ec
n
czna
nstru
c
a serw
sowa
I-1HD0A
FC-S500
Montaż mechanizmu korbowego
Montaż tarczy mechanizmu
Tarczę 45T należy zamontować tak, aby
owierzchnia z w
tłoczon
mi znakami
najdowała si
na zewn
trz i aby znak
ł dopasowan
do ramienia korb
.
Tarczę 39T należy zamontować tak, aby
owierzchnia z w
tłoczon
mi znakami
najdowała si
wewn
trz i aby wyst
p
wewn
trz tarczy był dopasowany do
amienia korb
.
Należy post
pować zgodnie z poniższ
procedur
.
1
Za pomocą narzędzia specjalnego TL-FC32 zamontowa
miskę prawą
gwint lewy
i miskę lewą
gwint prawy
.
oment
o
ręcan
a: 35 - 50
Następnie nałoży
prawą korbę
Zamontować cz
ść A lewe
o ramienia do osi prawe
o
am
en
a, tam
z
e rowe
est szerszy.
Podczas montażu mechanizmu korbowego z podw
jną
osłoną należy włoży
podkładkę dystanową).
5
Do dokr
cenia nasadek użyć narz
dzia TL-FC16
oment
o
ręcan
a: 0,7 - 1,5
m
Należy umieścić podkładkę blokującą i sprawdzić, czy
trzpień podkładki jest na właściwym miejscu, a nast
pnie
dokr
cić śrub
lewe
o ramienia korby.
wa
a:
każda
ruba powinna zosta
dokr
cona
e
na
owym momentem z za
resu 12 - 15
m.
Informacje og
lne dotyczące bezpiecze
stwa
OSTRZE
ENIE
• Uważa
, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o ła
cuch, ponieważ może to
spowodować w
wrócenie roweru
• Sprawdzić, czy napr
żenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony. Jeżeli
napr
żenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch. W przeciwnym
wypadku łańcuch może si
zerwać, co może prowadzić do upadku z roweru
• Dwie
ruby mocujące ramienia lewej korby powinny by
dokręcane na przemian i stopniowo;
nie należy dokręca
każdej ze
rub całkowicie i jednorazowo. Uży
klucza dynamometrycznego,
by upewni
się, że momenty dokręcenia mieszczą się w przedziale 12 - 15 Nm. Ponadto po
rzejechaniu około 100 km uży
klucza dynamometrycznego, aby ponownie sprawdzi
momenty
okręcenia.
Ważne jest również okresowe sprawdzanie momentów dokr
cenia.
Jeżeli momenty dokr
cenia s
zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe nie były dokr
cane
stopniowo i na przemian, rami
lewej korby może spaść i może dojść do wywrócenia roweru
• Przed jazd
na rowerze sprawdzić, czy nie ma p
kni
ć w ramionach korby. Jeżeli pojawi
si
jakiekolwiek pęknięcia, może doj
do złamania korby i spadnięcia z roweru.
• Przed zamontowaniem czę
ci uważnie przeczyta
niniejszą instrukcję. Lu
ne, zużyte lub
uszkodzone czę
ci mogą spowodowa
obrażenia kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych czę
ci zamiennych Shimano.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość
wag
• Przed jazdą na rowerze sprawdzi
, czy nie ma luzu w połączeniu. Pamięta
r
wnież
okresowym dokręcaniu
ruby mocującej ramienia korby. (BB-FC, FC-PD
• W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w osi suportu należy wymieni
tę o
.
• Ponadto jeżeli wydaje si
, że pedały nie działaj
prawidłowo, dokonać ponowne
o sprawdzenia
• Nie wolno myć osi suportu za pomoc
wodnych myjek ciśnieniowych
• Należ
nasmarować oś suportu przed montażem.
• W celu zapewnienia optymalne
o działania pami
tać o stosowaniu tylko określone
o typu
łańcucha. Nie wolno stosować łańcucha o szerokich o
niwach.
• Jeżeli ła
cuch w czasie użytkowania nadal spada z tarczy, wymieni
tarcze i ła
cuch
• Tarczę należy okresowo my
neutralnym
rodkiem czyszczącym. Po umyciu wymagane jest
jej ponowne nasmarowanie. Ponadto czyszczenie ła
cucha neutralnym
rodkiem czyszczącym
smarowanie może by
skutecznym sposobem zwiększenia trwało
ci tarczy i ła
cucha
• Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia lub pogorszenia parametrów roboczych
wynikaj
cych z normalne
o użytkowania.
• Wszelkie pytania dotycz
ce sposobu montażu, re
ulacji, konserwacji lub obsłu
i prosimy
ierować do profesjonalne
o sprzedawcy rowerów.
Uwa
a: dane techniczne mo
ulec zmianie bez powiadomienia w wyniku wprowadzenia ulepszeń. (Polski)
Zewnętrzna strona
Ramię korby
Osłona g
rna
Występ
waga:
Umie
ci
podkładkę blokującą
raw
owo u
ożoną, ta
a
po
azano
na ilustrac
i.
A
3
Szerokie
zmi
z
z
ni
owków
TL-F
16
TL-F
32
6
W przypadku podw
jnej
słon
należ
włoż
ć
lement d
stansow
.
Podkładka blokująca
Trz
ień
podkładki
P
ni
Dane techniczne
znaczenie
Zewnętrzna strona
W
tłoczon
zna
Występ
Wewnętrzna strona
I-1HD0A-03
S
mbol modelu F
-
500
Typ osłony łańcucha Osłona pojedyncza Osłona
odwó
na
Kombinacja z
bów mechanizmu korbowe
o
45T
39T
Średnica rozstawu śrub 1
mm
Dłu
o
ramienia korby 17
mm
Gwint
pedału B.C. 9/16” x 20 T.P.I. (gwint angielski)
Odpowiedni łańcuch
N-H
53
N-H
50
Linia łańcucha
,7 mm
,
mm
Szerokość mufy
rozmiar gwintu
68 mm
1,37 X 24 T.P.I.
Osłonę ła
cucha należy zamontowa
tak, aby
owierzchnia
órnej osłony z uniesionymi
fra
mentami wokół otworów znalazła si
na
ewn
trz i aby wyst
p wewn
trz był dopasowany
o ramienia korb
.