Shimano FC-S500 Service Instructions

Typ
Service Instructions
T
ec
h
n
i
czna
i
nstru
k
c
j
a serw
i
sowa
S
I-1HD0A
FC-S500
Montaż mechanizmu korbowego
Montaż tarczy mechanizmu
Tarczę 45T należy zamontować tak, aby
p
owierzchnia z w
y
tłoczon
y
mi znakami
z
najdowała si
ę
na zewn
ą
trz i aby znak
by
ł dopasowan
y
do ramienia korb
y
.
Tarczę 39T należy zamontować tak, aby
p
owierzchnia z w
y
tłoczon
y
mi znakami
z
najdowała si
ę
wewn
ą
trz i aby wyst
ę
p
wewn
trz tarczy był dopasowany do
r
amienia korb
y
.
Należy post
ę
pować zgodnie z poniższ
ą
procedur
ą
.
1
,
2
Za pomocą narzędzia specjalnego TL-FC32 zamontowa
ć
miskę prawą
(
gwint lewy
)
i miskę lewą
(
gwint prawy
)
.
M
oment
d
o
k
ręcan
i
a: 35 - 50
Nm
3
Następnie nałoży
ć
prawą korbę
.
4
Zamontować cz
ę
ść A lewe
g
o ramienia do osi prawe
g
o
r
am
i
en
i
a, tam
gd
z
i
e rowe
k
j
est szerszy.
(
Podczas montażu mechanizmu korbowego z podw
ó
jną
osłoną należy włoży
ć
podkładkę dystanową).
5
Do dokr
ę
cenia nasadek użyć narz
ę
dzia TL-FC16
.
M
oment
d
o
k
ręcan
i
a: 0,7 - 1,5
N
m
6
Należy umieścić podkładkę blokującą i sprawdzić, czy
trzpień podkładki jest na właściwym miejscu, a nast
ę
pnie
dokr
ę
cić śrub
ę
lewe
g
o ramienia korby.
U
wa
g
a:
każda
ś
ruba powinna zosta
ć
dokr
ę
cona
j
e
d
na
k
owym momentem z za
k
resu 12 - 15
N
m.
Informacje og
ó
lne dotyczące bezpiecze
ń
stwa
OSTRZE
Ż
ENIE
• Uważa
ć
, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o ła
ń
cuch, ponieważ może to
spowodować w
y
wrócenie roweru
.
Sprawdzić, czy napr
ę
żenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony. Jeżeli
napr
ę
żenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch. W przeciwnym
wypadku łańcuch może si
ę
zerwać, co może prowadzić do upadku z roweru
.
• Dwie
ś
ruby mocujące ramienia lewej korby powinny by
ć
dokręcane na przemian i stopniowo;
nie należy dokręca
ć
każdej ze
ś
rub całkowicie i jednorazowo. Uży
ć
klucza dynamometrycznego,
a
by upewni
ć
się, że momenty dokręcenia mieszczą się w przedziale 12 - 15 Nm. Ponadto po
p
rzejechaniu około 100 km uży
ć
klucza dynamometrycznego, aby ponownie sprawdzi
ć
momenty
d
okręcenia.
Ważne jest również okresowe sprawdzanie momentów dokr
ę
cenia.
Jeżeli momenty dokr
ę
cenia s
ą
zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe nie były dokr
ę
cane
stopniowo i na przemian, rami
ę
lewej korby może spaść i może dojść do wywrócenia roweru
.
• Przed jazd
ą
na rowerze sprawdzić, czy nie ma p
ę
kni
ę
ć w ramionach korby. Jeżeli pojawi
ą
si
ę
jakiekolwiek pęknięcia, może doj
ść
do złamania korby i spadnięcia z roweru.
Przed zamontowaniem czę
ś
ci uważnie przeczyta
ć
niniejszą instrukcję. Lu
ź
ne, zużyte lub
uszkodzone czę
ś
ci mogą spowodowa
ć
obrażenia kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych czę
ś
ci zamiennych Shimano.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość
.
U
wag
a
Przed jazdą na rowerze sprawdzi
ć
, czy nie ma luzu w połączeniu. Pamięta
ć
r
ó
wnież
o
okresowym dokręcaniu
ś
ruby mocującej ramienia korby. (BB-FC, FC-PD
)
W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w osi suportu należy wymieni
ć
tę o
ś
.
Ponadto jeżeli wydaje si
ę
, że pedały nie działaj
ą
prawidłowo, dokonać ponowne
g
o sprawdzenia
.
Nie wolno myć osi suportu za pomoc
ą
wodnych myjek ciśnieniowych
.
• Należ
y
nasmarować oś suportu przed montażem.
W celu zapewnienia optymalne
g
o działania pami
ę
tać o stosowaniu tylko określone
g
o typu
łańcucha. Nie wolno stosować łańcucha o szerokich o
g
niwach.
• Jeżeli ła
ń
cuch w czasie użytkowania nadal spada z tarczy, wymieni
ć
tarcze i ła
ń
cuch
.
Tarczę należy okresowo my
ć
neutralnym
ś
rodkiem czyszczącym. Po umyciu wymagane jest
jej ponowne nasmarowanie. Ponadto czyszczenie ła
ń
cucha neutralnym
ś
rodkiem czyszczącym
i
smarowanie może by
ć
skutecznym sposobem zwiększenia trwało
ś
ci tarczy i ła
ń
cucha
.
Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia lub pogorszenia parametrów roboczych
wynikaj
ą
cych z normalne
g
o użytkowania.
Wszelkie pytania dotycz
ą
ce sposobu montażu, re
g
ulacji, konserwacji lub obsłu
g
i prosimy
k
ierować do profesjonalne
g
o sprzedawcy rowerów.
Uwa
g
a: dane techniczne mo
ulec zmianie bez powiadomienia w wyniku wprowadzenia ulepszeń. (Polski)
Zewnętrzna strona
Ramię korby
Osłona g
ó
rna
Występ
U
waga:
Umie
ś
ci
ć
podkładkę blokującą
p
raw
idł
owo u
ł
ożoną, ta
k
j
a
k
po
k
azano
na ilustrac
j
i.
5
2
4
(
A
)
1
3
Szerokie
ro
zmi
es
z
c
z
e
ni
e
r
owków
TL-F
C
16
TL-F
C
32
Mufa osi suportu
Mufa
6
W przypadku podw
ó
jnej
o
słon
y
należ
y
włoż
y
ć
e
lement d
y
stansow
y
.
Podkładka blokująca
Trz
p
ień
podkładki
P
od
ni
eść
Dane techniczne
O
znaczenie
Zewnętrzna strona
W
y
tłoczon
y
zna
k
Występ
Wewnętrzna strona
S
I-1HD0A-03
S
y
mbol modelu F
C
-
S
500
Typ osłony łańcucha Osłona pojedyncza Osłona
p
odwó
j
na
Kombinacja z
ę
bów mechanizmu korbowe
g
o
45T
,
39T
Średnica rozstawu śrub 1
30
mm
Dłu
g
o
ść
ramienia korby 17
0
mm
Gwint
y
pedału B.C. 9/16” x 20 T.P.I. (gwint angielski)
Odpowiedni łańcuch
C
N-H
G
53
/
C
N-H
G
50
Linia łańcucha
42
,7 mm
49
,
2
mm
Szerokość mufy
(
rozmiar gwintu
)
68 mm
(
1,37 X 24 T.P.I.
)
Osłonę ła
ń
cucha należy zamontowa
ć
tak, aby
p
owierzchnia
g
órnej osłony z uniesionymi
fra
g
mentami wokół otworów znalazła si
ę
na
z
ewn
ą
trz i aby wyst
ę
p wewn
ą
trz był dopasowany
d
o ramienia korb
y
.
  • Page 1 1

Shimano FC-S500 Service Instructions

Typ
Service Instructions