Techniczna instrukcja serwisowa SI-1EY0A
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek
o łańcuch; może to spowodować wywrócenie roweru.
• Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch
nie jest uszkodzony. Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch
jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch. W przeciwnym wypadku,
łańcuch może się zerwać i istnieje ryzyko upadku z roweru.
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzić, czy nie ma pęknięć w ramionach
korby. Jeżeli są jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do złamania
korby i spadnięcia z roweru.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
niniejszą instrukcję. Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą
spowodować obrażenia kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych
Shimano.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i
zachować ją na przyszłość.
Uwaga
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzić, czy nie ma luzu w złączach lub
połączeniach. (BB-FC, FC-PD)
• W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w osi suportu, należy
wymienić oś suportu.
• Dodatkowo, jeżeli pedały działają gorzej niż zwykle, dokonać
ponownego sprawdzenia.
• Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek
ciśnieniowych.
• Należy nasmarować oś suportu przed montażem.
• W celu zapewnienia najlepszego działania, pamiętać o stosowaniu
tylko określonego typu łańcucha. Nie można stosować łańcucha
o szerokim ogniwie.
• Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z koronek, wymienić
koronki i łańcuch.
• Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym
i następnie ponownie je smarować. Dodatkowo, czyszczenie
łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie może być
skutecznym sposobem zwiększenia trwałości tarcz i łańcucha.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji
lub obsługi, prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy
rowerów.
FC-A050
Dane techniczne
Montaż osi suportu
Montaż mechanizmu korbowego
Montaż przerzutki przedniej
Mechanizm korbowy
Montować z użyciem narzędzia
specjalnego TL-UN74.
Najpierw zamontować część
główną a następnie miskę.
1. Zamontować i wyregulować przerzutkę przednią, jak
pokazano na rysunku.
2. Wózek zewnętrzny przerzutki
powinien znajdować się
bezpośrednio nad i być
równoległy do największej
tarczy.
3. Przerzutkę wyregulować za
pomocą klucza 9 mm.
Moment dokręcenia:
50 - 70 Nm
Moment dokręcenia:
5 - 7 Nm
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
Główna część
BB-UN25
Miska
Mechanizm korbowy
Tarcza
mechanizmu
korbowego
(największa)
Wózek
zewnętrzny
przerzutki
Odległość zębów
tarczy powinna mieścić
się w tym zakresie
Miernik Pro-Set
TL-FC10
Mocno dokręcić
Oś suportu
Montaż tarcz
Dla modelu FC-A050 oznaczenie liczby zębów na największej tarczy
powinno być zwrócone na zewnątrz, a oznaczenia na średniej i najmniejszej
tarczy powinny być zwrócone do
wewnątrz. Zamontować tarcze
w pozycjach pokazanych na
rysunku.
Niewłaściwe zamontowanie tarcz może uniemożliwić płynną
zmianę biegów, dlatego należy koniecznie zamontować je
w odpowiednich położeniach.
Oznaczenia
liczby zębów
Moment dokręcenia:
35 - 50 Nm
SI-1EY0A-03
Symbol modelu FC-A050
Liczba zębów koronek 52 / 39, 50 / 39T
Średnica rozstawu śrub 130 mm
Długość ramienia 160, 170 mm
Gwinty pedału BC 9/16” x 20 T.P.I.
Odpowiedni łańcuch CN-HG50
Odpowiednia oś suportu BB-UN25
Symbol modelu BB-UN25
Typ Dwurzędowa
Długość osi 110 mm
Linia łańcucha 43,5 mm
Rozmiar gwintu
68 mm (1,37 x 24 T.P.I.)
70 mm (M36 x 24 T.P.I.)