Oznaczenie
W przypadku FC-6603 /
6604-G należy zastosować
takie ustawienie, aby
oznaczenie numeru zęba
na największej tarczy było
skierowane na zewnątrz, a
oznaczenia na średniej i
mniejszej tarczy - do
wewnątrz; garby muszą
znajdować się na równi z
ramieniem korby.
OSTRZEŻENIE
Montaż mechanizmu korbowego
Należy postępować zgodnie z poniższą procedurą.
1, 2 Specjalnym narzędziem TL-FC32, zamontować
prawą miskę (gwint lewoskrętny) i lewą miskę (gwint
prawoskrętny).
Moment dokręcenia: 35 - 50 Nm
3 Nałożyć prawą korbę.
4 Ustawić sekcję A lewej korby w osi prawego
ramienia, w miejscu gdzie rowek jest szeroki. (W
czasie instalacji lewej korby FC-6603 / 6604-G włóż
podkładkę).
5 Do dokręcenia misek użyć TL-FC16.
Moment dokręcenia: 0,7 - 1,5 Nm
6 Umieścić podkładkę blokującą i sprawdzić, czy trzpień
podkładki jest na właściwym miejscu, a następnie
dokręcić śrubę lewego mechanizmu korboweo.
Uwaga: Każda śruba powinna być dokręcona z
jednakowym momentem 12 - 15 Nm.
Uwaga :
Umieścić podkładkę blokującą
prawidłowo ułożoną, tak jak
pokazano na ilustracji.
5
2
4
(A)
1
3
Szerokie
rozmieszczenie
rowków
Mufa osi suportu
TL-FC16
TL-FC32
6
Dla FC-6603 /
6604-G użyj
podkładki.
Podkładka
blokująca
Trzpień
podkładki
Podnieść
Zgodnie z ruchem
wskazówek zegara dla
osi suportu 70 mm
[M36]
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch; może to
spowodować wywrócenie roweru.
• Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony.
Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch.
W przeciwnym wypadku, łańcuch może się zerwać i istnieje ryzyko upadku z roweru.
• Dwie śruby mocujące ramienia lewego mechanizmu korbowego powinny być dokręcane
na przemian i stopniowo, a nie każda ze śrub dokręcana całkowicie i jednorazowo.
Użyć klucza dynamometrycznego, aby upewnić się, że momenty dokręcenia mieszczą
się w przedziale 12 - 15 Nm. Ponadto po przejechaniu około 100 km użyć klucza
dynamometrycznego, aby ponownie sprawdzić momenty dokręcenia. Ważne jest
również okresowe sprawdzanie momentów dokręcenia. Jeżeli momenty dokręcenia są
zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe nie były dokręcane stopniowo i na przemian, ramię
lewego mechanizmu korbowego może spaść i może dojść do wywrócenia roweru.
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzić, czy ramiona mechanizmu nie są pęknięte. Jeżeli są jakie-
kolwiek pęknięcia, może dojść do złamania mechanizmu korbowego i spadnięcia z roweru.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować obrażenia kierującego
rowerem. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Jeżeli komponenty nie zostaną prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać, co
prowadzi do upadku z roweru i poważnych obrażeń.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
• Oznaczenia lewego i prawego ramienia mechanizmu korbowego dla FC-6600
i FC-6603 będą następujące: FC-6600-A, FC-6603-A, FC-6600 lub FC-6603.
Należy się upewnić, że oznaczenia lewego i prawego ramienia są takie same.
• Upewnić się, w tabeli danych technicznych produktu, czy kombinacja koronek
odpowiada konfiguracji zębów mechanizmu korbowego. W przypadku zastosowania
innych kombinacji, odległość miedzy tarczami będzie niewłaściwa i łańcuch może spaść i
zostać uwięziony między tarczami.
• Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysun-
ku, łańcuch może stykać się z przednimi tarczami lub
przednią przerzutką i hałasować. Jeżeli problemem
jest hałas, przerzucić łańcuch na kolejne tarcze.
• Jeśli korpus osi suportu nie jest ustawiony
równolegle, spadnie efektywność zmiany biegów.
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzić, czy nie ma luzu
w połączeniu. Pamiętać również o okresowym dokręcaniu śruby mocującej ramienia
mechanizmu korbowego. (BB-FC, FC-PD)
• W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w łożyskach, należy wymienić oś suportu.
• Dodatkowo, jeśli pedały pracują inaczej, gorzej niż zazwyczaj, należy ponownie
sprawdzić ustawienia.
• Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.
• Lewą i prawą miskę nasmarować przed zamontowaniem.
• W celu zapewnienia najlepszego działania, pamiętać o stosowaniu tylko określonego
typu łańcucha. Nie można stosować łańcucha o szerokim ogniwie.
• Jeżeli łańcuch, w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić tarcze i łańcuch.
• Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym, a następnie ponownie
je smarować. Dodatkowo, czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i
smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości tarcz i łańcucha.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi,
prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Przednia
tarcza
Tylna koronka
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia.