– przechowywać paliwo w odpowiednich pojem-
nikach;
– dolewać paliwo przy użyciu lejka, wyłącznie na
świeżym powietrzu i nie palić podczas tych
czynności, jak zawsze, gdy ma się do czynienia z
paliwem;
– nalewać paliwo przed uruchomieniem silnika;
nie dodawać paliwa i nie wyjmować korka zbior-
nika, gdy silnik jest w ruchu lub, kiedy jest nagr-
zany;
– jeżeli wycieka paliwo, nie uruchamiać silnika,
lecz oddalić maszynę z miejsca rozlania się pali-
wa w celu uniknięcia ryzyka pożaru, na tak dłu-
go, aż rozlane paliwo wyparuje i jego opary nie
rozproszą się.
– zawsze nałożyć i zakręcić dobrze korki zbiorni-
ka i pojemnika paliwa.
4) Wymienić wadliwe tłumiki i zabezpieczenie, je-
żeli uszkodzone.
C) PODCZAS UŻYTKOWANIA
1) Nie uruchamiać silnika w pomieszczeniach
zamkniętych, gdzie mogą się zbierać niebezpiecz-
ne spaliny tlenku węgla.
2) Nie używać płynów do rozruchu lub innych po-
dobnych produktów.
3) Nie zmieniać regulacji silnika i nie doprowadzać
silnika do zbyt wysokich obrotów.
4) Nie przechylać na bok maszyny do tego stop-
nia, aby spowodować wylanie paliwa poprzez ko-
rek zbiornika silnika.
5) Nie dotykać łopatek cylindra i zabezpieczenia
tłumika, zanim silnik nie ochłodzi się dostatecznie.
6) Zatrzymać silnik i odłączyć przewód świecy za-
płonowej przed kontrolą, czyszczeniem czy
pracami przy maszynie lub przy silniku.
7) Nie pozostawiać silnika w ruchu bez świecy.
8) Przewozić maszynę z pustym zbiornikiem.
D) KONSERWACJA I PRZECHOWYWANIE
1) Regularna kontrola stanu technicznego jest
podstawowym warunkiem dla bezpieczeństwa
oraz utrzymania sprawności urządzenia.
2) Nie przechowywać urządzenia z paliwem w
zbiorniku w pomieszczeniu, gdzie opary paliwa
mogłyby przedostać się do płomienia, iskry lub
źródła wysokiej temperatury.
3) Przed odprowadzeniem urządzenia do jakiego-
kolwiek pomieszczenia odczekać, aż silnik
ochłodzi się.
4) W celu zmniejszenia ryzyka pożaru dbać o to,
aby silnik, tłumik wylotowy i miejsce przechowy-
wania paliwa były wolne od pozostałości trawy,
liści lub zbytecznych smarów.
5) Jeśli zaistnieje potrzeba opróżnienia zbiornika,
należy dokonać tego na otwartej przestrzeni oraz
przy zimnym silniku.
ELEMENTY SILNIKA
1. Korek napełniania oleju
ze wskaźnikiem poziomu
2. Korek spustowy oleju
3. Pokrywa filtra powietrza
4. Kołpak świecy
5. Numer fabryczny silnika
URZĄDZENIE KIEROWNICZE GAZU
Ster przyspiesznika (zazwyczaj w formie dźwigni), za-
montowany na maszynie jest połączony z silnikiem za
pomocą przewodu.
Zapoznać się z Instrukcją obsługi maszyny, aby roz-
poznać dźwignię przyspiesznika i jej pozycje, zazwyc-
zaj oznakowane symbolami, które odpowiadają:
CHOKE = używa się podczas rozruchu
na zimno.
FAST = odpowiada pełnym obrotom;
używa się podczas pracy.
SLOW = odpowiada minimalnym obrotom.
3.2
3.1
3. ELEMENTY I URZĄDZENIA KIEROWNICZE
6) Ze względów bezpieczeństwa, nigdy nie uży-
wać silnika, gdy jego części są zużyte lub uszkod-
zone. Części składowe muszą być wymieniane, a
nie naprawiane. Należy stosować wyłącznie orygi-
nalne części zamienne. Części zamienne o nieod-
powiedniej jakości mogą uszkodzić silnik i stano-
wić zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkownika.
2
PL
Wpiszcie tutaj numer rejestrowy waszego silnika
✍