véhicule électrique
bruit ............................................................... (page courante)
véhicule électrique
conduite ........................................................ (page courante)
1.6
PLK_UD57685_1
Présentation (X10 - Renault)
Podobnie jak w przypadku pojazdów z au-
tomatyczną skrzynią biegów, należy się od-
zwyczaić od używania lewej stopy i hamo-
wania nią.
Po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia lub
po naciśnięciu pedału hamowania, podczas
zwalniania, silnik wytwarza prąd elektryczny,
który jest wykorzystywany do hamowania
pojazdu i ładowania akumulatora napędo-
wego. ➥ 2.13.
Po maksymalnym naładowaniu akumulatora
i podczas pierwszych kilku kilometrów jazdy,
siła hamowania silnikiem może być czasowo
zmniejszona. Należy wówczas odpowiednio
dostosować sposób kierowania pojazdem.
Jazda w złą pogodę, drogi zalane wodą:
Nie należy jeździć po dro-
gach, na których zalewająca
je woda sięga powyżej dolnej
krawędzi obręczy kół.
Pojazd elektryczny nie emituje
hałasu. Przed opuszczeniem
go wyłączyć silnik, przytrzymu-
jąc pedał hamulca we wciśnię-
tym położeniu.
Hamowanie silnikiem nie może
w żadnym wypadku zastępo-
wać naciskania na pedał ha-
mulca.
Pojazdy elektryczne są wyjątkowo ciche.
Prawdopodobnie nie jesteś jeszcze przy-
zwyczajony do tego faktu, podobnie jak inni
użytkownicy drogi. Trudno im będzie usły-
szeć nadjeżdżający pojazd elektryczny.
Zalecamy zatem korzystanie z sygnału
dźwiękowego do ostrzegania pieszych,
szczególnie podczas jazdy w mieście lub w
czasie wykonywania manewrów. ➥ 1.95.
Ponieważ silnik pracuje cicho, usłyszysz
dźwięki, których zwykle nie słychać (hałas
aerodynamiczny, opony itd.).
W czasie ładowania, pojazd może wydawać
różne dźwięki (wentylatory, przekaźniki itp.).
Podczas postoju układ ogrzewania może się
automatycznie włączyć w celu przeprowa-
dzenia auto-konserwacji.
Po stronie kierowcy koniecz-
nie używać dywanika przezna-
czonego do danego pojazdu, mocując
go założonymi łącznikami i regularnie
sprawdzać jego zamocowanie. Nie sto-
sować wielu dywaników.