Gru
a
1
Dźwignia hamulca
T-5600
amu
ec szczę
owy
BR-
Linka hamulca
I-8DU0A-001-03
• Przyci
link
do odpowiedniej długo
ci - podczas pełnego obrotu
kierownic
w prawo lub w lewo linka nie może by
maksymalnie
naci
gni
ta.
• Je
li po dłuższym używaniu wystąpi piszczenie, nasmaruj
z
ci
• Niewłaściwe zastosowanie układu hamulcowe
o roweru może
powodować utrat
kontroli nad rowerem i wypadek, który może
prowadzić do poważnych obrażeń. Ponieważ prowadzenie każdego
roweru może by
inne, należy nauczy
si
wła
ciwej techniki
hamowania (w tym prawidłowego nacisku na d
wigni
hamulca
i charakterystyk kierowania rowerem
dla swojego roweru.
Sprawdzi
u sprzedawcy oraz w instrukcji obsługi roweru oraz
przećwiczyć technikę jazdy i hamowania
• Mocno dokręcić nakrętki montażowe hamulca szczękowego za
pomocą o
pow
e
n
ego momentu
o
ręcan
a
• W przypadku hamulców z nakrętkami użyć nakręte
abezpieczaj
cych z wkładk
nylonow
(nakr
tki samoblokuj
ce)
• W przypadku hamulców z nakr
tkami wpuszczanymi użyć nakr
te
puszczanych o odpowiedniej długo
ci, kt
re można obr
ci
min.
6 razy; podczas ponownego montażu na gwinty nakr
tek nanie
szczelniacz
spoiwo blokuj
ce
Je
li nakr
tki si
poluzuj
i hamulec odpadnie, może zosta
wci
gni
ty
mechanizmy roweru i sta
się przyczyną wypadku
Jest to szcze
ólnie niebezpieczne w prz
padku koła przednie
o
i może s
owodować
oważne obrażenia
• Hamulce zaprojektowane do użytku jako hamulce tylne nie mogą być
uż
wane
a
o
amu
ce prze
n
e
•
rzed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
iniejszą instrukcję
Luźne, zużyte lub uszkodzone cz
ści mog
powodowa
poważne obrażenia kieruj
cego rowerem. Zalecamy
tosowanie jedynie oryginalnych cz
ci zamiennych Shimano
• Uważa
, aby nie dopu
ci
do dostania si
oleju lub smaru na szcz
ki
hamulcowe. Jeżeli jakikolwiek olej lub smar dostanie si
na szcz
ki
hamulcowe, należy wymieni
szczęki hamulcowe. W przeciwnym razie
hamulce mogą nie działać prawidłowo
• Sprawdzić, czy linka hamulca nie jest zardzewiała lub postrzępiona
i natychmiast wymienić linkę, jeśżli tak jest. Jeśli te czynności nie
zostan
wykonane, hamulce mog
działać nieprawidłowo
• Przed jazd
na rowerze należy zawsze sprawdzać, czy przednie i tylne
hamulce działaj
prawidłowo
• Droga hamowania b
dzie dłuższa w mokrych warunkach
Należy zwolni
i hamowa
wcze
niej oraz delikatniej
• Je
li powierzchnia drogi jest mokra, opony mog
łatwiej si
lizga
.
W przypadku po
lizgu opon, istnieje ryzyko upadku z roweru. Aby tego
unikną
, należy zwolni
i hamowa
wcze
niej oraz delikatniej
• Dokładnie przeczyta
niniejszą Techniczną instrukcję serwisową
i zachować ją na przyszłość.
g
lne informacje dotycz
ce bezpiecze
stwa
OSTRZE
ENIE
WA
A:
• Podczas używania okładzin hamulcowych
HIMAN
z obr
czami
eramicznymi, okładziny będą się zużywały szybciej niż normalnie
•
eże
o
a
z
ny
amu
cowe zuży
y s
ę na ty
e, że n
e są w
oczne
rowki, należ
e w
mienić na nowe
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszen
a
z
a
an
a wyn
a
ącego z norma
nego użyt
owan
a
•
sze
e pytan
a
otyczące sposo
u o
s
ug
u
onserwac
, pros
my
kierować do sprzedawc
roweru.
Techniczna instrukcja serwisowa
Aby osi
gn
najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie nast
puj
cej
ombinac
i.
Montaż dźwigni hamulca
Montaż hamulca
Wymiana okładzin
ucz
m
usow
5 mm
W przypadku kierownicy karbonowej, może być konieczne zmniejszenie
omentu
o
ręcan
a w ce
u zapo
egan
a usz
o
zen
u
erown
cy.
W przypadku kierownic karbonowych, należy skonsultowa
si
pro
ucentem roweru
u
erown
c
,
eże
c
o
z
o o
pow
e
n
moment
dokr
cania.
2.
Uchwyt linki
on
ec
n
ancerz
n
rz
Koniec linki
Śruba montażowa
c
w
t
n
Sprawdzanie pancerza
Sprawdzić, czy pancerz
został założony
w całości i prawidłowo.
Taśma
n
rz
Po w
re
ulowaniu położenia klocka hamulcowe
o,
d
okładzin
i powierzchnia obręczy są ustawione tak jak na rysunku, dokręcić śrubę
mocującą hamulca.
Nacisn
ć dźwigni
hamulca do oporu około 10 razy i sprawdzić czy
wszystko działa sprawnie i czy dystans między jest poprawny po użyciu
h
m
l
.
Ki
r
n
k
r
t
obręczy
Kierunek obrotu
obręczy
Z
i
żn
5 mm
waga:
Uwa
a:
Model BR-5600 pozwala na regulacj
k
ta styczno
ci pomi
dzy
lockiem a obr
cz
(zbieżno
). Regulacja zbieżno
ci
możliwia uz
skanie pł
nne
prac
hamulca.
1 mm
u
w
ce
Śruba mocująca kloce
ucz
m
usow
4 mm
.
twart
Zamknięt
Dźwigni
szybkozwalniająca
ruba regulacyjna linki
Ki
r
n
wsunięcia
kł
zin
c
w
t o
a
z
n
c
w
t o
a
z
n
kładzina
kładzina
Prz
d Prz
d
a
samo w prze
n
m
ty
nym
ewa strona
a
samo w prze
n
m
ty
nym
rawa strona
kładzina
Nacisną
około
10 razy
BR-5600
Standardowa pozycja podczas
montażu - główka śruby
entru
ące
zna
u
e s
ę
w po
ożen
u po
azanym na
rysun
u.
Śrub
centrująca
Śruba mocuj
ca
Klucz imbusowy 5 mm
Sworzen
mocuj
cy
kładzinę
worzen
mocuj
cy
okładzinę
− Aby unikną
poważnych uraz
w:
Tymczasowo zamocować pancerz do kierownicy np. za pomoc
taśmy.
I-8D
0A-001
oment
o
r
cen
a:
-
m
Moment dokręcenia: 8 - 10 Nm
oment
o
r
cen
a: 5 - 7
m
Moment dokręcenia śruby linki:
- 8 Nm
Moment dokręcenia: 1 - 1,5 Nm
.
Ustawienie klocka hamulcowe
oS
rawdzić
.
Nast
pnie owin
ć kierownic
taśm
wykończeniow
.
cisn
ć szcz
ki hamulca i osadzić, gdy okładziny mocno dotykaj
obr
czy
Monta
samego hamulca
Obrócić śrubę regulacyjną linki, aby ponownie wyregulować odległość
Dokonaj nieznacznej regulacji za pomocą śruby centrującej.
Ustawić dźwigni
szybkozwalniaj
c
w położeniu zamkni
tym,
nast
pnie wyregulować odległość klocka (tak jak na poniższym rys.)
i zamocować link
.
.
.
.
Ponowna regulacja odległości klocka hamulcowego
Centrowanie klocka hamulcowego
Poł
czenie linki
.
.
Odkr
ć śrub
mocuj
c
.
Dokr
rub
mocuj
c
.
Uwaga: Specyfi kacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Usun
ć okładzin
wysuwaj
c j
wzdłuż rowka z uchwytu.
S
dwa różne rodzaje okładzin oraz uchwytów, przeznaczone do
tosowania odpowiednio z lewe
i prawe
stron
. Wsuń nowe okładzin
o rowków w uchwytach okładzin, zwracając jednocześnie uwagę na
właściwy kierunek i położenie otworów sworzni.
=
—4 mm
=3—4 mm
D
PRZ
DU
D
PRZ
DU