Ferm BCM1020 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
WWW.FERM.COM
EN
DE
NL
FR
ES
PT
IT
SV
FI
Original instructions 03
Übersetzung der Originalbetriebsanleitung 09
Vertaling van de oorspronkelijke gebruiksaanwijzing 16
Traduction de la notice originale 22
Traducción del manual original 29
Tradução do manual original 36
Traduzione delle istruzioni originali 43
Översättning av bruksanvisning i original 49
Alkuperäisten ohjeiden käännös 55
Oversættelse af den originale brugsanvisning 61
Eredeti használati utasítás fordítása 67
Překlad püvodního návodu k používání 72
Prevod izvirnih navodil 78
Preklad pôvodného návodu na použitie 85
Tłumaczenie instrukcji oryginalnej 91
Originalios instrukcijos vertimas 98
Instrukciju tulkojums no oriģinālvalodas 105
Μετάφραση του πρωτοτύπου των οδηγιών χρήσης 111
BCM1020
DA
HU
CS
SK
SL
PL
LT
LV
EL
91
PL
ŁADOWARKA BATERII
Przed użyciem ładowarki baterii
poroszę dokładnie zapoznać się z
niniejszymi instrukcjami!
Naucz się znać swoje urządzenie
Przed użyciem ładowarki baterii poroszę
dokładnie zapoznać się z niniejszymi
instrukcjami, mianowicie z instrukcjami
dotyczącymi bezpieczeństwa. Przestrzegaj
instrukcje dotyczące konserwacji w celu
sprawdzenia, że urządzenie zawsze będzie
działać prawidłowo. Przed rozpoczęciem pracy
należy dokładnie zapoznać się ze sterowaniem
urządzenia i upewnić się, że wiesz jak go
wyłączyć w przypadku awarii. Instrukcję obsługi
oraz inne dokumenty związane z niniejszym
urządzeniem należy przechować do dalszego
użytku.
Przeznaczenie
To urządzenie BCM1020 to ładowarka do
akumulatorów samochodowych pracująca
na zasadzie podładowywania impulsowego
(oprogramowanie procesora) odpowiednia do
ładowania i podładowywania następujących
akumulatorów: ołowiowych z elektrolitem,
akumulatorów AMG, akumulatorów kwasowo-
ołowiowych, akumulatorów o głębokim cyklu
rozładowania (morskich) lub żelowych,
pracujących z napięciem 6 V lub 12 V :
• Do akumulatorów samochodowych i
motocyklowych o napięciu 12 V / 6 V i
pojemności 8–180 Ah.
Można również regenerować rozładowane
akumulatory (w zależności od ich typu)
Ładowarka samochodowa posiada obwód
ochronny zabezpieczający przed iskrzeniem
i przegrzewaniem. Błędne użytkowanie i
użytkowanie niezgodnie z przeznaczeniem
powoduje unieważnienie gwarancji. Producent
nie ponosi odpowiedzialności za szkody
spowodowane błędnym użytkowaniem. To
urządzenie nie jest przeznaczone do użytku
komercyjnego.
Uwaga: Ładowarka samochodowa nie jest
przeznaczona do ładowania
pojazdów elektrycznych z wbudowanymi
akumulatorami.
Spis treści
1. Dane
2. Bezpieczeństwo
3. Obsługa
4. Konserwacja
1. DANE
Dane techniczne
Napięcie wejściowe 230 V~50 Hz
Znamionowe napięcie wyjściowe 6 V/12 V
Natężenie ładowania 2 A, 6 A, 12 A
Akumulator o napięciu 12 V/6 V i
pojemności
8-180 Ah
To urządzenie jest zabezpieczone przed
przeciążeniem za pomocą termicznego
bezpiecznika, który włącza się niezwłocznie po
wyłączeniu zasilania.
Opis części
1. Przycisk wyświetlacza cyfrowego
2. Przycisk typu akumulatora
3. Przycisk włączania ładowarki
4. Bezpiecznik z pokrywą
5. Kabel podłączania złącza "+" (czerwony)
6. Zacisk złącza "-" (czarny)
7. Zacisk złącza "+" (czerwony)
8. Kabel podłączania złącza "-" (czarny)
9. Kabel sieciowy
10. Wyświetlacz cyfrowy
Zawartość zestawu
Włącznie z ładowarką w zestawie jest:
1 Zestaw zacisków bateriowych
1 Instrukcja
1 Karta gwarancyjna
2. BEZPIECZEŃSTWO
Objaśnienie symboli
W Instrukcji użyto następujące symbole:
Proszę dokładnie zapoznać się z
instrukcjami.
92
PL
Zgodne z podstawowymi stosowanymi
normami bezpieczeństwa dyrektyw
europejskich.
Oznacza ryzyko zranienia osób, życia
lub uszkodzenia narzędzia w
przypadku niedotrzymania instrukcji
podanych w Instrukcji Obsługi.
Oznacza niebezpieczeństwo szoku
elektrycznego.
Oznacza ryzyko wybuchu
Zepsuty i/lub przeznaczony do
utylizacji urządzenie elektryczne czy
elektroniczne musi być oddane do
właściwego miejsca zbiorczego
przeznaczonego do przeróbki wtórnej.
Przechowywać w miejscu
niedostępnym dla dzieci!
• Unikać zagrożenia dla zdrowia i ryzyka
obrażeń ciała w wyniku błędnego użytkowania!
• Nie używać urządzenia, jeśli kable, kabel
sieciowy lub wtyczka są uszkodzone.
Uszkodzony kabel sieciowy stanowi zagrożenie
dla życia w wyniku ryzyka porażenia prądem.
• Zlecać naprawę uszkodzonego kabla
sieciowego wyłącznie autoryzowanym i
przeszkolonym specjalistom! Jeśli konieczna
jest naprawa, proszę skontaktować się z
serwisem dla swojego kraju
• Ryzyko porażenia prądem! W
przypadku akumulatorów na stałe
zamontowanych w pojeździe, sprawdzić, czy
pojazd jest wyłączony! Wyłączyć zapłon i
zaciągnąć hamulec ręczny (w samochodzie) lub
przymocować pojazd liną (np. łódź elektryczna).
• Ryzyko porażenia prądem! Odłączyć
ładowarkę od zasilania sieciowego przed
podłączeniem lub odłączeniem złączy do/od
akumulatora.
• Najpierw podłączyć zacisk nie podłączony do
karoserii samochodu.
• Podłączyć drugi zacisk do karoserii
samochodu, z dala od akumulatora i
przewodów paliwowych. Dopiero wtedy
podłączyć ładowarkę do zasilania.
•Po zakończeniu ładowania odłączyć ładowarkę
od zasilania.
• Ryzyko porażenia prądem! Dotykać
kabli podłączania złączy ("-" i "+") tylko
w miejscach izolowanych!
• Ryzyko porażenia prądem! Zapewnić
połączenie z akumulatorem i gniazdkiem
zasilania sieciowego całkowicie chronione
przed wilgocią.
• Ryzyko porażenia prądem! Montować,
konserwować i pielęgnować ładowarkę
tylko wtedy, gdy jest odłączona od zasilania
sieciowego!
• Ryzyko porażenia prądem! Po zakończeniu
ładowania i rozładowania, w przypadku
akumulatorów zamontowanych w pojeździe
na stałe, najpierw odłączyć kabel podłączania
złącza ujemnego (czarny) od złącza ujemnego
akumulatora.
•Nie pozostawiać dzieci bez nadzoru z
ładowarką!
•Dzieci nie potrafią ocenić niebezpieczeństwa
związanego z obchodzeniem się z
urządzeniami elektrycznymi. Zawsze
nadzorować dzieci, aby dopilnować, że nie
będą bawić się narzędziem.
•To urządzenie mogą używać dzieci w wieku
od 8 lat, a także osoby o ograniczonych
zdolnościach fizycznych, sensorycznych i
umysłowych lub nieposiadające doświadczenia
i/lub wiedzy, jeśli są one pod nadzorem osoby
odpowiadającej za ich bezpieczeństwo lub
zostały przeszkolone w zakresie bezpiecznego
użytkowania urządzenia i rozumieją ryzyka z
tym powiązane.
• Ryzyko wybuchu! Zapewnić
ochronę przed wysoce wybuchową
reakcją wodoru i tlenu! Akumulator może
emitować wodór podczas ładowania i
podładowywania. Mieszanina tlenowodorowa
jest wybuchowym połączeniem wodoru i tlenu.
Kontakt z otwartym płomieniem (płomień,
rozżarzone węgle lub iskry) spowoduje reakcję
wybuchową! Przeprowadzać ładowanie i
doładowywanie w dobrze wentylowanym
pomieszczeniu chronionym przed wpływem
warunków atmosferycznych. Dopilnować, aby
podczas ładowania i doładowania nie było
otwartego płomienia!
93
PL
• Ryzyko wybuchu i pożaru! Wykluczyć
ryzyko zapłonu materiałów wybuchowych
lub łatwopalnych, takich jak benzyna lub
rozpuszczalniki, podczas korzystania z
ładowarki!
• Wybuchowe gazy! Unikać płomieni i iskier!
• Zapewnić odpowiednią wentylację podczas
ładowania.
• Umieścić akumulator na dobrze wentylowanej
powierzchni podczas ładowania. Zignorowanie
tego zalecenia może spowodować uszkodzenie
urządzenia.
• Ryzyko wybuchu! Dopilnować, aby
kabel podłączania złącza dodatniego
nie zetknął się z przewodem
paliwowym (np. z benzyną)!
• Ryzyko poparzenia chemicznego! Chronić
oczy i skórę przed żrącym działaniem kwasów
podczas dotykania akumulatora!
•Używać kwasoodpornych okularów, ubrań
i rękawic! Jeśli dojdzie do styczności oczu
lub skóry z kwasem siarkowym, przepłukać
miejsce styczności dużą ilością czystej wody i
niezwłocznie uzyskać pomoc lekarską!
•Unikać zwarć elektrycznych podczas
podłączania ładowarki do akumulatora.
Podłączać wyłącznie kabel podłączania złącza
ujemnego do ujemnego złącza akumulatora
lub karoserii samochodu. Podłączać wyłącznie
kabel podłączania złącza dodatniego do
dodatniego złącza akumulatora!
•Przed podłączeniem do zasilania sieciowego,
sprawdzić, czy zasilanie sieciowe spełnia
poniższe parametry: 230 V~ 50 Hz, przewód
zerowy, bezpiecznik 16 A i wyłącznik różnicowo-
prądowy! Zignorowanie tego zalecenia może
spowodować uszkodzenie urządzenia.
•Nie umieszczać ładowarki w pobliżu ognia,
źródeł ciepła i nie narażać jej przez długi okres
na temperatury powyżej 50°C! Moc zasilania
ładowarki samoczynnie spada w wyższych
temperaturach.
•Dopilnować, aby podczas montażu ładowarki
nie doszło do uszkodzenia śrubami przewodów
paliwowych, kabli elektrycznych, przewodów
hydraulicznych i rur z wodą! W przeciwnym
razie grozi ryzyko śmierci lub obrażeń ciała!
•Używać ładowarki wyłącznie w połączeniu z
dołączonymi do niej oryginalnymi częściami!
•Niczym nie przykrywać ładowarki!
Zignorowanie tego zalecenia może
spowodować uszkodzenie urządzenia.
•Chronić powierzchnie styków elektrycznych
akumulatora przez zwarciem!
•Używać ładowarki wyłącznie do ładowania i
doładowywania nieuszkodzonych akumulatorów
kwasowo-ołowiowych o napięciu 6 V / 12 V (z
elektrolitem lub żelem)!
•W przeciwnym razie może dojść do
uszkodzenia mienia.
•Nie używać ładowarki do ładowania lub
doładowywania zwykłych baterii. W przeciwnym
razie może dojść do uszkodzenia mienia.
•Nie używać ładowarki do ładowania
lub doładowywania uszkodzonych lub
zamarzniętych akumulatorów! W przeciwnym
razie może dojść do uszkodzenia mienia.
•Przed podłączeniem ładowarki skorzystać z
instrukcji akumulatora, aby uzyskać informacje
o konserwacji akumulatora! W przeciwnym
razie istnieje ryzyko obrażeń ciała i/lub
uszkodzenia urządzenia.
•Przed podłączeniem ładowarki do akumulatora
na stałe podłączonego do pojazdu,
skorzystać z instrukcji obsługi pojazdu, aby
uzyskać informacje na temat zachowania
bezpieczeństwa elektrycznego i prawidłowej
konserwacji!
•W przeciwnym razie istnieje ryzyko obrażeń
ciała i/lub uszkodzenia mienia.
•Odłączać także ładowarkę od zasilania
sieciowego, kiedy nie jest używana, ze
względów ekologicznych! Pamiętać, że praca w
trybie gotowości również powoduje zużywanie
energii.
•Zawsze zachowywać czujność i uważać,
co się robi. Zawsze pracować ostrożnie i nie
obsługiwać ładowarki przy złym samopoczuciu.
3. OBSŁUGA
Odłączyć wtyczkę zasilania
sieciowego od gniazdka przed
wykonaniem jakichkolwiek prac
dotyczących ładowarki. Ryzyko porażenia
prądem! Ryzyko uszkodzenia mienia!
Ryzyko obrażeń ciała.
Cechy produktu
To urządzenie jest przeznaczone do ładowania
różnych akumulatorów typu SLA (szczelnie
zamkniętych akumulatorów kwasowo-
ołowiowych), stosowanych głównie w
94
PL
samochodach, motocyklach i innych
pojazdach. Mogą być to akumulatory np.
elektrolitowe (z płynnym elektrolitem),
ŻELOWE (z żelowym elektrolitem) lub
typu AGM (z włóknem szklanym o dużej
porowatości). Specjalna konstrukcja
urządzenia (zwana również "trójpoziomową
strategią ładowania") pozwala na
naładowanie akumulatora do prawie 100%
jego pojemności. Poza tym, ładowarkę
można pozostawiać podłączoną do
akumulatora przez długi okres w celu
utrzymywania go w optymalnym stanie.
Podłączanie
• Przed rozpoczęciem ładowania i
doładowywania akumulatora na stałe
podłączonego do pojazdu, najpierw
odłączyć kabel podłączania złącza
ujemnego akumulatora (czarny) od
ujemnego złącza akumulatora. Ujemne
złącze akumulatora zwykle jest podłączone
do karoserii samochodu.
•Następnie odłączyć kabel podłączania
złącza dodatniego (czerwony) pojazdu od
dodatniego złącza akumulatora.
• Dopiero wtedy podłączyć zacisk szczękowy
"+" ładowarki (czerwony) [7] do złącza "+"
akumulatora.
• Podłączyć zacisk szczękowy "-" ładowarki
(czarny) [6] do złącza "-" akumulatora.
Podłączyć kabel sieciowy ładowarki [9] do
gniazda sieciowego.
Uwaga: Po poprawnym podłączeniu zacisków
na wyświetlaczu pojawi się napięcie i
komunikat "connected" (podłączone).
W przypadku odwrócenia biegunów na
wyświetlaczu pojawi się 0.0 i komunikat
"connected" nie pojawi się.
Odłączanie
• Odłączyć ładowarkę do zasilania sieciowego.
• Odłączyć zacisk szczękowy "-" ładowarki
(czarny) [6] od złącza "-" akumulatora.
• Odłączyć zacisk szczękowy "+" ładowarki
(czerwony) [7] od złącza "+" akumulatora.
•Następnie ponownie podłączyć kabel
podłączania złącza dodatniego pojazdu do
dodatniego złącza akumulatora.
•Następnie ponownie podłączyć kabel
podłączania złącza ujemnego pojazdu do
ujemnego złącza akumulatora.
Wybieranie trybu ładowania
Można ładować różne akumulatory w różnych
temperaturach otoczenia, korzystając
z odmiennych trybów ładowania. W
porównaniu do konwencjonalnych
ładowarek, to urządzenie posiada
specjalną funkcję ponownego ładowania
rozładowanych akumulatorów. Można
ponownie ładować całkowicie rozładowane
akumulatory. Bezpieczny proces ładowania
chroni przed błędnym podłączeniem i
zwarciami. Wbudowana elektronika nie
włącza ładowarki od razu po podłączeniu,
ale dopiero po wybraniu trybu ładowania.
Jeśli zaciski złączy podłączone do
akumulatora i ładowarki są podłączone do
zasilania, na cyfrowym wyświetlaczu [10]
wyświetla się "Connected" (Podłączone).
Po wybraniu trybu ładowania na
wyświetlaczu pojawi się "Charging"
(Ładowanie). Po zakończeniu ładowania
na wyświetlaczu pojawi się "Charged"
(Naładowany).
Stale świecący wyświetlacz, gdy akumulator
jeszcze nie jest całkowicie naładowany,
oznacza usterkę.
• W takiej sytuacji sprawdzić, czy zaciski
złączy [6] i [7] są podłączone poprawnie do
akumulatora i czy wybrany jest poprawny
typ akumulatora. Jeśli wyświetlacz
nadal świeci stale, akumulator może być
uszkodzony.
Przycisk wyświetlacza cyfrowego [1]:
Używać do przełączania między
wyświetlaniem napięcia a postępem
procesu ładowania w procentach "Battery
%" (Akumulator %). Używać tego przycisku
do przełączania między następującymi
wskazaniami:
- Battery % (Akumulator %): Wskazuje
postęp procesu ładowania podłączonego
akumulatora.
- Voltage (Napięcie): wskazuje napięcie
podłączonego akumulatora.
- "Alternator %": moc zasilania w procentach.
Przycisk typu akumulatora [2]: Ten przycisk
służy do wyboru typu akumulatora do
naładowania. Można wybierać różne typy
akumulatorów. Typ akumulatora
95
PL
należy koniecznie wybrać poprawnie przed
rozpoczęciem procesu ładowania:
- "12 V Regular" (12 V zwykły): takie
akumulatory (kwasowo-ołowiowe) są
zwykle stosowane w samochodach
osobowych, ciężarówkach i motocyklach.
Posiadają zawory odpowietrzające i są
często określane jako "bezobsługowe" lub
"wymagające minimalnej konserwacji".
Ten typ akumulatora jest przystosowany
do szybkiego przekazywania energii
(np. uruchamiania silnika). "Zwykłych"
akumulatorów nie należy używać do
zastosowań wymagających "głębokiego
cyklu".
- "12 V Deep Cycle" (12 V głęboki cykl):
Takie akumulatory są często opisywane
jako "głębokiego cyklu" lub "morskie".
Akumulatory tego typu są zwykle większe
od innych akumulatorów. Zapewniają one
mniej energii w krótkim czasie, ale mogą
przekazywać ją dłużej. Takie akumulatory
dobrze znoszą liczne cykle rozładowania.
- "12 V AGM / Gel" (12 V AGM/żelowe):
Akumulator typu AGM to zwykle dobry
akumulator głębokiego cyklu. Zapewniają
one najlepszą trwałość, jeśli naładuje
się je ponownie przed rozładowaniem
poniżej 50%. W przypadku całkowitego
rozładowywania wytrzymują około 300 cykli
ładowania. Akumulator typu żelowego jest
podobny do akumulatora AGM. Napięcie
ładowania jest niższe niż w przypadku
innych akumulatorów kwasowo-ołowiowych.
Użycie błędnej ładowarki do ładowania
akumulatora żelowego spowoduje spadek
mocy lub skróci trwałość.
- "6V regular" (6 V zwykłe): Wybierać ten
tryb w przypadku konwencjonalnych
akumulatorów 6 V.
Przycisk uruchamiania ładowarki [3]: używać
tego przycisku do przełączania między
następującymi opcjami:
- "Fast charge" (Szybkie ładowanie):
szybkie ładowanie (zalecane przy niskich
temperaturach zewnętrznych/zimą)
- "Normal charge" (Normalne ładowanie):
normalny proces ładowania (z normalną
prędkością)
- Start: Zapewnia dopływ natężenia 75
A w celu podładowania słabego lub
rozładowanego akumulatora dla potrzeb
rozruchu silnika.
Uwaga: Ten tryb można uruchamiać jedynie
poprzez odłączenie wtyczki sieciowej [9].
Uruchamianie silnika z ładowarki
OSTRZEŻENIE! Zawsze wykonać
wszystkie połączenia zgodnie
z opisem w prawidłowej kolejności.
W przeciwnym razie może dojść do
uszkodzenia elektroniki pojazdu.
Postępowanie niezgodnie z wymogami
technicznymi zwalnia producenta z
odpowiedzialności.
Uwaga: Ta funkcja nie jest odpowiednia dla
akumulatorów poniżej 45 Ah. Ta funkcja
może uszkodzić akumulatory o pojemności
poniżej 45 Ah.
Pojazdy z silnikami wysokoprężnymi i silnikami
o dużej pojemności często wymagają
natężenia powyżej 75 Ah do uruchomienia.
Uwaga: Ładowarka jest wyposażona
w program analityczny chroniący
akumulator przed uszkodzeniem (np.
nagłym spadkiem napięcia), szczególnie
podczas uruchamiania pojazdu z
zewnętrznego źródła zasilania. W celu
ochrony akumulatora to urządzenie nie
włączy funkcji uruchamiania pojazdu,
jeśli akumulator jest silnie rozładowany
lub obciążony. Podczas tego procesu
akumulator już jest ładowany niskim
natężeniem (świeci się wskazanie
ładowania). Na wyświetlaczu nadal
widoczne jest "0". W takim przypadku
funkcji rozruchu pojazdu nie można użyć.
Chroni to akumulator przed uszkodzeniem.
Należy najpierw naładować akumulator.
Można również w tym celu użyć funkcji
"Szybkie ładowanie" lub "Normalne
ładowanie".
• Podłączyć kabel zasilania sieciowego
ładowarki [9] do zasilania.
• Podłączyć czerwony zacisk [7] do dodatniego
złącza akumulatora. (Dodatnie złącze jest
oznaczone symbolem "+" i czerwonym
kolorem).
• Podłączyć czarny zacisk [6] do ujemnego
złącza akumulatora. (Ujemne złącze
jest oznaczone symbolem "-" i czarnym
kolorem).
• Jeśli zaciski złączy są podłączone poprawnie,
96
PL
ładowarka automatycznie wybierze
poprawny typ akumulatora. Można
sprawdzić ustawienie opcji "Battery Type"
(Typ akumulatora) i w razie potrzeby
zmienić je, naciskając przycisk typu
akumulatora [2] .
•Teraz wybrać funkcję "Start" przyciskiem
rozpoczynania ładowania 3 . Ładowarka
przeprowadzi analizę poziomu naładowania
akumulatora. Na wyświetlaczu pojawi się
"0".
•Uruchomić zapłon pojazdu. Na wyświetlaczu
pojawi się ekran odliczania trwającego 5
sekund (z czego 2 sekundy trwa wstępne
ładowanie/analiza, a 3 sekundy ładowanie
rozruchowe z natężeniem 75 A, jeśli analiza
wykaże, że użycie ładowarki jest konieczne
do rozruchu). Podczas tego odliczania
ładowarka będzie przez chwilę dostarczać
natężenie 75 A w celu utworzenia mostka
i uruchomienia samochodu. Później
następuje 180 s przerwy w celu ochrony
akumulatora. Cykl rozpocznie się ponownie
(2 sekundy analizy i 3 sekundy rozruchu z
75 A/ 180 sekund przerwy).
•Aby odłączyć urządzenie, najpierw odłączyć
zaciski złączy ( [6] / [7] ) i odłączyć przewód
zasilania [9] .
Uwaga: Jeśli akumulator jest całkowicie
rozładowany, 75 A nie wystarczy do
uruchomienia każdego silnika (np.
wysokoprężnego).
- W takim wypadku należy wybrać opcję
"Szybkie ładowanie" przy pomocy przycisku
uruchamiania ładowania [3] i naładować
akumulator do 60% (ogrzewanie wstępne
silników wysokoprężnych pobiera energię
z akumulatora. Wymaga to naładowania do
60% po wstępnym rozgrzaniu).
Można kontrolować proces ładowania na
ekranie, wybierając opcję "Akumulator %"
przyciskiem wyświetlacza cyfrowego [1].
- Po osiągnięciu 60% można uruchomić
silnik.
Uwaga: Zakończyć ten tryb pracy, odłączając
kabel zasilania sieciowego [9].
4. KONSERWACJA
Przed rozpoczęciem serwisu lub czyszczenia
ładowarki baterii, wtyczką należy zawsze
odłączyć ze zasilania prądem elektrycznym.
Do czyszczenia ładowarki nie używać wodą lub
inne ciecze. Kabel oraz ładowarkę utrzymywać
w czystości. Niektóre środki czyszczące oraz
rozpuszczalniki (benzyna, rozpuszczalniki)
mogłoby uszkodzić lub rozpuścić części stałe z
tworzywa sztucznego. Produkty zawierają bądź
benzen lub trichlorethylen, chlorek lub amoniak.
Uwaga! Aby uniknąć ryzyka porażenia
prądem ładowarkę należy podłączać
do źródła zasilania z odpowiednim
uziemieniem i nie wystawiać jej na
deszcz ani śnieg. Uszkodzone
przewody elektryczne muszą być
niezwłocznie wymienione przez osobę
o odpowiednich kwalifikacjach.
Wymiana bezpiecznika
Bezpiecznik ładowarki może ulec uszkodzeniu
w wyniku np. awarii sprzętowej, przeciążenia
itp.
• Przed wymianą bezpiecznika odłączyć
przewód zasilania [9].
• Zdjąć pokrywę bezpiecznika [4], lekko
naciskając ją z boku.
• Wykręcić bezpiecznik [4] odpowiednim
kluczem i włożyć nowy bezpiecznik.
• Wkręcić nowy bezpiecznik do oporu i założyć
pokrywę na miejsce [4].
Uwaga: Jeśli potrzebny jest nowy bezpiecznik,
proszę skontaktować się z naszym działem
serwisu (patrz rozdział dotyczący gwarancji i
serwisu)
Uszkodzone baterie
Uszkodzone baterie, które nie utrzymują
swoje załadowanie.
To często przypadek baterii, które są w
bardzo złym stanie i już je nie można
doładować, ponieważ nie są w stanie
utrzymać ładowanie, dlatego trzeba je
wymienić.
Baterie spięte
Jeżeli po kilku godzinach ŁADOWARKA
BATERII stale nie oznacza, że baterie
97
PL
ładują się, zazwyczaj znaczy to, że jedna
część stała została spięta. Baterie należy
wymienić.
Błędne działanie
Jeżeli ŁADOWARKA BATERII już nie działa tak,
jak powinna, może to byś spowodowane:
Zacisk był podłączony błędnie. Sprawdź,
czy prawidłowy zacisk został podłączony do
prawidłowego terminalu.
Przełącznik bezpieczeństwa jest wyłączony.
Okres użytkowania baterii
Okres użytkowania baterii będzie o wiele
dłuższy, jeżeli będziesz dotrzymywał
następujące instrukcje:
Sprawdzaj poziom cieczy w baterii co
miesiąc i jeżeli będzie to konieczne, należy
uzupełnić pozom cieczy wodą destylowaną.
Regularnie czyść terminale baterii, w celu
uniknięcia osadów. Terminale posmarować
wazeliną.
jeżeli samochód używany jest
sporadycznie, bateria rozładuje się. Dlatego
należy ją doładować regularnie aż do
jej pełnej mocy. W ten sposób unikniesz
nieprawidłowego działania baterii.
Jeżeli wszystko sprawdziłeś i ŁADOWARKA
BATERII nadal nie ładuje tak, jak powinna,
należy ją przesłać pod adres serwisowy podany
w Karcie Gwarancyjnej.
Środowisko naturalne
W celu uniknięcia uszkodzenia podczas
transportu urządzenie jest dostarczane w
stałym opakowaniu, który jest wyprodukowany
z materiału do wtórnej przeróbki. dlatego
prosimy o zwrot opakowania w celu wtórnej
jego przeróbki.
Rozbite urządzenia elektryczne lub
elektroniczne, przeznaczone do
utylizacji należy oddać do
odpowiednich miejsc zbiorczych do
przetwarzania wtórnego.
Gwarancja
Warunki gwarancyjne znajdą Państwo na
dostarczonej Karcie Gwarancyjnej.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124

Ferm BCM1020 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi