Shimano FD-M661-D Service Instructions

Typ
Service Instructions

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

Uwaga: Specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Techniczna instrukcja serwisowa SI-5L40A-002
Przerzutka przednia
FD-M771-D
FD-M661-D
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o
łańcuch; może to spowodować wywrócenie roweru.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do
wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
niniejszą instrukcję.
Jeżeli regulacja nie zostanie przeprowadzona właściwie, łańcuch może
spaść i może spowodować upadek z roweru, który może prowadzić do
poważnych obrażeń.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i
zachować ją na przyszłość.
Uwaga
Jeżeli zmiana biegu nie wydaje się być płynna, wymyć przerzutkę i
nasmarować wszystkie części ruchome.
Jeżeli wielkość luzu w ogniwach jest na tyle duża, że regulacja nie jest
możliwa, należy wymienić przerzutkę.
Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na ilustracji, może dojść
do kontaktu łańcucha z przednimi tarczami lub przednią przerzutką i
generowania hałasu. Jeżeli problemem jest hałas, przerzucić łańcuch na
kolejną, większą tylną koronkę lub następną.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować określony pancerz i ślizg.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji
lub obsługi, prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Przednie
tarcze
Tylne koronki
Dane techniczne
X = dostępne
Symbol modelu FD-M771-D / M661-D
Dolne prowadzenie linki X
Górne prowadzenie linki X
Różnica zębów w mechanizmie korbowym 22T
Min. różnica między dużą a średnią tarczą 12T
Średnica obejmy montażowej przerzutki przedniej
Kąt nachylenia rury podsiodłowej (
α
)
66° - 69°
Właściwa linia łańcucha 50 mm
Odpowiedni mechanizm korbowy
Tylko trzyrzędowy
mechanizm korbowy
(44-32-22T)
Skracanie pancerza
Podczas obcinania pancerza
obciąć koniec przeciwny do końca
z oznaczeniem. Po ucięciu pancerza
zaokrąglić zakończenie tak, aby średnica
wewnętrzna była jednakowa.
Na obcięty koniec
pancerza założyć
tą samą końcówkę
pancerza.
Końcówka pancerza
Zamontować kapę otworu na linkę
obracając ją do zatrzymania, jak
pokazano na ilustracji.
Nie obracać jej dalej, ponieważ może
dojść do uszkodzenia gwintu śruby.
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Nacisnąć dźwignię (B) dwa razy lub
więcej, i sprawdzić na wskaźniku,
czy dźwignia jest w najwyższym
położeniu. Następnie usunąć kapę
otworu na linkę i przyłączyć linkę.
Kapa otworu na linkę
Dźwignia (B)
Linka
Pokrywa otworu
wewnętrznego
Moment dokręcenia:
0,3 - 0,5 Nm
Po usunięciu luzu początkowego linki, ponownie przymocować
linkę do przedniej przerzutki, jak pokazano na ilustracji.
Dolne prowadzenie linki Górne prowadzenie linki
Pociągnij
Pociągnij
Wyregulować wysokość kiedy pozioma sekcja zewnętrznego wózka
przerzutki znajduje się dokładnie nad największą tarcz. Dokręcić za
pomocą 5 mm klucza imbusowego.
Montaż przerzutki przedniej
Wyregulować i zamontować przerzutkę przednią, jak pokazano
na ilustracji. Nie wolno w tym momencie usuwać blokady
regulującej Pro-Set.
Zęby tarczy powinny
mieścić się w tym zakresie
Miernik Pro-Set
Blokada regulująca Pro-Set
FD-M771-D FD-M661-D
Regulacja SIS
Pamiętać o przestrzeganiu kolejności podanej poniżej.
1. Regulacja dolna
Najpierw zdemontować blokadę regulującą Pro-Set.
Następnie ustawić tak, aby luz między wózkiem wewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
A
B
B
A
Śruba regulacji
dolnej
Łańcuch
Płytka wewnętrzna
prowadnicy łańcucha
Blokada regulująca Pro-Set
Pozycja łańcucha
Największa
koronka
Najmniejsza
tarcza
3. Regulacja górna
Ustawić tak, aby luz między wózkiem
zewnętrznym przerzutki i łańcuchem
wynosił 0 - 0,5 mm.
A
B
B
A
Łańcuch
Wózek zewnętrzny
przerzutki
Śruba regulacji
górnej
5. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 4 przestawić dźwignię zmiany
biegów w celu sprawdzenia zmiany biegów. (Również w przypadku,
kiedy zmiana biegu stanie się trudna w czasie użytkowania.)
Jeżeli łańcuch spada na stronę
korby.
Dokręcić śrubę regulacji górnej
w prawo
(około 1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana
z średniej tarczy na dużą tarczę.
Poluzować górną śrubę
regulacyjną w lewo
(około 1/8 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana
z średniej tarczy na małą tarczę.
Poluzować śrubę regulacji dolnej
w lewo
(około 1/4 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu
między łańcuchem i wózkiem
wewnętrznym przedniej przerzutki
na największej tarczy.
Dokręcić śrubę regulacji górnej
w prawo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu
między łańcuchem i wózkiem
zewnętrznym przedniej przerzutki
na największej tarczy.
Poluzować górną śrubę
regulacyjną w lewo
(około 1/8 obrotu).
Jeżeli w czasie zmiany
z największej tarczy, łańcuch nie
wchodzi na środkową tarczę.
Obrócić pokrętło regulacyjne
pancerza w lewo (1 do 2 obrotów).
Jeżeli dochodzi do kontaktu
między łańcuchem i wózkiem
wewnętrznym przerzutki przedniej
kiedy łańcuch jest przerzucany
na największą tylną koronkę, a
z przodu łańuch jest na środkowej
tarczy.
Dokręcić pokrętło regulacyjne
pancerza obracając ją w prawo
(1 do 2 obrotów).
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę
osi suportu.
Dokręcić śrubę regulacji dolnej
w prawo (około 1/2 obrotu).
Pozycja łańcucha
Najmniejsza
koronka
Największa tarcza
mechanizmu korbowego
A
B
Łańcuch
Wózek wewnętrzny
przerzutki
A
B
Pokrętło regulacyjne pancerza
4. Regulacja na środkowej tarczy
W czasie prowadzenia regulacji ustawić łańcuch
na największej tylnej koronce, a z przodu
ustawić łańcuch na środkowej tarczy. Obrócić
pokrętło regulacyjne pancerza tak, aby luz
między wózkiem wewnętrznym przerzutki i
łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Pozycja łańcucha
Największa
koronka
Środkowa tarcza
mechanizmu korbowego
Moment dokręcenia:
5 - 7 Nm
< Dolne prowadzenie linki >
• FD-M661-D
< Górne prowadzenie linki >
Uwaga:
Przeciągnąć linkę jak
pokazano na ilustracji.
Śruba mocująca linkę
< Dolne prowadzenie linki >
• FD-M771-D
< Górne prowadzenie linki >
Klucz imbusowy 5 mm
Uwaga:
Przeciągnąć linkę jak
pokazano na ilustracji.
Śruba mocująca linkę
Moment dokręcenia:
5 - 7 Nm
Wózek przerzutki
Tarcza mechanizmu korbowego (największa tarcza)
SI-5L40A-002-03
  • Page 1 1

Shimano FD-M661-D Service Instructions

Typ
Service Instructions
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla