Shimano SL-M810 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

Usunąć kapę otworu, linkę oraz śrubę regulacyjną.1.
Odkręcić śruby zabezpieczające osłonę - trzy duże 2.
i jedną małą.
Obrócić górną osłonę, jak pokazano na rysunku 2, a
3.
następnie przesunąć ją w kierunku strzałki na rysunku 3,
żeby ją zdjąć.
Pchnąć dźwignię (A) w tył tak daleko, jak to możliwe
4.
(patrz rysunek 4), a następnie obrócić pokrywę dolną
(patrz rysunek 5), żeby ją zdjąć.
Aby zmienić z dużej koronki na mniejszą (Dźwignia B)
Nacisnąć dźwignię (B) jeden raz, aby przerzucić jeden bieg
z większej na mniejszą koronkę.
Aby zmienić z małej koronki na większą (Dźwignia A)
Aby przerzucić tylko 1 bieg, nacisnąć dźwignię (A) do położenia (1).
Aby przerzucić o dwa biegi za jednym razem, nacisnąć dźwignię do
położenia (2).
Aby zmienić z dużej tarczy na małą (Dźwignia B)
Kiedy dźwignia (B) zostanie naciśnięta jeden raz, nastąpi
przerzucenie o jeden stopień z dużej tarczy na małą.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Zjazdowa i swobodna jazda na rowerze są czynnościami
nieodłącznie związanymi z ryzykiem. Występuje ryzyko
związane z wypadkiem, który może spowodować poważną
kontuzję, a nawet śmierć. Bardzo zalecane jest używanie
ochronnych kasków i ekwipunku oraz uważne sprawdzenie
roweru przed jazdą, pod kątem bezpieczeństwa. Prosimy
pamiętać, że jeździ się na własne ryzyko i należy się dokładnie
upewnić, czy posiadane doświadczenie i umiejętności są
wystarczające.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą
instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą
doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne
obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową
i zachować ją na przyszłość.
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie
poniższej kombinacji.
Przeczytać te instrukcje przed użyciem, wraz
z instrukcjami serwisowymi FD-M815 / M817.
Po usunięciu luzu początkowego linki ponownie przymocować linkę
do przedniej przerzutki, jak pokazano na ilustracji.
Dolne prowadzenie linki
< Dolne prowadzenie linki >
(Rysunek 1)
(Rysunek 2) (Rysunek 3)
(Rysunek 4) (Rysunek 5)
• FD-M815 Wymiana osłon do SL-M810
< Górne prowadzenie linki >
Moment dokręcania:
6 - 7 Nm
< Dolne prowadzenie linki >
• FD-M817
< Górne prowadzenie linki >
Górne prowadzenie linki
Pociągnąć
Pociągnąć
Klucz imbusowy 5 mm
Mała śruba (x1) Duże śruby (x3)
Uwaga:
Przeciągnąć linkę,
jak pokazano na
ilustracji.
Śruba
mocująca
linkę
Uwaga:
Przeciągnąć linkę,
jak pokazano na
ilustracji.
Śruba
mocująca
linkę
Skracanie pancerza (Tył / Przód)
Podczas skracania pancerza obciąć koniec przeciwny do
końca z oznaczeniem. Po skróceniu pancerza zaokrąglić
zakończenie tak, aby średnica
wewnętrzna była jednakowa.
Końcówka pancerza
* Jeżeli przerzutka tylna przemieszcza się zbyt daleko, tak jak
w rowerach z tylnym amortyzatorem, zalecana jest wymiana
końcówki na końcówkę aluminiową. Koniec pancerza
z końcówką aluminiową
powinien znajdować się po
stronie przerzutki.
Na obcięty koniec pancerza założyć tę samą końcówkę
pancerza.
Końcówka aluminiowa
Strona przerzutki
Mocowanie i zabezpieczanie linki
Nacisnąć dźwignię (B) osiem lub więcej
razy w celu ustawienia dźwigni w
najwyższym położeniu. Następnie usunąć
kapę otworu na linkę i przyłączyć linkę.
Przesunąć dźwignię B w kierunku
strzałki, a następnie zamocować kapę
otworu obracając ją do oporu, jak
pokazano na ilustracji. Nie obracać jej
dalej, ponieważ może dojść do
uszkodzenia gwintu śruby osłony.
Osłona otworu na linkę
Przed użyciem przeczytać te instrukcje wraz z
instrukcjami serwisowymi RD-M810 / M810-A.
Montaż linki przerzutki
< Tył >
Czynność zmiany biegu
Niniejsza dźwignia zrzucająca wyposażona jest w mechanizm o
dwukierunkowym działaniu, który umożliwia zrzucanie albo przez
pociągnięcie albo przez popchnięcie dźwigni.
Zarówno dźwignia (A), jak i dźwignia (B) zawsze wracają do położenia
wyjściowego, kiedy zostaną zwolnione po zmianie przełożenia. W
czasie uruchamiania jednej z dźwigni należy zawsze pamiętać, aby
jednocześnie obracać ramieniem mechanizmu korbowego.
Dźwignia ta została zaprojektowana do użytku z dwu- i
trzyrzędowym mechanizmem korbowym. Jeżeli spróbuje się
przestawić dźwignię na pozycję najwyższą przy dwurzędowym
mechanizmie korbowym, to może ona pęknąć.
< Tył >
Początkowe położenie dźwigni (A)
Dźwignia (B)
Dwukierunkowe zrzucanie
< Przód >
Aby zmienić z małej tarczy na dużą (Dźwignia A)
Kiedy dźwignia (A) zostanie naciśnięta jeden raz, nastąpi
przerzucenie o jeden stopień z małej tarczy na dużą.
Dźwignia (B)
Dwukierunkowe zrzucanie
Początkowe położenie
dźwigni (A)
Mocowanie i zabezpieczanie linki
Nacisnąć dźwignię (B) dwa lub więcej
razy w celu ustawienia dźwigni w
najniższym położeniu. Następnie usunąć
kapę otworu na linkę i przyłączyć linkę.
Przesunąć dźwignię B w kierunku
strzałki, a następnie zamocować kapę
otworu obracając ją do oporu, jak
pokazano na ilustracji. Nie obracać jej
dalej, ponieważ może dojść do
uszkodzenia gwintu śruby osłony.
Osłona otworu na linkę
Dźwignia (B)
Osłona otworu na linkę
Linka wewnętrzna
< Przód >
< Tył > < Przód >
Osłona otworu na linkę
Dźwignia (B)
Linka wewnętrzna
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na
stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
(Polish)
Uwaga
Jeżeli zmiana biegu nie wydaje się być płynna, wymyć przerzutkę
i nasmarować wszystkie części ruchome.
Jeżeli luz w ogniwach jest na tyle duży, że regulacja nie jest możliwa,
należy wymienić przerzutkę.
Jeżeli nie można wyregulować zmiany przełożeń, sprawdzić, czy rama
i hak roweru są równoległe do osi. Sprawdzić również, czy nasmarowana
jest linka oraz czy pancerz nie jest zbyt długi lub zbyt krótki.
Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek jest bardzo
odradzane, ponieważ mają one tendencję do pogarszania działania
przerzutki SIS ze względu na duże opory linek.
Należy zastosować pancerz nieco dłuższy i odstający, nawet w
przypadku, gdy kierownica jest skręcona maksymalnie. Ponadto należy
sprawdzić, czy dźwignia przerzutki nie dotyka ramy, gdy kierownica jest
maksymalnie skręcona.
Do smarowania linki przerzutki stosowany jest smar specjalny. Nie
należy stosować smaru DURA-ACE ani innych środków smarnych.
W przeciwnym razie może dojść do pogorszenia sprawności roboczej
przerzutki.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby zapewnić
swobodne ślizganie się linki.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz i ślizgi.
Obsługa dźwigni związana ze zmianą biegów powinna być wykonywana
jedynie, kiedy obraca się mechanizm korbowy.
Ta dźwignia przerzutki jest zgodna z trójrzędowym mechanizmem
korbowym.
Gwarancja produktu nie obejmuje uszkodzeń wynikających z takiego
użytkowania, jak skoki w trakcie jazdy lub przewrócenie roweru, za
wyjątkiem awarii wynikających z użycia nieodpowiednich materiałów lub
metod produkcji.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji
lub obsługi prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Zamontować dźwignię zmiany biegów w położeniu, w którym nie
będzie ona przeszkadzać w korzystaniu z hamulca i zmianie
przerzutki przedniej.
Nie stosować w połączeniu, które utrudnia działanie hamulca.
Przy mocowaniu elementów do ramy/kierownicy karbonowej
należy sprawdzić zalecenia producenta ramy/części karbonowych
dotyczące momentu dokręcania. Pozwoli to uniknąć zbyt silnego
dokręcenia, mogącego spowodować uszkodzenie materiału
karbonowego, lub niedokręcenia, które może prowadzić do
niedostatecznego zamocowania elementów.
Montaż dźwigni
Zastosować chwyt kierownicy o maksymalnej średnicy
zewnętrznej 36 mm.
Moment dokręcania: 5 Nm
Klucz imbusowy 4 mm
Przyłączyć linkę do tylnej
przerzutki i po usunięciu luzu
początkowego linki, ponownie
przymocować tylną przerzutkę,
jak pokazano na rysunku.
Pociągnąć
Moment dokręcania: 6 - 7 Nm
Wyżłobienie
Uwaga: Upewnić się, że linka
jest przymocowana
w rowku.
Demontaż i montaż powinny być wykonywane jedynie
podczas wymiany osłony.
Wymiana osłony i ponowny montaż
Demontaż
Ponowny montaż
Najpierw założyć osłonę dolną, a następnie górną 1.
(w kolejności odwrotnej niż w procedurze demontażu).
Założyć górną i dolną osłonę tak, aby pasowały do
siebie, a między nimi nie było szczeliny.
Dokręcić śruby zabezpieczające osłonę - trzy duże
2.
i jedną małą.
Założyć kolejno śrubę regulacyjną, linkę oraz kapę
3.
otworu.
Osłona górna
Osłona dolna Dźwignia (A)
Moment dokręcania: 0,2 Nm Moment dokręcania: 0,05 Nm
SI-6R20B-001-03
SL-M810
OSTRZEŻENIE
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-6R20B-001
Grupa SAINT
Dźwignia przerzutki SL-M810-A
Pancerz OT-SP41
Biegi 9 / 18
Przerzutka przednia FD-M815/FD-M817
Mechanizm korbowy FC-M810/FC-M815
Przerzutka tylna RD-M810 / RD-M810-A
Typ SS / GS
Piasta tylna FH-M810/FH-M815
Kaseta zębatek CS-M770 / CS-HG80 / CS-6500
Łańcuch CN-HG93
Ślizg SM-SP17 / SM-BT17
  • Page 1 1

Shimano SL-M810 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla