Dla modelu FC-2303 oznaczenie liczby zębów na największej
tarczy powinno być zwrócone na zewnątrz, a oznaczenia na
średniej i
najmniejszej tarczy
powinny być
zwrócone do
wewnątrz.
Dane techniczne
Montaż osi suportu Montaż mechanizmu korbowego
Montaż przerzutki przedniej
1. Zamontować i wyregulować przerzutkę przednią, jak
pokazano na rysunku.
2. Wózek zewnętrzny przerzutki
powinien znajdować się
bezpośrednio nad największą
tarczą i powinien być ustawiony
równolegle do niej.
3. Przerzutkę wyregulować za
pomocą klucza imbusowego 5 mm.
Moment dokręcania:
50 - 70 Nm
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Główna część
BB-UN26
Adapter
Tarcza mechanizmu
korbowego
(największa)
Prowadnica
zewnętrzna
Mechanizm korbowy
Odległość zębów
tarczy powinna
mieścić się w tym
zakresie
Miernik Pro-Set
TL-FC10 / FC11
Montaż tarcz mechanizmu
Niewłaściwe zamontowanie tarcz może
uniemożliwić płynną zmianę biegów,
dlatego należy koniecznie zamontować
je w odpowiednich położeniach.
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch, ponieważ
może to spowodować wywrócenie roweru.
• Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest
uszkodzony. Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy
wymienić łańcuch. Jeżeli nie zostanie to zrobione, może dojść do zerwania łańcucha
i poważnego zranienia.
• Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy ramiona mechanizmu korbowego nie są
popękane. Jeżeli pojawią się jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do złamania
mechanizmu korbowego i upadku z roweru.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie
oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Jeżeli komponenty nie zostaną prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać, co
prowadzi do upadku z roweru i poważnych obrażeń.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją
na przyszłość.
• Jeżeli łańcuch jest ustawiony na najmniejszej lub średniej tarczy, zachodzi ryzyko
powstania obrażeń spowodowanych przez zęby największej tarczy.
Uwaga
• Należy używać tylko odpowiedniego łańcucha oraz odpowiedniej osi suportu.
• FC-2350: Kiedy łańcuch znajduje się w położeniu
pokazanym na rysunku, może stykać się z przednią tarczą
lub przerzutką i hałasować. Jeśli hałas stanowi problem,
przerzucić łańcuch na kolejne, większe tarcze.
• Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy nie ma luzu w
połączeniu. Pamiętać również o okresowym dokręcaniu
ramion korby i pedałów.
• W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w osi suportu
należy wymienić tę oś.
• Dodatkowo, jeżeli pedały działają gorzej niż zwykle, należy dokonać ponownego
sprawdzenia.
• Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.
• Należy nasmarować oś suportu przed montażem.
• W celu zapewnienia optymalnego działania pamiętać o stosowaniu tylko określonego
typu łańcucha. Nie wolno stosować łańcucha o szerokich ogniwach.
• Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić tarcze i łańcuch.
• Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym, a po umyciu
ponownie nasmarować. Ponadto czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem
czyszczącym i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości
tarcz i łańcucha.
• Podczas jazdy nogawki ubrania mogą ulec zabrudzeniu.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi
prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
SI-1LN0B-002-03
Techniczna instrukcja serwisowa SI-1LN0B-002
FC-2300 / FC-2350 / FC-2303
Montować z użyciem narzędzia
specjalnego TL-UN74-S. Najpierw
zamontować część główną a
następnie adapter.
gwint prawoskrętny dla osi suportu 70 mm
[M36]
Gdy tarcza będzie ustawiona stroną
z oznakowaniem skierowaną na zewnątrz,
należy ustawić większą tarczę tak, aby
sworzeń chroniący łańcuch przed spadaniem
znajdował się za ramieniem mechanizmu
korbowego.
Z oznaczoną powierzchnią mniejszej tarczy
do wewnątrz należy zamontować tarczę tak,
aby występ po wewnętrznej stronie
znajdował się w jednej linii z ramieniem
mechanizmu.
Zewnętrzna strona
Ramię
mechanizmu
korbowego
Sztyft chroniący przed
spadaniem łańcucha
bez osłony łańcucha
Ramię
mechanizmu
korbowego
Występ (34T)
Wewnętrzna strona
Oznaczenie
< FC-2350 >
UWAGA
Mechanizm korbowy
Oś suportu
Dla modelu FC-2300 oznaczenie liczby zębów na największej
tarczy powinno być zwrócone na zewnątrz, a oznaczenia na
średniej i najmniejszej tarczy powinny być zwrócone do
wewnątrz.
Zamontować
tarcze w pozycjach
pokazanych na
rysunku.
< FC-2303 >
Oznaczenia liczby
zębów
Oznaczenia liczby
zębów
< FC-2300 >
Symbol modelu FC-2300 FC-2350 FC-2303
Liczba zębów koronek 52-B / 39 T 50-F / 34 T 52-A / 42 / 30 T
Średnica rozstawu śrub 130 mm 110 mm 130 / 74 mm
Długość ramienia mechanizmu korbowego
170, 175 mm 170, 175 mm 170, 175 mm
Gwinty pedału BC 9/16" x 20 T.P.I. BC 9/16" x 20 T.P.I. BC 9/16" x 20 T.P.I.
Odpowiednia przerzutka przednia FD-2300 FD-2300 FD-2303
Odpowiednia dźwignia przerzutki ST-2300 ST-2300 ST-2303
Odpowiedni łańcuch CN-HG50 CN-HG50 CN-HG50
Odpowiednia oś suportu BB-UN26 BB-UN26 BB-UN26
Symbol modelu BB-UN26 BB-UN26
Typ Dwurzędowa / Kompakt Trzyrzędowa
Długość osi 110 mm 113 mm
Linia łańcucha 43,5 mm 45 mm
Szerokość korpusu osi suportu
(rozmiar gwintu)
68 mm (1,37 X 24 T.P.I.)
70 mm (M36 X 24 T.P.I.)
Moment dokręcania:
35 - 50 Nm
Przednia
tarcza
Tylna
koronka