PIXMA MX524

Canon PIXMA MX524, PIXMA MX525 Instrukcja obsługi

  • Cześć! Jestem chatbotem AI, który pomoże Ci z Canon PIXMA MX524 Instrukcja obsługi. Zapoznałem się już z dokumentem i mogę pomóc w prosty i zrozumiały sposób.
MX520 series
Podręcznik online
Rozwiązywanie problemów
polski (Polish)
Rozwiązywanie problemów
Nie można włączyć urządzenia
Drukowanie nie rozpoczyna się
Papier nie jest poprawnie podawany/pojawia się błąd „Brak papieru”
Wyniki drukowania są niezadowalające
Atrament nie jest dozowany
Zacięcia papieru
W przypadku błędu:
Problemy z wysyłaniem faksów
Problemy z odbieraniem faksów
Wyszukiwanie wszystkich funkcji
Problemy z komunikacją sieciową
Problemy z drukowaniem
Problemy z jakością wydruku
Problemy ze skanowaniem
Problemy z faksowaniem
Problemy z urządzeniem
Problemy z instalacją/pobieraniem
Informacje na temat wyświetlanych błędów/komunikatów
Jeśli nie można rozwiązać problemu
Problemy z komunikacją sieciową
Problemy z urządzeniem podczas korzystania z sieci
Nie można wykryć urządzenia w sieci
Inne problemy z siecią
Problemy z drukowaniem
Drukowanie nie rozpoczyna się
Zacięcia papieru
Papier nie jest poprawnie podawany/pojawia się błąd „Brak papieru”
Nie można prawidłowo drukować z użyciem automatycznego druku dwustronnego
Kopiowanie/drukowanie zatrzymuje się przed zakończeniem
Nie można poprawnie drukować z urządzenia bezprzewodowego
Problemy z jakością wydruku
Wyniki drukowania są niezadowalające
Atrament nie jest dozowany
Problemy ze skanowaniem
Problemy ze skanowaniem
Wyniki skanowania są niezadowalające
Problemy z oprogramowaniem
Problemy z faksowaniem
Problemy z wysyłaniem faksów
Problemy z odbieraniem faksów
Nie można wysłać wyraźnego faksu
Problemy z telefonem
Problemy z urządzeniem
Nie można włączyć urządzenia
Nie można nawiązać prawidłowego połączenia z komputerem przy użyciu kabla USB
Nie można się połączyć z urządzeniem przy użyciu połączenia USB
Wyświetlacz LCD nie jest widoczny
Na wyświetlaczu LCD wyświetlany jest niepożądany język
Monitor stanu drukarki nie jest wyświetlany
Problemy z połączeniem Bluetooth
Problemy z instalacją/pobieraniem
Nie można zainstalować sterowników MP Drivers
Nie można uruchomić programu Easy-WebPrint EX lub menu programu Easy-WebPrint EX nie jest
wyświetlane
Sposoby aktualizowania sterowników MP Drivers w środowisku sieciowym
Odinstalowywanie programu IJ Network Tool
Informacje na temat wyświetlanych błędów/komunikatów
W przypadku błędu:
Na ekranie LCD wyświetlany jest komunikat dotyczący faksowania
Wyświetla się komunikat
Urządzenie zgodne ze standardem PictBridge zgłasza błąd
Nie można włączyć urządzenia
Kwestia 1: Naciśnij przycisk WŁ. (ON).
Kwestia 2: Upewnij się, że kabel zasilania został poprawnie podłączony
do złącza kabla zasilania urządzenia, po czym włącz urządzenie
ponownie.
Kwestia 3: Odłącz urządzenie od źródła zasilania, a następnie podłącz
urządzenie ponownie i włącz urządzenie po upływie co najmniej 3
minut.
Jeśli problem nie zostanie rozwiązany, skontaktuj się z centrum serwisowym.
Drukowanie nie rozpoczyna się
Kwestia 1: Upewnij się, że kabel zasilania został prawidłowo
podłączony i włącz urządzenie.
Jeśli na panelu operacyjnym miga jakakolwiek kontrolka, urządzenie przeprowadza inicjalizację.
Poczekaj, aż kontrolka przestanie migać i zacznie świecić ciągłym światłem.
Uwaga
W przypadku drukowania dużej ilości danych (np. fotografii lub grafiki) przygotowanie do
rozpoczęcia drukowania może trwać dłużej. Jeśli na panelu operacyjnym miga jakakolwiek
kontrolka, komputer przetwarza dane i przesyła je do urządzenia. Poczekaj do rozpoczęcia
drukowania.
Kwestia 2: Upewnij się, że urządzenie zostało prawidłowo podłączone
do komputera.
W przypadku podłączenia urządzenia do komputera przy użyciu kabla USB upewnij się, że kabel USB
został poprawnie podłączony do komputera i urządzenia, a następnie sprawdź następujące elementy:
Jeśli korzystasz z przekaźnika, takiego jak koncentrator USB, odłącz go, podłącz urządzenie
bezpośrednio do komputera i ponownie rozpocznij drukowanie. Jeśli drukowanie rozpocznie się
prawidłowo, oznacza to problem z urządzeniem pośrednim. Aby uzyskać dalsze informacje,
skontaktuj się ze sprzedawcą urządzenia pośredniego.
Problemem może być również kabel USB. Wymień kabel USB i ponów próbę drukowania.
Podczas korzystania z urządzenia za pośrednictwem sieci LAN upewnij się, że urządzenie jest
podłączone do sieci za pomocą kabla LAN i prawidłowo skonfigurowane.
Kwestia 3: Upewnij się, że przednia taca jest otwarta.
Kwestia 4: Jeśli drukujesz za pomocą komputera i występują na nim
zbędne zadania drukowania, usuń je.
Usuwanie niepotrzebnego zadania drukowania
Kwestia 5: Upewnij się, że w oknie dialogowym Drukuj wybrano
prawidłową nazwę urządzenia.
Urządzenie nie będzie drukować prawidłowo, jeśli używasz sterownika przeznaczonego do innej
drukarki.
Upewnij się, że w oknie dialogowym Drukuj wybrano prawidłową nazwę urządzenia.
Uwaga
Aby skonfigurować urządzenie jako domyślne, wybierz polecenie Ustaw jako drukarkę
domyślną (Set as Default Printer).
Kwestia 6: Skonfiguruj prawidłowo port drukarki.
Upewnij się, że port drukarki został prawidłowo skonfigurowany.
1.
Zaloguj się jako użytkownik z uprawnieniami administratora.
2.
Wybierz elementy z menu Start w sposób przedstawiony poniżej.
W systemie Windows 7 wybierz w menu Start pozycję Urządzenia i drukarki (Devices
and Printers).
W systemie Windows Vista w menu Start wybierz kolejno pozycje: Panel sterowania
(Control Panel) > Sprzęt i dźwięk (Hardware and Sound) > Drukarki (Printers).
W systemie Windows XP w menu Start wybierz kolejno pozycje: Panel sterowania
(Control Panel) > Drukarki i inny sprzęt (Printers and Other Hardware) > Drukarki i
faksy (Printers and Faxes).
3. Otwórz właściwości sterownika drukarki dla urządzenia.
W systemie Windows 7 kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę „Canon XXX Printer” (gdzie
„XXX” to nazwa używanego urządzenia), a następnie wybierz polecenie Właściwości
drukarki (Printer properties).
W systemie Windows Vista lub Windows XP kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę
„Canon XXX Printer” (gdzie „XXX” to nazwa używanego urządzenia), a następnie wybierz
polecenie Właściwości (Properties).
4.
Kliknij kartę Porty (Ports) i sprawdź ustawienia portu.
Upewnij się, że w polu Drukuj do następujących portów (Print to the following port(s)) został
wybrany port o nazwie „USBnnn” (gdzie „n” to numer), dla którego w kolumnie Drukarka (Printer)
jest wyświetlane ustawienie „Canon XXX Printer”.
Uwaga
Przy korzystaniu z urządzenia za pośrednictwem sieci LAN nazwa portu urządzenia jest
wyświetlana jako „CNBJNP_xxxxxxxxxx”. „xxxxxxxxx” to ciąg znaków wygenerowany na
podstawie adresu MAC lub określony przez użytkownika przy konfigurowaniu urządzenia.
Jeśli ustawienie jest nieprawidłowe:
Ponownie zainstaluj sterowniki MP Drivers.
Urządzenie jest podłączone do komputera za pomocą kabla USB i wybrany jest port o
nazwie „USBnnn”, jednak drukowanie się nie rozpoczyna:
Kliknij przycisk Start i wybierz kolejno opcje Wszystkie programy (All programs), Canon
Utilities, Canon My Printer, Canon My Printer, a następnie wybierz pozycję Diagnozuj i
napraw drukarkę (Diagnose and Repair Printer). Ustaw prawidłowy port drukarki,
wykonując instrukcje wyświetlane na ekranie, a następnie wybierz nazwę urządzenia.
Jeśli problem pozostał nierozwiązany, ponownie zainstaluj sterowniki MP Drivers.
Gdy urządzenie jest użytkowane za pośrednictwem sieci LAN, drukowanie nie rozpoczyna
się nawet po wybraniu portu „CNBJNP_xxxxxxxxxx”.
Uruchom program IJ Network Tool i wybierz pozycję „CNBJNP_xxxxxxxxxx” zgodnie z
krokiem 4, a następnie skojarz ten port z drukarką, korzystając z opcji Kojarzenie portu
(Associate Port) w menu Ustawienia (Settings).
Jeśli problem pozostał nierozwiązany, ponownie zainstaluj sterowniki MP Drivers.
Kwestia 7: Czy zamierzasz wydrukować bardzo dużo danych?
Na karcie Ustawienia strony (Page Setup) sterownika drukarki kliknij pozycję Opcje wydruku (Print
Options). Następnie w wyświetlonym oknie dialogowym wybierz dla opcji Zapobieganie utracie
drukowanych danych (Prevention of Print Data Loss) ustawienie Wł. (On).
* Jeśli dla opcji Zapobieganie utracie drukowanych danych (Prevention of Print Data Loss)
wybrano ustawienie Wł. (On), jakość wydruku może się pogorszyć.
Kwestia 8: Jeśli drukujesz przy użyciu komputera, uruchom go
ponownie.
Papier nie jest poprawnie podawany/pojawia się błąd „Brak
papieru”
Kwestia 1: Upewnij się, że papier jest załadowany.
Ładowanie papieru
Kwestia 2: Przed włożeniem papieru sprawdź następujące elementy.
Przed włożeniem dwóch lub większej liczby arkuszy do drukarki należy je rozwachlować.
Przed włożeniem dwóch lub większej liczby arkuszy do drukarki należy wyrównać krawędzie
arkuszy.
Przy wkładaniu więcej niż jednego arkusza papieru upewnij się, że nie zostanie przekroczona
maksymalna ilość papieru.
W przypadku niektórych typów papieru lub warunków pracy (bardzo wysoka lub bardzo niska
temperatura i wilgotność) podawanie papieru w maksymalnej ilości może okazać się niemożliwe.
W takim przypadkach zmniejsz ilość wkładanych jednocześnie arkuszy do połowy maksymalnej
ilości papieru.
Zawsze wkładaj papier pionowo, niezależnie od orientacji druku.
Podczas ładowania papieru umieść go stroną do zadrukowania skierowaną DO DOŁU i przesuń
prowadnice papieru, aby wyrównać je z obiema stronami papieru.
Ładowanie papieru
Przy ładowaniu papieru wsuwaj stos arkuszy, aż jego przednia krawędź dotknie tylnej strony
przedniej tacy.
Kwestia 3: Sprawdź, czy papier, na którym drukujesz, nie jest zbyt
gruby lub zawinięty.
Niezgodne typy nośników
Kwestia 4: Przed włożeniem pocztówek Hagaki lub kopert sprawdź
następujące elementy:
Jeśli pocztówka Hagaki jest pofałdowana, może zostać podana nieprawidłowo, nawet jeśli
wysokość stosu pocztówek nie przekracza maksymalnej ilości papieru.
Załaduj pocztówki Hagaki z kolumną na kod pocztowy skierowaną w stronę dalszego krańca
przedniej tacy.
Przed drukiem na kopertach zapoznaj się z częścią Ładowanie papieru. Pamiętaj, że koperty
wymagają przygotowania przed wydrukiem.
Po przygotowaniu kopert włóż je pionowo. Jeśli koperty zostaną umieszczone w orientacji
poziomej, nie będą podawane prawidłowo.
Kwestia 5: Sprawdź, czy ustawienia typu nośnika i rozmiaru papieru
odpowiadają załadowanemu papierowi.
Kwestia 6: Jeśli urządzenie pobiera po kilka arkuszy papieru zwykłego,
włącz funkcję zapobiegania pobieraniu dwóch arkuszy papieru
zwykłego.
Jeśli urządzenie pobiera po kilka arkuszy papieru zwykłego, włącz funkcję zapobiegania pobieraniu
dwóch arkuszy papieru zwykłego za pomocą panelu operacyjnego lub komputera.
Po zakończeniu drukowania wyłącz zapobieganie pobieraniu dwóch arkuszy papieru zwykłego,
ponieważ w przeciwnym wypadku funkcja ta pozostanie włączona także następnym razem.
Ustawianie za pomocą panelu operacyjnego
Naciśnij przycisk MENU, wybierz kolejno opcje Ustawienia (Setup), Ustawienia urządzenia
(Device settings) i Ustawienia drukowania (Print settings), a następnie wybierz dla opcji
Zapob. pobieraniu dwóch arkuszy (Prevent paper double-feed) ustawienie WŁĄCZONY (ON).
Zmiana ustawień urządzenia na wyświetlaczu LCD
Ustawianie za pomocą komputera
Otwórz okno dialogowe ustawień sterownika drukarki i w obszarze Ustawienia niestandardowe
(Custom Settings) na karcie Obsługa (Maintenance) zaznacz pole wyboru Zapobieganie
pobieraniu dwóch arkuszy (Prevent paper double-feed), a następnie kliknij przycisk OK.
Informacje na temat otwierania okna ustawień sterownika drukarki można znaleźć w części Jak
otworzyć okno ustawień sterownika drukarki.
Uwaga
Jeśli jest włączone zapobieganie pobieraniu dwóch arkuszy papieru zwykłego, szybkość
drukowania może się zmniejszyć.
Kwestia 7: Wyczyść rolkę podawania papieru.
Czyszczenie rolki podawania papieru
Uwaga
Czyszczenie powoduje zużywanie rolki podawania papieru, więc procedura ta powinna być
wykonywana tylko wtedy, gdy jest to konieczne.
Wyniki drukowania są niezadowalające
Jeśli wydruki są niezadowalające z powodu białych smug, nieregularnie drukowanych linii lub
nierównomiernie odwzorowanych kolorów, upewnij się, czy wprowadzono prawidłowe ustawienia papieru i
jakości wydruku.
Kwestia 1: Czy ustawienia rozmiaru i typu nośnika są zgodne z
rozmiarem i typem załadowanego papieru?
Jeśli te ustawienia są nieprawidłowe, nie będzie można uzyskać właściwego wyniku drukowania.
Błędnie wprowadzone ustawienia papieru przy wydrukach fotografii lub ilustracji mogą spowodować
obniżenie jakości drukowanych kolorów.
W przypadku drukowania z nieprawidłowym ustawieniem typu papieru zadrukowana powierzchnia
może zostać porysowana.
W przypadku drukowania wydruków bez obramowania może wystąpić nierównomierne rozłożenie
kolorów w zależności od relacji: ustawienie typu papieru a załadowany papier.
Metoda zatwierdzania ustawień papieru i jakości wydruku różni się zależnie od czynności
wykonywanych przy użyciu urządzenia.
Aby wykonać kopiowanie za pomocą
urządzenia
Potwierdź za pomocą panelu operacyjnego urządzenia.
Ustawianie opcji
Aby wykonać kopiowanie fotografii za
pomocą urządzenia
Potwierdź za pomocą panelu operacyjnego urządzenia.
Kopiowanie zdjęć
Aby wydrukować przy użyciu urządzenia
dokumenty zapisane w napędzie flash
USB
Potwierdź za pomocą panelu operacyjnego urządzenia.
Ustawianie opcji
Drukowanie fotografii z albumu zdjęć
online bezpośrednio za pomocą
urządzenia
Potwierdź za pomocą panelu operacyjnego urządzenia.
Drukowanie zdjęć z albumu fotografii online
Aby wydrukować dokumenty z
urządzenia zgodnego ze standardem
PictBridge
Potwierdź za pomocą urządzenia zgodnego ze
standardem PictBridge.
Informacje o Ustawienia drukow. Pictbridge
Potwierdź za pomocą panelu operacyjnego urządzenia.
Ustawienia drukow. Pictbridge
W celu drukowania z telefonu
komórkowego
Potwierdź za pomocą panelu operacyjnego urządzenia.
Ustawienia druku przez tel. kom.
Aby wydrukować dokumenty przy użyciu
komputera
Potwierdź przy użyciu sterownika drukarki.
Drukowanie przy użyciu opcji Łatwa konfiguracja
Kwestia 2: Sprawdź, czy w sterowniku drukarki wybrano odpowiednią
jakość drukowania, zgodnie z tabelą przedstawioną w Kwestii 1.
Wybierz jakość wydruku odpowiadającą papierowi i drukowanemu obrazowi. W przypadku
zamazanych obszarów lub nierównomiernych kolorów należy zwiększyć ustawienie jakości wydruku i
ponownie podjąć próbę drukowania.
Uwaga
W przypadku drukowania z urządzenia zgodnego ze standardem PictBridge jakość wydruku
należy ustawić za pomocą panelu operacyjnego urządzenia.
Tego ustawienia nie można zmieniać przy użyciu urządzenia zgodnego ze standardem
PictBridge.
Ustawienia jakości wydruku nie można zmieniać w przypadku drukowania z telefonu
komórkowego.
Kwestia 3: Jeśli problem występuje nadal, może mieć inne przyczyny.
Zapoznaj się również z następującymi rozdziałami:
Nie można wydrukować zadania do końca
Część strony nie jest drukowana
Brak wydruków/Wydruki są rozmazane/Kolory są źle odwzorowane/Białe smugi
Kolory są nieczytelne
Linie zostały nierówno wydrukowane
Linie nie są drukowane lub są drukowane częściowo
Obrazy nie są drukowane lub są drukowane częściowo
Zadrukowany papier odkształca się lub atrament się rozlewa
Papier jest zaplamiony/Zadrukowana powierzchnia jest porysowana
Z drugiej strony papieru widać smugi
Po bokach wydruku drukowane są pionowe linie
Kolory są nakładane nierównomiernie lub występują smugi
Atrament nie jest dozowany
Kwestia 1: Jeśli w kasecie FINE zabraknie atramentu, wymień ją na
nową.
Kwestia 2: Czy kaseta FINE została zainstalowana prawidłowo?
Jeśli kaseta FINE nie została odpowiednio zainstalowana, atrament może być podawany
nieprawidłowo.
Otwórz pokrywę wyprowadzania papieru, a następnie otwórz pokrywę głowicy.
Dociśnij dźwignię blokady kasety z atramentem, aby upewnić się, że kaseta FINE jest zainstalowana
prawidłowo.
Po upewnieniu się, że kaseta FINE jest zainstalowana prawidłowo, zamknij pokrywę wyprowadzania
papieru.
Jeśli problem nie został rozwiązany, wyjmij kasety FINE, a następnie zainstaluj je ponownie.
Informacje na temat instalowania kaset FINE można znaleźć w części Wymiana kasety FINE.
Kwestia 3: Czy dysze głowicy drukującej nie są zablokowane?
Aby sprawdzić, czy atrament jest prawidłowo dozowany z dysz głowic drukujących, wydrukuj deseń
dysz głowicy drukującej.
Informacje na temat drukowania deseniu testu dysz oraz zwykłego i dokładnego czyszczenia głowicy
drukującej można znaleźć w części Gdy wydruk staje się blady lub kolory są niewłaściwe.
Jeśli test wzoru dysz nie jest drukowany poprawnie:
Po wyczyszczeniu głowicy drukującej, wydrukuj wzór dysz głowicy drukującej i sprawdź
wydrukowany deseń.
Jeśli problem nie ustąpił po dwukrotnym wyczyszczeniu głowic drukujących:
Wykonaj dokładne czyszczenie głowicy drukującej.
Jeśli problem nadal występuje po dwukrotnym dokładnym wyczyszczeniu głowic drukujących,
wyłącz urządzenie i przeprowadź kolejne dokładne czyszczenie głowicy drukującej po 24
godzinach. Po wyłączeniu urządzenia nie należy odłączać go od źródła zasilania.
Jeśli problem nie ustąpił po dwukrotnym dokładnym wyczyszczeniu głowic drukujących:
Być może skończył się atrament. Wymień kasetę FINE.
Zacięcia papieru
Po zacięciu papieru pojawi się automatycznie komunikat o sposobie rozwiązania problemu. Należy
wykonać odpowiednie czynności opisane w komunikacie.
Gdy na ekranie komputera wyświetlane są kod pomocniczy i
komunikat:
Gdy na wyświetlaczu LCD pojawią się kod pomocniczy i komunikat:
Szczegółowe informacje na temat usuwania zakleszczonego papieru można znaleźć w części Lista kodów
pomocniczych (w przypadku zacięcia papieru).
Uwaga
Czynności, które umożliwiają usunięcie błędów sygnalizowanych na komputerze lub na wyświetlaczu
LCD przy użyciu kodów pomocniczych, możesz wyszukiwać według kodu pomocniczego.
Kliknij tutaj, aby rozpocząć wyszukiwanie
W przypadku błędu:
W przypadku wystąpienia błędu wydruku, takiego jak brak lub zacięcie papieru w urządzeniu,
automatycznie wyświetlany jest komunikat umożliwiający usunięcie błędu. Należy wykonać odpowiednie
czynności opisane w komunikacie.
Jeśli wystąpi jakiś błąd, na ekranie komputera lub na wyświetlaczu LCD podawany jest odpowiedni kod
pomocniczy (numer błędu).
Gdy na ekranie komputera wyświetlane są kod pomocniczy i
komunikat:
Gdy na wyświetlaczu LCD pojawią się kod pomocniczy i komunikat:
Szczegółowe informacje na temat usuwania błędów sygnalizowanych kodami pomocniczymi można
znaleźć w części Lista kodów pomocniczych.
Uwaga
Czynności, które umożliwiają usunięcie błędów sygnalizowanych na komputerze lub na wyświetlaczu
LCD przy użyciu kodów pomocniczych, możesz wyszukiwać według kodu pomocniczego.
Kliknij tutaj, aby rozpocząć wyszukiwanie
Szczegółowe informacje na temat usuwania błędów, które nie są sygnalizowane kodami pomocniczymi,
można znaleźć w części Wyświetla się komunikat.
/