Shimano BR-4500 Service Instructions

Typ
Service Instructions
=
A B
4
3
4
3
4
3
=
A B
1
2
1
1
2
2
FOR
WARD
FOR
WARD
A A
+ =
3--4mm
A B
+ =
3--4mm
A B
Przyciąć linkę do odpowiedniej długości - podczas
pełnego obrotu kierownicą w prawo lub w lewo linka
nie może być maksymalnie naciągnięta.
Jeśli po dłuższym używaniu wystąpi piszczenie,
nasmarować części
𝖠
.
Niewłaściwe zastosowanie układu hamulcowego roweru może
spowodować utratę sterowania i wypadek, który może
prowadzić do poważnych obrażeń. Ponieważ prowadzenie
każdego roweru może być inne, należy nauczyć się właściwej
techniki hamowania (w tym nacisk na dźwignię hamulca i
charakterystyk kierowania rowerem) dla swojego roweru.
Sprawdzić u sprzedawcy oraz w instrukcji obsługi roweru oraz
przećwiczyć technikę jazdy i hamowania.
Jeśli przedni hamulec zostanie zainstalowany za mocno, może
dojść do blokady koła, przewrócenia się roweru do przodu i
poważnych obrażeń.
Mocno dokręcić nakrętki montażowe hamulca szczękowego
za pomocą odpowiedniego momentu dokręcania.
W przypadku hamulców z nakrętkami użyć nakrętek
zabezpieczających z wkładką nylonową (nakrętki
samoblokujące).
W przypadku hamulców z nakrętkami wpuszczanymi użyć
nakrętek wpuszczanych o odpowiedniej długości, które
można obrócić min. 6 razy; podczas ponownego montażu na
gwinty nakrętek nanieść uszczelniacz (spoiwo blokujące).
Jeśli nakrętki się poluzują i hamulec odpadnie, może zostać
wciągnięty w mechanizmy roweru i stać się przyczyną
wypadku.
Jest to szczególnie niebezpieczne w przypadku koła
przedniego i może spowodować poważne obrażenia.
Hamulce zaprojektowane do użytku jako hamulce tylne nie
mogą być używane jako hamulce przednie.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać
niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone
części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może
spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie
jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Uważać, aby nie dopuścić do dostania się oleju lub smaru na
szczęki hamulcowe. Jeżeli jakikolwiek olej lub smar dostanie
się na szczęki hamulcowe, należy wymienić szczęki
hamulcowe. W przeciwnym razie hamulce mogą nie działać
prawidłowo.
Sprawdzić, czy linka hamulca nie jest zardzewiała lub
postrzępiona i natychmiast wymienić linkę, w przypadku
stwierdzenia takich objawów. Jeśli te czynności nie zostaną
wykonane, hamulce mogą działać nieprawidłowo.
Przed jazdą na rowerze należy zawsze sprawdzać, czy
przednie i tylne hamulce działają prawidłowo.
Droga hamowania będzie dłuższa w mokrych warunkach.
Należy zwolnić i hamować wcześniej oraz delikatniej.
Jeśli powierzchnia drogi jest mokra, opony mogą łatwiej się
ślizgać. W przypadku poślizgu opon, istnieje ryzyko upadku
z roweru. Aby tego uniknąć, należy zwolnić i hamować
wcześniej oraz delikatniej.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję
serwisową i zachować ją na przyszłość.
Ogólne informacje dotyczące
bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
UWAGA:
Podczas używania okładzin hamulcowych SHIMANO
z obręczami ceramicznymi, okładziny będą się zużywały
szybciej niż normalnie.
Jeżeli okładziny hamulcowe zużyły się na tyle, że nie są
widoczne rowki, należy je wymienić na nowe.
Różne szczęki hamulcowe mają swoją charaketrystykę.
Kupując szczęki hamulcowe o szczegóły pytaj w miejscu
zakupu.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia
lub pogorszenia działania wynikającego z normalnego
użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu obsługi lub konserwacji,
prosimy kierować do sprzedawcy roweru.
Techniczna instrukcja serwisowa
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie
następującej kombinacji.
Montaż dźwigni hamulca
Montaż hamulca
1.
Klucz imbusowy 5 mm
2.
Uchwyt linki
Koniec linki
Pancerz
Pancerz
Koniec linki
Śruba montażowa
Uchwyt linki
Taśma
Pancerz
Po wyregulowaniu położenia klocka hamulcowego, gdy
okładziny i powierzchnia obręczy są ustawione tak jak na
rysunku, dokręcić śrubę mocującą hamulca.
Nacisnąć dźwignię hamulca do oporu około 10 razy i
sprawdzić czy wszystko działa sprawnie i czy dystans między
jest poprawny po użyciu hamulca.
Kierunek
obrotu
obręczy
Kierunek
obrotu
obręczy
Zbieżność
0,5 mm
Uwaga:
Uwaga:
Model BR-4500 pozwala na regulację kąta styczności
pomiędzy klockiem a obręczą (zbieżność). Regulacja
zbieżności umożliwia uzyskanie płynnej pracy
hamulca.
1 mm lub
więcej
Śruba mocująca klocek
Klucz imbusowy 4 mm
3.
Otwarty
Zamknięty
Dźwignia quick
release
Śruba regulacyjna linki
Nacisnąć
około 10 razy
BR-4500
Standardowa pozycja
podczas montażu -
główka śruby
centrującej znajduje się
w położeniu
pokazanym na rysunku.
Śruba centrująca
Klucz imbusowy 5 mm
Aby uniknąć
poważnych urazów:
Tymczasowo zamocować pancerz do kierownicy np. za
pomocą taśmy.
SI-8E60C-001
Moment dokręcania:
6 - 8 Nm
Moment dokręcania:
8 - 10 Nm
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Moment dokręcenia śruby
linki: 6 - 8 Nm
2. 6.
Ustawienie klocka hamulcowego Sprawdzić
4.
Następnie owinąć kierownicę taśmą wykończeniową.
Ścisnąć szczęki hamulca i osadzić go, gdy okładziny mocno
dotykają obręczy.
1.
Montaż samego hamulca
Obrócić śrubę regulacyjną linki, aby ponownie wyregulować
odległość klocka hamulcowego.
Dokonaj nieznacznej regulacji za pomocą śruby centrującej.
Ustawić dźwignię Quick Release w położeniu zamkniętym, a
następnie wyregulować odległość klocka (tak jak na
poniższym rys.) i zamocować linkę.
5.
4.
3.
Ponowna regulacja odległości klocka hamulcowego
Centrowanie klocka hamulcowego
Połączenie linki
* Instrukcje serwisowe w innych językach dostępne
są na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane
w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
SI-8E60C-001-03
Grupa
TIAGRA
Dźwignia hamulca
ST-4500 / BL-R400
Hamulec szczękowy
BR-4500
Linka hamulca
  • Page 1 1

Shimano BR-4500 Service Instructions

Typ
Service Instructions