Dell Latitude D505 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Uzyskiwanie pomocy
Pomoc techniczna
Problemy z zamówieniem
Informacje o produkcie
Zwrot produktów w celu dokonania naprawy gwarancyjnej lub zwrotu pieniędzy
Zanim zadzwonisz
Kontakt z firmą Dell
Pomoc techniczna
Firma Dell jest gotowa do udzielenia użytkownikowi każdej pomocy w rozwiązaniu problemu technicznego.
PRZESTROGA: Jeżeli zajdzie potrzeba ściągnięcia pokrywy komputera, należy najpierw odłączyć kable
zasilania komputera oraz modemu od gniazd elektrycznych.
1. Wykonaj procedury opisane w sekcjiRozwiązywanie problemów
“.
2. Uruchom program Dell Diagnostics
.
3. Wykonaj kopię diagnostycznej listy kontrolnej
i wypełnij ją.
4. Skorzystaj z obszernego pakietu usług elektronicznych firmy Dell dostępnych w witrynie Dell Support
(support.dell.com) w celu uzyskania pomocy dotyczącej instalacji i rozwiązywania problemów.
5. Jeśli wykonanie powyższych czynności nie rozwiązało problemu, zwróć się do firmy Dell.
UWAGA: Do działu pomocy technicznej należy dzwonić z aparatu telefonicznego znajdującego się niedaleko komputera lub
bezpośrednio przy nim, aby pracownik pomocy technicznej mógł asystować użytkownikowi podczas wykonywania wszystkich
niezbędnych procedur.
UWAGA: System kodów Express Service Code (Kod ekspresowej obsługi) firmy Dell może nie być dostępny w każdym kraju.
Po usłyszeniu sygnału z automatycznego systemu telefonicznego firmy Dell należy wprowadzić swój kod Express Service Code
(Kod ekspresowej obsługi), aby przekierować połączenie bezpośrednio do właściwego personelu obsługi. Jeżeli użytkownik nie
posiada kodu ESC, powinien otworzyć folder Dell Accessories (Akcesoria firmy Dell), kliknąć dwukrotnie ikonę Express
Service Code (Kod ekspresowej obsługi) i postępować zgodnie ze wskazówkami.
Aby uzyskać informacje na temat korzystania z pomocy technicznej, należy zapoznać się z sekcjąUsługa pomocy
technicznej“.
UWAGA: Nie wszystkie z poniżej wymienionych usług dostępne poza stanami USA położonymi na kontynencie
amerykańskim. Informacji o dostępności tych usług udzielają lokalne przedstawicielstwa firmy Dell.
Usługi elektroniczne
Pomoc techniczna firmy Dell dostępna jest pod adresem support.euro.dell.com. Na stronie WELCOME TO DELL SUPPORT
należy wybrać odpowiedni region i podać wymagane informacje, aby uzyskać dostęp do narzędzi pomocy i informacji.
Z firmą Dell można skontaktować się elektronicznie, korzystając z poniższych adresów:
Sieć www
www.dell.com/
www.dell.com/ap/ (tylko na Dalekim Wschodzie, w Australii i Oceanii)
www.dell.com/jp (tylko w Japonii)
www.euro.dell.com (tylko w Europie)
www.dell.com/la/ (w krajach Ameryki Łacińskiej)
www.dell.ca (tylko w Kanadzie)
Anonimowy serwer FTP (file transfer protocol)
ftp.dell.com/
Logowanie jako użytkownik: anonymous. Jako hasła należy użyć własnego adresu e-mail.
Electronic Support Service (Elektroniczna usługa pomocy)
[email protected] (tylko na Dalekim Wschodzie, w Australii i Oceanii)
support.jp.dell.com (tylko w Japonii)
support.euro.dell.com (tylko w Europie)
Elektroniczny serwis ofertowy
[email protected] (tylko na Dalekim Wschodzie, w Australii i Oceanii)
[email protected] (tylko w Kanadzie)
Electronic Information Service (Elektroniczna usługa informacyjna)
Usługa AutoTech
Od automatycznej pomocy technicznej firmy Dell — AutoTechmożna uzyskać zarejestrowane odpowiedzi na najczęściej
zadawane pytania klientów firmy Dell dotyczące komputerów przenośnych i stacjonarnych.
W przypadku kontaktowania się z usługą AutoTech należy użyć telefonu z wybieraniem tonowym, aby wybrać tematy
odpowiadające pytaniom użytkownika.
Usługa AutoTech jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dostęp do tej usługi jest możliwy również za
pośrednictwem pomocy technicznej. W celu uzyskania numeru telefonicznego, należy zapoznać się z numerami kontaktowymi
dla regionu użytkownika.
Automatyczna obsługa stanu zamówienia
Aby sprawdzić stan dowolnego zamówionego produktu firmy Dell, można przejść do witryny support.euro.dell.com, lub
wywołać zautomatyzowaną obsługę stanu zamówienia. Automat zgłoszeniowy prosi użytkownika o podanie informacji
potrzebnych do zlokalizowania zamówienia i dostarczenia sprawozdania na jego temat. W celu uzyskania numeru
telefonicznego, należy zapoznać się z numerami kontaktowymi
dla regionu użytkownika.
Serwis pomocy technicznej
Serwis pomocy technicznej udziela pomocy związanej ze sprzętem Dell przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Personel
pomocy technicznej stara się udzielać użytkownikom szybkich i dokładnych odpowiedzi, korzystając z komputerowych
rozwiązań diagnostycznych.
Aby skontaktować się z pomocą techniczną, należy zapoznać się z sekcjąPomoc techniczna
“, a następnie zadzwonić pod
numer właściwy dla kraju użytkownika, zamieszczony w sekcjiKontakt z firmą Dell
“.
Problemy z zamówieniem
Jeżeli występują problemy z zamówieniem, takie jak brak części, niewłaściwe części lub błędy na fakturze, należy
skontaktować się z firmą Dell w celu uzyskania pomocy. Przed wybraniem numeru należy przygotować fakturę lub kwit
opakowania. W celu uzyskania numeru telefonicznego, należy zapoznać się z numerami kontaktowymi
dla regionu
użytkownika.
Informacje o produkcie
W witrynie sieci Web firmy Dell pod adresem www.dell.com można znaleźć informacje dotyczące dodatkowych produktów
firmy Dell, a także złożyć zamówienie. Aby uzyskać numer telefoniczny do specjalisty ds. sprzedaży, należy zapoznać się z
numerami kontaktowymi
dla regionu użytkownika.
Zwrot produktów w celu dokonania naprawy gwarancyjnej lub
zwrotu pieniędzy
Wszystkie elementy, które mają być oddane zarówno do naprawy, jak i do zwrotu, należy przygotować zgodnie z poniższymi
wskazówkami:
1. Zadzwoń do firmy Dell, aby uzyskać numer usługi Return Material Authorization Number (Numer autoryzacji zwrotu
materiałów), a następnie zapisz go wyraźnie w widocznym miejscu na zewnętrznej stronie pudełka.
