidłowo
wyregulowane, łańcuch może spadać, co prowadzi do upadku
z roweru i poważnych obrażeń.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję
serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz
i ślizgi.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby
zapewnić swobodne ślizganie się linki.
Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek jest bardzo
odradzane, ponieważ mają one tendencję do pogarszania działania
przerzutki SIS ze względu na duże opory linek.
Obsługa dźwigni związana ze zmianą biegów powinna być
wykonywana jedynie, kiedy obraca się mechanizm korbowy.
Należy zastosować pancerz nieco dłuższy i odstający, nawet
w przypadku, gdy kierownica jest skręcona maksymalnie. Ponadto
należy sprawdzić, czy dźwignia przerzutki nie dotyka ramy, gdy
kierownica jest maksymalnie skręcona.
Do smarowania linki przerzutki stosowany jest smar specjalny
(SIS-SP41). Nie należy stosować smaru DURA-ACE ani innych
środków smarnych. W przeciwnym razie może dojść do pogorszenia
sprawności roboczej przerzutki.
Nie wolno demontować wskaźnika i mechanizmu dźwigni przerzutki,
ponieważ może to spowodować ich uszkodzenie lub niewłaściwą
pracę.
Przeczytać te instrukcje przed użyciem, wraz z instrukcjami
serwisowymi SL-R770.
Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia ani pogorszenia
działania wynikających z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji
lub obsługi prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Klucz imbusowy
5 mm
4. Aby zamontować dźwignię z powrotem, wyrównać dźwignię oraz
obudowę i przykręcić śruby mocujące.
5. Wykonać czynności 3 - 4 dotyczące wymiany wskaźnika.
Zamontować dźwignię zmiany biegów w położeniu, w którym nie będzie
ona przeszkadzać w korzystaniu z hamulca i zmianie przerzutki przedniej.
Nie stosować w połączeniu, które utrudnia działanie hamulca.
Przy mocowaniu elementów do ramy/kierownicy karbonowej sprawdzić
zalecenia producenta ramy/części karbonowych odnośnie momentu
dokręcania. Pozwoli to uniknąć zbyt silnego dokręcenia, które może
spowodować uszkodzenie materiału karbonowego, lub niedokręcenia,
które może prowadzić do niedostatecznego dokręcenia elementów.
SI-0098A-001-03
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-0098A-001
SL-R770-D-L
Przerzucanie z małej tarczy na większą
Kiedy dźwignia (A) zostanie naciśnięta jeden raz, nastąpi
przerzucenie o jeden stopień z małej na większą tarczę.
Początkowe położenie dźwigni (A)
Przerzucanie z dużej tarczy na mniejszą
Kiedy dźwignia (B) zostanie naciśnięta jeden raz, nastąpi
przerzucenie o jeden stopień z dużej tarczy na mniejszą.
Dźwignia (B)
Moment dokręcania: 5 Nm
Dźwignia przerzutki SL-R770-D-L
Pancerz SP41
Biegi 20
Przerzutka przednia FD-6700
Mechanizm korbowy FC-7900 / FC-6700
Przerzutka tylna RD-7900 / RD-6700 / RD-5600
Piasta tylna FH-7900 / FH-6700 / FH-5600
Kaseta zębatek CS-7900 / CS-6700 / CS-5600
Łańcuch CN-7900 / CN-6700
Ślizg SM-SP17
  • Page 1 1

Shimano FD-6700 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla