Shimano BR-5600 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Gru
p
a
1
05
Dźwignia hamulca
S
T-5600
H
amu
l
ec szczę
k
owy
BR-
5600
Linka hamulca
S
I-8DU0A-001-03
• Przyci
ąć
link
ę
do odpowiedniej długo
ś
ci - podczas pełnego obrotu
kierownic
ą
w prawo lub w lewo linka nie może by
ć
maksymalnie
naci
gni
ta.
• Je
ś
li po dłuższym używaniu wystąpi piszczenie, nasmaruj
c
z
ęś
ci
A
.
Niewłaściwe zastosowanie układu hamulcowe
g
o roweru może
s
powodować utrat
ę
kontroli nad rowerem i wypadek, który może
prowadzić do poważnych obrażeń. Ponieważ prowadzenie każdego
roweru może by
ć
inne, należy nauczy
ć
si
ę
wła
ś
ciwej techniki
hamowania (w tym prawidłowego nacisku na d
ź
wigni
ę
hamulca
i charakterystyk kierowania rowerem
)
dla swojego roweru.
Sprawdzi
ć
u sprzedawcy oraz w instrukcji obsługi roweru oraz
przećwiczyć technikę jazdy i hamowania
.
Mocno dokręcić nakrętki montażowe hamulca szczękowego za
pomocą o
d
pow
i
e
d
n
i
ego momentu
d
o
k
ręcan
i
a
.
W przypadku hamulców z nakrętkami użyć nakręte
k
z
abezpieczaj
ą
cych z wkładk
ą
nylonow
ą
(nakr
ę
tki samoblokuj
ą
ce)
.
W przypadku hamulców z nakr
ę
tkami wpuszczanymi użyć nakr
ę
te
k
w
puszczanych o odpowiedniej długo
ś
ci, kt
ó
re można obr
ó
ci
ć
min.
6 razy; podczas ponownego montażu na gwinty nakr
ę
tek nanie
ść
u
szczelniacz
(
spoiwo blokuj
ą
ce
).
Je
ś
li nakr
ę
tki si
ę
poluzuj
ą
i hamulec odpadnie, może zosta
ć
wci
ą
gni
ę
ty
w
mechanizmy roweru i sta
ć
się przyczyną wypadku
.
Jest to szcze
g
ólnie niebezpieczne w prz
y
padku koła przednie
g
o
i może s
p
owodować
p
oważne obrażenia
.
Hamulce zaprojektowane do użytku jako hamulce tylne nie mogą być
y
wane
j
a
k
o
h
amu
l
ce prze
d
n
i
e
.
P
rzed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
n
iniejszą instrukcję
.
Luźne, zużyte lub uszkodzone cz
ę
ści mog
ą
s
powodowa
ć
poważne obrażenia kieruj
ą
cego rowerem. Zalecamy
s
tosowanie jedynie oryginalnych cz
ęś
ci zamiennych Shimano
.
• Uważa
ć
, aby nie dopu
ś
ci
ć
do dostania si
ę
oleju lub smaru na szcz
ę
ki
hamulcowe. Jeżeli jakikolwiek olej lub smar dostanie si
ę
na szcz
ę
ki
hamulcowe, należy wymieni
ć
szczęki hamulcowe. W przeciwnym razie
hamulce mogą nie działać prawidłowo
.
Sprawdzić, czy linka hamulca nie jest zardzewiała lub postrzępiona
i natychmiast wymienić linkę, jeśżli tak jest. Jeśli te czynności nie
zostan
ą
wykonane, hamulce mog
ą
działać nieprawidłowo
.
• Przed jazd
ą
na rowerze należy zawsze sprawdzać, czy przednie i tylne
hamulce działaj
ą
prawidłowo
.
• Droga hamowania b
ę
dzie dłuższa w mokrych warunkach
.
Należy zwolni
ć
i hamowa
ć
wcze
ś
niej oraz delikatniej
.
• Je
ś
li powierzchnia drogi jest mokra, opony mog
ą
łatwiej si
ę
ś
lizga
ć
.
W przypadku po
ś
lizgu opon, istnieje ryzyko upadku z roweru. Aby tego
unikną
ć
, należy zwolni
ć
i hamowa
ć
wcze
ś
niej oraz delikatniej
.
• Dokładnie przeczyta
ć
niniejszą Techniczną instrukcję serwisową
i zachować ją na przyszłość.
O
g
ó
lne informacje dotycz
ą
ce bezpiecze
ń
stwa
OSTRZE
Ż
ENIE
U
WA
G
A:
Podczas używania okładzin hamulcowych
S
HIMAN
O
z obr
ę
czami
c
eramicznymi, okładziny będą się zużywały szybciej niż normalnie
.
J
eże
li
o
a
d
z
i
ny
h
amu
l
cowe zuży
ł
y s
i
ę na ty
l
e, że n
i
e są w
id
oczne
rowki, należ
y
j
e w
y
mienić na nowe
.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszen
i
a
d
z
i
a
ł
an
i
a wyn
ik
a
j
ącego z norma
l
nego użyt
k
owan
i
a
.
W
sze
lki
e pytan
i
a
d
otyczące sposo
b
u o
b
s
ł
ug
i
l
u
b
k
onserwac
ji
, pros
i
my
kierować do sprzedawc
y
roweru.
Techniczna instrukcja serwisowa
Aby osi
ą
gn
ąć
najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie nast
ę
puj
ą
cej
k
ombinac
j
i.
Montaż dźwigni hamulca
Montaż hamulca
Wymiana okładzin
1.
Kl
ucz
i
m
b
usow
y
5 mm
W przypadku kierownicy karbonowej, może być konieczne zmniejszenie
karbonowej, może
karbonowej, może
m
omentu
d
o
k
ręcan
i
a w ce
l
u zapo
bi
egan
i
a usz
k
o
d
zen
i
u
ki
erown
i
cy.
W przypadku kierownic karbonowych, należy skonsultowa
ć
si
ę
z
pro
d
ucentem roweru
l
u
b
ki
erown
i
c
y
,
j
eże
li
c
h
o
d
z
i
o o
d
pow
i
e
d
n
i
moment
dokr
ę
cania.
2.
Uchwyt linki
K
on
i
ec
li
n
ki
P
ancerz
Pa
n
ce
rz
Koniec linki
Śruba montażowa
U
c
h
w
y
t
li
n
ki
Sprawdzanie pancerza
Sprawdzić, czy pancerz
został założony
w całości i prawidłowo.
Taśma
Pa
n
ce
rz
Po w
y
re
g
ulowaniu położenia klocka hamulcowe
g
o,
g
d
y
okładzin
y
i powierzchnia obręczy są ustawione tak jak na rysunku, dokręcić śrubę
mocującą hamulca.
Nacisn
ą
ć dźwigni
ę
hamulca do oporu około 10 razy i sprawdzić czy
wszystko działa sprawnie i czy dystans między jest poprawny po użyciu
h
a
m
u
l
ca
.
Ki
e
r
u
n
e
k
ob
r
o
t
u
obręczy
Kierunek obrotu
obręczy
Z
b
i
e
żn
ość
0,
5 mm
U
waga:
Uwa
g
a:
Model BR-5600 pozwala na regulacj
ę
k
ą
ta styczno
ś
ci pomi
ę
dzy
k
lockiem a obr
ę
cz
ą
(zbieżno
ść
). Regulacja zbieżno
ś
ci
u
możliwia uz
y
skanie pł
y
nne
j
prac
y
hamulca.
1 mm
l
u
b
w
ce
j
Śruba mocująca kloce
k
Kl
ucz
i
m
b
usow
y
4 mm
3
.
O
twart
y
Zamknięt
y
Dźwigni
a
szybkozwalniająca
Ś
ruba regulacyjna linki
Ki
e
r
u
n
ek
wsunięcia
o
ad
zin
U
c
h
w
y
t o
a
d
z
i
n
y
U
c
h
w
y
t o
a
d
z
i
n
y
O
kładzina
O
kładzina
Prz
ó
d Prz
ó
d
T
a
k
samo w prze
d
n
i
m
i
ty
l
nym
L
ewa strona
T
a
k
samo w prze
d
n
i
m
i
ty
l
nym
P
rawa strona
O
kładzina
Nacisną
ć
około
10 razy
BR-5600
Standardowa pozycja podczas
montażu - główka śruby
c
entru
j
ące
j
zna
jd
u
j
e s
i
ę
w po
ł
ożen
i
u po
k
azanym na
rysun
k
u.
Śrub
a
centrująca
Śruba mocuj
ą
ca
Klucz imbusowy 5 mm
Sworzen
mocuj
ą
cy
o
kładzinę
S
worzen
mocuj
ą
cy
okładzinę
− Aby unikną
ć
poważnych uraz
ó
w:
Tymczasowo zamocować pancerz do kierownicy np. za pomoc
ą
taśmy.
S
I-8D
U
0A-001
M
oment
d
o
k
r
ę
cen
i
a:
6
-
8
N
m
Moment dokręcenia: 8 - 10 Nm
M
oment
d
o
k
r
ę
cen
i
a: 5 - 7
N
m
Moment dokręcenia śruby linki:
6
- 8 Nm
Moment dokręcenia: 1 - 1,5 Nm
2.
6
.
Ustawienie klocka hamulcowe
g
oS
p
rawdzić
4
.
Nast
ę
pnie owin
ą
ć kierownic
ę
taśm
ą
wykończeniow
ą
.
Ś
cisn
ą
ć szcz
ę
ki hamulca i osadzić, gdy okładziny mocno dotykaj
ą
obr
ę
czy
1.
Monta
ż
samego hamulca
Obrócić śrubę regulacyjną linki, aby ponownie wyregulować odległość
klocka hamulcowego.
g
go.
go.
Dokonaj nieznacznej regulacji za pomocą śruby centrującej.
gula
gula
Ustawić dźwigni
ę
szybkozwalniaj
ą
c
ą
w położeniu zamkni
ę
tym,
a
nast
ę
pnie wyregulować odległość klocka (tak jak na poniższym rys.)
i zamocować link
ę
.
5
.
4
.
3
.
Ponowna regulacja odległości klocka hamulcowego
Centrowanie klocka hamulcowego
Poł
ą
czenie linki
1
.
4.
2.
3
.
Odkr
ę
ć śrub
ę
mocuj
ą
c
ą
.
Dokr
ęć
ś
rub
ę
mocuj
ą
c
ą
.
Uwaga: Specyfi kacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Usun
ą
ć okładzin
ę
wysuwaj
ą
c j
ą
wzdłuż rowka z uchwytu.
S
ą
dwa różne rodzaje okładzin oraz uchwytów, przeznaczone do
s
tosowania odpowiednio z lewe
j
i prawe
j
stron
y
. Wsuń nowe okładzin
y
d
o rowków w uchwytach okładzin, zwracając jednocześnie uwagę na
właściwy kierunek i położenie otworów sworzni.
=
3
—4 mm
=3—4 mm
D
O
PRZ
O
DU
D
O
PRZ
O
DU
  • Page 1 1

Shimano BR-5600 Service Instructions

Typ
Service Instructions