Haba 5855 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
1 (5855)
Sekretny kod 13+4
Gra dla 2-4 dzieci od 8 roku życia
Jürgen P.K. Grunau
Autor:
Ilustracje:
Ste
f
a
n Fi
sc
h
er
Czas gry: około 15 min.
Zawartość
1 plansza do gry, 4 tajni agenci, 15 kartoników z numerami, 6 kości, instrukcja do gry
Cel gry
Agenci przygotowywali się do sekretnej misji od miesięcy. Tego wieczoru rozpoczyna się misja
''Amun Re''. Agenci potajemnie włamują się do muzeum. Dzięki dokładnym obliczeniom udaje
im się rozszyfrować tajny kod i ominąć zabezpieczenia ochrony. Dodawanie, odejmowanie,
mnożenie czy dzielenie : numery z kostek muszą być ułożone w takiej kombinacji aby
odpowiadały numerom kodów zabezpieczających. Któremu z graczy uda się jako pierwszemu
pokonać bariery laserowe i zdobyć cenną maskę Amun Re ?
Przygotowanie
Ułóżcie planszę pośrodku stołu. Wymieszajcie kartoniki z numerami i rozłóżcie w wyznaczonych
do tego miejscach na planszy. Nie jest istotne, którą stroną do góry.
Każdy z graczy wybiera jednego z agentów i ustawia przed pierwszą barierą laserową, na
wejściu do muzeum. Przygotujcie kostki do gry.
POLSKI
2
Rozgrywka
Graj według kierunku ruchu wskazówek zegara. Gracz, który najszybciej i najlepiej wyrecytuje
tabelkę mnożenia przez 7 rozpoczyna grę. Rzuca wszystkimi 6 kośćmi. Przyjrzyj się numerom
na kostkach i porównaj je z tym na kartoniku znajdującym się przed twoim agentem.
Czy na jednej z kości znajduje się identyczny numer jak na kartoniku?
Wspaniale! Pokonałeś barierę laserową !
r.
Czy na żadnej z kości nie znajduje się taki sam numer jak na kartoniku ?
W tym przypadku musisz dokonać odpowiednich obliczeń. Możesz użyć dodawania,
odejmowania, dzielenia lub mnożenia. Czy z twoich obliczeń wychodzi numer znajdujący się
na kartoniku? Tak? Udało Ci się pokonać barierę.
Możesz przeskoczyć swoim agentem przez barierę : przeskocz kartonik z numerem.
Twoja kolej jeszcze się nie kończy.
Oddaj kolejnemu graczowi kość lub kości, których użyłeś do obliczeń. Wyrzuć znowu
pozostałe kości. Możesz je wyrzucać do momentu, aż się skończą lub do momentu, aż nie
będzie można obliczyć z nich kodu.
Teraz do gry przystępuje kolejny gracz.
Przykład:
Łukasz wyrzucił kostki z numerami: 9,8,7,2,1 i 5.
Użyj kostki z numerem 5, żeby przeskoczyć
kartonik z numerem, kostkę oddaj kolejnemu
graczowi.
Łukasz wyrzuca znowu pozostałe 5 kostek. Dokonuje
obliczenia 7-6 = 1, przeskakuje kartonik z numerem i
oddaje dwie kostki.
POLSKI
3
Łukasz wyrzuca pozostałe 3
kostki, nie jest w stanie
znaleźć odpowiedniego
rozwiązania ze swoich obliczeń.
Jego runda się kończy, oddaje
kostki, kolej przechodzi na
następnego gracza.
Ważne zasady dla agentów:
Przed kartonikiem z numerem może stać dowolna ilość agentów.
Twój agent znajdując się przed drogowskazem po rzucie kostkami może wybrać
dowolny kierunek.
W jednym obliczeniu możemy użyć tylko raz jednej kostki.
Wskazówka:
Czasem na obliczenie numeru może być kilka różnych sposobów. Pamiętaj, im mniej kostek
użyjesz do obliczenia, daje Ci to możliwość dłuższej gry.
Koniec gry
Gracz, który jako pierwszy ominie barierę laserową z numerem 20 zdobywa cenną maskę Amun
Re, wygrywa , stając się najlepszym agentem obliczeniowym. Kontynuujcie grę aż wszyscy
pozostali przekroczą barierę z numerem 20.
Nagroda zostanie podzielona pomiędzy wszystkich.
Dodatkowe przykłady obliczeń:
POLSKI

4
Możesz także wykonywać obliczenia, korzystając z wyników tymczasowych i zmieniając rodzaj
arytmetyki.
Wariant dla doświadczonych agentów
Za każdym razem, gdy liczba zostanie dezaktywowana, kafelek z liczbą zostaje odwrócony.
Oznacza to zmianę kodu dla tej bariery bezpieczeństwa dla następnego gracza.
Gracz może wyrzucić kośćmi raz. Używając tylko liczb wyrzuconych przrz kości, musi
spróbować obliczyć jak najwięcej numerów kodu znajdujących się przed sobą.
Wykorzystane kości przekazywane są następnemu graczowi, tak jak w podstawowej grze.
Gra kończy się w momencie, kiedy po zdobyciu maski wrócicie tą samą trasą
pokonując jeszcze raz wszystkie laserowe bariery.
POLSKI




  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4

Haba 5855 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi