* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch, ponieważ może to spowodować
wywrócenie roweru.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte lub
uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli komponenty nie
zostaną prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać, co prowadzi do upadku z roweru i poważnych
obrażeń.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Skracanie pancerza
Podczas skracania pancerza obciąć
koniec przeciwny do końca
z oznaczeniem. Po skróceniu pancerza
zaokrąglić zakończenie tak, aby średnica
wewnętrzna była jednakowa.
Na obcięty koniec
pancerza założyć
tę samą końcówkę
pancerza.
Końcówka pancerza
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Nacisnąć dźwignię (B) dwa razy lub
więcej, i sprawdzić na wskaźniku,
czy dźwignia jest w najniższym
położeniu. Następnie usunąć kapę
otworu na linkę i przyłączyć linkę.
Osłona otworu na linkę
Dźwignia (B)
Linka wewnętrzna
Zamontować osłonę otworu na linkę,
obracając ją do oporu, jak pokazano
na rysunku.
Nie obracać jej dalej, ponieważ może
dojść do uszkodzenia śruby.
Osłona otworu na linkę
Po usunięciu luzu początkowego linki ponownie przymocować
linkę do przedniej przerzutki, jak pokazano na ilustracji.
Dolne prowadzenie linki Górne prowadzenie linki
Pociągnąć
Pociągnąć
Wyregulować wysokość kiedy pozioma sekcja zewnętrznego
znajduje się dokładnie nad największą. Dokręcić za pomocą 5 mm
klucza imbusowego.
Montaż przerzutki przedniej
Wyregulować i zamontować przerzutkę przednią, jak pokazano na
ilustracji. Nie wolno w tym momencie usuwać blokady regulującej
Pro-Set.
Zęby tarczy powinny
mieścić się w tym zakresie
Miernik Pro-Set
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Prowadnica
Tarcza mechanizmu korbowego (największa tarcza)
Blokada regulująca Pro-Set
Regulacja SIS
Pamiętać o przestrzeganiu kolejności podanej poniżej.
1. Regulacja dolna
Najpierw zdemontować blokadę regulującą Pro-Set
(FD-M771-10D/ FD-M661-10D).
Następnie ustawić tak, aby dystans między wózkiem
wewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił 0-0,5 mm.
A
B
B
A
Śruba regulacji
dolnej
Łańcuch
Prowadnica
wewnętrzna
Blokada regulująca
Pro-Set
Pozycja łańcucha
Największa
zębatka
Najmniejsza
tarcza
5. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 4 przestawić dźwignię zmiany
biegów w celu sprawdzenia zmiany biegów. (Również
w przypadku, kiedy zmiana biegu stanie się trudna
w czasie użytkowania.)
A
B
B
A
Łańcuch
Prowadnica
zewnętrzna
Śruba regulacji
górnej
A
B
Łańcuch
Prowadnica
wewnętrzna
A
B
Pokrętło regulacyjne pancerza
3. Regulacja górna
Ustawić tak, aby dystans między
wózkiem zewnętrznym przerzutki
i łańcuchem wynosił 0-0,5 mm.
4. Regulacja na środkowej tarczy
W czasie prowadzenia regulacji ustawić łańcuch
na największej tylnej koronce, a z przodu
ustawić łańcuch na środkowej tarczy. Obrócić
pokrętło regulacyjne pancerza tak, aby dystans
między wózkiem wewnętrznym przerzutki
i łańcuchem wynosił 0-0,5 mm.
Pozycja łańcucha
Najmniejsza
zębatka
Największa
tarcza
Pozycja łańcucha
Największa
zębatka
Środkowa tarcza
mechanizmu korbowego
SI-5MK0A-001-03
Dane techniczne
SI-5MK0A-001
Techniczna instrukcja serwisowa
FD-M771-10D / FD-M661-10D
FD-M770-10E / FD-M660-10E
• FD-M771-10D / FD-M661-10D
• FD-M770-10E / FD-M660-10E
Modele bez płytki mocującej oś suportu
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Mocowanie pod
oś suportu
Wspornik
Przykład: korzystanie z klucza imbusowego
Śruba mocowania osi suportu
Uwaga: Firma Shimano nie
dostarcza śrub do
mocowania osi suportu.
< Dolne prowadzenie linki >
• FD-M771-10D
< Górne prowadzenie linki >
Klucz imbusowy 5 mm
Moment dokręcania:
6 - 7 Nm
< Dolne prowadzenie linki >
• FD-M661-10D
• FD-M770-10E / FD-M660-10E
< Górne prowadzenie linki >
Uwaga:
Przeciągnąć linkę, jak
pokazano na ilustracji.
Śruba mocująca
linkę
Uwaga:
Przeciągnąć linkę, jak
pokazano na ilustracji.
Śruba mocująca linkę
Dokręcić śrubę mocującą drut za pomocą klucza płaskiego 8 mm.
< Dolne prowadzenie linki > < Górne prowadzenie linki >
Klucz 8 mm
Uwaga:
Przeciągnąć linkę, jak
pokazano na ilustracji.
Śruba mocująca
linkę
FD-M770-10E
FD-M660-10E
FD-M771-10D
FD-M661-10D
FD-M771-10D
FD-M661-10D
FD-M770-10E
FD-M660-10E
Uwaga
• Jeżeli zmiana biegu nie wydaje się być płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować wszystkie części ruchome.
• Jeżeli luz w ogniwach jest na tyle duży, że regulacja nie jest możliwa, należy wymienić przerzutkę.
• Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku, może stykać
się z przednią przerzutką i hałasować. Jeżeli problemem jest hałas,
przerzucić łańcuch na kolejne, większe tarcze.
• Firma Shimano nie dostarcza śrub do mocowania osi suportu.
• W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz
i ślizgi.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji,
konserwacji lub obsługi prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
• Pamiętać o przeczytaniu razem z niniejszą instrukcją serwisową, instrukcji systemu napędu przedniego.
Przednia
tarcza
Tylna
koronka
X = dostępne
Symbol modelu
Modele bez płytki mocującej oś suportu
FD-M771-10D FD-M661-10D
FD-M770-10E FD-M660-10E
Dolne prowadzenie linki X X
Górne prowadzenie linki X X
Różnica zębów w mechanizmie korbowym 18T 18T
Min. różnica między dużą a średnią tarczą 10T 10T
Średnica obejmy montażowej przerzutki przedniej - -
Kąt nachylenia rury podsiodłowej (a)
66° - 69° 66° - 69°
Właściwa linia łańcucha 50 mm 50 mm
Odpowiedni mechanizm korbowy
Tylko trzyrzędowy mechanizm
korbowy (42-32-24T)
Tylko trzyrzędowy mechanizm
korbowy (42-32-24T)
Jeżeli łańcuch spada na stronę
korby.
Dokręcić śrubę regulacji górnej
w prawo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana
z średniej tarczy na dużą tarczę.
Poluzować śrubę regulacji górnej
w lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana
z średniej tarczy na małą tarczę.
Poluzować śrubę regulacji dolnej
w lewo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu
między łańcuchem i wózkiem
wewnętrznym przedniej
przerzutki na największej tarczy.
Dokręcić śrubę regulacji górnej
w prawo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu
między łańcuchem i wózkiem
zewnętrznym przedniej
przerzutki na największej tarczy.
Poluzować śrubę regulacji górnej
w lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli w czasie zmiany
z największej tarczy średnia
tarcza jest pomijana.
Poluzować pokrętło regulacyjne
pancerza w lewo (1 do 2 obrotów).
Jeżeli dochodzi do kontaktu
między łańcuchem i wózkiem
wewnętrznym przerzutki
przedniej kiedy następuje
zmiana na największą koronkę,
a na przedniej przerzutce
łańcuch jest na środkowej
tarczy.
Dokręcić pokrętło regulacyjne
pancerza obracając je w prawo
(1 do 2 obrotów).
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę
osi suportu.
Dokręcić śrubę regulacji dolnej
w prawo (około 1/2 obrotu).