W celu uzyskania numeru telefonicznego, należy zapoznać się z numerami kontaktowymi
dla regionu użytkownika.
2. Dołącz kopię faktury oraz list z opisem przyczyny zwrotu.
3. Dołącz kopię diagnostycznej listy kontrolnej określającej wykonane testy oraz opisującej komunikaty błędu wyświetlone
w programie Dell Diagnostics.
4. W przypadku zwrotu w celu uzyskania kredytu dołącz wszystkie akcesoria, związane ze zwracaną pozycją (kable
zasilania, dyskietki z oprogramowaniem, przewodniki itd.).
5. Zapakuj sprzęt przeznaczony do zwrotu w oryginalne (lub odpowiadające oryginalnemu) opakowanie.
Koszt wysyłki pokrywa użytkownik. Użytkownik jest również odpowiedzialny za ubezpieczenie każdego zwracanego produktu i
bierze na siebie ryzyko ewentualnej jego utraty podczas wysyłki do firmy Dell. Paczki przesyłane na zasadzie pobrania przy
doręczeniu (Collect On Delivery) nie akceptowane.
Zwroty nie spełniające dowolnego z powyższych warunków będą odrzucane przez firmę Dell i odsyłane użytkownikowi.
Zanim zadzwonisz
UWAGA: Przed wybraniem numeru należy przygotować swój kod ESC (Express Service Code). Dzięki niemu automatyczny
system telefoniczny firmy Dell może sprawniej obsługiwać odbierane połączenia.
Należy pamiętać o wypełnieniu diagnostycznej listy kontrolnej. Jeżeli jest to możliwe, przed wykonaniem telefonu do firmy
Dell należy włączyć komputer i dzwonić z aparatu telefonicznego znajdującego się przy komputerze lub w jego pobliżu.
Personel obsługi może poprosić użytkownika o wpisanie pewnych poleceń na klawiaturze, przekazywanie szczegółowych
informacji podczas wykonywania operacji lub wykonanie innych czynności związanych z rozwiązywaniem problemów, które
można przeprowadzić tylko na samym komputerze. Należy też mieć pod ręką dokumentację komputera.
PRZESTROGA: Przed rozpoczęciem pracy wewnątrz komputera należy przeczytać instrukcje
bezpieczeństwa zawarte w Przewodniku z informacjami o produkcie.
Diagnostyczna lista kontrolna
Nazwisko i imię:
Data:
Adres:
Numer telefonu:
Znacznik usługi (kod kreskowy na tylnej części komputera):
Kod ESC (kod ekspresowej obsługi):
Numer autoryzacji zwrotu materiałów (jeżeli został on podany przez pomoc techniczną firmy Dell):
System operacyjny i jego wersja:
Urządzenia:
Karty rozszerzeń:
Czy komputer użytkownika jest podłączony do sieci? Tak/Nie
Sieć, wersja i karta sieciowa:
Programy i ich wersje:
Według instrukcji zamieszczonych w dokumentacji systemu operacyjnego ustal zawartość systemowych plików startowych.
Jeśli do komputera podłączona jest drukarka, wydrukuj poszczególne pliki. Jeśli nie ma drukarki, przed skontaktowaniem się
z firmą Dell przepisz zawartość poszczególnych plików.
Komunikat o błędzie, kod dźwiękowy lub kod diagnostyczny:
Opis problemu oraz procedur wykonywanych przez użytkownika w celu rozwiązania problemu:
Kontakt z firmą Dell
Elektroniczne kontaktowanie się z firmą Dell jest możliwe za pośrednictwem następujących witryn sieci Web:
www.dell.com
support.euro.dell.com (pomoc techniczna)
premiersupport.dell.com (pomoc techniczna dla klientów z sektora oświaty, rządowego, służby zdrowia oraz dużych i
średnich przedsiębiorstw, w tym klientów o statusie Premier, Platinum i Gold)
Dokładny adres sieci Web dla danego kraju można znaleźć w sekcji dotyczącej tego kraju w poniższej tabeli.
UWAGA: Z numerów bezpłatnych można korzystać tylko na terenie kraju, dla którego zostały wymienione.
Poniższe adresy elektroniczne, numery telefonów i numery kierunkowe pozwalają, w razie potrzeby, skontaktować się z firmą
Dell. W celu ustalenia, które numery kierunkowe należy wybrać, należy skontaktować się z operatorem lokalnych lub
międzynarodowych połączeń telefonicznych.
x `
Kraj (Miasto)
Prefiks międzynarodowy
Numer kierunkowy kraju
Numer kierunkowy miasta
Nazwa działu lub obszar usług,
witryna sieci Web i adres e-mail
Numery kierunkowe,
numery lokalne i
numery bezpłatne
Ameryka Łacińska Pomoc techniczna (Austin, Teksas, USA) 512 728-4093
Obsługa klienta (Austin, Teksas, USA) 512 728-3619
Faks (Pomoc techniczna i Obsługa klienta) - Austin,
Texas, USA
512 728-3883
Sprzedaż (Austin, Teksas, USA) 512 728-4397
Faks działu sprzedaży SalesFax (Austin, Teksas, USA) 512 728-4600
lub 512 728-3772
Anguilla Pomoc ogólna numer bezpłatny: 800-
335-0031
Antigua i Barbuda Pomoc ogólna 1-800-805-5924
Antyle Holenderskie Pomoc ogólna 001-800-882-1519
Argentyna (Buenos Aires)
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 54
Numer kierunkowy miasta: 11
Witryna sieci Web: www.dell.com.ar
E-mail w przypadku problemów z komputerami
biurkowymi i przenośnymi:
E-mail w przypadku problemów z serwerami i zgodnością
elektromagnetyczną:
Obsługa klienta numer bezpłatny: 0-800-
444-0730
Pomoc techniczna numer bezpłatny: 0-800-
444-0733
Usługi pomocy technicznej numer bezpłatny: 0-800-
444-0724
Sprzedaż 0-810-444-3355
Aruba Pomoc ogólna numer bezpłatny: 800-
1578
Australia (Sydney)
Prefiks międzynarodowy: 0011
Numer kierunkowy kraju: 61
Numer kierunkowy miasta: 2
E-mail (Australia): [email protected]
E-mail (Nowa Zelandia): [email protected]
Gospodarstwo domowe i małe firmy 1-300-655-533
Sektor rządowy i przedsiębiorstwa numer bezpłatny: 1-800-
633-559
Dział klientów preferowanych (PAD) numer bezpłatny: 1-800-
060-889
Obsługa klienta numer bezpłatny: 1-800-
819-339
Pomoc techniczna (komputery przenośne i stacjonarne) numer bezpłatny: 1-300-
655-533
Pomoc techniczna (serwery i stacje robocze) numer bezpłatny: 1-800-
733-314
Sprzedaż dla klientów instytucjonalnych numer bezpłatny: 1-800-
808-385
Sprzedaż transakcyjna numer bezpłatny: 1-800-
808-312
Faks numer bezpłatny: 1-800-
818-341
Austria (Wiedeń)
Prefiks międzynarodowy: 900
Numer kierunkowy kraju: 43
Numer kierunkowy miasta: 1
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
Sprzedaż dla małych firm 0820 240 530 00
Sprzedaż dla małych firm (faks) 0820 240 530 49
Obsługa klienta dla małych firm 0820 240 530 14
Obsługa klienta dla dużych firm/korporacji 0820 240 530 16
Pomoc techniczna dla małych firm 0820 240 530 14
Pomoc techniczna dla dużych firm/korporacji 0660 8779
Centrala 0820 240 530 00
Bahamy Pomoc ogólna numer bezpłatny: 1-866-
278-6818
Barbados Pomoc ogólna 1-800-534-3066
Belgia (Bruksela)
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 32
Numer kierunkowy miasta: 2
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
E-mail dla klientów francuskojęzycznych:
support.euro.dell.com/be/fr/emaildell/
Pomoc techniczna 02 481 92 88
Pomoc techniczna faksem 02 481 92 95
Obsługa klienta 02 713 15 .65
Sprzedaż dla klientów instytucjonalnych 02 481 91 00
Faks 02 481 92 99
Centrala 02 481 91 00
Bermudy Pomoc ogólna 1-800-342-0671
Boliwia Pomoc ogólna numer bezpłatny: 800-10-
0238
Brazylia
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 55
Numer kierunkowy miasta: 51
Witryna sieci Web: www.dell.com/br
Obsługa klienta, pomoc techniczna 0800 90 3355
Pomoc techniczna faksem 51 481 5470
Obsługa klienta faksem 51 481 5480
Sprzedaż 0800 90 3390
Brunei
Numer kierunkowy kraju: 673
Pomoc techniczna (Penang, Malezja) 604 633 4966
Obsługa klienta (Penang, Malezja) 604 633 4949
Sprzedaż transakcyjna (Penang, Malezja) 604 633 4955
Brytyjskie Wyspy Dziewicze Pomoc ogólna numer bezpłatny: 1-866-
278-6820
Chile (Santiago)
Numer kierunkowy kraju: 56
Numer kierunkowy miasta: 2
Sprzedaż, obsługa klienta i pomoc techniczna numer bezpłatny: 1230-
020-4823
Chiny (Xiamen) Strona WWW pomocy technicznej: support.dell.com.cn
Numer kierunkowy kraju: 86
Numer kierunkowy miasta: 592
E-mail pomocy technicznej: [email protected]
Adres e-mail działu obsługi klienta:
Pomoc techniczna faksem 592 818 1350
Pomoc techniczna (Dell™ Dimension™ i Inspiron™) numer
bezpłatny: 800 858 2969
Pomoc techniczna (OptiPlex™, Latitude™ i Dell
Precision™)
numer bezpłatny: 800
858 0950
Pomoc techniczna (serwery i pamięć masowa) numer bezpłatny: 800
858 0960
Pomoc techniczna (projektory, cyfrowy asystent osobisty
(PDA), przełączniki, rutery itp).
numer
bezpłatny: 800 858 2920
Pomoc techniczna (drukarki) numer
bezpłatny: 800 858 2311
Obsługa klienta numer bezpłatny: 800 858
2060
Obsługa klienta faksem 592 818 1308
Gospodarstwo domowe i małe firmy numer bezpłatny: 800 858
2222
Dział firm preferowanych (PAD) numer
bezpłatny: 800 858 2557
Duże firmy GCP numer
bezpłatny: 800 858 2055
Duże firmy, klienci kluczowi numer
bezpłatny: 800 858 2628
Duże firmy na północy numer bezpłatny: 800 858
2999
Duże firmy na północy, sektor rządowy i szkolnictwo numer bezpłatny: 800 858
2955
Duże firmy na wschodzie numer bezpłatny: 800 858
2020
Duże firmy na wschodzie, sektor rządowy i szkolnictwo numer bezpłatny: 800 858
2669
Duże firmy — Queue Team numer bezpłatny: 800 858
2572
Duże firmy na południu numer bezpłatny: 800 858
2355
Duże firmy na zachodzie numer
bezpłatny: 800 858 2811
Duże firmy — Części zamienne numer bezpłatny: 800 858
2621
Czechy (Praga)
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 420
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
Pomoc techniczna 22537 2727
Obsługa klienta 22537 2707
Faks 22537 2714
Pomoc techniczna za pośrednictwem faksu 22537 2728
Centrala 22537 2711
Dania (Kopenhaga)
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 45
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
E-mail: support.euro.dell.com/dk/da/emaildell/
Pomoc techniczna 7023 0182
Obsługa klienta (relacyjna) 7023 0184
Obsługa klienta dla małych firm 3287 5505
Centrala (relacyjna) 3287 1200
Centrala faksu (relacyjna) 3287 1201
Centrala (dla małych firm) 3287 5000
Centrala dla faksów (biura domowe/małe firmy) 3287 5001
Dominika Pomoc ogólna numer bezpłatny: 1-866-
278-6821
Dominikana Pomoc ogólna 1-800-148-0530
Ekwador Pomoc ogólna numer bezpłatny: 999-119
Finlandia (Helsinki)
Prefiks międzynarodowy: 990
Numer kierunkowy kraju: 358
Numer kierunkowy miasta: 9
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
E-mail: support.euro.dell.com/fi/fi/emaildell/
Pomoc techniczna 09 253 313 60
Obsługa klienta 09 253 313 38
Faks 09 253 313 99
Centrala 09 253 313 00
Francja (Paryż) (Montpellier)
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 33
Numery kierunkowe miast: (1) (4)
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
E-mail: support.euro.dell.com/fr/fr/emaildell/
Klienci indywidualni i małe firmy
Pomoc techniczna 0825 387 270
Obsługa klienta 0825 823 833
Centrala 0825 004 700
Centrala (połączenia telefoniczne spoza Francji) 04 99 75 40 00
Sprzedaż 0825 004 700
Faks 0825 004 701
Faksy (połączenia telefoniczne spoza Francji) 04 99 75 40 01
Duże firmy
Pomoc techniczna 0825 004 719
Obsługa klienta 0825 338 339
Centrala 01 55 94 71 00
Sprzedaż 01 55 94 71 00
Faks 01 55 94 71 01
Grecja
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 30
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
E-mail: support.euro.dell.com/gr/en/emaildell/
Pomoc techniczna 00800-44 14 95 18
Pomoc techniczna - Gold Service 00800-44 14 00 83
Centrala 2108129810
Centrala - Gold Service 2108129811
Sprzedaż 2108129800
Faks 2108129812
Grenada Pomoc ogólna numer bezpłatny: 1-866-
540-3355
Gujana Pomoc ogólna numer bezpłatny: 1-877-
270-4609
Gwatemala Pomoc ogólna 1-800-999-0136
Hiszpania (Madryt)
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 34
Numer kierunkowy miasta: 91
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
E-mail: support.euro.dell.com/es/es/emaildell/
Klienci indywidualni i małe firmy
Pomoc techniczna 902 100 130
Obsługa klienta 902 118 540
Sprzedaż 902 118 541
Centrala 902 118 541
Faks 902 118 539
Duże firmy
Pomoc techniczna 902 100 130
Obsługa klienta 902 115 236
Centrala 91 722 92 00
Faks 91 722 95 83
Holandia (Amsterdam)
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 31
Numer kierunkowy miasta: 20
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
Pomoc techniczna 020 674 45 00
Pomoc techniczna faksem 020 674 47 66
Obsługa klienta dla małych firm 020 674 42 00
Relacyjna obsługa klienta 020 674 4325
Sprzedaż dla małych firm 020 674 55 00
Sprzedaż relacyjna 020 674 50 00
Sprzedaż dla małych firmfaks 020 674 47 75
Nr faksu sprzedaży relacyjnej 020 674 47 50
Centrala 020 674 50 00
Nr faksu centrali 020 674 47 50
HongKong
Prefiks międzynarodowy: 001
Numer kierunkowy kraju: 852
Witryna sieci Web: support.ap.dell.com
E-mail pomocy technicznej: [email protected]
Pomoc techniczna (Dimension i Inspiron) 2969 3188
Pomoc techniczna (OptiPlex, Latitude i Dell Precision) 2969 3191
Pomoc techniczna (PowerApp™, PowerEdge™,
PowerConnect™ i PowerVault™)
2969 3196
Obsługa klienta 3416 0910
Obsługa dużych klientów instytucjonalnych 3416 0907
Globalne programy klienckie 3416 0908
Dział średnich przedsiębiorstw 3416 0912
Dział małych przedsiębiorstw 2969 3105
Indie Pomoc techniczna 1600 33 8045
Sprzedaż (Duże firmy) 1600 33 8044
Sprzedaż (Małe firmy i użytek domowy) 1600 33 8046
Irlandia (Cherrywood)
Prefiks międzynarodowy: 16
Numer kierunkowy kraju: 353
Numer kierunkowy miasta: 1
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
Pomoc techniczna 1850 543 543
Pomoc techniczna w Wielkiej Brytanii (wybieranie numeru
tylko z obszaru Wielkiej Brytanii)
0870 908 0800
Obsługa klienta dla użytkowników indywidualnych 01 204 4014
Obsługa klienta dla małych firm 01 204 4014
Obsługa klienta w Wielkiej Brytanii (wybieranie numeru
tylko z obszaru Wielkiej Brytanii)
0870 906 0010
Obsługa klienta dla korporacji 1850 200 982
Obsługa klientów instytucjonalnych (wybieranie numeru
tylko z obszaru Wielkiej Brytanii)
0870 907 4499
Sprzedaż w Irlandii 01 204 4444
Sprzedaż w Wielkiej Brytanii (wybieranie numeru tylko z
obszaru Wielkiej Brytanii)
0870 907 4000
Faks/Sprzedaż Faks 01 204 0103
Centrala 01 204 4444
Jamajka Pomoc ogólna (wybieranie numeru tylko z obszaru
Jamajki)
1-800-682-3639
Japonia (Kawasaki)
Prefiks międzynarodowy: 001
Numer kierunkowy kraju: 81
Numer kierunkowy miasta: 44
Witryna sieci Web: support.jp.dell.com
Pomoc techniczna (serwery) numer bezpłatny: 0120-
198-498
Pomoc techniczna poza Japonią (serwery) 81-44-556-4162
Pomoc techniczna (Dimension i Inspiron) numer bezpłatny: 0120-
198-226
Pomoc techniczna poza Japonią (Dimension i Inspiron) 81-44-520-1435
Pomoc techniczna (Dell Precision, OptiPlex i Latitude) numer bezpłatny: 0120-
198-433
Pomoc techniczna spoza Japonii (Dell Precision, OptiPlex i
Latitude)
81-44-556-3894
Pomoc techniczna (PDA, projektory, drukarki, rutery) numer bezpłatny: 0120-
981-690
Pomoc techniczna poza Japonią (PDA, projektory,
drukarki, rutery)
81-44-556-3468
Usługa Faxbox 044-556-3490
Automatyczny całodobowy system obsługi zamówienia 044-556-3801
Obsługa klienta 044-556-4240
Dział sprzedaży dla firm (do 400 pracowników) 044-556-1465
Dział sprzedaży dla firm preferowanych (powyżej 400
pracowników)
044-556-3433
Dział sprzedaży dla dużych firm (powyżej 3500
pracowników)
044-556-3430
Dział sprzedaży dla sektora publicznego (agencje 044-556-1469
rządowe, instytucje edukacyjne oraz medyczne)
Segment globalny w Japonii 044-556-3469
Klienci indywidualni 044-556-1760
Centrala 044-556-4300
Kajmany Pomoc ogólna 1-800-805-7541
Kanada (North York, Ontario)
Prefiks międzynarodowy: 011
Sprawdzanie stanu zamówienia w trybie online:
www.dell.ca/ostatus
AutoTech (automatyczna pomoc techniczna) numer bezpłatny: 1-800-
247-9362
Obsługa klienta (sprzedaż dla małych firm) numer bezpłatny: 1-800-
847-4096
Obsługa klienta (średnie i duże przedsiębiorstwa, sektor
rządowy)
numer bezpłatny: 1-800-
326-9463
Pomoc techniczna (sprzedaż dla małych firm) numer bezpłatny: 1-800-
847-4096
Pomoc techniczna (średnie i duże przedsiębiorstwa,
sektor rządowy)
numer bezpłatny: 1-800-
387-5757
Sprzedaż dla małych firm numer bezpłatny: 1-800-
387-5752
Sprzedaż (średnie i duże przedsiębiorstwa, sektor
rządowy)
numer bezpłatny: 1-800-
387-5755
Sprzedaż części zamiennych i usług rozszerzonych 1 866 440 3355
Kolumbia Pomoc ogólna 980-9-15-3978
Korea (Seul)
Prefiks międzynarodowy: 001
Numer kierunkowy kraju: 82
Numer kierunkowy miasta: 2
Pomoc techniczna numer bezpłatny: 080-
200-3800
Sprzedaż numer bezpłatny: 080-
200-3600
Obsługa klienta (Penang, Malezja) 604 633 4949
Faks 2194-6202
Centrala 2194-6000
Pomoc techniczna (Urządzenia elektroniczne i akcesoria) numer bezpłatny: 080-
200-3801
Kostaryka Pomoc ogólna 0800-012-0435
Kraje Azji Południowo-
Wschodniej i kraje obszaru
Pacyfiku
Pomoc techniczna, obsługa klienta i sprzedaż (Penang,
Malezja)
604 633 4810
Luksemburg
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 352
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
Pomoc techniczna (Bruksela, Belgia) 3420808075
Sprzedaż dla małych firm (Bruksela, Belgia) numer bezpłatny:
080016884
Sprzedaż dla korporacji (Bruksela, Belgia) 02 481 91 00
Obsługa klienta (Bruksela, Belgia) 02 481 91 19
Faks (Bruksela, Belgia) 02 481 92 99
Centrala (Bruksela, Belgia) 02 481 91 00
Makau Pomoc techniczna numer
bezpłatny: 0800 105
Numer kierunkowy kraju: 853
Obsługa klientów (Xiamen, Chiny) 34 160 910
Sprzedaż transakcyjna (Xiamen, Chiny) 29115693
Malezja (Penang)
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 60
Numer kierunkowy miasta: 4
Witryna sieci Web: support.ap.dell.com
Pomoc techniczna (Dell Precision, OptiPlex i Latitude) numer
bezpłatny: 1 800 88 0193
Pomoc techniczna (Dimension, Inspiron oraz urządzenia
elektroniczne i akcesoria)
numer
bezpłatny: 1 800 88 1306
Pomoc techniczna (PowerApp, PowerEdge, PowerConnect
i PowerVault)
numer
bezpłatny: 1800 88 1386
Obsługa klienta (Penang, Malezja) 04 633 4949
Sprzedaż transakcyjna numer bezpłatny: 1 800
888 202
Sprzedaż dla klientów instytucjonalnych numer bezpłatny: 1 800
888 213
Meksyk
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 52
Pomoc techniczna 001-877-384-8979
lub 001-877-269-3383
Sprzedaż 50-81-8800
lub 01-800-888-3355
Obsługa klienta 001-877-384-8979
lub 001-877-269-3383
Numer główny 50-81-8800
lub 01-800-888-3355
Montserrat Pomoc ogólna numer bezpłatny: 1-866-
278-6822
Niemcy (Langen)
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 49
Numer kierunkowy miasta: 6103
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
Pomoc techniczna 06103 766-7200
Obsługa klienta dla małych firm 0180-5-224400
Obsługa klienta z segmentu globalnego 06103 766-9570
Obsługa klienta dla firm preferowanych 06103 766-9420
Obsługa klienta dla dużych firm 06103 766-9560
Obsługa klienta dla odbiorców publicznych 06103 766-9555
Centrala 06103 766-7000
Nikaragua Pomoc ogólna 001-800-220-1006
Norwegia (Lysaker)
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 47
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
E-mail: support.euro.dell.com/no/no/emaildell/
Pomoc techniczna 671 16882
Relacyjna obsługa klienta 671 17575
Obsługa klienta dla małych firm 23162298
Centrala 671 16800
Centrala dla faksów 671 16865
Panama Pomoc ogólna 001-800-507-0962
Peru Pomoc ogólna 0800-50-669
Polska (Warszawa)
Prefiks międzynarodowy: 011
Numer kierunkowy kraju: 48
Numer kierunkowy miasta: 22
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
Telefon obsługi klienta 57 95 700
Obsługa klienta 57 95 999
Sprzedaż 57 95 999
Faks działu obsługi klienta 57 95 806
Faks w recepcji 57 95 998
Centrala 57 95 999
Portoryko Pomoc ogólna 1-800-805-7545
Portugalia
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 351
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
E-mail: support.euro.dell.com/pt/en/emaildell/
Pomoc techniczna 707200149
Obsługa klienta 800 300 413
Sprzedaż 800 300 410 (411, 412)
lub 21 422 07 10
Faks 21 424 01 12
RPA (Johannesburg)
Prefiks międzynarodowy:
09/091
Numer kierunkowy kraju: 27
Numer kierunkowy miasta: 11
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
Gorąca linia Gold Queue 011 709 7713
Pomoc techniczna 011 709 7710
Obsługa klienta 011 709 7707
Sprzedaż 011 709 7700
Faks 011 706 0495
Centrala 011 709 7700
Salwador Pomoc ogólna 01-899-753-0777
Singapur (Singapur)
Prefiks międzynarodowy: 005
Numer kierunkowy kraju: 65
Witryna sieci Web: support.ap.dell.com
Pomoc techniczna (Dimension, Inspiron oraz urządzenia
elektroniczne i akcesoria)
numer
bezpłatny: 1800 394 7430
Pomoc techniczna (OptiPlex, Latitude i Dell Precision) numer
bezpłatny: 1800 394 7488
Pomoc techniczna (PowerApp, PowerEdge, PowerConnect
i PowerVault)
numer
bezpłatny: 1800 394 7478
Obsługa klienta (Penang, Malezja) 604 633 4949
Sprzedaż transakcyjna numer bezpłatny:
1 800 394 7412
Sprzedaż dla klientów instytucjonalnych numer
bezpłatny: 1 800 394 7419
Czechy (Praga)
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 421
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
Pomoc techniczna 02 5441 5727
Obsługa klienta 420 22537 2707
Faks 02 5441 8328
Pomoc techniczna za pośrednictwem faksu 02 5441 8328
Centrala (Sprzedaż) 02 5441 7585
St. Kitts i Nevis Pomoc ogólna numer bezpłatny: 1-877-
441-4731
St. Lucia Pomoc ogólna 1-800-882-1521
St. Vincent i Grenadyny Pomoc ogólna numer bezpłatny: 1-877-
270-4609
Szwajcaria (Genewa)
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 41
Numer kierunkowy miasta: 22
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
E-mail dla francuskojęzycznych małych firm i korporacji:
support.euro.dell.com/ch/fr/emaildell/
Pomoc techniczna (małe firmy) 0844 811 411
Pomoc techniczna (korporacje) 0844 822 844
Obsługa klienta (małe firmy) 0848 802 202
Obsługa klienta (korporacje) 0848 821 721
Faks 022 799 01 90
Centrala 022 799 01 01
Szwecja (Upplands Vasby)
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 46
Numer kierunkowy miasta: 8
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
E-mail: support.euro.dell.com/se/sv/emaildell/
Pomoc techniczna 08 590 05 199
Relacyjna obsługa klienta 08 590 05 642
Obsługa klienta dla małych firm 08 587 70 527
Obsługa Programu zakupów przez pracowników EPP
(Employee Purchase Program)
20 140 14 44
Pomoc techniczna faksem 08 590 05 594
Sprzedaż 08 590 05 185
Tajlandia
Prefiks międzynarodowy: 001
Numer kierunkowy kraju: 66
Witryna sieci Web: support.ap.dell.com
Pomoc techniczna (OptiPlex, Latitude i Dell Precision) numer
bezpłatny: 1800 0060 07
Pomoc techniczna (PowerApp, PowerEdge, PowerConnect
i PowerVault)
numer
bezpłatny: 1800 0600 09
Obsługa klienta (Penang, Malezja) 604 633 4949
Sprzedaż dla klientów instytucjonalnych numer
bezpłatny: 1800 006 009
Sprzedaż transakcyjna numer
bezpłatny: 1800 006 006
Tajwan
Prefiks międzynarodowy: 002
Numer kierunkowy kraju: 886
Witryna sieci Web: support.ap.dell.com
Pomoc techniczna (OptiPlex, Latitude, Inspiron,
Dimension oraz urządzenia elektroniczne i akcesoria)
numer bezpłatny: 00801
86 1011
Pomoc techniczna (PowerApp, PowerEdge, PowerConnect
i PowerVault)
numer
bezpłatny: 00801 60 1256
Sprzedaż transakcyjna numer
bezpłatny: 00801 65 1228
Sprzedaż dla klientów instytucjonalnych numer
bezpłatny: 00801 651 227
Trynidad i Tobago Pomoc ogólna 1-800-805-8035
Turks i Caicos Pomoc ogólna numer bezpłatny: 1-866-
540-3355
Urugwaj Pomoc ogólna numer bezpłatny: 000-
413-598-2521
USA (Austin, Texas)
Prefiks międzynarodowy: 011
Numer kierunkowy kraju: 1
Automatyczna obsługa stanu zamówienia numer bezpłatny: 1-800-
433-9014
AutoTech (dla użytkowników komputerów przenośnych i
stacjonarnych)
numer bezpłatny: 1-800-
247-9362
Klienci indywidualni (Dom i biuro domowe)
Pomoc techniczna numer bezpłatny: 1-800-
624-9896
Obsługa klienta numer bezpłatny: 1-800-
624-9897
Pomoc techniczna i obsługa klienta DellNet™ numer bezpłatny: 1-877-
DellNet
(1-877-335-5638)
Klienci programu zakupów przez pracowników EPP
(Employee Purchase Program)
numer bezpłatny: 1-800-
695-8133
Witryna sieci Web Usługi finansowe: www.dellfinancialservices.com
Usługi finansowe (leasing/kredyty) numer bezpłatny: 1-877-
577-3355
Usługi finansowe (Klienci preferowani firmy Dell [DPA]) numer bezpłatny: 1-800-
283-2210
Firmy
Obsługa klienta i pomoc techniczna numer bezpłatny: 1-800-
822-8965
Klienci programu zakupów przez pracowników EPP
(Employee Purchase Program)
numer bezpłatny: 1-800-
695-8133
Pomoc techniczna - Drukarki i projektory numer bezpłatny: 1-877-
459-7298
Odbiorcy publiczni (rząd, edukacja i służba zdrowia)
Obsługa klienta i pomoc techniczna numer bezpłatny: 1-800-
456-3355
Klienci programu zakupów przez pracowników EPP
(Employee Purchase Program)
numer bezpłatny: 1-800-
234-1490
Dział sprzedaży firmy Dell numer bezpłatny: 1-800-
289-3355
lub numer bezpłatny: 1-
800-879-3355
Komis Dell (zregenerowane komputery firmy Dell) numer bezpłatny: 1-888-
798-7561
Sprzedaż oprogramowania i urządzeń peryferyjnych numer bezpłatny: 1-800-
671-3355
Sprzedaż części zamiennych numer bezpłatny: 1-800-
357-3355
Sprzedaż usług rozszerzonych i gwarancji numer bezpłatny: 1-800-
247-4618
Faks numer bezpłatny: 1-800-
727-8320
Usługi Dell dla osób niesłyszących, niedosłyszących i
mających kłopoty z mówieniem
numer bezpłatny: 1-877-
DELLTTY
(1-877-335-5889)
Wenezuela Pomoc ogólna 8001-3605
Wielka Brytania (Bracknell)
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 44
Numer kierunkowy miasta: 1344
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
Witryna sieci Web obsługi klienta:
support.euro.dell.com/uk/en/ECare/Form/Home.asp
Pomoc techniczna (duże firmy/korporacje/PAD [powyżej
1000 pracowników])
0870 908 0500
Pomoc techniczna (bezpośrednia i ogólna) 0870 908 0800
Obsługa klienta dla firm globalnych 01344 373 186
Obsługa klienta dla małych firm 0870 906 0010
Obsługa klienta dla korporacji 01344 373 185
Obsługa klientów preferowanych (zatrudniających 500 -
5000 pracowników)
0870 906 0010
Obsługa klienta dla centralnych agencji rządowych 01344 373 193
Obsługa klienta dla lokalnych agencji rządowych i
szkolnictwa
01344 373 199
Obsługa klienta dla służby zdrowia 01344 373 194
Sprzedaż dla małych firm 0870 907 4000
Sprzedaż dla sektora korporacyjnego/publicznego 01344 860 456
Numer faksu dla małych przedsiębiorstw 0870 907 4006
Włochy (Mediolan)
Prefiks międzynarodowy: 00
Numer kierunkowy kraju: 39
Numer kierunkowy miasta: 02
Witryna sieci Web: support.euro.dell.com
E-mail: support.euro.dell.com/it/it/emaildell/
Klienci indywidualni i małe firmy
Pomoc techniczna 02 577 826 90
Obsługa klienta 02 696 821 14
Faks 02 696 821 13
Centrala 02 696 821 12
Duże firmy
Pomoc techniczna 02 577 826 90
Obsługa klienta 02 577 825 55
Faks 02 575 035 30
Centrala 02 577 821
Wyspy Dziewicze Stanów
Zjednoczonych
Pomoc ogólna 1-877-673-3355
Rozwiązywanie problemów
Problemy z zasilaniem
Komunikaty o błędzie
Problemy z obrazem i dźwiękiem
Problemy z dźwiękiem i głośnikami
Problemy z drukarką
Problemy z modemem i połączeniem internetowym
Problemy z panelem dotykowym lub myszą
Problemy z klawiaturą zewnętrzną
Nieoczekiwane znaki
Problemy z napędem
Problemy z kartą PC
Problemy z siecią
Ogólne problemy z programami
Jeżeli komputer firmy Dell™ uległ zamoczeniu
Jeżeli komputer upadł lub uległ uszkodzeniu
Rozwiązywanie pozostałych problemów technicznych
Problemy z zasilaniem
Wypełnij diagnostyczną listę kontrolną, wykonując poniższe czynności.
Sprawdź lampkę zasilaniaJeśli lampka zasilania świeci się lub miga, komputer jest zasilany. Jeśli lampka
zasilania miga, komputer znajduje się w trybie gotowości — naciśnij przycisk zasilania, aby wyjść z trybu
gotowości. Jeśli lampka jest wyłączona, naciśnij przycisk zasilania, aby włączyć komputer.
Naładuj akumulator Poziom naładowania akumulatora może być bardzo niski.
1. Ponownie zainstaluj akumulator.
2. Podłącz komputer do gniazda elektrycznego za pomocą zasilacza.
3. Włącz komputer.
UWAGA: Czas pracy akumulatora (czas, przez który może on przechowywać ładunek elektryczny)
zmniejsza się w okresie użytkowania. W zależności od tego, jak często i w jakich warunkach korzysta się
z akumulatora, w okresie użytkowania komputera może zaistnieć potrzeba zakupu nowego akumulatora.
Sprawdź lampkę stanu akumulatora Jeśli lampka stanu akumulatora miga lub świeci się ciągle na
pomarańczowo, poziom naładowania akumulatora jest niski lub akumulator jest rozładowany. Podłącz
komputer do gniazda elektrycznego.
