PIXMA MX725

Canon PIXMA MX725 Instrukcja obsługi

  • Cześć! Jestem chatbotem AI, który pomoże Ci z Canon PIXMA MX725 Instrukcja obsługi. Zapoznałem się już z dokumentem i mogę pomóc w prosty i zrozumiały sposób.
MX720 series
Podręcznik online
Rozwiązywanie problemów
polski (Polish)
Rozwiązywanie problemów
Nie można włączyć urządzenia
Drukowanie nie rozpoczyna się
Papier nie jest poprawnie podawany/pojawia się błąd „Brak papieru”
Wyniki drukowania są niezadowalające
Atrament nie jest dozowany
Zacięcia papieru
W przypadku błędu:
Problemy z wysyłaniem faksów
Problemy z odbieraniem faksów
Wyszukiwanie wszystkich funkcji
Problemy z komunikacją sieciową
Problemy z drukowaniem
Problemy z jakością wydruku
Problemy ze skanowaniem
Problemy z faksowaniem
Problemy z urządzeniem
Problemy z instalacją/pobieraniem
Informacje na temat wyświetlanych błędów/komunikatów
Jeśli nie można rozwiązać problemu
2
Problemy z komunikacją sieciową
Problemy z urządzeniem podczas korzystania z sieci
Nie można wykryć urządzenia w sieci
Inne problemy z siecią
3
Problemy z drukowaniem
Drukowanie nie rozpoczyna się
Zacięcia papieru
Papier nie jest poprawnie podawany/pojawia się błąd „Brak papieru”
Nie można prawidłowo drukować z użyciem automatycznego druku dwustronnego
Kopiowanie/drukowanie zatrzymuje się przed zakończeniem
Nie można poprawnie drukować z urządzenia bezprzewodowego
4
Problemy z jakością wydruku
Wyniki drukowania są niezadowalające
Atrament nie jest dozowany
5
Problemy ze skanowaniem
Problemy ze skanowaniem
Wyniki skanowania są niezadowalające
Problemy z oprogramowaniem
6
Problemy z faksowaniem
Problemy z wysyłaniem faksów
Problemy z odbieraniem faksów
Nie można wysłać wyraźnego faksu
Problemy z telefonem
7
Problemy z urządzeniem
Nie można włączyć urządzenia
Nie można nawiązać prawidłowego połączenia z komputerem przy użyciu kabla USB
Nie można się połączyć z urządzeniem przy użyciu połączenia USB
Wyświetlacz LCD nie jest widoczny
Na wyświetlaczu LCD wyświetlany jest niepożądany język
Uchwyt głowicy drukującej nie przesuwa się na pozycję pozwalającą na wymianę kasety
Monitor stanu drukarki nie jest wyświetlany
Jeśli przedłużenie tacy wyjściowej odpadnie
Problemy z połączeniem Bluetooth
8
Problemy z instalacją/pobieraniem
Nie można zainstalować sterowników MP Drivers
Nie można uruchomić programu Easy-WebPrint EX lub menu programu Easy-WebPrint EX nie jest
wyświetlane
Sposoby aktualizowania sterowników MP Drivers w środowisku sieciowym
Odinstalowywanie programu IJ Network Tool
9
Informacje na temat wyświetlanych błędów/komunikatów
W przypadku błędu:
Na ekranie LCD wyświetlany jest komunikat dotyczący faksowania
Wyświetla się komunikat
Urządzenie zgodne ze standardem PictBridge zgłasza błąd
10
Nie można włączyć urządzenia
Kwestia 1: Naciśnij przycisk WŁ. (ON).
Kwestia 2: Upewnij się, że kabel zasilania został poprawnie podłączony
do złącza kabla zasilania urządzenia, po czym włącz urządzenie
ponownie.
Kwestia 3: Odłącz urządzenie od źródła zasilania, a następnie podłącz
urządzenie ponownie i włącz urządzenie po upływie co najmniej 3
minut.
Jeśli problem nie zostanie rozwiązany, skontaktuj się z centrum serwisowym.
11
Drukowanie nie rozpoczyna się
Kwestia 1: Upewnij się, że kabel zasilania został prawidłowo
podłączony i włącz urządzenie.
Jeśli na panelu operacyjnym miga jakakolwiek kontrolka, urządzenie przeprowadza inicjalizację.
Poczekaj, aż kontrolka przestanie migać i zacznie świecić ciągłym światłem.
Uwaga
W przypadku drukowania dużej ilości danych (np. fotografii lub grafiki) przygotowanie do
rozpoczęcia drukowania może trwać dłużej. Jeśli na panelu operacyjnym miga jakakolwiek
kontrolka, komputer przetwarza dane i przesyła je do urządzenia. Poczekaj do rozpoczęcia
drukowania.
Kwestia 2: Upewnij się, że urządzenie zostało prawidłowo podłączone
do komputera.
W przypadku podłączenia urządzenia do komputera przy użyciu kabla USB upewnij się, że kabel USB
został poprawnie podłączony do komputera i urządzenia, a następnie sprawdź następujące elementy:
Jeśli korzystasz z przekaźnika, takiego jak koncentrator USB, odłącz go, podłącz urządzenie
bezpośrednio do komputera i ponownie rozpocznij drukowanie. Jeśli drukowanie rozpocznie się
prawidłowo, oznacza to problem z urządzeniem pośrednim. Aby uzyskać dalsze informacje,
skontaktuj się ze sprzedawcą urządzenia pośredniego.
Problemem może być również kabel USB. Wymień kabel USB i ponów próbę drukowania.
Podczas korzystania z urządzenia za pośrednictwem sieci LAN upewnij się, że urządzenie jest
podłączone do sieci za pomocą kabla LAN i prawidłowo skonfigurowane.
Kwestia 3: Jeśli drukujesz za pomocą komputera i występują na nim
zbędne zadania drukowania, usuń je.
Usuwanie niepotrzebnego zadania drukowania
Kwestia 4: Upewnij się, że w oknie dialogowym Drukowanie wybrano
prawidłową nazwę urządzenia.
Urządzenie nie będzie drukować prawidłowo, jeśli używasz sterownika przeznaczonego do innej
drukarki.
Upewnij się, że w oknie dialogowym Drukuj wybrano prawidłową nazwę urządzenia.
Uwaga
Aby skonfigurować urządzenie jako domyślne, wybierz polecenie Ustaw jako drukarkę
domyślną (Set as Default Printer).
Kwestia 5: Skonfiguruj prawidłowo port drukarki.
Upewnij się, że port drukarki został prawidłowo skonfigurowany.
1.
Zaloguj się jako użytkownik z uprawnieniami administratora.
2.
Wybierz elementy z menu Start w sposób przedstawiony poniżej.
W systemie Windows 7 wybierz w menu Start pozycję Urządzenia i drukarki (Devices
and Printers).
W systemie Windows Vista w menu Start wybierz kolejno pozycje: Panel sterowania
(Control Panel) > Sprzęt i dźwięk (Hardware and Sound) > Drukarki (Printers).
W systemie Windows XP w menu Start wybierz kolejno pozycje Panel sterowania
(Control Panel) > Drukarki i inny sprzęt (Printers and Other Hardware) > Drukarki i
faksy (Printers and Faxes).
3.
Otwórz właściwości sterownika drukarki dla urządzenia.
12
W systemie Windows 7 kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę „Canon XXX Printer” (gdzie
„XXX” to nazwa używanego urządzenia), a następnie wybierz polecenie Właściwości
drukarki (Printer properties).
W systemie Windows Vista lub Windows XP kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę
„Canon XXX Printer” (gdzie „XXX” to nazwa używanego urządzenia), a następnie wybierz
polecenie Właściwości (Properties).
4. Kliknij kartę Porty (Ports) i sprawdź ustawienia portu.
Upewnij się, że w polu Drukuj do następujących portów (Print to the following port(s)) został
wybrany port o nazwie „USBnnn” (gdzie „n” to numer), dla którego w kolumnie Drukarka (Printer)
jest wyświetlane ustawienie „Canon XXX Printer”.
Uwaga
Przy korzystaniu z urządzenia za pośrednictwem sieci LAN nazwa portu urządzenia jest
wyświetlana jako „CNBJNP_xxxxxxxxxx”. „xxxxxxxxx” to ciąg znaków wygenerowany na
podstawie adresu MAC lub określony przez użytkownika przy konfigurowaniu urządzenia.
Jeśli ustawienie jest nieprawidłowe:
Ponownie zainstaluj sterowniki MP Drivers.
Urządzenie jest podłączone do komputera za pomocą kabla USB i wybrany jest port o
nazwie „USBnnn”, jednak drukowanie się nie rozpoczyna:
Kliknij przycisk Start i wybierz kolejno opcje Wszystkie programy (All programs), Canon
Utilities, Canon My Printer, Canon My Printer, a następnie wybierz pozycję Diagnozuj i
napraw drukarkę (Diagnose and Repair Printer). Ustaw prawidłowy port drukarki,
wykonując instrukcje wyświetlane na ekranie, a następnie wybierz nazwę urządzenia.
Jeśli problem pozostał nierozwiązany, ponownie zainstaluj sterowniki MP Drivers.
Gdy urządzenie jest użytkowane za pośrednictwem sieci LAN, drukowanie nie rozpoczyna
się nawet po wybraniu portu „CNBJNP_xxxxxxxxxx”.
Uruchom program IJ Network Tool i wybierz pozycję „CNBJNP_xxxxxxxxxx” zgodnie z
krokiem 4, a następnie skojarz ten port z drukarką, korzystając z opcji Kojarzenie portu
(Associate Port) w menu Ustawienia (Settings).
Jeśli problem pozostał nierozwiązany, ponownie zainstaluj sterowniki MP Drivers.
Kwestia 6: Czy zamierzasz wydrukować bardzo dużo danych?
Na karcie Ustawienia strony (Page Setup) sterownika drukarki kliknij pozycję Opcje wydruku (Print
Options). Następnie w wyświetlonym oknie dialogowym wybierz dla opcji Zapobieganie utracie
drukowanych danych (Prevention of Print Data Loss) ustawienie Wł. (On).
* Jeśli dla opcji Zapobieganie utracie drukowanych danych (Prevention of Print Data Loss)
wybrano ustawienie Wł. (On), jakość wydruku może się pogorszyć.
Kwestia 7: Jeśli drukujesz przy użyciu komputera, uruchom go
ponownie.
13
Papier nie jest poprawnie podawany/pojawia się błąd „Brak
papieru”
Kwestia 1: Upewnij się, że papier jest załadowany.
Ładowanie papieru
Kwestia 2: Przed włożeniem papieru sprawdź następujące elementy.
Przed włożeniem dwóch lub większej liczby arkuszy do drukarki należy je rozwachlować.
Przed włożeniem dwóch lub większej liczby arkuszy do drukarki należy wyrównać krawędzie
arkuszy.
Przy wkładaniu więcej niż jednego arkusza papieru upewnij się, że nie zostanie przekroczona
maksymalna ilość papieru.
W przypadku niektórych typów papieru lub warunków pracy (bardzo wysoka lub bardzo niska
temperatura i wilgotność) podawanie papieru w maksymalnej ilości może okazać się niemożliwe.
W takim przypadkach zmniejsz ilość wkładanych jednocześnie arkuszy do połowy maksymalnej
ilości papieru.
Zawsze wkładaj papier pionowo, niezależnie od orientacji druku.
Ważne
W przypadku ładowania papieru do kasety przesuń przednią prowadnicę papieru, aby
wyrównać ją z odpowiednim znacznikiem rozmiaru strony. Załaduj papier stroną do
zadrukowania W DÓŁ, załaduj stos papieru na środek kasety, a następnie przesuń
prowadnice papieru, aby wyrównać je z obydwoma krawędziami stosu arkuszy.
Ładowanie papieru
Kwestia 3: Sprawdź, czy papier, na którym drukujesz, nie jest zbyt
gruby lub zawinięty.
Niezgodne typy nośników
Kwestia 4: Przed włożeniem pocztówek Hagaki lub kopert sprawdź
następujące elementy:
Jeśli pocztówka Hagaki jest pofałdowana, może zostać podana nieprawidłowo, nawet jeśli
wysokość stosu pocztówek nie przekracza maksymalnej ilości papieru.
Załaduj pocztówki Hagaki z kolumną na kod pocztowy skierowaną w stronę dalszego końca
kasety (górnej).
Przed drukiem na kopertach zapoznaj się z częścią Ładowanie papieru. Pamiętaj, że koperty
wymagają przygotowania przed wydrukiem.
Po przygotowaniu kopert włóż je pionowo. Jeśli koperty zostaną umieszczone w orientacji
poziomej, nie będą podawane prawidłowo.
Kwestia 5: Sprawdź, czy ustawienia typu nośnika i rozmiaru papieru
odpowiadają załadowanemu papierowi.
Kwestia 6: Wyczyść rolkę podawania papieru.
Czyszczenie rolki podawania papieru
Uwaga
Czyszczenie powoduje zużywanie rolki podawania papieru, więc procedura ta powinna być
wykonywana tylko wtedy, gdy jest to konieczne.
14
Kwestia 7: Jeśli z kasety podawane są równocześnie co najmniej dwa
arkusze, należy wyczyścić wnętrze kasety.
Informacje na temat czyszczenia wnętrza kasety można znaleźć w części Czyszczenie podstawki
kasety.
Kwestia 8: Czy pokrywa zespołu przenoszenia papieru i pokrywa tylna
są poprawnie zamocowane?
Informacje na temat pozycji pokrywy tylne można znaleźć w części Widok z tyłu.
15
Wyniki drukowania są niezadowalające
Jeśli wydruki są niezadowalające z powodu białych smug, nieregularnie drukowanych linii lub
nierównomiernie odwzorowanych kolorów, upewnij się, czy wprowadzono prawidłowe ustawienia papieru i
jakości wydruku.
Kwestia 1: Czy ustawienia rozmiaru i typu nośnika są zgodne z
rozmiarem i typem załadowanego papieru?
Jeśli te ustawienia są nieprawidłowe, nie będzie można uzyskać właściwego wyniku drukowania.
Błędnie wprowadzone ustawienia papieru przy wydrukach fotografii lub ilustracji mogą spowodować
obniżenie jakości drukowanych kolorów.
W przypadku drukowania z nieprawidłowym ustawieniem typu papieru zadrukowana powierzchnia
może zostać porysowana.
W przypadku drukowania wydruków bez obramowania może wystąpić nierównomierne rozłożenie
kolorów w zależności od relacji: ustawienie typu papieru a załadowany papier.
Metoda zatwierdzania ustawień papieru i jakości wydruku różni się zależnie od czynności
wykonywanych przy użyciu urządzenia.
Aby wykonać kopiowanie za pomocą
urządzenia
Potwierdź za pomocą panelu operacyjnego urządzenia.
Ustawianie opcji
Aby wykonać kopiowanie fotografii za
pomocą urządzenia
Potwierdź za pomocą panelu operacyjnego urządzenia.
Kopiowanie zdjęć
Aby wydrukować przy użyciu urządzenia
dokumenty zapisane w napędzie flash
USB
Potwierdź za pomocą panelu operacyjnego urządzenia.
Ustawianie opcji
Drukowanie fotografii z albumu zdjęć
online bezpośrednio za pomocą
urządzenia
Potwierdź za pomocą panelu operacyjnego urządzenia.
Drukowanie zdjęć z albumu fotografii online
Aby wydrukować dokumenty z
urządzenia zgodnego ze standardem
PictBridge
Potwierdź za pomocą urządzenia zgodnego ze
standardem PictBridge.
Informacje o Ustawienia drukow. Pictbridge
Potwierdź za pomocą panelu operacyjnego urządzenia.
Ustawienia drukow. Pictbridge
W celu drukowania z telefonu
komórkowego
Potwierdź za pomocą panelu operacyjnego urządzenia.
Ustawienia druku przez tel. kom.
Aby wydrukować dokumenty przy użyciu
komputera
Potwierdź przy użyciu sterownika drukarki.
Drukowanie przy użyciu opcji Łatwa konfiguracja
Kwestia 2: Sprawdź, czy w sterowniku drukarki wybrano odpowiednią
jakość drukowania, zgodnie z tabelą przedstawioną w Kwestii 1.
Wybierz jakość wydruku odpowiadającą papierowi i drukowanemu obrazowi. W przypadku
zamazanych obszarów lub nierównomiernych kolorów należy zwiększyć ustawienie jakości wydruku i
ponownie podjąć próbę drukowania.
Uwaga
W przypadku drukowania z urządzenia zgodnego ze standardem PictBridge jakość wydruku
należy ustawić za pomocą panelu operacyjnego urządzenia.
Tego ustawienia nie można zmieniać przy użyciu urządzenia zgodnego ze standardem
PictBridge.
Ustawienia jakości wydruku nie można zmieniać w przypadku drukowania z telefonu
komórkowego.
Kwestia 3: Jeśli problem występuje nadal, może mieć inne przyczyny.
Zapoznaj się również z następującymi rozdziałami:
Nie można wydrukować zadania do końca
Część strony nie jest drukowana
Brak wydruków/Wydruki są rozmazane/Kolory są źle odwzorowane/Białe smugi
Linie zostały nierówno wydrukowane
16
Linie nie są drukowane lub są drukowane częściowo
Obrazy nie są drukowane lub są drukowane częściowo
Zadrukowany papier odkształca się lub atrament się rozlewa
Papier jest zaplamiony/Zadrukowana powierzchnia jest porysowana
Z drugiej strony papieru widać smugi
Po bokach wydruku drukowane są pionowe linie
Kolory są nakładane nierównomiernie lub występują smugi
17
Atrament nie jest dozowany
Kwestia 1: Czy zabrakło atramentu?
Sprawdź kod pomocniczy wyświetlany na ekranie LCD i podejmij odpowiednie działania w celu jego
usunięcia.
Lista kodów pomocniczych
Kwestia 2: Czy na pojemniku pozostała pomarańczowa taśma lub folia
ochronna?
Upewnij się, że zdjęto całą folię ochronną i odsłonięto cały otwór w kształcie litery Y, jak przedstawiono
na rysunku (A).
Jeśli na pojemniku pozostawiono pomarańczową taśmę (B), zdejmij ją.
Kwestia 3: Czy dysze głowicy drukującej nie są zablokowane?
Aby sprawdzić, czy atrament jest prawidłowo dozowany z dysz głowic drukujących, wydrukuj deseń
dysz głowicy drukującej.
Informacje na temat drukowania deseniu testu dysz oraz zwykłego i dokładnego czyszczenia głowicy
drukującej można znaleźć w części Gdy wydruk staje się blady lub kolory są niewłaściwe.
Jeśli test wzoru dysz nie jest drukowany poprawnie:
Sprawdź, czy zbiornik z atramentem danego koloru nie jest pusty.
Jeśli test wzorku dysz głowicy nie jest drukowany poprawnie, mimo że urządzenie dysponuje
odpowiednią ilością atramentu, przeprowadź czyszczenie głowic drukujących i spróbuj
wydrukować test wzorku dysz ponownie.
Jeśli problem nie ustąpił po dwukrotnym wyczyszczeniu głowic drukujących:
Wykonaj dokładne czyszczenie głowicy drukującej.
Jeśli problem nadal występuje po dwukrotnym dokładnym wyczyszczeniu głowic drukujących,
wyłącz urządzenie i przeprowadź kolejne dokładne czyszczenie głowicy drukującej po 24
godzinach. Po wyłączeniu urządzenia nie należy odłączać go od źródła zasilania.
Jeśli problem nie ustąpił po dwukrotnym dokładnym wyczyszczeniu głowic drukujących:
Jeśli problem nadal występuje po dokładnym czyszczeniu głowicy drukującej, może to oznaczać,
że jest ona uszkodzona. Skontaktuj się z centrum serwisowym.
18
Zacięcia papieru
Po zacięciu papieru pojawi się automatycznie komunikat o sposobie rozwiązania problemu. Należy
wykonać odpowiednie czynności opisane w komunikacie.
Gdy na ekranie komputera wyświetlane są kod pomocniczy i
komunikat:
Gdy na wyświetlaczu LCD pojawią się kod pomocniczy i komunikat:
Szczegółowe informacje na temat usuwania zakleszczonego papieru można znaleźć w części Lista kodów
pomocniczych (w przypadku zacięcia papieru).
Uwaga
Czynności, które umożliwiają usunięcie błędów sygnalizowanych na komputerze lub na wyświetlaczu
LCD przy użyciu kodów pomocniczych, możesz wyszukiwać według kodu pomocniczego.
Kliknij tutaj, aby rozpocząć wyszukiwanie
19
W przypadku błędu:
W przypadku wystąpienia błędu wydruku, takiego jak brak lub zacięcie papieru w urządzeniu,
automatycznie wyświetlany jest komunikat umożliwiający usunięcie błędu. Należy wykonać odpowiednie
czynności opisane w komunikacie.
Jeśli wystąpi jakiś błąd, na ekranie komputera lub na wyświetlaczu LCD podawany jest odpowiedni kod
pomocniczy (numer błędu).
Gdy na ekranie komputera wyświetlane są kod pomocniczy i
komunikat:
Gdy na wyświetlaczu LCD pojawią się kod pomocniczy i komunikat:
Szczegółowe informacje na temat usuwania błędów sygnalizowanych kodami pomocniczymi można
znaleźć w części Lista kodów pomocniczych.
Uwaga
Czynności, które umożliwiają usunięcie błędów sygnalizowanych na komputerze lub na wyświetlaczu
LCD przy użyciu kodów pomocniczych, możesz wyszukiwać według kodu pomocniczego.
Kliknij tutaj, aby rozpocząć wyszukiwanie
Szczegółowe informacje na temat usuwania błędów, które nie są sygnalizowane kodami pomocniczymi,
można znaleźć w części Wyświetla się komunikat.
20
1/260