Shimano SL-RS43-L Service Instructions

Typ
Service Instructions
Po wykonaniu kroków od 1 do 5 przestawić dźwignię zmiany biegów w celu
sprawdzenia zmiany biegów. (Również w przypadku, kiedy zmiana biegu
stanie się trudna w czasie użytkowania.)
Zamontować dźwignię przerzutki w położeniu, w którym nie będzie
ona przeszkadzać działaniu hamulca.
Nie stosować w połączeniu, które utrudnia działanie hamulca.
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-6KS0A-002
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej kombinacji.
Dane techniczne
Regulacja
* FC-TY40: 47,5 mm — YL117
Montaż dźwigni zmiany biegów Czynność zmiany biegu
Moment dokręcania: 2 Nm
Kierownica
Pedałowanie stanie
się łatwiejsze.
Pedałowanie stanie
się trudniejsze.
3 mm Klucz imbusowy
Krótki chwyt
Pozostaw 0,5-milimetrową szczelinę pomiędzy
dźwignią przerzutki Revo-shift a krótkim
chwytem.
Kąt nachylenia
rury podsiodłowej
Moment dokręcania: 5 - 7 Nm
< FD-C051 / C050 >
Górne prowadzenie linki Dolne prowadzenie linki
< FD-C051 / FD-C050 / FD-TY30 / FD-TY10 >
4. Regulacja górna
Ustawić tak, aby dystans między
wózkiem zewnętrznym przerzutki i
łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Odciąć nadmiar linki wewnętrznej i założyć końcówkę linki.
Pamiętać o przestrzeganiu kolejności podanej poniżej.
1. Regulacja dolna
Najpierw zdemontować blokadę
regulującą Pro-Set. Następnie ustawić tak,
aby dystans między wózkiem
wewnętrznym przerzutki i łańcuchem
wynosił 0 - 0,5 mm.
Prowadnica
wewnętrzna
Łańcuch
Blokada regulująca Pro-Set
FD-C051/C050
Pozycja łańcucha
Największa
zębatka
Najmniejsza
tarcza
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Ciągnąc za linkę, dokręcić śrubę mocującą za pomocą klucza 9 mm (TY30,
TY10) lub klucza imbusowego 5 mm (C051, C050), aby ją zabezpieczyć.
3. Regulacja napięcia linki
Po usunięciu luzu początkowego linki ponownie przymocować linkę do
przedniej przerzutki, jak pokazano na ilustracji.
Śruba regulacji
górnej
Prowadnica
zewnętrzna
Łańcuch
FD-TY30/TY10
Pozycja łańcucha
Najmniejsza
zębatka
Największa
tarcza
5. Regulacja na środkowej tarczy
Ustawić łańcuch na największą koronkę, a następnie przesunąć łańcuch z
największej tarczy na pośrednią. Obrócić pokrętło regulacyjne linki tak, aby
dystans między wózkiem wewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił
0 - 0,5 mm.
6. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Prowadnica
wewnętrzna
Łańcuch
Pokrętło
regulacyjne
pancerza
FD-C051/C050
Pozycja łańcucha
Największa
zębatka
Środkowa tarcza
mechanizmu
korbowego
Skracanie pancerza
Podczas skracania pancerza obciąć koniec przeciwny
do końca z oznaczeniem. Po skróceniu pancerza
zaokrąglić zakończenie tak, aby średnica wewnętrzna
była jednakowa.
Wkładanie linki
Włożyć linkę do pancerza przez końcówkę z
oznaczeniem. Nanieść smar od końca z
oznaczeniem, aby zachować sprawność
działania linki.
Na obcięty koniec pancerza założyć
tę samą końcówkę pancerza.
Końcówka pancerza
Oznaczenie
Pociągnąć
Dolne prowadzenie linki
Górne prowadzenie linki
Śruba mocująca
linkę
Klucz imbusowy
5 mm
Uwaga:
Przeciągnąć linkę, jak
pokazano na ilustracji.
Wymiana linki
Wymiana linki poprzez wykonanie kroków od
1 do 3 przedstawionych na rysunku.
1
2
3
FD-TY30/TY10
Przedni system napędowy
SI-6KS0A-002-03
Montować z użyciem narzędzia specjalnego TL-UN74-S.
Najpierw zamontować część główną a następnie łącznik.
Montaż osi suportu
Moment dokręcania: 50 - 70 Nm
Mechanizm korbowy
Użyć ściągacza do korb (TL-FC10), aby zamontować
mechanizm korbowy.
Montaż mechanizmu korbowego
S
H
I
M
A
N
O
S
G
E
-
3
0
S
H
I
M
A
N
O
S
G
E
-
4
0
S
G
C
h
a
i
n
o
n
l
y
F
o
r
N
A
R
R
O
W
Moment dokręcania: 35 - 50 Nm
Dokładnie dokręcić
1. < FD-C051 / FD-C050 / FD-TY30 / FD-TY10 >
Wyregulować i zamontować przerzutkę
przednią, jak pokazano na ilustracji. Nie
wolno w tym momencie usuwać blokady
regulującej Pro-Set.
Montaż przerzutki przedniej
Zęby tarczy powinny
mieścić się w tym
zakresie
Miernik Pro-Set
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Długość łańcucha
Tarcza mechanizmu
korbowego
(największa tarcza)
Prowadnica
Moment dokręcania: 5 - 7 Nm
< GS > < SS >
2. Wózek zewnętrzny przerzutki powinien znajdować się bezpośrednio nad największą
tarczą i powinien być ustawiony równolegle do niej.
3. Dokręcić za pomocą klucza 9 mm (TY30, TY10) lub klucza imbusowego 5 mm
(C051, C050).
Dodać dwa ogniwa (z łańcuchem na największej
koronce i największej tarczy).
Największa zębatka Największa tarcza
Łańcuch
Najmniejsza
zębatka
Największa tarcza
Kółko
prowadzące
Kółko
napinające
90°
Prawidłowy kąt z podłożem
Łańcuch
Grupa Tourney
Biegi
Prawa 7 biegów 6 biegów
Lewa 3 biegów 3 biegów
Dźwignia przerzutki Lewa SL-RS43-L SL-RS43-L
Pancerz OT-SIS40 OT-SIS40
Przerzutka przednia FD-C051/FD-TY30/FD-C050/FD-TY10
Mechanizm korbowy FC-TX70/FC-TX71/FC-TY33/FC-TS38A/FC-TY40/FC-TS32
Oś suportu BB-UN26 BB-UN26
Łańcuch CN-HG50 CN-HG50
Ślizg SM-SP18/BT18 SM-SP18/BT18
Dźwignia przerzutki
Symbol modelu SL-RS43-L
Biegi 3-rzędowa przerzutka SIS
Przerzutka przednia
Symbol modelu FD-C051/C050 FD-TY30 FD-TY10
Średnica obejmy montażowej przerzutki
przedniej (Dolne prowadzenie linki)
S, M, L S S, M
Średnica obejmy montażowej przerzutki
przedniej (Górne prowadzenie linki)
S, M, L S, M
Kąt nachylenia rury podsiodłowej (
a
)
66°- 69°
63°- 66°
66°- 69°
66°- 69°
Mechanizm korbowy
Symbol modelu FC-TX71 FC-TY33 FC-TS38A FC-TX70 FC-TY40 FC-TS32
Kombinacja zębów tarcz przednich 48T - 38T - 28T 42T - 34T - 24T
Długość ramienia mechanizmu korbowego 170 mm 170 mm
Rozmiar gwintu pedału BC 9/16" x 20 T.P.I. (angielski gwint) BC 9/16" x 20 T.P.I. (angielski gwint)
Wymiary gwintu osi suportu BC 1,37" X 24 T.P.I. (68, 73 mm) BC 1,37" X 24 T.P.I. (68, 73 mm)
Odpowiednia przerzutka przednia FD-C051
FD-C051/TY30
FD-C051/TY30
FD-C050
FD-C050/TY10
FD-C050/TY10
Oś suportu
Typ Linia łańcucha Długość osi Szerokość mufy Oznaczenie Rozmiar gwintu
Trzyrzędowa 47,5 mm 122,5 mm 68 mm D-NL BC 1,37 X 24 T.P.I.
Jeżeli łańcuch spada na stronę
korby.
Dokręcić śrubę regulacji górnej
w prawo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z średniej
tarczy na dużą tarczę.
Poluzować śrubę regulacji górnej
w lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z średniej
tarczy na małą tarczę.
Poluzować śrubę regulacji dolnej
w lewo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem wewnętrznym
przedniej przerzutki na największej
tarczy.
Dokręcić śrubę regulacji górnej
w prawo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem zewnętrznym
przedniej przerzutki na największej
tarczy.
Poluzować śrubę regulacji górnej
w lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli w czasie zmiany z
największej tarczy średnia tarcza
jest pomijana.
Poluzować pokrętło regulacyjne
pancerza w lewo (1 do 2 obrotów).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem wewnętrznym
przerzutki przedniej kiedy następuje
zmiana na największą koronkę, a na
przedniej przerzutce łańcuch jest na
środkowej tarczy.
Dokręcić pokrętło regulacyjne
pancerza obracając je w prawo
(1 do 2 obrotów).
Jeżeli trudna jest zmiana z
największej tarczy na średnią
tarczę.
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę
osi suportu.
Dokręcić śrubę regulacji dolnej w
prawo (około 1/2 obrotu).
Śruba regulacji
dolnej
Blokada regulująca Pro-Set
Pociągnąć
Oś suportu Adapter
  • Page 1 1

Shimano SL-RS43-L Service Instructions

Typ
Service Instructions