Jeśli lampka stanu akumulatora miga na zmianę na zielono i pomarańczowo, oznacza to, że temperatura
akumulatora jest zbyt wysoka, aby możliwe było rozpoczęcie jego ładowania. Wyłącz komputer, odłącz go od
gniazda elektrycznego, aby akumulator i komputer ochłodziły się do temperatury pokojowej.
Jeżeli lampka stanu akumulatora miga szybko na pomarańczowo, akumulator może być uszkodzony. Skontaktuj
się z firmą Dell.
Sprawdź gniazdo elektryczneUpewnij się, że gniazdo elektryczne jest sprawne, sprawdzając je za
pomocą innego urządzenia, na przykład lampy.
Sprawdź zasilacz — Sprawdź połączenia przewodu zasilacza. Jeśli zasilacz wyposażony jest w lampkę,
zobacz, czy ona świeci.
Podłącz komputer bezpośrednio do gniazda elektrycznegoSprawdź, czy komputer się włączy, gdy
pominięte zostaną urządzenia zabezpieczające, rozgałęźniki i przedłużacze.
Wyeliminuj potencjalne zakłóceniaWyłącz znajdujące się blisko wentylatory, lampy fluorescencyjne i
halogenowe lub inny sprzęt.
Dostosuj opcje właściwości zasilaniaPatrz sekcjaZarządzanie energią
“.
Popraw osadzenie modułów pamięciJeśli lampka zasilania komputera jest włączona, a wyświetlacz
pozostaje ciemny, popraw osadzenie modułów pamięci
.
Komunikaty o błędzie
Jeśli wystąpi komunikat, którego nie ma na liście, należy zapoznać się z dokumentacją systemu operacyjnego lub programu,
który był uruchomiony w momencie wyświetlenia komunikatu.
Auxiliary device failure (Uszkodzenie urządzenia pomocniczego) — Panel dotykowy lub mysz zewnętrzna
mogły ulec uszkodzeniu. W przypadku zewnętrznej myszy sprawdź połączenie przewodu. Włącz opcję Pointing
Device (Urządzenie wskazujące) w programie konfiguracji systemu. Jeśli problem nie został usunięty,
skontaktuj się z firmą Dell
.
Bad command or file name (Nieprawidłowa nazwa polecenia lub pliku)Upewnij się, że polecenie zostało
wpisane prawidłowo, ze spacjami w odpowiednich miejscach i z prawidłową nazwą ścieżki.
Cache disabled due to failure (Pamięć podręczna wyłączona z powodu awarii) — Awaria pamięci podręcznej
pierwszego poziomu w mikroprocesorze. Skontaktuj się z firmą Dell
.
CD drive controller failure (Awaria kontrolera napędu CD) — Napęd CD nie odpowiada na polecenia
otrzymywane z komputera. Patrz „Problemy z napędem
“.
Data error (Błąd danych) — Nie jest możliwy odczyt danych z dyskietki lub z dysku twardego. Patrz Problemy
z napędem“.
Decreasing available memory (Zmniejszenie ilości dostępnej pamięci) — Co najmniej jeden z modułów
pamięci może być uszkodzony lub nieprawidłowo zamontowany. Ponownie zamontuj moduły pamięci lub, w
razie konieczności, dokonaj ich wymiany. Patrz sekcjaPamięć
“.
Disk C: failed initialization (Nie powiodła się inicjalizacja dysku C:)Inicjalizacja dysku twardego nie
powiodła się. Przeprowadź testy dysku twardego opisane w sekcji Korzystanie z programu Dell Diagnostics
“.
Floppy drive 0 seek failure (Wyszukanie napędu dyskietek 0 nie powiodło się)Informacje o konfiguracji
systemu mogą nie odpowiadać konfiguracji sprzętu. Przeprowadź testy dyskietek opisane w sekcjiKorzystanie
z programu Dell Diagnostics“.
Diskette read failure (Odczyt dyskietki nie powiódł się)Dyskietka może być uszkodzona. Jeśli świeci
lampka działania napędu dyskietek, spróbuj użyć innej dyskietki. Patrz Problemy z napędem
“.
Diskette subsystem reset failed (Resetowanie podsystemu dyskietek nie powiodło się)Kontroler napędu
dyskietek może być uszkodzony. Przeprowadź testy dyskietek opisane w sekcjiKorzystanie z programu Dell
Diagnostics“.
Diskette write-protected (Dyskietka chroniona przed zapisem) — Nie można zakończyć operacji, ponieważ
dyskietka jest chroniona przed zapisem. Usuń blokadę zabezpieczającą przed zapisem.
Drive not ready (Napęd nie jest gotowy)Aby można było wykonaćczynność, w napędzie dyskietek musi
znajdować się dyskietka lub we wnęce musi znajdować się dysk twardy. Włóż dyskietkę lub wciśnij ją na tyle
daleko, żeby wyskoczył przycisk wysuwania. Możesz też zainstalować dysk twardy
we wnęce dysku.
Error reading PCMCIA card (Błąd odczytu karty PCMCIA) — Komputer nie może zidentyfikować karty PC.
Włóż ponownie kartę lub spróbuj włożyć inną kartę PC.
Extended memory size has changed (Zmienił się rozmiar pamięci rozszerzonej)Ilość pamięci zapisana w
pamięci nieulotnej NVRAM nie odpowiada ilości pamięci zainstalowanej w komputerze. Uruchom komputer. Jeśli
błąd pojawi się ponownie, skontaktuj się z firmą Dell
.
Gate A20 failure (Błąd bramy A20) — Moduł pamięci może być obluzowany. Ponownie zainstaluj moduły
pamięci i, jeżeli jest to konieczne, dokonaj ich wymiany.
General failure (Błąd ogólny)System operacyjny nie może wykonać polecenia. Temu komunikatowi
zazwyczaj towarzyszą szczegółowe informacje — np. Printer out of paper (W drukarce zabrakło
papieru). Należy podjąć działania odpowiednie do komunikatu.
Hard-disk drive configuration error (Błąd konfiguracji dysku twardego) — Komputer nie może
zidentyfikować typu napędu. Wyłącz komputer, wyjmij dysk twardy
i uruchom komputer z dyskietki startowej
lub dysku CD. Następnie ponownie wyłącz komputer, zainstaluj dysk twardy i uruchom komputer. Przeprowadź
testy dysku twardego opisane w sekcjiKorzystanie z programu Dell Diagnostics
“.
Hard-disk drive controller failure 0 (Awaria 0 kontrolera dysku twardego) — Dysk twardy nie odpowiada na
polecenia otrzymywane z komputera. Wyłącz komputer, wyjmij dysk twardy
i uruchom komputer z dyskietki
startowej lub dysku CD. Następnie ponownie wyłącz komputer, zainstaluj dysk twardy i uruchom komputer.
Jeżeli problem się powtórzy, spróbuj użyć innego napędu. Przeprowadź testy dysku twardego opisane w sekcji
Korzystanie z programu Dell Diagnostics
“.
Hard-disk drive failure (Awaria dysku twardego)Dysk twardy nie odpowiada na polecenia otrzymywane z
komputera. Wyłącz komputer, wyjmij dysk twardy
i uruchom komputer z dyskietki startowej lub dysku CD.
