3. Czerwoną klemę zamocować na dodatnim (+) biegunie akumulatora, czarną klemę zamocować na ujemnym (-) biegunie
akumulatora.
4. Zanim ładowarka zostanie włączona, należy nastawić prąd ładowania odpowiedni dla podłączonego akumulatora. W tym celu
przełącznik 5 nastawić w sposób następujący:
a. dla akumulatorów ołowiowych i ołowiowo-żelowych 6Ah – 20Ah nastawić „12V/3A” – funkcja start pozostaje niedostępna
b. dla akumulatorów ołowiowych i ołowiowo-żelowych powyżej 20Ah nastawić 15V/15A – funkcja start jest dostępna
5. Po nastawieniu prądu ładowania, ładowarkę włączyć poprzez włożenie wtyczki (7) do gniazdka. Ładowarka automatycznie
rozpocznie proces ładowania. Moc prądu ładowania wskazywana będzie przez kontrolkę prądu ładowania (1) i zależy od stopnia
naładowania akumulatora oraz nastawionego prądu ładowania. Na początku procesu ładowania wysokość prądu ładowania
zmniejsza się systematycznie. W miarę wzrastania poziomu naładowania akumulatora zmniejsza się prąd ładowania. Koniec
ładowania oznajmia kontrolka „Trickle” (3). Także po zakończeniu ładowania akumulator otrzymuje jeszcze mały prąd co stanowi
ładowanie podtrzymujące.
6. Po zakończeniu ładowania w pierwszej kolejności wyłączyć ładowarkę poprzez wyciągnięcie wtyczki (7) z gniazdka sieciowego.
7. Następnie zdjąć z biegunów akumulatora klemy (czerwoną i czarną).
8. Sprawdzić poziom elektrolitu w celach i jeśli to konieczne, to uzupełnić. Zakręcić na powrót korki ochronne. Ewentualne pozostałości
kwasu ostrożnie usunąć korzystając z gumowych rękawic.
9. Akumulator włożyć do samochodu i przymocować go.
10. Zwracając uwagę na prawidłową polaryzację zamocować klemy.
Dzięki funkcji start nawet przy nie w pełni naładowanym akumulatorze możemy uruchomić samochód.
W przypadku całkowicie rozładowanego akumulatora należy przez 5 – 10 minut ładować akumulator w nastawieniu „12V/15A” zanim
przystąpimy do korzystania z funkcji start!
1. Upewnić się, że ładowarka nie jest podłączona do zasilania.
2. Czerwoną klemę zamocować na dodatnim biegunie (+) akumulatora. Czarną klemę zamocować na ujemnym biegunie (-)
akumulatora. Upewnić się, że klemy zostały prawidłowo i dobrze zamocowane.
3. Przełącznik prądu ładowania (5) nastawić na „12V/3A” a przełącznik (6) nastawić na „CHARGER”.
4. Jeszcze raz sprawdzić prawidłowość podłączenia klem (czerwona na biegunie dodatnim, czarna na biegunie ujemnym).
5. Ładowarkę włączyć poprzez włożenie wtyczki (7) do gniazdka sieciowego. Wysokość prądu ładowania będzie wskazywana przez
kontrolki prądu ładowania (1).
6. Przełącznik prądu ładowania (5) przestawić na „12V/15A” i akumulator ładować przez 5 - 10 minut.
7. Przełącznik (6) ustawić w położeniu „STARTER”.
8. Uruchomić silnik.
9. Po skutecznym uruchomieniu silnika przełącznik prądu ładowania (5) przestawić na „12V/3A” a przełącznik (6) nastawić na
„CHARGER”.
10. Ładowarką odłączyć od zasilania poprzez wyjęcie wtyczki z gniazdka sieciowego.
11. Klemy (czarną i czerwoną) zdjąć z biegunów akumulatora.
12. Jeśli uruchomienie silnika nie było skuteczne, to ładowarka zrobi przerwę na 10 sek. po czym samoczynnie włączy się ponownie,
kontrolka (4) „NO START” zaświeci się. Po tym można ponownie spróbować uruchomić silnik.
13. Jeśli po 2 lub 3 próbach silnik nie zostanie uruchomiony należy wrócić do ładowania akumulatora przez 5 – 10 minut (przełącznik
prądu ładowania (5) przestawić na „12V/15A” a przełącznik (6) nastawić na „CHARGER”).
Dalej postępować jak od punktu 7.
> Podczas ładowania akumulatorów ołowiowych mogą wytwarzać się wybuchowe gazy. Należy zadbać o dobrą wentylację
pomieszczenia, nie korzystać z otwartego oświetlenia, ognia, nie palić papierosów. Ponieważ istnieje możliwość powstania
wybuchowych gazów, podłączanie i zdejmowanie klem może się odbywać tylko, gdy ładowarka jest odłączona od zasilania!
> Unikać bezpośredniego kontaktu kwasu z ubraniem lub skórą. W przypadku kontaktu kwasu ze skórą niezwłocznie obcie spłukać
bieżącą wodą.
> Bezwzględnie zwracać uwagę na to, aby klemy były właściwie co do polaryzacji podłączone (czerwona klema do bieguna
dodatniego, czarna do ujemnego). Bezwzględnie uważać, aby nie doszło do zetknięcia klem (czerwonej z czarną) gdy ładowarka
jest podłączona do zasilania, w przeciwnym razie dojdzie do spięcia.