• Przednia piasta HB-M667 nie nadaje się do jazdy zjazdowej ani przełajowej.
Jednak, zależnie od warunków jazdy, w osi piasty może dojść do pęknięcia,
które może prowadzić do uszkodzenia osi piasty. Może to prowadzić do
wypadku, którego wynikiem mogą być poważne obrażenia lub śmierć.
Przed jazdą należy dokładnie sprawdzić piasty, w celu upewnienia się, że
nie ma pęknięć w osiach, a w przypadku znalezienia śladów pęknięcia lub
innych nietypowych warunków, NIE wolno korzystać z roweru.
• Sposób mocowania i moment dokręcania przedniego koła zależą od
rodzaju przedniego amortyzatora. W przypadku montowania przedniego
koła do widelca przedniego, zawsze należy przestrzegać zaleceń podanych
w Instrukcji serwisowej widelca przedniego. Jeżeli zalecenia nie będą
przestrzegane, przednie koło może wypaść z widelca przedniego, czego
konsekwencją może być poważny wypadek.
• Proszę zachować szczególną uwagę i nie wkładać, w czasie instalacji
lub serwisowania koła, palców w obracającą się tarczę
hamulca tarczowego. Tarcza jest na tyle ostra, że może
doprowadzić do poważnego zranienia, jeżeli palce
zostaną uwięzione w otworach obracającej się tarczy.
• Zacisk i tarcza rozgrzewają się w czasie pracy hamulca, dlatego nie
należy ich dotykać w czasie jazdy lub natychmiast po zdjęciu z roweru;
w przeciwnym razie może dojść do oparzenia. Przed podjęciem próby
regulacji hamulca, sprawdzić czy jego elementy dostatecznie ostygły.
• Przed jazdą na rowerze, zawsze należy upewnić się, że przednie i tylne
hamulce działają prawidłowo.
• Uważać, aby nie dopuścić do dostania się oleju lub smaru na tarczę lub
zacisk; w przeciwnym razie hamulce mogą nie działać prawidłowo.
• W przypadku dostania się jakiegokolwiek smaru lub oleju na klocki, należy
wymienić kocki. W przypadku dostania się jakiegokolwiek smaru lub oleju
na tarczę, należy oczyścić tarczę. Jeżeli nie zostanie to zrobione, hamulce
mogą nie działać właściwie.
• Jeżeli dźwignia zacisku piasty jest po tej samej stronie co tarcza, występuje
zagrożenie, że może ona przeszkadzać w pracy tarczy, dlatego należy
sprawdzić, czy nie ma miedzy nimi kontaktu.
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzić czy koła są dobrze zamocowane. Jeżeli
koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą one wypaść z widelca
przedniego, czego konsekwencją może być poważne zranienie.
•
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą
instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić
do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować
ją na przyszłość.
• Pamiętać także o dokładnym przeczytaniu Instrukcji serwisowej hamulca
tarczowego.
• W przypadku korzystania ze specjalnego narzędzia (TL-FC36) do
zdejmowania oraz zakładania pierścienia montażowego tarczy, należy
uważać, aby nie dotknąć zewnętrznej części tarczy rękoma. W celu
ochrony rąk przed zranieniem, założyć rękawice.
Q Okres wypalenia
• Tarcze hamulcowe mają okres docierania się i warz z upływem okresu
docierania siła hamowania będzie stopniowo wzrastać. Pamiętać o
wzroście siły hamowania w przypadku używania hamulców w okresie
docierania. Taka sama sytuacja zachodzi w przypadku wymiany klocków
hamulcowych lub tarczy.
Uwaga
• Jeżeli uchwyt mocujący zacisk i zakoczenie tylnych widełek nie są
równoległe, może dochodzić do zetknięcia tarczy i zacisku.
• Jeśli tarcze są zużyte, pęknięte lub krzywe powinny zostać wymienione.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia wynikającego z normalnego użytkowania.
<Montaż>
Zamontować tuleję osi, a następnie, za pomocą narządzi specjalnych
(TL-HS23 oraz TL-FC31) dokręcić nakrętki zabezpieczające tak, aby
podwójnie zablokować mechanizm, jak pokazano na ilustracji.
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Uwaga: Specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Techniczna instrukcja serwisowa SI-2TL0A-002
HB-M667
Piasta przednia
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie następującej kombinacji.
Dane techniczne
Sprawdzić czy szprychy zostały
naciągnięte w sposób pokazany na
ilustracji.
Nie można stosować naplecenia
radialnego.
Naplecenie szprych kola
Kierunek obrotu kola
Przód lewy Przód prawy
Konserwacja
Układy mogą zostać zdemontowane zgodnie z przedstawioną ilustracją. Okresowo należy
smarować każdy z elementów.
Uwaga:
Pokrywa po prawej stronie piasty
nie może zostać zdemontowana.
Nasmarować
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Pierścień blokady mocowania tarczy
TL-FC36
Moment dokręcania:
40 Nm
TL-FC31
TL-HS23
Tuleja osi
Dokręcić
Moment dokręcenia:
30 - 35 Nm
W przypadku korzystania ze specjalnego narzędzia (TL-FC36) do zdejmowania
oraz zakładania pierścienia montażowego tarczy, należy uważać, aby nie
dotknąć zewnętrznej części tarczy rękoma. W celu ochrony rąk przed
zranieniem, założyć rękawice.
OSTRZEŻENIE
Montaż tarczy
OSTRZEŻENIE
Grupa SLX
Zacisk BR-M665
Dźwignia hamulca BL-M665
Tarcza SM-RT64
Klocek hamulcowy
Okładzina żywiczna A01S
Okładzina metalowa M06
Piasta przednia
Symbol modelu. HB-M667
Liczba otworów na szprychy 36 / 32
SI-2TL0A-002-03