Powrótdospisutreści
Podstawowe czynności kontrolne: Podręcznik użytkownikakomputeraDell™
OptiPlex™GX100
Wstęp
JeśliTwójkomputerDellniedziała zgodnie z oczekiwaniami i nie jesteśpewien co robić, zacznij diagnozowanie problemu od procedur zawartych
w tym rozdziale. Opisuje on podstawowe czynności, jakie należy wykonać, aby rozwiązaćpodstawowe problemy związane z komputerem. Zawiera
równieżodniesieniadobardziejszczegółowych informacji i procedur diagnostycznych, pomocnych przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanych
problemów.
Tworzeniezapasowychkopiiplików
Jeśli komputer zachowuje sięnieprawidłowo, należy natychmiast stworzyćzapasowekopieplików.Jeśli komputer jest wyposażony w napęd
taśmowy, zajrzyj do dokumentacji załączonej do oprogramowania napędu taśmowego, aby zapoznaćsięz instrukcjami dotyczącymi tworzenia
kopii zapasowych. Jeśli nie ma takiego napędu, informacje o wykonywaniu kopii zapasowych należy uzyskaćz dokumentacji systemu
operacyjnego.
Podstawowe czynności kontrolne
Zastosuj siędowskazówekzawartychwponiższych rozdziałach we wskazanej kolejności do czasu rozwiązania problemu:
l Jeśli komputer jest zalany płynem lub uszkodzony, zajrzyj do punktu "Diagnozowanie mokrego komputera" lub "Diagnozowanie
uszkodzonego komputera".
l Wykonaj czynności opisane w punkcie "Sprawdzanie połączeńi przełączników".
l Wykonaj czynności opisane w punkcie "Komunikaty komputera".
l Jeśli komputer nie zakończyłprocedury ładowaniasystemu(uruchomienia),zajrzyjdopunktu"Uzyskiwanie pomocy".
l Jeśli komputer wyświetliłkomunikat lub podałsygnały dźwiękowe, zajrzyj do punktu "Komunikaty i kody".
l Zweryfikuj ustawienia systemu przy pomocy programu Konfiguracja systemu.
l Uruchom program Diagnostyka Dell.
Sprawdzanie połączeńi przełączników
Nieprawidłowo ustawione przełączniki oraz nieprawidłowo połączone kable sąnajbardziej prawdopodobnym źródłemproblemówwTwoim
komputerze, monitorze i urządzeniach peryferyjnych (jak drukarka, mysz i inne urządzenia zewnętrzne).
Wykonaj czynności wymienione poniżej we wskazanej kolejności, aby sprawdzićwszystkie połączenia i przełączniki:
1. Wyłącz komputer wraz ze wszystkimi przyłączonymi do niego urządzeniami peryferyjnymi (jak monitor, klawiatura, drukarka, napędy
zewnętrzne, skanery czy plotery).
Odłącz od gniazd sieciowych wszystkie kable zasilające.
2. Jeśli komputer jest przyłączony do listwy zasilającej, wyłącz listwęi załącz jąponownie. Jeśliproblemniezniknie,spróbujprzyłączyćinną
listwęzasilającąlub podłącz komputer bezpośrednio do gniazda sieciowego, aby upewnićsię, czy używana dotychczas listwa zasilająca nie