Shimano HB-M776 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Piasta przednia HB-M776 nie jest przeznaczona do jazdy terenowej rowerem oraz
ekstremalnej jazdy górskiej, które reprezentowane są przez elementy jazdy North
Shore, ”jazdy próbnej”, lub miejskiej jazdy kaskaderskiej. Jednak, zależnie od
warunków jazdy, w osi piasty może dojść do pęknięcia, które może prowadzić do
uszkodzenia osi piasty. Może to prowadzić do wypadku, którego wynikiem mogą
być poważne obrażenia lub śmierć. Przed jazdą należy dokładnie sprawdzić piasty,
w celu upewnienia się, że nie ma pęknięć w osiach, a w przypadku znalezienia
śladów pęknięcia lub innych nietypowych warunków, NIE wolno korzystać z roweru.
Sposób mocowania i moment dokręcania przedniego koła zależą od rodzaju
zawieszenia widelca przedniego. W przypadku montowania przedniego koła do
widelca przedniego, zawsze należy przestrzegać zaleceń podanych w Instrukcji
serwisowej widelca przedniego. Jeżeli zalecenia nie będą przestrzegane, przednie
koło może wypaść z widelca przedniego, czego konsekwencją może być
poważny wypadek
Proszę zachować szczególną uwagę i nie wkładać, w czasie instalacji lub
serwisowania koła, palców w tarczę obrotową hamulca
tarczowego. Tarcza jest na tyle ostra, że może doprowadzić
do poważnego zranienia, jeżeli palce zostaną uwięzione
w otworach obracającej się tarczy.
Szczęki i tarcza rozgrzewają się w czasie pracy hamulca,
dlatego nie należy ich dotykać w czasie jazdy lub natychmiast po zdjęciu
z roweru; w przeciwnym razie może dojść do oparzenia. Przed podjęciem próby
regulacji hamulca, sprawdzić czy jego elementy dostatecznie ostygły.
Przed jazdą na rowerze, zawsze należy upewnić się, że przednie i tylne hamulce
działają prawidłowo.
Uważać, aby nie dopuścić do dostania się oleju lub smaru na tarczę lub szczęki
hamulcowe; w przeciwnym razie hamulce mogą nie działać prawidłowo.
W przypadku dostania się jakiegokolwiek smaru lub oleju na klocki, należy
wymienić kocki. W przypadku dostania się jakiegokolwiek smaru lub oleju na
tarczę, należy oczyścić tarczę. Jeżeli nie zostanie to zrobione, hamulce mogą nie
działać właściwie.
Jeżeli dźwignia szybkiego zwalniania jest po tej samej stronie co tarcza,
występuje zagrożenie, że może ona przeszkadzać w pracy tarczy, dlatego należy
sprawdzić, czy nie ma miedzy nimi konfliktu.
Przed jazdą na rowerze, sprawdzić czy koła są dobrze zamocowane. Jeżeli koła
są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą one wypaść z widelca przedniego,
czego konsekwencją może być poważne zranienie.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować obrażenia kierującego
rowerem. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Pamiętać także o dokładnym przeczytaniu Instrukcji serwisowej hamulca tarczowego.
W przypadku korzystania z narzędzia specjalnego (TL-FC32) do usuwania
o montowania pierścienia montażowego tarczy, uważać, aby nie dotknąć
zewnętrznej strony tarczy rękoma. W celu ochrony rąk przed zranieniem,
założyć rękawice.
Nie obracać tarczy, kiedy przymocowane jest od niej narzędzie specjalne
(TL-FC32). Jeżeli dojdzie do skrzywienia tarczy, tarcza i klocki mogą się o siebie
ocierać i powodować hałas. Dodatkowo, może on powodować zmniejszenie
siły hamowania.
Okres wypalenia
Tarcze hamulcowe mają okres wypalenia i wraz z upływem okresu wypalenia siła
hamowania będzie stopniowo wzrastać. Pamiętać o wzroście siły hamowania
w przypadku używania hamulców w okresie wypalenia. Taka sama sytuacja
zachodzi w przypadku wymiany klocków hamulcowych lub tarczy.
Uwaga
Jeżeli zgrubienie montażowe szczęki hamulcowej i otwór nie są równoległe,
może dochodzić do zetknięcia tarczy i szczęki.
Jeśli tarcze są zużyte, pęknięte lub wypaczone powinny zostać wymienione.
Części nie są gwarantowane w zakresie normalnego zużycia lub degradacji
wynikającej z normalnego użytkowania.
<Montaż>
Zamontować tuleję osi i następnie za pomocą narzędzi specjalnych (TL-HS23
i TL-FC31) dokręcić nakrętki zabezpieczające tak, aby podwójne zablokować
mechanizm, jak pokazano na ilustracji.
Działanie obrotowe piasty ustawić za pomocą TL-HB80
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
OSTRZEŻENIE
Uwaga: ze względu na modyfikacje, charakterystyki podlegają zmianie bez uprzedzenia. (Polish)
Techniczna instrukcja serwisowa SI-26L0A-001
HB-M776
BR-M775
ST-M775 / BL-M775
SM-RT78 / SM-RT97
Okładzina żywiczna
Okładzina metalowa
A01S
M06
Grupa
Zacisk
Dźwignia hamulca
Tarcza
Klocek hamulcowy
XT
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie następującej kombinacji.
Model
Piasta przednia
Liczba otworów na szprychy
Dane techniczne
Konserwacja
HB-M776
36 / 32
Układy mogą zostać zdemontowane zgodnie z przedstawioną ilustracją. Okresowo należy
smarować każdy z elementów.
TL-FC31
TL-HS23
Tuleja osi
Dokręcić
Pierścień blokady mocowania tarczy
TL-FC32
Sprawdzić czy szprychy zostały
naciągnięte w sposób pokazany na
rysunku. Nie można używać
montażu promieniowego.
W przypadku korzystania z narzędzia specjalnego (TL-FC32) do usuwania
o montowania pierścienia montażowego tarczy, uważać, aby nie dotknąć
zewnętrznej strony tarczy rękoma. W celu ochrony rąk przed zranieniem,
założyć rękawice.
Naplecenie szprych koła
Kierunek obrotu koła
Przód lewa Przód prawa
Uwaga:
Pokrywa po prawej stronie piasty
nie może zostać zdemontowana.
Nasmarować
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Moment dokręcania:
40 N·m
Moment dokręcenia:
30 - 35 N·m
OSTRZEŻENIE
Montaż tarczy
SI-26L0A-001-03
  • Page 1 1

Shimano HB-M776 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla