Shimano BR-5700 Service Instructions

Typ
Service Instructions
3. Występują dwa różne rodzaje okładzin oraz uchwytów, które
należy stosować odpowiednio z lewej i prawej strony. Wsunąć
nowe okładziny do rowków w uchwytach okładzin, zwracając
jednocześnie uwagę na właściwy kierunek i położenie otworów
na śruby.
Montaż dźwigni hamulca
1. Mocowanie do kierownicy
Przesuń osłonę przerzutki do przodu, po czym mocno dokręć
nakrętkę montażową za pomocą klucza imbusowego 5 mm.
Osłona przerzutki
Klucz imbusowy 5 mm
Kołpak
Uchwyt linki
Pancerz
Pancerz
Bęben linki
wewnętrznej
Nakrętka montażowa
Bęben linki wewnętrznej
Uchwyt linki
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Niewłaściwe użycie układu hamulcowego roweru może
spowodować utratę kontroli i wypadek, który może prowadzić
do poważnych obrażeń. Ponieważ prowadzenie każdego
roweru może być inne, należy nauczyć się właściwej techniki
hamowania (w tym prawidłowego nacisku na dźwignię
hamulca i charakterystyk kierowania rowerem) dla swojego
roweru.Sprawdzić u sprzedawcy oraz w instrukcji obsługi
roweru oraz przećwiczyć technikę jazdy i hamowania.
Jeśli przedni hamulec zostanie zainstalowany za mocno, może
dojść do blokady koła, przewrócenia się roweru do przodu i
poważnych obrażeń.
Elementy ST-5700/5703, BL-TT79 należy stosować
zhamulcem BR-5700. Nie należy używać hamulca BR-5700
wpołączeniu z poprzednimi dźwigniami STI do jazdy
szosowej ani dźwigniami hamulca BL-R770/BL-R550 do
płaskiej kierownicy, gdyż siła hamowania będzie zbyt duża.
Dokręcić nakrętki montażowe hamulca szczękowego, stosując
odpowiedni moment dokręcenia.
· W przypadku hamulców z nakrętkami użyć nakrętek
zabezpieczających z wkładką nylonową (nakrętki
samoblokujące).
· W przypadku hamulców z nakrętkami wpuszczanymi, użyć
nakrętek wpuszczanych o odpowiedniej długości, które
można obrócić min. 6 razy; podczas ponownego montażu
na gwinty nakrętek nanieść uszczelniacz (spoiwo blokujące).
Jeśli nakrętki się poluzują i hamulec odpadnie, może zostać
wciągnięty w mechanizmy roweru i stać się przyczyną
wypadku. Jest to szczególnie niebezpieczne w przypadku koła
przedniego i może spowodować poważne obrażenia.
Hamulce przeznaczone do użycia jako hamulce tylne nie mogą
być używane jako hamulce przednie.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać
niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone
części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może
spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie
jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Uważać, aby nie dopuścić do dostania się oleju lub smaru na
okładziny hamulcowe. Jeżeli jakikolwiek olej lub smar dostanie
się na okładziny hamulcowe, należy je wymienić.
W przeciwnym razie hamulce mogą działać nieprawidłowo.
Sprawdzić, czy linka hamulca nie jest zardzewiała lub
postrzępiona, i natychmiast wymienić linkę, jeśli tak jest. Jeśli
te czynności nie zostaną wykonane, hamulce mogą działać
nieprawidłowo.
Przed jazdą na rowerze należy zawsze sprawdzać, czy
przednie i tylne hamulce działają prawidłowo.
W deszczowej pogodzie droga hamowania wydłuża się.
Należy zwolnić i hamować wcześniej oraz delikatniej.
Jeśli powierzchnia drogi jest mokra, opony mogą łatwiej się
ślizgać. W przypadku poślizgu opon istnieje ryzyko upadku
z roweru. Aby tego uniknąć, należy zwolnić i hamować
wcześniej oraz delikatniej.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję
serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
Podczas używania okładzin hamulcowych SHIMANO
z obręczami ceramicznymi okładziny będą się zużywały
szybciej niż normalnie.
Jeżeli okładziny hamulcowe zużyły się na tyle, że nie są
widoczne rowki, należy je wymienić na nowe.
Różne szczęki hamulcowe mają swoją charakterystykę.
Kupując szczęki hamulcowe o szczegóły pytaj w miejscu zakupu.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia
lub pogorszenia działania wynikającego z normalnego
użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu obsługi lub konserwacji
prosimy kierować do sprzedawcy roweru.
– Aby uniknąć
poważnych urazów:
Przy mocowaniu elementów do ramy/kierownicy karbonowej
należy sprawdzić zalecenia producenta ramy/części karbonowych
dotyczące momentu dokręcania. Pozwoli to uniknąć zbyt silnego
dokręcenia, mogącego spowodować uszkodzenie materiału
karbonowego, lub niedokręcenia, które może prowadzić do
niedostatecznego zamocowania elementów.
Podkładka zaciskowa (B) jest
ustawiona prawidłowo, gdy
mały otwór na jej powierzchni
znajduje się w lewym, górnym
rogu.
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy
wykorzystanie poniższej kombinacji.
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
(Polish)
2. Montaż linki hamulca
Przeprowadzić linkę przez
uchwyt w sposób pokazany
na rysunku, po czym założyć
bębenek linki.
Otwór
Moment dokręcania: 6-8 Nm
SI-8JC0A-002-03
BR-5700
Techniczna instrukcja
serwisowa SI-8JC0A-002
R55C3
R
FORWARD
R55C3
FORWARD
L
Moment dokręcania:
1-1,5 Nm
Wymiana okładzin
4. Dokręć śrubę mocującą.
Śruba mocująca Śruba mocująca
Uchwyt okładziny
Okładzina
Uchwyt okładziny
Uwaga:
Model BR-5700 pozwala na regulację kąta styczności
pomiędzy klockiem a obręczą (zbieżność). Regulacja
zbieżności umożliwia uzyskanie płynnej pracy hamulca.
Uwaga:
Przyciąć linkę do odpowiedniej długości — podczas pełnego
obrotu kierownicą w prawo lub w lewo linka nie może być
maksymalnie naciągnięta.
6. Sprawdzić
Nacisnąć dźwignię hamulca do oporu około 10 razy i sprawdzić
czy wszystko działa sprawnie i czy po użyciu hamulca odległość
między okładzinami jest właściwa.
3. Połączenie linki
Ustawić dźwignię Quick release w położeniu zamkniętym, a
następnie wyregulować odległość klocka (tak jak na poniższym
rys.) i zamocować linkę.
4. Centrowanie klocka hamulcowego
Nieznacznie wyregulować za pomocą śruby centrującej.
Nacisnąć około 10
razy
2. Ustawienie klocka hamulcowego
Po wyregulowaniu położenia klocka hamulcowego, gdy
okładziny i powierzchnia obręczy są ustawione tak jak na
rysunku, dokręcić śrubę mocującą klocek.
4. Regulacja skoku dźwigni (ST-5700/5703)
Jeśli chcesz zmniejszyć skok dźwigni, zainstaluj opcjonalną
podkładkę. Podczas regulacji sprawdź działanie hamulców.
3. Załóż kołpak.
Kierunek
wsuwania
okładzin
Przód
Lewa strona
Identycznie w przednim i tylnym
Prawa strona
Identycznie w przednim i tylnym
Okładzina
Przód
Śruba mocująca klocek
Podkładki dystansowe okładzin
Śruba centrująca
Klucz imbusowy 4 mm
Dźwignia zacisku
Montaż hamulca
1. Montaż samego hamulca
Ściśnij szczęki hamulca i osadź, gdy klocki mocno dotykają
obręczy.
Klucz imbusowy 5 mm
2. Zdjąć okładzinę, zsuwając ją wzdłuż rowka z uchwytu.
Tymczasowo zamocować pancerz do kierownicy np. za
pomocą taśmy.
Następnie owinąć kierownicę taśmą wykończeniową.
Okładzina
Otwarty
Zamknięty
5. Ponowna regulacja odległości klocka hamulcowego
Aby ponownie wyregulować odległość klocka hamulcowego,
obracać śrubą regulacyjną linki.
Śruba regulacyjna linki
Kierunek obrotu
obręczy
Kierunek obrotu
obręczy
1 mm lub więcej
Zbieżność 0,5 mm
Moment dokręcania: 5-7 Nm
Moment dokręcania:
8-10 Nm
Moment dokręcania śruby linki:
6-8 Nm
Standardowa pozycja
podczas montażu - główka
śruby centrującej znajduje się
w położeniu pokazanym na
rysunku.
Moment dokręcania:
0,15-0,2 Nm
Grupa 105
Dźwignia hamulca ST-5700 / 5703, BL-TT79
Hamulec szczękowy BR-5700
Linka hamulca
Pancerz
Taśma
1. Odkręć śrubę mocującą.
Śruba mocująca
  • Page 1 1

Shimano BR-5700 Service Instructions

Typ
Service Instructions