Shimano FD-5700 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

2. Wózek zewnętrzny przerzutki powinien znajdować się
bezpośrednio nad największą tarczą i powinien być
ustawiony równolegle do niej.
3. Przykręcić za pomocą klucza
imbusowego 5 mm.
Tarcza mechanizmu
korbowego
(największa tarcza)
Prowadnica
Moment dokręcania:
5-7 Nm
3. Regulacja górna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem zewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0-0,5 mm.
1. Ustawić tak, aby przed montażem odległość między
wózkiem zewnętrznym przerzutki i wysokim biegiem
wynosiła 1-3 mm.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie
oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli
komponenty nie zostaną prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać,
co prowadzi do upadku z roweru i poważnych obrażeń.
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch, ponieważ
może to spowodować wywrócenie roweru.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją
na przyszłość.
Uwaga
Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować wszystkie części
ruchome.
Jeżeli luz w ogniwach jest na tyle duży, że regulacja nie jest możliwa, należy wymienić
przerzutkę.
Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku,
może stykać się z przednią przerzutką i hałasować. Jeżeli
problemem jest hałas, przerzucić łańcuch na kolejne,
większe tarcze.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni
pancerz i ślizgi.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza,
aby zapewnić swobodne ślizganie się linki.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi
prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
OSTRZEŻENIE
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Regulacja SIS
1. Regulacja dolna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem wewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0-0,5 mm.
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przeciągając linkę, dokręcić śrubę mocującą kluczem imbusowym
5 mm, aby zamocować linkę.
Obracając ramieniem mechanizmu korbowego, delikatnie naciśnij dźwignię (b)
i sprawdź, czy przednia przerzutka przesuwa się w kierunku najmniejszej tarczy. Jeśli
przerzutka przesunie się znacznie i łańcuch zostanie przeniesiony na mniejszą tarczę,
poluzować śrubę regulacji górnej o 1/8 obrotu. Następnie ustawić łańcuch w położeniu
początkowym, wyregulować i sprawdzić mechanizm dostrajający.
Największa
zębatka
Pierścień
wewnętrzny
Najmniejsza
zębatka
Pierścień
zewnętrzny
Śruba regulacji
dolnej
Prowadnica wewnętrzna
Łańcuch
Pociągnąć
Moment dokręcania: 6-7 Nm
Po usunięciu luzu początkowego linki
ponownie przymocować linkę do przedniej
przerzutki, jak pokazano na ilustracji.
4. Regulacja napięcia linki
(1) Ustaw łańcuch na największej
koronce przy tylnej przerzutce
i zmień przełożenie na
najmniejsze przy przedniej
przerzutce.
(2) Wykonaj dostrajanie.
(ST-6700 / ST-5700)
(3) Po dostrojeniu ustaw dystans (przy
użyciu śruby regulacyjnej linki)
łańcucha i wózka przerzutki na
minimum (0-0,5 mm).
Śruba regulacji
górnej
Prowadnica
zewnętrzna
Łańcuch
n Dostrajanie (mechanizm wyciszający)
Delikatnie naciśnij dźwignię b .
(Będzie słyszalne kliknięcie).
Prowadnica
wewnętrzna
Łańcuch
Odległość:
0-0,5 mm
B
A
Przeczytać niniejszą instrukcję wraz z instrukcjami serwisowymi ST-6700/ST-5700 przed
rozpoczęciem pracy.
Śruba regulacyjna pancerza
Przednia
tarcza
Tylna koronka
Największa
zębatka
Pierścień
zewnętrzny
Największa
zębatka
Pierścień
zewnętrzny
Zmiana biegów z przodu
Dźwignia b
Zmiana tarczy
z większej na mniejszą
Dźwignia a
Zmiana tarczy
z mniejszej na większą
Dźwignia
a
Dźwignia b
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej
kombinacji.
Montaż przerzutki przedniej
Dystans: 1-3 mm
Prowadnica zewnętrzna
Dane techniczne
5. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 4 przestawić dźwignię zmiany biegów w celu sprawdzenia
zmiany biegów. (Również w przypadku, kiedy zmiana biegu stanie się trudna w czasie
użytkowania.)
W przypadku ram z włókien węglowych może być konieczne
zmniejszenie momentu dokręcania w celu zapobiegnięcia
uszkodzeniu ramy. W kwestii odpowiedniego poziomu
momentu dokręcania dla ram z włókna węglowego należy
skonsultować się z producentem roweru lub kierownicy.
SI-5LW0B-001-03
Techniczna instrukcja serwisowa SI-5LW0B-001
FD-6700 / FD-5700
Grupa ULTEGRA 105
Dźwignia przerzutki ST-6700 ST-5700
Pancerz SP41
Biegi 20
Przerzutka przednia FD-6700 FD-5700
Mechanizm korbowy FC-6700 / FC-6750 FC-5700 / FC-5750
Przerzutka tylna RD-6700 RD-5700
Piasta tylna FH-6700 FH-5700
Kaseta zębatek CS-6700 CS-5700
Łańcuch CN-7901 / CN-6701 / CN-5701
Ślizg SM-SP17
Typ Na obejmę/hak
Średnica obejmy montażowej przerzutki przedniej S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Różnica zębów w mechanizmie korbowym 16 zęby lub mniej
Kąt nachylenia rury podsiodłowej (a )
61° - 66°
Linia łańcucha 43,5 mm
Jeżeli łańcuch spada na stronę mechanizmu
korbowego
Dokręcić śrubę regulacji górnej w prawo
(około 1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z małej tarczy na dużą tarczę Poluzować śrubę regulacji górnej w lewo
(około 1/8 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z dużej tarczy na małą tarczę Poluzować śrubę regulacji dolnej w lewo
(około 1/8 obrotu).
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę osi suportu. Dokręcić śrubę regulacji dolnej w prawo
(około 1/2 obrotu).
Jeżeli zmiana przełożenia na małą tarczę będzie
odbywać się sztywno i trudno po wykonaniu
dostrajania.
Obracaj śrubę regulacyjną pancerza
w prawo (co 1/8 obrotu), aż przełożenie na
małą tarczę będzie się odbywać swobodnie.
Uważaj, aby tym razem nie obrócić za
bardzo śruby regulacyjnej pancerza,
ponieważ w przeciwnym razie zmiana
przełożenia na dużą tarczę stanie się
trudniejsza.
  • Page 1 1

Shimano FD-5700 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla