Shimano SL-M810 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Aby zmienić z małej koronki na większą (Dźwignia A)
Aby przerzucić tylko 1 bieg, nacisnąć dźwignię (A) do położenia (1). Aby
przerzucić o dwa biegi za jednym razem, nacisnąć dźwignię do położenia (2).
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Zjazdowa i swobodna jazda na rowerze są czynnościami nieodłącznie
związanymi z ryzykiem. Występuje ryzyko związane z wypadkiem, który
może spowodować poważną kontuzję, a nawet śmierć. Bardzo zalecane jest
używanie ochronnych kasków i ekwipunku oraz uważne sprawdzenie roweru
przed jazdą, pod kątem bezpieczeństwa. Prosimy pamiętać, że jeździ się na
własne ryzyko i należy się dokładnie upewnić, czy posiadane doświadczenie i
umiejętności są wystarczające.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie
oryginalnych części zamiennych Shimano.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Techniczna instrukcja serwisowa SI-6R20A-003
SL-M810
Les disse serviceinstruksjonene sammen med
serviceinstruksjonene til FD-M815 / M817 før bruk.
Po usunięciu luzu początkowego linki, ponownie przymocować linkę do
przedniej przerzutki, jak pokazano na ilustracji.
Dolne prowadzenie linki Górne prowadzenie linki
Pociągnąć
Pociągnąć
< Dolne prowadzenie linki >
• FD-M815
< Górne prowadzenie linki >
Klucz imbusowy 5 mm
Uwaga:
Przeciągnąć linkę jak
pokazano na
ilustracji.
Śruba
mocująca
linkę
Moment dokręcania:
6 - 7 Nm
< Dolne prowadzenie linki >
• FD-M817
< Górne prowadzenie linki >
Uwaga:
Przeciągnąć linkę jak
pokazano na ilustracji.
Śruba
mocująca
linkę
Skracanie pancerza (Tył / Przód)
Podczas skracania pancerza obciąć koniec przeciwny do końca
z oznaczeniem. Po skróceniu pancerza zaokrąglić zakończenie tak, aby
średnica wewnętrzna była jednakowa.
Końcówka pancerza
Na obcięty koniec pancerza założyć tą samą końcówkę pancerza.
* Jeżeli przerzutka tylna przemieszcza się zbyt daleko, tak jak w rowerach
z tylnym amortyzatorem, zalecana jest wymiana końcówki na końcówkę
aluminiową.
Koniec pancerza z końcówką
aluminiową powinien znajdować się po
stronie przerzutki.
Końcówka aluminiowa
Strona przerzutki
Przeczytać te instrukcje przed użyciem, wraz z instrukcjami
serwisowymi RD-M810 / M810-A.
Montaż linki przerzutki
< Tył >
W celu uzyskania najlepszych osiągów, zalecamy wykorzystanie następującej
kombinacji.
Czynność zmiany biegu
Niniejsza dźwignia zrzucająca wyposażona jest w dwukierunkowy mechanizm
zrzucania, który umożliwia zrzucanie albo przez pociągnięcie albo przez
popchnięcie dźwigni.
Zarówno dźwignia (A) jak i dźwignia (B) zawsze wracają do położenia
wyjściowego, kiedy zostaną puszczone po zmianie przełożenia. W czasie
uruchamiania jednej z dźwigni zawsze należy pamiętać, aby jednocześnie
obracać ramieniem korby.
Dźwignia ta została zaprojektowana do użytku z dwu- i trzyrzędowym
mechanizmem korbowym. Jeżeli spróbuje się przestawić dźwignię na pozycję
najwyższą przy dwurzędowym mechanizmie korbowym, to może ona pęknąć.
< Tył >
Położenie początkowe dźwigni (A)
Aby zmienić z dużej koronki na mniejszą (Dźwignia B)
Nacisnąć dźwignię (B) jeden raz, aby przerzucić jeden bieg z większej na
mniejszą koronkę.
Aby zmienić z dużej tarczy na małą (Dźwignia B)
Kiedy dźwignia (B) zostanie naciśnięta jeden raz, nastąpi przerzucenie o jeden
stopień z dużej tarczy na małą.
< Przód >
Aby zmienić z małej tarczy na dużą (Dźwignia A)
Kiedy dźwignia (A) zostanie naciśnięta jeden raz, nastąpi przerzucenie o jeden
stopień z małej tarczy na dużą.
Położenie początkowe
dźwigni (A)
Przesunąć dźwignię B w kierunku strzałki,
a następnie zamocować kapę otworu obracając
ją do oporu, jak pokazano na ilustracji. Nie
obracać jej dalej, ponieważ może dojść do
uszkodzenia gwintu śruby osłony.
Kapa otworu na linkę
Moment dokręcania:
0,3 - 0,5 Nm
Mocowanie i zabezpieczanie linki
Nacisnąć dźwignię (B) dwa lub więcej razy w celu
ustawienia dźwigni w najniższym położeniu.
Następnie usunąć kapę otworu na linkę
i przyłączyć linkę.
Kapa otworu na linkę
Dźwignia (B)
Linka
< Przód >
Przesunąć dźwignię B w kierunku strzałki,
a następnie zamocować kapę otworu obracając
ją do oporu, jak pokazano na ilustracji. Nie
obracać jej dalej, ponieważ może dojść do
uszkodzenia gwintu śruby osłony.
Kapa otworu na linkę
Mocowanie i zabezpieczanie linki
Nacisnąć dźwignię (B) osiem lub więcej razy
w celu ustawienia dźwigni w najwyższym
położeniu. Następnie usunąć kapę otworu na
linkę i przyłączyć linkę.
Kapa otworu na linkę
Dźwignia (B)
Linka
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na
stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą
ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Uwaga
Jeżeli zmiana biegu nie wydaje się być płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować
wszystkie części ruchome.
Jeżeli wielkość luzu w ogniwach jest na tyle duża, że regulacja nie jest możliwa,
należy wymienić przerzutkę.
Jeżeli nie można dokonać regulacji zmiany biegów, sprawdzić stopień równoległości
tylnej części roweru. Sprawdzić również, czy nasmarowana jest linka oraz czy
pancerz nie jest zbyt długi lub zbyt krótki.
Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek jest bardzo odradzane,
ponieważ mają one tendencję do pogarszania działania przerzutki SIS, ze względu
na duże opory linek.
Należy zastosować pancerz nieco dłuższy i odstający, nawet w przypadku gdy
kierownica jest skręcona maksymalnie. Co więcej, należy sprawdzić czy dźwignia
przerzutki nie dotyka ramy, gdy kierownica jest maksymalnie skręcona.
Do smarowania linki przerzutki stosowany jest smar specjalny. Nie należy stosować
smaru DURA-ACE ani innych środków smarnych. W przeciwnym razie może dojść
do pogorszenia sprawności roboczej przerzutki.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby zapewnić swobodne
ślizganie się linki.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz i ślizgi.
Obsługa dźwigni związana ze zmianą biegów powinna być wykonywana jedynie,
kiedy obraca się mechanizm korbowy.
Ta dźwignia przerzutki jest zgodna z trójrzędowym mechanizmem korbowym.
Gwarancja produktu nie obejmuje uszkodzeń wynikających z takiego użytkowania,
jak skoki w trakcie jazdy lub przewrócenie roweru, za wyjątkiem awarii wynikających
z użycia nieodpowiednich materiałów lub metod produkcji.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi,
prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Przyłączyć linkę do tylnej przerzutki
i po usunięciu luzu początkowego
linki, ponownie przymocować tylną
przerzutkę, jak pokazano na rysunku.
Pociągnąć
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Rowek
Uwaga: Upewnić się, że linka jest
przymocowana w rowku.
< Tył > < Przód >
Montaż dźwigni
Zastosować uchwyt kierownicy z maksymalną zewnętrzną średnicą 36 mm.
Moment dokręcania:
5 Nm
Klucz imbusowy 4 mm
Ta dźwignia przerzutki może być mocowana po wewnętrznej, jak
i zewnętrznej stronie dźwigni hamulca.
< Tył >
W czasie regulowania położenia upewnić się, że został on zabezpieczony
w nowym położeniu za pomocą dwóch śrub
mocujących.
• Zamontować dźwignię zmiany biegów w położeniu, w którym nie będzie ona
przeszkadzać działaniu hamulca i zmianie przerzutki przedniej.
Nie stosować w połączeniu, które utrudnia działanie hamulca.
Przy mocowaniu elementów do powierzchni ramy/kierownicy karbonowej
sprawdzić zalecenia producenta ramy/części karbonowych odnośnie momentu
dokręcenia w celu uniknięcia zbyt mocnego dokręcenia, co może uszkodzić
materiał karbonowy i/lub niedokręcenia, które może prowadzić do braku siły
mocującej elementów.
Moment dokręcania:
2,5 Nm
Klucz imbusowy 3 mm
Zewnętrzna strona Wewnętrzna strona
Zewnętrzna strona Wewnętrzna strona
< Przód >
Klucz imbusowy 3 mm
Dźwignia (B)
Dwukierunkowe działanie
Dźwignia (B)
Dwukierunkowe działanie
Wymiana osłony i ponowny montaż
Demontaż i montaż powinny być wykonywane jedynie podczas
wymiany osłony.
Osłona górna
Duże śruby (x3)
Mała śruba (x1)
Moment dokręcania:
0,05 Nm
Moment dokręcania:
0,2 Nm
Ponowny montaż
1. Najpierw założyć osłonę dolną a następnie górną, odwrotnie do
procedury demontażu. Założyć górną i dolną osłonę tak, aby
pasowały do siebie, a między nimi nie było szczeliny.
2 . Dokręcić trzy duże śruby oraz małą śrubę, które zabezpieczają
osłonę.
3 . Założyć kolejno śrubę regulacyjną, linkę oraz kapę otworu.
Demontaż
1. Usunąć kapę otworu, linkę oraz śrubę regulacyjną.
2 . Odkręcić trzy duże śruby oraz małą śrubę, które zabezpieczają
osłonę.
3 . Obrócić górną osłonę jak pokazano na Rysunku 2, a następnie
przesunąć ją w kierunku strzałki na Rysunku 3, aby ją zdjąć.
4. Pchnąć dźwignię (A) w tył tak daleko, jak to możliwe, jak pokazano
na Rysunku 4, a następnie obrócić pokrywę dolną, jak pokazano na
Rysunku 5, aby ją zdjąć.
Osłona dolna
Dźwignia (A)
(Rysunek 1)
(Rysunek 2) (Rysunek 3)
(Rysunek 4) (Rysunek 5)
Wymiana osłon do SL-M810
Grupa SAINT
Dźwignia przerzutki SL-M810
Pancerz OT-SP41 (SIS-SP41)
Biegi 9 / 18
Przerzutka przednia FD-M815/FD-M817
Mechanizm korbowy FC-M810/FC-M815
Przerzutka tylna RD-M810 / RD-M810-A
Typ SS /GS
Piasta tylna FH-M810/FH-M815
Kaseta zębatek CS-M770 / CS-HG80 / CS-6500
Łańcuch CN-HG93
Ślizg SM-SP17 / SM-BT17
SI-6R20A-003-03
  • Page 1 1

Shimano SL-M810 Service Instructions

Typ
Service Instructions