Następnie ponownie wyłącz komputer, zainstaluj dysk twardy i uruchom komputer. Jeżeli problem się powtórzy,
spróbuj użyć innego napędu. Przeprowadź testy dysku twardego opisane w sekcji Korzystanie z programu Dell
Diagnostics“.
Hard-disk drive read failure (Błąd odczytu dysku twardego) — Dysk twardy może być uszkodzony. Wyłącz
komputer, wyjmij dysk twardy
i uruchom komputer z dyskietki startowej lub dysku CD. Następnie ponownie
wyłącz komputer, zainstaluj dysk twardy i uruchom komputer. Jeżeli problem się powtórzy, spróbuj użyć
innego napędu. Przeprowadź testy dysku twardego opisane w sekcjiKorzystanie z programu Dell Diagnostics
“.
Insert bootable media (Włóż nośnik rozruchowy) — Nastąpiła próba uruchomienia systemu z dyskietki lub
płyty CD nie będącej nośnikiem rozruchowym. Włóż dyskietkę rozruchową lub rozruchowy dysk CD.
Invalid configuration information-please run System Setup Program (Nieprawidłowe informacje o
konfiguracji - uruchom program konfiguracji systemu)Informacje o konfiguracji systemu mogą nie
odpowiadać konfiguracji sprzętu. Komunikat ten może zostać wyświetlony po zainstalowaniu modułu pamięci.
Popraw odpowiednie ustawienia opcji w programie konfiguracji systemu. Patrz sekcjaKorzystanie z programu
konfiguracji systemu“.
Keyboard clock line failure (Awaria linii zegarowej klawiatury) — W przypadku korzystania z zewnętrznej
klawiatury, sprawdź połączenie przewodu. Przeprowadź test kontrolera klawiatury opisany w sekcjiKorzystanie
z programu Dell Diagnostics“.
Keyboard controller failure (Awaria kontrolera klawiatury) — W przypadku korzystania z zewnętrznej
klawiatury, sprawdź połączenie przewodu. Ponownie uruchom komputer, nie dotykając klawiatury ani myszy
podczas uruchamiania. Przeprowadź test kontrolera klawiatury opisany w sekcjiKorzystanie z programu Dell
Diagnostics“.
Keyboard data line failure (Awaria linii danych klawiatury) — W przypadku korzystania z zewnętrznej
klawiatury, sprawdź połączenie przewodu. Przeprowadź test kontrolera klawiatury opisany w sekcjiKorzystanie
z programu Dell Diagnostics“.
Keyboard stuck key failure (Zablokowanie klawisza na klawiaturze) — W przypadku korzystania z
zewnętrznej klawiatury, sprawdź połączenie przewodu. Ponownie uruchom komputer, nie dotykając klawiatury
ani klawiszy podczas uruchamiania. Przeprowadź test klawiszy opisany w sekcjiKorzystanie z programu Dell
Diagnostics“.
Memory address line failure at address, read value expecting value (Błąd w linii adresu pamięci w
adresie, funkcja odczytu wartości oczekuje wartości) — Moduł pamięci może być uszkodzony lub nieprawidłowo
zamontowany. Ponownie zainstaluj moduły pamięci
i, jeżeli jest to konieczne, dokonaj ich wymiany.
Memory allocation error (Błąd przydzielania pamięci) — Występuje konflikt między oprogramowaniem, które
próbujesz uruchomić, a systemem operacyjnym, innym programem lub narzędziem. Wyłącz komputer,
odczekaj 30 sekund i ponownie uruchom komputer. Spróbuj ponownie uruchomić ten program. Jeśli ponownie
wystąpi komunikat o błędzie, zapoznaj się z dokumentacją oprogramowania.
Memory data line failure at address, read value expecting value (Błąd w linii danych pamięci w adresie,
funkcja odczytu wartości oczekuje wartości) — Moduł pamięci może być uszkodzony lub nieprawidłowo
zamontowany. Ponownie zainstaluj moduły pamięci
i, jeżeli jest to konieczne, dokonaj ich wymiany.
Memory double word logic failure at address, read value expecting value (Błąd logiczny podwójnego
słowa w adresie, funkcja odczytu wartości oczekuje wartości) — Moduł pamięci może być uszkodzony lub
nieprawidłowo zamontowany. Ponownie zainstaluj moduły pamięci
i, jeżeli jest to konieczne, dokonaj ich
wymiany.
Memory odd/even logic failure at address, read value expecting value (Błąd logiczny parzystości w
adresie, funkcja odczytu wartości oczekuje wartości) — Moduł pamięci może być uszkodzony lub nieprawidłowo
zamontowany. Ponownie zainstaluj moduły pamięci
i, jeżeli jest to konieczne, dokonaj ich wymiany.
Memory write/read failure at address, read value expecting value (Błąd zapisu/odczytu pamięci w
adresie, funkcja odczytu wartości oczekuje wartości) — Moduł pamięci może być uszkodzony lub nieprawidłowo
zamontowany. Ponownie zainstaluj moduły pamięci
i, jeżeli jest to konieczne, dokonaj ich wymiany.
No boot device available (Brak dostępnego urządzenia rozruchowego) — Komputer nie może znaleźć
dyskietki ani dysku twardego. Jeżeli urządzeniem startowym jest napęd dyskietek, to upewnij się, że w
napędzie znajduje się dyskietka startowa. Jeżeli urządzeniem startowym jest dysk twardy, to upewnij się, że
napęd jest zainstalowany, właściwie zamontowany i znajduje się na nim partycja startowa.
No boot sector on hard drive (Brak sektora rozruchowego na dysku twardym) — System operacyjny może
być uszkodzony. Skontaktuj się z firmą Dell
.
No timer tick interrupt (Brak przerwania taktu zegara) — Układ scalony na płycie systemu może nie działać
prawidłowo. Przeprowadź testy systemu opisane w sekcjiKorzystanie z programu Dell Diagnostics
“.
Non-system disk or disk error (Dysk niesystemowy lub błąd dysku) — W napędzie dyskietek znajduje się
dyskietka. Wyjmij dyskietkę i ponownie uruchom komputer.
Not a boot diskette (Dyskietka nie jest dyskietką rozruchową) — Nastąpiła próba uruchomienia systemu z
dyskietki nie będącej dyskietką startową. Włóż dyskietkę rozruchową.
Operating system not found (Nie odnaleziono systemu operacyjnego) — Skontaktuj się z firmą Dell
.
Optional ROM bad checksum (Nieprawidłowa suma kontrolna opcjonalnej pamięci ROM) — Awaria
opcjonalnej pamięci ROM. Skontaktuj się z firmą Dell
.
A required .DLL file was not found (Nie odnaleziono wymaganego pliku .DLL) — W programie, który
próbujesz uruchomić, brakuje istotnego pliku. Usuń, a następnie ponownie zainstaluj program.
Microsoft® Windows® XP
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111

Dell Latitude D505 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi