Techniczna instrukcja serwisowa SI-1F30H
FC-7800
FC-7803
Montaż mechanizmu korbowego
Montaż tarcz mechanizmu
Niewłaściwe zamontowanie tarcz może uniemożliwić płynną zmianę
biegów, dlatego należy sprawdzić poprawność ich montażu.
S
G
-
X
5
2
-
D
3
9
-
D
1
0
S
S
G
-
X
3
0
-
D
Dane techniczne
Należy postępować zgodnie z poniższą
procedurą.
1, 2 Za pomocą narzędzia specjalnego TL-FC32
zamontować łącznik prawy (gwint lewy) i łącznik
lewy (gwint prawy).
Moment dokręcania: 35 - 50 Nm
3 Następnie nałożyć prawą korbę.
4 Ustawić sekcję A lewej korby w osi prawego
ramienia, w miejscu gdzie rowek jest szeroki.
(W czasie instalacji lewej korby FC-7803 należy
włożyć podkładkę.)
5 Do dokręcenia nasadek użyć narzędzia TL-FC16.
Moment dokręcania: 0,7 - 1,5 Nm
6 Należy umieścić podkładkę blokującą i sprawdzić,
czy trzpień podkładki jest na właściwym miejscu, a
następnie dokręcić śrubę lewego ramienia korby.
Uwaga: każda śruba powinna zostać dokręcona
jednakowym momentem z zakresu
12 - 15 Nm.
Dla modelu FC-7803
oznaczenie liczby
zębów na największej
tarczy powinno być
zwrócone na zewnątrz,
a oznaczenia na średniej
i najmniejszej tarczy
powinny być zwrócone
do wewnątrz.
Oznaczenie
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch,
ponieważ może to spowodować wywrócenie roweru.
• Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest
uszkodzony. Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy
wymienić łańcuch. W przeciwnym wypadku łańcuch może się zerwać, co może
prowadzić do upadku z roweru.
• Dwie śruby mocujące ramienia lewej korby powinny być dokręcane na przemian
i stopniowo; nie należy dokręcać każdej ze śrub całkowicie i jednorazowo. Użyć
klucza dynamometrycznego, aby upewnić się, że momenty dokręcenia mieszczą
się w przedziale 12 - 15 Nm. Ponadto, po przejechaniu około 100 km użyć
klucza dynamometrycznego, aby ponownie sprawdzić momenty dokręcenia.
Ponadto, ważne jest także okresowe sprawdzanie momentów dokręcenia. Jeśli
momenty dokręcenia są zbyt słabe lub jeśli śruby mocujące nie są dokręcane na
przemian i stopniowo, to lewe ramię korby może odpaść, co może spowodować
przewrócenie się roweru.
• Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy nie ma pęknięć w ramionach korby. Jeżeli
pojawią się jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do złamania korby i spadnięcia
z roweru.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować poważne obrażenia
kierującego rowerem. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować
ją na przyszłość.
Uwaga
• Upewnić się, analizując tabelę danych technicznych produktu, czy kombinacja
zębów tarczy odpowiada konfiguracji zębów na mechanizmie korbowym.
W przypadku zastosowania innych kombinacji odległość między tarczami będzie
niewłaściwa, a łańcuch może spaść i zostać uwięziony między tarczami.
• Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym
na rysunku, może stykać się z przednimi
tarczami lub przednią przerzutką i hałasować.
Jeżeli problemem jest hałas, przerzucić
łańcuch na kolejne, większe tarcze.
• Jeśli korpus osi suportu nie jest ustawiony
równolegle, spadnie efektywność zmiany
biegów.
• Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy nie ma luzu w złączach lub
połączeniach. (BB-FC, FC-PD)
• W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w osi suportu należy wymienić tę oś.
• Dodatkowo jeżeli działanie pedałów nie wydaje się normalne, należy dokonać
ponownego sprawdzenia.
• Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.
• Należy nasmarować oś suportu przed montażem.
• W celu zapewnienia optymalnego działania pamiętać o stosowaniu tylko
określonego typu łańcucha. Nie wolno stosować łańcucha o szerokich ogniwach.
• Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić tarcze
i łańcuch.
• Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym, a po umyciu
ponownie nasmarować. Ponadto czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem
czyszczącym i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia
trwałości tarcz i łańcucha.
• Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia ani pogorszenia parametrów
roboczych wynikających z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi
prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Przednia
tarcza
Tylna
koronka
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
S
G
-
X
5
3
-
B
Gdy tarcza będzie ustawiona stroną
z oznakowaniem skierowaną na zewnątrz,
należy ustawić większą tarczę tak, aby
trzpień chroniący łańcuch przed spadaniem
znajdował się za
ramieniem korby.
Sworzeń chroniący przed
spadaniem łańcucha
Z oznaczoną powierzchnią mniejszej
tarczy do wewnątrz należy zamontować
tarczę tak, aby oznaczenie o znajdowało
się w jednej linii
z ramieniem
mechanizmu.
Ramię korby
S
G
-
X
1
0
S
3
9
-
B
B
D
Ramię korby
Oznaczenie o
Zewnętrzna strona
Wewnętrzna strona
Oznaczenie
Uwaga:
Umieścić podkładkę blokującą
prawidłowo ułożoną, tak jak
pokazano na ilustracji.
5
2
4
(A)
1
3
Szerokie
rozmieszczenie
rowków
TL-FC16
TL-FC32
Mufa osi suportu
6
W przypadku
FC-7803 użyj
podkładki.
Podkładka
blokująca
Trzpień
podkładki
Podnieść
Zgodnie z ruchem
wskazówek zegara dla osi
suportu 70 mm [M36]
SI-1F30H-03
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Symbol modelu FC-7800 FC-7803
Kombinacja zębów mechanizmu
korbowego
A-53 / 42T, B-53 / 39T,
B-52 / 39T, B50 / 39T, 54 /
42T, 55 / 42T, 56 / 44T
52 - 39 - 30T
Średnica rozstawu śrub 130 mm 130 mm / 92 mm
Długość ramienia korby
165, 167,5, 170, 172,5,
175, 177,5, 180 mm
165, 167,5, 170, 172,5,
175, 177,5, 180 mm
Gwinty pedału B.C. 9/16” x 20T.P.I. (gwint angielski)
Odpowiedni łańcuch CN-7801
Linia łańcucha 43,5 mm 45 mm
Szerokość korpusu
(rozmiar gwintu)
68 mm (1,37 X 24 T.P.I.)
70 mm (M36 X 24 T.P.I.)
OSTRZEŻENIE