Haba 304663 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
1
Bitwa wodna
Klasyczna gra w statki,w trochę innym wydaniu dla 2 graczy od lat 6 do 99.
Ilustracje: Sandra Kretzmann
Redakcja: Annemarie Wolke
Zawartość
2 plansze magnetyczne, 10 kartoników magnetycznych w 2 różnych kolorach,
2 zmywalne długopisy, 1 ściereczka, instrukcja do gry.
Cel gry
Wygra ten, kto odgadnie wszystkie ''statki'' przeciwnika.
Przed pierwszą rozgrywką:
Delikatnie wypchnijcie z ramek kartoniki magnetyczne. Niepotrzebne skrawki wyrzućcie.
Przygotowanie do gry:
Jedną planszę włóżcie do dolnej części puszki, a drugą do jej przykrywki.
Jeden z graczy otrzymuje do gry dolną część puszki, a drugi przykrywkę.
Każdy bierze jeden zmywalny długopis i pięć kartoników ( 1 z 1 miejscem, 2 z 2 miejscami,
2 z 3 miejscami) tego samego koloru co jego plansza.
Gracze w ukryciu umieszczają na swojej planszy (na dużym basenie) 5 kartoników.
Obowiązują następujące zasady:
Na jednym polu może znajdować się tylko jeden kartonik.
Kartoniki na planszy należy umieszczać prostopadle lub równolegle, nigdy po przekątnej.
Pomiędzy dwoma kartonikami musi znajdować się co najmniej jedno wolne pole.
Dobrze! Źle!
304663 304900
2
Czerwony 4
Fioletowy 1
Przebieg gry
Grajcie po kolei. Rozpoczyna ten, kto potrafi wiosłować lub najmłodszy z graczy.
Rozpoczynamy bitwę!
Spróbuj odgadnąć, gdzie znajdują się kartoniki twojego przeciwnika.
Podaj współrzędne pola, na którym według ciebie znajduje się ''statek'' przeciwnika. Musisz
powiedzieć kolumnę (kolor parasola) i rząd (numer słupka do skakania), np. ''czerwony 4''.
Twój przeciwnik musi odpowiedzieć, czy na tym polu znajduje się kartonik, jego część, czy nic.
Odkryłeś/aś ''statek'' przeciwnika?
Fantastycznie! Na małym basenie na planszy zaznacz sobie krzyżykiem trafione pole. Użyj
do tego zmywalnego długopisu. Masz prawo do kolejnego ruchu.
Twój przeciwnik również zaznacza krzyżyk na trafionym przez ciebie polu, bezpośrednio
na kartoniku.
Twój strzał utonął w wodzie?
Szkoda! Zaznacz nietrafione pole kółkiem.
Teraz kolej gry twojego przeciwnika.
Każdy gracz musi powiedzieć na głos, kiedy jego dmuchany ''statek'' zostanie zatopiony,
tzn. kiedy cały kartonik zostanie oznaczony krzyżykami. Kartonik zostaje zdjęty z planszy.
Koniec gry
Gra kończy się w momencie, kiedy jeden z graczy odkryje wszystkie statki przeciwnika.
Wygrywa morską bitwę!
Po grze pamiętaj, żeby przy pomocy dołączonej szmatki wyczyścić planszę i kartoniki.
  • Page 1 1
  • Page 2 2

Haba 304663 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi