Shimano FH-M810 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

Piasta tylna
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Zjazdowa i swobodna jazda na rowerze są czynnościami nieodłącznie
związanymi z ryzykiem. Występuje ryzyko związane z wypadkiem, który może
spowodować poważną kontuzję, a nawet śmierć. Bardzo zalecane jest używanie
ochronnych kasków i ekwipunku oraz uważne sprawdzenie roweru przed jazdą,
pod kątem bezpieczeństwa. Prosimy pamiętać, że jeździ się na własne ryzyko
i należy się dokładnie upewnić, czy posiadane doświadczenie i umiejętności są
wystarczające.
Piasta tylna FH-M815/FH-M810 jest przeznaczona do jazdy zjazdowej i swobodnej. Zależnie
od warunków jazdy, w osi piasty może dojść do pęknięcia, które może prowadzić do
uszkodzenia osi piasty. Może to prowadzić do wypadku, którego wynikiem mogą być
poważne obrażenia lub śmierć.
Przed jazdą należy dokładnie sprawdzić piasty, w celu upewnienia się, że nie ma pęknięć
w osiach, a w przypadku znalezienia śladów pęknięcia lub innych nietypowych warunków,
NIE wolno korzystać z roweru.
Zalecamy używanie osi piasty dostarczonej z piastą Shimano. W przypadku użycia innej osi
piasty do zabezpieczenia piasty, może ona nie być wystarczająco mocna, aby zabezpieczyć
piastę lub może dojść do złamania piasty z powodu niewystarczającej siły, a to może
spowodować odpadnięcie koła oraz poważne kontuzje.
Przed jazdą upewnić się, że oś piasty została dokręcona z momentem 35 - 45 Nm, a koło
zostało przymocowane do ramy. Jeśli koło się zsunie, może dojść do poważnych kontuzji.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane,
zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może
spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Uwaga
Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować.
Nie należy stosować żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, ponieważ może się on
wydostać na zewnątrz.
Zębatki należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym i następnie ponownie je
smarować. Dodatkowo czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie
może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości zębatek i łańcucha.
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z zębatek, należy wymienić zębatki i
łańcuch.
Gwarancja produktu nie obejmuje uszkodzeń wynikających z takiego użytkowania, jak skoki
w trakcie jazdy lub przewrócenie roweru, za wyjątkiem awarii wynikających z użycia
nieodpowiednich materiałów lub metod produkcji.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
OSTRZEŻENIE
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej
kombinacji.
Dane techniczne
Mocowanie do ramy
Naplecenie szprych koła Montaż tarczy
Montaż kasety zębatek
Konserwacja
Układy mogą zostać zdemontowane zgodnie z przedstawioną ilustracją. Okresowo należy smarować każdy
z elementów.
28T
24T
21T
ba
18T
16T
14T
9S
13T
9S
12T
11T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
C
S
-
6
5
0
0
1
1
T
4
0
N
.
m
L
O
C
K
4
8
8
9
5
2
1
U.
S.
P
A
T.
J
P
A
A
N
9S
9S
13T
14T
15T
12T
9S
11T
ap
as
34T
ap
as
30T
ap
as
26T
ap
as
23T
as
20T
as
17T
as
au
11T
as
au
13T
as
au
15T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
Uwaga:
W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki należy postępować bardzo ostrożnie, aby jej nie zagiąć.
Przy ponownym instalowaniu uszczelki należy upewnić się, czy jest dobrze zorientowana i włożyć ją tak daleko,
jak to możliwe.
Nie należy rozbierać osłony przeciwkurzowej, która jest zaciśnięta na osi i stożku.
Nie należy podejmować prób demontażu główki, ponieważ może to osłabić wydajność piasty.
Upewnić się, że oś po prawej stronie wysuwa się o około 20 -
30 mm. Jeśli nie jest wystarczająco długa, koło może odpaść,
ponieważ oś piasty niewystarczająco dokręca piastę.
Nasmarować
Nasmarować
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Nasmarować
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Uszczelka
(Wypust uszczelki jest po zewnętrznej stronie)
Nasmarować
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Oś piasty
Piasta tylna
Rama
Kaseta zębatek
Nakrętka mocująca
Klucz imbusowy 6 mm
Podczas montowania
koronek HG zastosować
narzędzie specjalne
(TL-LR15/LR10) do
dokręcenia nakrętki kasety.
Aby wymienić koronki HG,
zastosować narzędzia
specjalne (TL-LR15/LR10) i
TL-SR21 w celu odkręcenia
nakrętki kasety.
W przypadku każdej koronki,
powierzchnia z oznaczeniem grupy
powinna być skierowana na zewnątrz i
ustawiona tak, aby szerokie występy
na każdej koronce i część A (na której
rowek jest szeroki) główki piasty, były
w jednej linii.
Rowek jest szeroki
tylko w jednym
miejscu.
CS-M770 (as)
11 - 34T
< FH-M815 / FH-M810 >
CS-HG80 (bg)
11 - 28T
CS-6500
11 - 23T
Demontaż
Szeroki wypust
Pierścień mocujący tarczę
TL-LR15
Korpus główki
Demontaż
(1)
(3)
(2)
2
1
(1)
Zamocować koronki na piastę tylną FH-M815/FH-M810, umieścić piastę na ramie i przeciągnąć przez nie oś piasty.
(2) Zamocować nakrętkę blokującą na osi piasty. * FH-M815 (ø12 mm), FH-M810 (ø10 mm / 12 mm)
(3) Dokręcić oś piasty, aby zabezpieczyć piastę tylną do ramy.
Moment dokręcania:
35 - 45 Nm
Nasmarować
Upewnić się, że szprychy zostały naplecione
jak na rysunku.
Nie stosować naplecenia radialnego.
Kierunek obrotu koła
Tył, lewo Tył, prawo
a
c
-
1
4
T
Moment dokręcania:
40 - 50 Nm
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
Nakrętka kasety
TL-LR15/LR10
Nakrętka kasety
Podkładka dystansowa nakrętki kasety
Narzędzie
(TL-SR21)
Nakrętka kasety
Podkładka dystansowa nakrętki kasety Podkładka dystansowa
koronki
Nakrętka kasety
Podkładka dystansowa nakrętki kasety Podkładka dystansowa
koronki
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Wymiana główki piasty
Demontaż Montaż
Montaż
Podkładka główki
SI-3D40A-004-03
Techniczna instrukcja serwisowa SI-3D40A-004
FH-M815
FH-M810
Klucz imbusowy 15 mm
Moment dokręcania:
150 Nm
Grupa SAINT
Dźwignia przerzutki SL-M810
Pancerz OT-SP41 (SIS-SP41)
Przerzutka tylna RD-M810
Typ GS / SS
Piasta tylna FH-M815 / FH-M810
Oś piasty tylnej SM-AX80
Piasta przednia HB-M810
Biegi 9
Kaseta zębatek CS-M770 / CS-HG80 / CS-6500
Łańcuch CN-HG93
Ślizg SM-SP17
Model nr FH-M815 FH-M810
Biegi 9 9
Liczba otworów na szprychy 36 / 32 36 / 32
Odległość między nakrętkami 150 mm 135 mm
Średnica osi 12 mm 10 mm / 12 mm
Odpowiednia przerzutka tylna RD-M810 RD-M810
A
Nazwa części Rodzaj gwintu
Pionowe
zakończenie
widełek
Moment dokręcania
1
Nakrętka ustalająca z lewym gwintem (M15) Gwint prawy Klucz 18 mm 14,7 - 19,4 Nm
2
Stożek z lewym gwintem (M15) Gwint prawy Klucz 17 mm
  • Page 1 1

Shimano FH-M810 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla